رواية زينة وليث الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد
رواية زينة وليث الجزء السادس
رواية زينة وليث البارت السادس
رواية زينة وليث الحلقة السادسة
❥ زينة اليث ♥
ليث مردش عليها ودخل اوضه البس طلع لبس ولسه هيدخل الحمام وقفت في وشه
ميرا بعصبيه… مش بترد عليا ليه انا مش بتكلم
ليث مسكها من بوقها بالجامد وبعصبيه… لم تتكلمي معايا تتكلمي بادب انتي سامعه وتاني حاجه انتي مالكيش دعوه بي خالص فاهمهاااااااا
ميرا بخوف هزت راسها راح ليث سايب بوقها وزايحه وراح داخل الحمام
ميرا مسكت بوقها بالم وبشرا… وقسم بالله ياليث لندمك وابقا شوف هعمل اي في حبيبت القلب ان موجعت قلبك عليها مبقاش انا ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
تاني يوم الصبح
زينه عماله تتقلب علي السرير وبنعاس… ابيه ليث
ليث كان داخل من البلكونه بعد معمل تلفون قرب منها وقعد. جنبها علي السرير اول ما سمع صوتها… نعم ياحبيبت ابيه ليث
زينه بطفوله باسته في خده… صباح الخير
ليث اتصدم من فعلتها وحس برعشه في جسمه وفضل باصصلها وساكت
زينه هزته من دراعه… ابيه ليث مالك
ليث بهيام… انتي عملتي اي دلوقتي
زينه… اي عملت اي بوستك بوسه الصباح
ليث مقدرش يتمالك نفسه وشدها من دراعها لزقها فيه وانقض علي شفايفها في بوسه طويله وبعد عنها لم حس انها بحاجه للهواء وسند جبينه علي جبينها وبهيام وبيتكلم بالعافيه من كتر المشاعر اللي حاسسه… هي دي بوسه الصباح بس لـ ابيه ليث بس انتي سامعه
زينه بكسوف… بس كدا عيب يابيه
ليث… اي اللي عيب ياقلب ليث
زينه… عيب تبوسني كدا انا شوفت في التلفزيون واحد بيبوس وحدها كدا وفيروز قالتلي عيب متبصيش عشان كدا اصلا حرام
ليث… اه عيب بس بوستك مخلتنيش قادر اسيطر علي مشاعري بس هخليها مش عيب قريب
زينه حطت ايدها علي دماغها زي الاطفال وبتفكر… ازاي هتخليها مش عيب ياابيه
ليث قرصها من خدها وبمرح… هعرفك قريب ياقلب ابيه المهم يلا قومي خدي دش عشان ننزل نفطر واخدك افسحك
زينه قامت تتنططت علي السرير من الفرحه…. اههههههههههه هتطلع اتفسح هااااااااااااا
ليث بضحك… بسرعه خدي دش ياطفله احسن اغير راي
زينه… لا زينه هتاخد دش بسرعه ونزلت باسته من خده تاني وطلعت تجري علي الحمام
وليث حط ايدو علي خده وبحب… واقسم بالله يازينه انتي هتخليني في مره افقد عقلي واعمل حاجه نفسي فيها بس لازم اتجوزك عشان انتي خطر طول ما انا جنبك وانتي بعقلك ده يارب الصبر من عندك وقعد يضحك
علي السفره
محمد… امال فين ليث ياصفاء
صفاء… معرفش ميرا ليث جوزك فين
ميرا بضيق… معرفش
صفاء بستغراب… ازاي هو مش كان نايم معاكي في الاوضه
ميرا… لا
صفاء… امال نام فين امبارح
ليث وهو نازل من علي السلم وماسك ايد زينه وعمال يضحك
فيروز ببتسامه… ابيه ليث نازل اهو الكل بص علي ليث وتفاجاه لم لاقه بيضحك ومبسوط
ليث قرب منهم وببتسامه… صباح الخير
صفاء فاتحه بوقها ومصدومه هي وكل اللي قاعد
