روايات

رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي) الفصل الرابع 4 بقلم لبنى دراز

رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي) الفصل الرابع 4 بقلم لبنى دراز

رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي) الجزء الرابع

رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي) البارت الرابع

العشق الأبدي 2 (توأم روحي)
العشق الأبدي 2 (توأم روحي)

رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي) الحلقة الرابعة

قال الله تبارك و تعالى
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
﴿وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ * الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ * أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ﴾
توأم روحي بقلمى✍️_________لبنى دراز
فـ أسطبل الخيل
راحت مع فارس و سيف و أحمد و فارس أدهم عشان تشوف الحصان و أول ما دخلت
حلم:: جريت ع ريزو و قعدت فـ الأرض بأنهيار و مسكت راسه حطتها فـ حضنها .. قووووم قول مين عمل فيك كدا مين حرمنى منك قوووووم أقف يا ريزو ما توجعش قلبى عليك ااااااااااااااه ياااااااارب دلنى مين اللى عمل كدا و عااااااايز مننا اييييييه
فارس:: قعد جنبها .. أهدي يا حبيبتى عشان خاطرى أنا عارف انتى مرتبطة قد ايه بـ ريزو بس لازم تفوقى عشان نعرف مين اللى عمل كدا
حلم:: بدموع .. أهدى ازاى يا فارس و قـ ـتل ريزو دى البداية اللى قـ ـتله قال الدور ع حور بنتى
فارس:: صدقينى مش هيلحق يعمل حاجة و طالما ابتدا يظهر يبقى هنوصله ما تقلقيش
فارس أدهم:: بيجرى يدور برة الاسطبل و بيلف من كل ناحية شوية و رجع
سيف:: لاقيت حاجة برة حوالين الاسطبل يا فارس
فارس أدهم:: لأ يا عمى ما لاقيتش حاجة
أحمد:: و هو بيلف فـ الاسطبل حوالين الحصان شاف فوارغ الـ ـرصا ص قعد فـ الأرض و مسكها ركز فيها شوية و لـ فارس الـ ـر صا صة دى مضـ ـرو بة من قناصة و من مسافة قريبة و كمان القناصة فيها كاتم للصوت
فارس أدهم:: و هو بياخد فارغ الـ ـر صاصة من أحمد .. ورينى كدا و بص فيها شوية و لـ أحمد النوع ده من الـ ـرصا ص ما عندناش زيه
أحمد:: بتأكيد .. بالظبط كدا يا فارس النوع ده مافيش حد بيستخدمه غير المافيا بس لانه محظور استخدامه دولياً
فارس المنصورى:: قصدك أن اللى قـ ـتل حصان حلم و بيهـ ـددنا ده تبع المافيا يا أحمد
أحمد:: بالظبط كدا يا بابا اللى ورا كل ده حد من المافيا .. و مش أى حد اللى يستخدم نوعية الـ ـر صاص ده .. ده أكيد حد من أخطر رجالة المافيا
سيف:: بجدية لـ فارس المنصورى أعصر مخك يا فارس و حاول تفتكر الملفات و القضايا اللى مسكتها أخر 10 سنين
فارس:: أنا بقالى 8 سنين يا سيييف مابعملش حاجة غير أنى بحاول أفتكر كل حاجة و أى حاجة ليها علاقة بـ شغلى

فارس أدهم:: بعملية .. طيب دلوقتي يا عمى قاعدتنا هنا مالهاش لازمة تعالوا نرجع الڤيلا و نفكر بهدوء
سيف:: لـ فارس المنصورى فارس بيتكلم صح القاعدة هنا زى قِلتها تعالوا نرجع فعلا و نفكر هنعمل ايه فـ اللى جاى
أحمد:: لسة هيرد ع سيف سمع رنة موبايله و أستاذن منهم يرد ع المكالمة
حلم:: اول ما سمعت رنة موبايل أحمد .. صرخت بفزع حوووووررررر بنتييييي
فارس:: ضمها لـ حضنه أهدى يا حبيبتى مافيش حاجة حور كويسة ده تليفون أحمد جاتله مكالمة .. قومى تعالى معايا يلا نروح نطمن ع البنات و تتأكدى بنفسك انهم كويسين
أحمد:: بعد ما خلص مكالمته راح قعد قصاد حلم .. قومى يا ماما عشان خاطرى ما تعمليش فـ نفسك كدا .. أنا عارف ان حصانك كان غالى عليكى أوى و غالى عليا أنا كمان بس أرجوكى خلينى أسافر و انا مطمن عليكى
فارس:: بأستفسار .. أنت مسافر يا أحمد ؟
أحمد:: أيوا يا بابا سيادة اللوا عادل كلمنى دلوقتي و طلب منى أجهز نفسي لـ مأمورية جديدة و لازم أكون عنده بكرة الصبح عشان أفهم تفاصيل المهمة
فارس:: ربنا معاك يا حبيبى تروح و ترجع بالسلامة
أحمد:: الله يسلمك يا بابا
و بالفعل بعد شوية وقت رجعوا كلهم الڤيلا بعد ما أستكشفوا اللى حصل و كمان قالوا لـ حسن السايس انه يد فن الحصان ما يسيبهوش كدا
_______________________
فـ ڤيلا المزرعة
رجع فارس و حلم من الاسطبل بعد ما عرفوا ان اللى وراهم و بيهـ ـدهم حد من المافيا و حاولوا يهدوا عشان يقدروا يطمنوا اللى فـ الڤيلا
أدهم:: اول ما شافهم بقلق .. خير يا فارس طمننا فى ايه
سيف:: أهدى يا أدهم و بتنهيدة ده كان مجرد تهـ ـديد زى اللى قابله
أحمد:: بوجع ع حلم .. بالظبط كدا يا عمى مجرد تهـ ـديد يعنى ما تخافوش
اللى عمل كدا أخره الشوشرة بس لكن مش هيعمل حاجة صدقونى
حلم:: بأنهيار .. شوووششششرررة اييييه اللى بتتكلم عنهاااااا دى .. ده خلاااااااااص بيقوووولهاااا صرييييحة أنا دخلت فـ قلب مزررررعتك وصلت لقلب حيااااااتك انت فااااااااهم انااااااااا تععععبت خلاااااااص مابقيييتش قادرة استحمل كل ده
فارس:: خدها فـ حضنه بخوف .. أهدي يا حلم عشان خاطرى أرجوكى ما تعمليش فـ نفسك و فيا كدا و لـ أدهم أتصرف يا أدهم شوف حاجة تهديها
أدهم:: بقلق .. حاضر حاضر هتصرف و طلع جرى ع أوضته يشوف اى مهدئات معاه و ينزل تانى يديها لـ حلم
جاسر:: بخوف .. ماما أهدي يا حبيبتى ما تخافيش كلنا حواليكى .. خدى نفسك و أهدى خالص
حلم:: بشهقات و صوت متقـ ـطع .. بـ بـ بـ بناتى فـ فـ فين

