رواية عشق الحور الفصل السادس والأربعون 46 بقلم مروة شحاتة
رواية عشق الحور الجزء السادس والأربعون
رواية عشق الحور البارت السادس والأربعون
رواية عشق الحور الحلقة السادسة والأربعون
(فتنتي)
يارب يكون البيت عجبك
عائشه جميل جدا و الديكور مميز اوي والالوان حلوه
سليم يعني مش محتاجه تغيري اي حا جه في الالوان
عيشه لاء بس انت ليه بنيه كبير اوي كده
سليم متقلقيش هجيب حد يساعدك
عقدت ذراعيها ووقفت قبالته وقالت بتحدي
علي فكره انا مش عويله وبعرف اعمل شغل البيت كله
خفض بصره انا مقلتش كده … بس كمان انتي عندك دراسه وشغل غير كده انتي متعوده ان حد يخدمك …
علي فكره لو اتخيلت ان انا الدلوعه بتاعه بباه ومماه تبقي فاهم غلط ….
تنهد بقوه وقال بتوضيح
افتكر اني اعرفك من فتره وعارف دا كويس … وبعدين انا مش عاوز اغير نمط حياتك ….
انا مشوفتش العياده
معلش هورهالك انا بعد الكتاب … هتنزلي مع بسمه تجيبي فستان الكتاب مش كده
لاء انا عندي فستانين جيبهوملي غيث وهو جاي من فرنسا والغريبه ان هما نفس التفصيله بس الوانهم مختلفه …. فهلبس انا وبسمه زي بعض … بس انا مقلتش لبسمه تفتكر هتوافق
مفتكرش هتعترض .. بس انا كنت بفضل تنزلي تنقي انتي حاجه
علي فكره دي فساتين سهره وانا مش لبستها اصلا …. دا هو حتي يوم ما رجع قلي تلبسيهم في خطوبتك …
تنهد بقوه تمام طب ممكن اي خاتم من بتوعك
خلعت احدي خواتمها الصغيره وناولته له ليفتح كفه لتضعها بداخله …. ليغلق يده عليه بتملك ليقول
طب الفستان بتاعك لونه ايه
شوف هو في واحد لون السما ساعه الغروب والتاني لونه نبيتي تفتكر بسمه هتختار اي لون
اتمني تختار النبيتي
ابتسمت انا كمان …. سليم هو انت مبسوط
رفع عيناه للحظه وتامل وجهها
ملامحها المحفوره بقلبه الخافق سعيد فقط انه علي وشك القفز والتصفيق والصراخ من كثره السعاده …. فرك لحيته القصيره
دي اول مره تندهيلي باسمي
قالت بحنق هو سياتك اسمك عوره ولاحاجه لازم يستخبي
حدق بوجهها وانفجر ضاحكا
انا اسمي عوره ليه ماشي عريان
تاملت ضحكته وقالت بمرح
طب خد بالك لياخد برد ابقي غطيه يادكتور
رفع احدي حاجبيه وسال
هو ايه ده
اسمك ياسليم …. انا داخله لبسمه
وااا شكرا علي الشيكولا عنتها عشان ناكلها سوا
يعني عجبتك
اممم وحلوه حدودته قبل النوم ميرسي انا بحب الحوديت خالص وبحب الورد كمان …
قالت جملتها وفتحت حقيبتها لتناوله كيسه صغيره
انا مش بحب ابقي مديونه ..
تركتها بين يديه وترجلت لغرفه بسمه فتحت الباب ودخلت هاتفه
يابختك ياغيث ايه الجمال ده ماشاء الله .. دا الاسود كان دفنك
فركت بسمه كفيها وقالت بحياء
ربنا يخليكي ياعيشه … انتي
الاحلي
عائشه يخرب بيت الرقه ليه حق يقول عليه جعفر
حور ضاحكه تصدقي صح انا وانت بره القصه دي خالص انتي جعفر وانا مخمير
عائشه شوفي بقي ياست البنانيت غيث وهو جاي من بره جبلي فستانين سوريه من باريس بس ايه تحفه والاتنين تفصيله واحده …. انا فكرت نلبس زي بعض في الكتاب ايه رايك ….
بسمه انتي قلتي لغيث
لاء لسه انا قلت لسليم وهو وافق بصي انا مصورهملك شوفيهم وقوليلي رايك ومردتش اوريهم لسليم
نظرت بسمه للهاتف وتفحصت الاثواب
هما فعلا تحفه بس دول عريانين ياعيشه واحنا محجبات
انتي مجنونه ….. احنا هنبقي في وسط الحريم وهنلبس غطا زي اللي كانت لبساه حور في فرحها كده ….وهكلم سليم يظبطلنا مصوره تصورنا معاهم … هاه ايه رايك هتختاري انهوه
هو النبيتي حلو بس يعني …انا هقعد كده ادامه ازاي يعني
عائشه اه انت فاهمه غلط علي فكره انا اللي المفروض ااقول كده ..بس علي كل اتلقيتي الحكايه تقيله خليكي بالغطا ياحبيبتي انت عايزه تنقطيني
حور يابنتي سيبك منها دي هبله مانا كنت لبسه فستان عريان يوم كتب الكتاب بس ايه بقي جاسر ولابصلي اصلا
انفجرت الفتاتان بالضحك فقالت بسمه
هو يحيي فين
حور اتعلق في رقبه غيث اول مادخل من الباب وطبعا زمانه اكله شيكولاته ودرمغه
ضربت بسمه ساقها في الارض
طب ليه كده …
عائشه ميجراش يابسمه دا طفل عادي لما يوسخ هدومه
بسمه انا زعلانه علي الشيكولاته اصل انا اللي باكلها
نظرت لها الفتاتان وانفجرا ضاحكين
في الخارج غيث
في ايه ياسليم مالك متنح ليه ياحبيبي
هاه …مفيش …ااااا شوف انا هحجز قاعه
جاسر مقاطعا قاعه ايه ياسليم
شوف بقي ياسيدي دا كتب كتاب اخويا واختي يعني بجوز اتنين دفعه واحده … كتب الكتاب عاوزه هنا تمام عاوزه عندنا تمام … بس عشان ماما مبنعرفش تتحرك كتير ياريت يبقي هناك … البنات هيلبسوا عادي وهنكتب وكل واحد ياخد مراته ويخرج
محمود هاه ايه رايك ياسليم
سليم تمام اللي تشفوه
محمود يبقي الكتاب عندكوا عشان الحجه زينب
غيث عم محمود انت مكلمتنيش في حاجه
محمود عشان عارف انك هتتقي ربنا فب بنتي ياغيث …. فلوس الدنيا متسواش ظافر منها …ولادمعه تنزل من عينها … دي امانه في رقبتك يابني
غيث عم محمود … المهر اللي هتقول عليه
قاطعه محمود المهر اللي هتدفعه افرشوا بيه بيتكوا …. اللي بوصيك عليه هو يحيي حطه في عينك يابني
قبل غيث خد يحيي
يحيي دا حبيبي اصلا داانا اتجوزت امه عشانه صح يايحيي
غيت بيبي
جاسر تمام ياجماعه كده علي ميعادنا اخر الاسبوع يعني بعد بكره …. عم محمود الحجه خديجه وبسمه عند حور من بدري
يونس وانا معاهم طبعا
امسك جاسر اذنه عاوز تعود في وسط الحريم
اي اي خلاص ياابيه هزعزع هنا مع ابو حميد .
وكزه غيث ياد قعده الرجاله
بالدنيا هاخدك انت وسليم ويحيي عند الحلاق انا وانت ويحي نحلق وسليم يتفرج علينا
سليم ليه بس مانا بحلق شعري عادي يعني
غيث حلو سيبلي نفسك بقي وانا هظبطك
سليم مش مرتاحلك ياغيث
جاسر بابتسامه لاء متقلقش غيث خبره في الحجات دي
غيث عجبك كده يايحيي محدش مؤمن بقدراتي
يحيي غيت بيبي
غيث انت اللي حبيبي يايحيي
عم محمود عاوزك تسال بسمه هي عاوزه تعييش فين
محمود يابني دي حياتكوا انتوا ترتبوها مع بعض ادخل يايونس اندهلها
غيث انا عارف مكاني الحق الكرسي قبل ماتعد عليه هاهاهاه
جاسر مش عارف ليه حاسس اني سمعت الضحكه الشريره دي قبل كده
علاء انا هستاذن ياجماعه عشان لسه طالع علي طريق سفر
محمود توصل بالسلامه يابني
جاسر علاء متتاخرش يوم الكتاب عشان ايناس تتعرف علي بسمه
اكتفي بهز راسه وتحرك خارجا عاد يونس ووقف بجوار جاسر هامسا
ابيه خد بالك من حور عشان بتتعب
نظر له جاسر بتتعب …. كانت بس مضيقه امبارح
لاء انا اتعودت علي كده هي مرعوبه يمكن عشان الولاده قربت بس قلبي بيوجعني
الحمقاء الصغيره التي لاتصرح ابدا بالالم …زفر بقوه
ماشي يايونس … شكرا …
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)