ليث بص لزينه ومستغربين من صدمتهم
ليث بستغراب… ماما في اي
صفاء… انت بتضحك
ليث بص لزينه بعشق… اه عشان سبب ضحكتي معايا المهم يلا نقعد نفطر بقا
ميرا قامت وهي هتفرقع من الغضب
فيروز… رايحه فين ياميرا كملي اكلك
ميرا بغضب… شكرا اتسد نفسي
زينه مسكت ايدها وبحنيه… ليه كدا ياطنط اقعدي كملي فطارك عشان ابيه ليث قال اهم وجبه في اليوم وجبه الفطار
ميرا مسكت ايدها وزاجته وبغضب… اياك ايدك تلمسني تاني انتي سامعه ومالكيش دعوه
زينه خافت ومسكت في ليث وبدات تعيط
ليث بعصبيه… ميرا قسم بالله ان متلميتي لهوريكي وش انتي عمرك مشوفتيه واياك اشوفك بتزعقيلها تاني انتي سامعههههههه
ميرا بخوف من منظرو اللي يخوف لم بيقلب… اه سامعه وسابتهم وطلعت علي اوضتها
وليث بعد زينه شوي عنه ورفع راسها وبحب… حبيبتي حقك عليا انا متزعليش وبطلي عياط عشان خاطري
زينه بطفوليه… طنط دي وحشه يابيه عامله زي امنا الغوله الشرير
ليث ضحك علي كلامها هو وكل اللي قاعد… هههه طيب اقعدي ياشقي
زينه مسحت دموعها بكفوف ايدها زي الاطفال… اشطااا يابيه وقعدت وهو قعد جنبها وبداو ياكله بس ليث لاحظ ان زينه مش بتاكل
ليث… مالك مش بتاكلي ليه
زينه شاورتلوا يقرب ليها وبتوشوشه بصوت واطي… مهو زينه مش بتعرف تاكل لوحدها
ليث بضحك… هههه من عيوني بس كدا هاكلك بايدي وبدا ياكلها وياكل نفسه والابتسامه علي وشه
محمد بصوت واطي لصفاء… شوفتي تاثيرها عليه اهو ابنك من 12سنين من وقت ما سابها مضحكش ابدا
صفاء بحزن عشان كانت هي السبب في انها بعدتوا عنها… فعلا اول مره اشوفه مبسوط كدا من وقتها لو كنت اعرف كنت خليته معاها علطول
محمد… مش وقت ندم المهم احنا خلينا في دلوقتي نصلح اللي حصل
صفاء بستغراب… ازاي
محمد بتفكير… هقولك ازاي بس مش دلوقتي يلا كملي اكلك
زينه بضحك… بسسسس كفايه شبعت يا ابيه
ليث… لا لسه لم تخلصي طبقك كله
زينه فتحت عينها بصدمه… يايهوووي اخلص ده كله لاااا كدا هبقا زي الدبه
مازن بضحك… وهو انتي مش دبه ياثغنن انتي
زينه بضحك… لا لا ياعمو انا حلوه كدا صح يا ابيه
مازن… هههه لا دبه
زينه… لا حلوه
ليث بغيره… زينه اسكتي
زينه… لا قول لعمو اني حلوه مش دبه
مازن… دبه بس مزه متخافيش
ليث عروق ايدو بانت من الغيره وخبط علي السفره وبعصبيه… متتلم يامازن
مازن اتاكد ان اخوه خلاص لسه بيحبها وهو كان بيحاول يتكلم ويقول كدا عشان يتاكدا
محمد… ليث
ليث مسك ايد زينه اللي خايفه من شكله لم اتعصب وواقفه تتنفض وشدها وطلع بيها علي بر ركب العربيه بتاعته ومشي
مرفت بخوف… هو خدها وراح فين ياستاذ محمد
محمد… متخافيش ليث مستحيل يعملها حاجه يامرفت
مرفت بخوف… بس ده متعصب اووي ولم بيتعصب بياذي اللي قدامه
محمد… وانا قولتلك زينه الوحيده اللي ليث مستحيل ياذيها ولا يكلمها
مرفت بصتلوا وسكتتت ومحمد بص لمازن وبمعاتبه… اي اللي انت قولته ده
مازن بمرح وطيش… قولت اي هو غلط لم اقولها انها مزه وهي اصلا بصراحه مزه
محمد بعصبيه… مازن اتلم
مازن… وه هو انا غلط في اي هي مش هتكون مراتي وانا بوصفها
محمد ببتسامه… هه كان
مازن برفع حاجب… ازاي
محمد… بعدين اعرفك انا رايح الشغل سلام
الكل:.. سلام
عند ليث وصل بزينه عند البحر وسابها وطلع من العربيه وعمال ياخد نفسه ويهدي نفسه عشان ميخوفهاش اكتر من كدا زينه نزلت وره وهي خايفه منه وبعياط… ابيه ليث
ليث فضل واقف وعطيها ضهره ومردش عليها
زينه بعياط حطت ايدها علي كتفه… ابيه ليث
ليث لفلها ومدهاش فرصه وهجم علي شفايفها في بوسه عنيفه كانه بيعاقبها علي اللي حصل وبيهدي نفسه بعد عنها لم داق حس بطعم الدم من شفايفها وبخوف… زينه
زينه فضلت تضرب فيه وبنهيار…. انا بكرهك بكرهك بكرهك
ليث مستحملش يسمع منها كدا راح حضنها جامد وبعياط… حقك عليا انا اسف ياحبيبتي
زينه اتشبست في حضنه وبدات تهدي لانها بتحس في حضنه بالامان رغم اللي عملوا
ليث لم حس انها بطلت عياط.. زينه
زينه… اي يابيه
ليث بهيام… تتجوزيني
زينه بعدت عنه وبستغراب… كيف يا ابيه انت كبير اوي وانا صغيره لسه
ليث قرصها من خدها…. وانتي كبيره كمان ياقلب ابيه
زينه.. طيب عايز تتجوزني ليه
ليث بحب… عشان لم احضنك او ابوسك وغمزلها ميبقاش حرام ياقلبي
زينه بكسوف… اممم طيب وهتفضل معايا علطول وهنام في حضنك
ليث بحب… اه ياقلبي هتفضلي في حضني دايما
زينه بفرح… هااااا طيب موافقه يلا نتجوز
ليث بضحك علي طفولتها… ههههه يلا ياقلبي
ليث خدها وراحه عند ماذون وتجوز وليث مصدق سمع اخر جمله
(بارك الله لكم وبارك عليكم وجمعا بينكم في خير) قام حضنها وفضل يلف بيها وبعشق.. اخير بقيتي ليا ياااا انا بحلم باليوم ده من وقت ما اتولدتي
زينه بفرحه.. بجد يابيه يعني انت بتحبني
ليث بهيام… دانا بعشقك وبتنفسك ياقلبي وروحي وعقلي بس بلاش ابيه دي قوليلي ليث بس
زينه… مينفعش
ليث بحب… نفسي اسمع اسمي بس قوليه عشان خاطري
زينه بكسوف… لـ ليث
ليث مصدق وراح خطف شفايفها في بوسه بيعبر فيها عن شوقه وحبه ليها وبعد عنها وسند جبينه علي جبينها وبنظره كلها عشق وحب… بدمنك يازينتي
محمد… احم احم. مش نتلم بقا ههههههه
ليث حضن زينه وبحب… اتلم اي ياحج هو انا كنت لسه عملت حاجه
محمد بضحك…. ههههه البت فاقده الذاكره اتلم ياخوي احسن تنفخك لم ترجعلها
ليث بهيام… دي هتبوسني وتحضني هي لم تفتكر وتعرف اني بقيت ملكها
محمد بسعاده… فعلا ربنا يخليكم لبعض المهم هتعرف اللي في البيت
ليث… لا لم ترجعلها ذاكرتها عشان هعملها احلي فرح وعشان خايف عليها بصراحه من ميرا
محمد… تمام خد مراتك وامشي من مكتبي بقا وقفتوا حالي
ليث… ههههه حاضر سلام ياحج
محمد… سلام حبيبي
ليث خد زينه وطلعوا اتفسحوا وودها الملاهي كمان
بليل
ميرا… ها عملت اي
-كل حاجه تمام وبكرا هنحاول نختفها
ميرا بضحكه كلها شر… تمام ولم تخطفوها المبلغ هيوصلكم
-تمام يامزه سلام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زينة وليث)