حور و تسنيم:: جريوا عليها و بدموع .. أحنا هنا يا مامى
حلم:: خرجت من حضن فارس و خدت البنات فـ حضنها و بترتعش من كتر خوفها عليهم
حور:: مالك يا مامى عمرى ماشوفتك كدا
تسنيم:: أحنا حواليكى يا مامى بس أرجوكى فوقى عشان خاطرنا
هشام:: بقلق و خوف ع حلم .. أحنا لازم نمشى من هنا حالا و نرجع السويس ما ينفعش نستنى لحظة واحدة بعد كدا
فارس:: لأ يا هشام مش قبل ما أءمن الدنيا كويس هناك الأول
قصي:: لـ فارس بتفكر فـ ايه
فارس:: بجدية أنا هنزل الصبح و أزود
عناصر تأمين و حماية مدربة ع أعلى مستوى فـ كل مكان .. الشركات و المستشفى و كمان الڤيلا و أنتم كمان هازود لكم الحراسة ع بيوتكم كلكم و حتى هنا برضوا كل مكان هنا هاحط عليه حراسة لغاية ما نعرف بالظبط مين اللى بيبعت الرسايل دى و عايز ايه
أحمد:: بقلق .. أنا مضطر أنزل دلوقتي يا بابا عشان الصبح بدرى أكون فـ مكتب اللوا عادل قبل السفر بس قلقان ع ماما و مش عارف أعمل ايه
فارس:: أنزل يا حبيبى روح شوف شغلك و ما تقلقش احنا كلنا معاها مش هنسيبها و بيحاول يهزر شوية و بعدين يا حضرة الظابط عيب تقول قلقان عليها و فارسها موجود و لـ حلم مش كدا يا حلم عمرى كله
حلم:: بوجع .. كدا يا حبيبى و لـ أحمد سافر يا أحمد ما تقلقش عليا انا كويسة يا حبيبى
سيف:: عشان يفك التوتر شوية .. يييييي أهو ابتدينا و لـ أحمد أبوك ده ما يعديش موقف كدا من غير ما يقلب علينا الحريم
عليا:: بذهول .. حرييييم ؟! أنا حريييم طاااااااايب و دينى لأقـ ـطع عنك المصروووف
سيف:: أهو يا عم شوفت بقى ده اللى بناخده من أبوك و لـ عاليا يا حبيبتى أنتى أجمل ست فـ المجرة كلها مش فـ
الحريم بس يا لولية قلبى بس بلاش تقـ ـطعى عنى المصروف أبوس إيدك
فارس:: بابتسامة مكـ ـسورة .. انت هتجيب نفسك ليا يا تافه أنت
قصي:: يا عم فارس أحنا قولنا من زمان اننا هنرجع بيوت أهالينا نقشر بصل ماحدش صدقنا
ياسمين:: بتريقة لـ قصي .. قال يعنى بتعرف تقشر بصل بقالك سنين يا حبيبى لا أتعلمت من فارس حاجة و لا أتعلمت حتى تقشر البصل ههههههههههههه
أدهم:: أرحمنا يا فارس شوية الله يخليك هههههههههه أحنا كبرنا ع الكلام ده
امل:: بجنانها المعهود لـ أدهم .. إحنا ايه يا حبيبى !! مين ده اللى كبر يا أبن المنصورى أتكلم عن نفسك بس يا حبيبى انا لسة صغيرة ههههههههههههه
أدهم:: لـ فارس عاجبك كدا ؟ أهم انقلبوا علينا بسببك ههههههههههههه
فارس:: ههههههههههههه حد قالك اتكلم .. ثم انتوا اللى كبرتوا مش انا .. انا طول ما حلمى و حلم عمرى فـ حضنى هافضل شباب و مهما نكبر هنفضل صغيرين زى اول يوم شوفتها فيه و لـ حلم فاكرة اول مرة اتقابلنا فيها ؟
حلم:: بأبتسامة .. أكيد فاكرة يا حبيبى و ده يوم يتنسى يا مستفز أفندى ههههههههههه
فارس:: طيب فاكرة كنت بقولك ايه
حلم:: بتحاول تهدى و تقلده .. ياريت تحطى لسانك جوة بوقك بدل ما اقطـ عهو لك يا متخلفة أنتى هههههههههه
أحمد:: بأبتسامة ظاهرة و قلق متدارى .. أنا كدا بقى أسافر و انا مطمن يلا اشوفكم بخير و سلم ع الكل و رجع باس أيد و راس حلم و فارس و مشي
الشباب كلهم واقفين مش فاهمين حاجة و ازاى فـ موقف صعب زى ده الكبار قادرين يهدوا الدنيا كدا و يهزروا
شادى:: ولا يا جاسر أبوك ماله ياض
جاسر:: شالله اقـ ـطع دراع الواد أدم لو كنت فاهم حاجة
أدم:: الله و انا مالى يا ليمبى
هنا:: بذهول .. هو ايه اللى حصل ده ؟!
جاسر:: بتريقة .. روحى نامى يا هنا شكلك فـ البلالا خالص
لوچين:: ببراءة لـ جاسر .. يعنى ايه بلالا يا جاسر
جاسر:: أخد نفس عميق و خرجه بهدوء و حط إيده ورا ضهره و بصلها برفعة حاجب و كأنه هيقول خطبة عميقة .. شوفى يا لوچين يا بنتى البلالا هى عبارة عن ….
لوچين:: قاطعته بأهتمام و تركيز .. ها قول عبارة عن ايه
جاسر:: بنرفزة .. بتقاطعينى ليييه دلوقتي مش انا بشرحلك أهو .. بتخرجينى ليه بقى من كل العمق اللى أنا فيه ده .. أرجع ازاى انا دلوقتي
لوچين:: بزعل .. خلاص اسفة مش هاطعك تانى بس قول
جاسر:: استنى بقى لما أدخل تانى فـ العميق اللى كنت فيه ده .. و رجع تانى ع نفس الوضع قبل ما تقاطعه لوچين و قال البلالا عبارة عن عباااارة عن عن عن عن وفجأة بييييب اوعى الفحت لا تقع تحت ههههههههههههه
لوچين:: بغيظ .. تصدق انك رخم يا جاسر أوڤر رخامة بجد
جاسر:: بغلاسة .. أنا ما أعرفش انا لو أعرف أقول ع طول هأخبي ع حضرتك ليه يعنى؟؟ ههههههههههههه
_________________________
فـ الجنينة
روڤان اول ما سمعت ان أحمد مسافر طلعت تجرى ع الجنينة تستناه قبل ما يمشى و هو خارج شافها واقفة مستنية
أحمد:: بحب .. واقفة كدا ليه يا روڤى
روڤان:: مستنياك خوفت تمشى قبل ما أشوفك
أحمد:: ما كانش ينفع أمشى قبل ما أشوف روحى و أسلم عليها
روڤان:: بدموع .. هتغيب كتير يا أحمد
أحمد:: بتنهيدة .. مش عارف يا روڤان
روڤان:: كل مرة بتقول فيها مش عارف بتغيب و قلبى بيوجعنى اوى من غيابك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الأبدي 2 (توأم روحي))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى