روايات

رواية لست من نسلي الفصل السابع 7 بقلم سوارا

موقع كتابك في سطور

رواية لست من نسلي الفصل السابع 7 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي الجزء السابع

رواية لست من نسلي البارت السابع

لست من نسلي
لست من نسلي

رواية لست من نسلي الحلقة السابعة

: نهر ابعدددددددددددي!!
نهر بتتخض من صوت صراخه وبترجع خطوه لورا وبتحس بحاجه بتمشي على رجليها
نهر بخوف وهي بتمسك رأسها : اااااااااااه بابااااااا
زياد بيبصلها و بيطلع جري على تحت على طول
حسينه بقلق : نور يا زيا…
بيعدي من جنبها وهو بيجري بسرعه
حسينه باستغراب : ماله ده؟؟
معتز بخضه : هوا بيجري على الجنينه نننهر فيها يا رب مايكون جرالها حاجه
وبيطلعوا كلهم وراه جري على طول
حسينه بشهقه : ده تعبان!!
نهر بصريخ وهي حاطه ايديها على اذنها : يا بابا ابعد عني متقربش والا هيلد.. غك يا بابا ابعـ… بااااااااااباااااااا!!!
زياد وهو بيقترب براحه : نهر اهدي ومتتحركيش وخليكي هاديه وساكته متخافيش
حسينه بتسحبه لورا بسرعه من ايديه : انت اتجننت؟؟…. ده سا..م انا مستحيل افرط فيك!!
معتز بعصبيه : حسييييييييينه!!….. انتي بتعملي اييييييييييه؟؟؟…. انت غبيه سيبيه!!
زياد بخوف على نهر : يا ماما سيبيني ابوس ايدك مش وقته الكلام ده!!
حسينه بعصبيه : انت اللي غبي انت عايزني اسيب ابني يمو.. ت زي ما ما.. ت اخوك زمان يا معتز؟؟
كان لسه زياد هيتكلم بص لقي نهر وقعت على الأرض والثعبان بعد بعد ما خلاص لد.. غها
زياد بصدمه : نهررررررررررر!!
زياد بخوف وهو شايل نهر وبيجري والعيله كلها وراه
: دكتووووووووووور!!!
الدكتور بيجي وبياخدوها على النقاله
زياد بدموع قدام الغرفه : يا رب احميها من كل شر انا مليش غيرها…. وبيفتكر ذكرياتهم زمان
زياد كان قاعد على الدرج وهو بيعيط بقوه
نهر بصدمه وهي طالعه من السلم : اييييييييييه ده؟؟… زياد!!… انت بتعيط كده ليه؟؟؟
زياد بحده وهو بيبصلها : وانتيييييي مالك؟؟؟..ابعدي عشان مخليش وشك اسود زي حظي!!
نهر وهي بتقعد جمبه ويتطلع سندويتشه : تاكل؟؟؟
زياد بيبص عليها بعصبيه وحده
نهر : عنك مكلتش براحتك انت اللي خسران… بس عايزه ارد عليك بحاجه اول حاجه يا غبي ازاي تقول على حظك اسود؟؟… هو محدش قالك الفال تحت اللسان؟!… ثم ازاي حظك اسود وانت بنت عمك نهوووره اللي بتجيبلك سندويتشات؟؟.. فهمني بقى انا عايزه افهم ولا انت زعلان عشان في كليه هندسه في دي عندك حق!!
زياد بيبصلها بغباء : ازعل عشان كليه هندسه يا بنتي انتي جايبه 50 وبالعافيه داخله كليه!!
نهر بغيظ : بتعايرني يا زياد بتعايرررررني؟؟… طب تمام غلطانه انا عشان براضيك بعد ما اهلك هزأوك ومحدش بص في وشك!!… وبتقوم بعصبيه
زياد بضحك : يا بنتي والله ما بعايرك اقعدي وهاتي السندوتش ده…. وبياكل منه… ايه ده؟؟؟….. ده عدس!!.. في حد بيأخد للكليه عدس عدس يا نهر!!
نهر بضحك : ما ده من خير عمك يا بني خليه يبطل يبخل بالخمسين
زياد بغيظ : وهو عشان عمي تطلعيها فيا امشي يا نهر من وشي
بتطلع وهي بتضحك على فوق وهو بيبتسم وبياخد لقمه من السندوتش
: بس طعمه تحفه اويي!!
زياد بجمود : مفيش مرواح!!
نهر بصدمه : يعني ايه مفيش مرواح؟؟؟
زياد بحده : يعني طول ما انتي مش مغطيه شعرك ده مفيش مرواح
نهر بهدوء : اه قول كده سؤال هل انت ابويا؟؟… هل انا باكل من فلوسك وانا معرفش؟؟.. هل أنت اخويا أو امي أو المسؤول مني؟؟…. لا!!…. يعني ملكش دعوه بيا!!
زياد بغمزه : ماقريب كده هتأكلي من فلوسي
نهر باحراج وهي بتغطي شعرها من قدام : يوووووه ما تبعد من قدامي بقى يا زياد هتأخر على المحاضره بسببك!!
: طالعه حلوه اوييي على فكره!!
نهر بتكبر وهي بتمسح على كتفها : ده العادي بتاعي اصلا!!
زياد باستفزاز :مش بتكلم عليكي انتي اصلا بتكلم عن تغريد بصي عليها اهي وراكي!!
نهر بصدمه وعصبيه : زياد اتلم!!
زياد بضحكه ملموم يا نهر
زياد كان قاعد على السلم كالعاده ومكشر
نهر بخضه من شكله وهي راجعه : يا ابني مال شكلك كده ده عمي تاني هتكلم معاه
زياد : مش بابا المرادي
نهر بتساؤل واستغراب : امال ايه؟؟
زياد : في واحد نصب عليا من الشركه وسحب فلوس كتير وباسمي والشركه اللي ابويا تعبانه فيها هتقع
نهر بتطلع عقد الماس من رقبتها : خد ده غالي اوي.. وبتفتح شنطتها…. ودي شويه فلوس كنت محوشاهم خدهم يا زياد
زياد بصدمه وحزن : لالا لا انا مستحيل اخد حاجه بتاعتك!!
نهر : بتاعتي!!… انتي غبي ما انا وانت واحد واحنا اخوات مش عايزه اسمع الكلام ده منك تاني!!
زياد بسرحان : اخووات!!
زياد بحزن وخوف : جات اللحظه اللي انا خايف منها اهي
نهر بابتسامة : انت غبي الجيش للرجاله فما بالك وانت سيدهم!!
زياد بابتسامه وفرحه : نهرر انا بحبك ولما ارجع هطلب ايدك من ابوكي لاني عايزك بالحلال ومش عايز أغضب ربنا فيكي موافقة تستنيني؟؟
نهر بابتسامة ودموع : هستناك!!
والباص بيتحرك بعدها بسرعه مفرقهم
وكان دي اخر مره يشوفها قبل الليله اللي مستحيل ينساها طول حياته
حسينه بفرحه : الحمدلله على سلامتك يا بني نورت ليه مقولتلناش انك النهارده راجع؟؟.. لو ابوك عارف مكنش راح الشركه واخيرا يابني خلصت جيش
زياد بابتسامة : واخيرا خلصت جيش وجايلك يا نهر!
حسينه بعدم فهم : انت بتقول ايه يا بني؟؟؟
زياد بابتسامة : بصراحه كده انا بحب نهر وعايز اطلب ايدها من عمي
حسينه بصدمه : عايز تطلب ايد نهر ومن عمك هوا انت محدش قالك؟؟؟
زياد بصدمه وهو بيقوم من مكانه وبيطلع على شقه عمه جري على السلالم : معقول خطفـ.. ـها حد مني معقول مقدرتش تستناني سنه ليه ليه يا نهر تعشميني؟؟؟
وبيخبط على الباب بتفتحه له
نهر ببراءه : انت مين؟؟؟
زياد بيبص عليها ببلاهه وهو مش فاهم : هوا انتي بتستعبطي؟؟؟
نهر بتنهار من البكاء فجأه وبتدخل على جوه جري بعد مسافه بتطلع مرات عمه ووبتبصله بفرحه
: زياد ابني نورت متى رجعت يا ابني؟؟.. وليه تعبت نفسك وجيت كنا طلعنا لك!!
زياد باستغراب : هوا عمي فينه؟؟.. عايز اتكلم معاه.. وبعدين مالها نهر بتتصرف كده فيها حاجه غريبه.. وبيضحك بسخرية… ولا عشان انصدمت عشان شافتني بعد ما خلفت بوعدها ليا!!
ام نهر باستغراب : هوا انت مش عارف محدش قالك؟؟
زياد باستغراب : هوا كلكم بتقولوا كده ليه هوا في ايه؟؟؟.. محدش قالي حاجه مفيش تلفونات الا كل فتره وفتره وانتو مبتردوش!!
ام نهر يحزن : يبقى فاتك كتير ادخل يا بني وانا هفهمك كل حاجه
زياد بيدخل بخوف وذهول في نفس الوقت وهو بيبص على نهر اللي بتبص من ورا الباب عليه بخوف
ام نهر : عمك أعطاك الباقي من عمره وسابلك وصيه معايا ونهر …………
زياد بصدمه : عمي اتو.. فى ونهر عقلها رجع لورا وبتتصرف زي الأطفال!!
وبياخد الوصيه من مرات عمه بحزن وبينزل على تحت
الدكتور بيخرج من اوضه العمليات زياد والكل بيجري عليه بخوف
زياد بلهفه : نهررر نهر طمني عليها يا دكتور
الدكتور : الحمدلله قدرنا نلحقها قبل ما السـ..ـم ينتشر بس الجنيييين…..
زياد بصدمه : جنين؟؟.. جنين ايه يا دكتور هي مش حامل!!
الدكتور : لا انا متأكد من كلامي الحاله اللي جات معاكم ومتسـ.. ـممه حامل!!
نور وحسينه بيبصوا لبعض بخوف
زياد بذهول : حامل!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست من نسلي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى