رواية ضي القمر الفصل الرابع 4 بقلم زهرة اللوتس
رواية ضي القمر البارت الرابع
رواية ضي القمر الجزء الرابع
رواية ضي القمر الحلقة الرابعة
فارس راح المكان اللي وصفته ليه تولين وادها الفلوس
فارس : اتفضلي ياست تولين الفلوس اهي في حاجه تاني ممكن تسبيهم بقاا
تولين : لما اضمن انك مش هتخلع مني ولا من اتفاقنا
فارس : أنا قولتلك هعمل باتفاقنا ياريت تسبيهم بقى بعد اذنك مش هعيد كلامي تاني
تولين : اتفضل اطمن عليهم وبعد مايتنفذ اللي أنا عاوزاه هسبهم ليك زي ماقولت قبل كدة يلا عندك في الاوضة اللي على الشمال دي
فارس دخل بصدمة : قمر فوقي ياماما ردي عليا قمر فوقي منة ردي عليا حبيبتي أنا اخوكي ياماما فوقوا يابنات ردوا عليا
فارس : انتي عملتي فيهم اي انطقي عملتهم اي منة ردي عليا
تولين : متقلقش عليهم هما بخير ياروحي هما بس تلاقي المخدر تقيل عليهم مش اكتر
فارس : فوقوا يابنات بالله عليكم فوقي يامنة فوقي ياقمر
منة بعد شوية فاقت وشهقت بعياط : فارس الحقني ابوس ايدك خرجنا من هنا بسرعة
فارس : منة اي اللي حصل اتكلمي في اي حد لمسكم انتي ولا قمر في اي حصل ياقمر اتكلموا حصل لكم حاجة
قمر بعياط : في ناس اتهجموا علينا أنا وقمر ولقينا نفسنا هنا بس مكناش في وعينا وقتها يا فارس منعرفش بقاا عملولنا حاجه ولالا كمان مكناش في وعينا اصلا انا اللي فوقت قبل منة منة كانت رايحة مني خالص
فارس : طيب خلاص اهدوا أنا هخرجكم من هنا بس اهدوا ياحبيبتي نا عمري ما هسيبك ولا هسيب منة كدة اطمنوا أنا هعمل حاجه تخلصكوا من اللي انتوا فيه دا وبسرعة
قمر : هتعمل ايه يا فارس قولي والنبي حاجه تخلصنا من اللي حنا فيه معرفش كمان منة عملولها اي فوقي والنبي يامنة
فارس : متخافيش ياقمر هيحصل كل خير ياحبيبتي اهدوا بس وان شاء الله تخرجوا من هنا بخير
فارس مشي بسرعة من عند منة وقمر راح ل أسر بسرعة على البيت
فارس : اسررررر أنا شوفت قمر ومنة بس لازم نلحقهم بسرعة بس تولين شارطة عليا اتجوزها علشان تسبهم
أسر : انت بتقول اي اوعى تعمل كدة يا فارس انت ناسي أن قمر ملهاش حد غير باباها وانت ولااي لازم نبلغ البوليس
فارس : دا منقدرش نعمله دلوقتي يا أسر معلش اسمع كلامي في حاجه أنا هعملها علشان ننقذ منة وقمر وتكون خدعة لتولين سبني بس اخطط لكل حاجه بدماغ عالية
أسر : عقبال مانخطط تكون البنات راحت مننا يا فارس
فارس : متخافش هما الاتنين في حما ربك اهدى كدة وصلي على النبي
أسر : ربنا يستر عليهم بجد طب انت ناوي على اي فهمني
فارس : أنا اشطرت عليها انها تسيب البنات يوم مانعمل الخطوبة بس انا في اليوم دا ياحبيب قلبي هكون جبتلها البوليس يمسكها وهأمن البنات منها
أسر : خطوبة انت اتجننت طيب وقمر هتعمل فيها اي
فارس : مين قالك أنها هتبقى في خطوبة اصلا متقلقش قمر حياتي كلها ومقدرش استغنى عنها ابدا اطمن يابابا
فارس كلم تولين في التليفون وقالها
فارس : مسا الخير يا تولين متقلقيش اتفقنا زي ماهو والخطوبة الخميس الجاي اهم حاجه البنات استلمهم يومها الأول
تولين : متقلقش عليهم البنات هيكونوا بخير وهجبهم معايا
فارس : وانا مستني اليوم دا بفارغ الصبر علشان بس انقذهم من ايدك
تولين : اد كدة بتكرهني يافارس بيه ياسلام عليك بجد بتديني فرصة احرق قلبك
أسر : انتي بتحرقي قلبنا احنا الاتنين ياهانم هما ملهمش اي ذنب في اللعبة القذرة اللي انتي بتعمليها دي
تولين : والله مزاجي كدة يا أستاذ اسر عارفة اني بحرق قلبك وانت ملكش ذنب بس لازم يحس بكل حاجه بيعملها فيا
فارس : بعمل فيكي اي يا واحدة رخيصة مش لاقية حد يتجوزها انتي بجد ازااي كدة
تولين : انت عارف اني بحبك من زمان اكتر من الست قمر بتاعتك دي
فارس : اخرسييي متجبيش سيرتها على لسانك دي أنضف منك ومن امثالك ياماما
تولين : أنا مش هرد عليك يافارس بيه علشان خاطر اتفاقنا ميبوظش
فارس : متقدريش تردي اصلا أنا اوديكي في داهية
تولين : شكلك محرمتش من اللي بيحصل ياباشا
أسر لفارس : تفتكر هتعملهم حاجه يافارس أنا قلقان اووي
فارس : مش هتقدر تعمل كدة هي بتهددنا بس علشان نعملها اللي هيا عاوزاه
جه اليوم الموعود لفارس لكن كان يوم غير سعيد على تولين
فارس : تفتكري اي اللي نفسي فيه يا تولين اتجوزك واعيش ميت ولا اني اني اكون مبسوط
تولين : تتجوزني وتعيش ملك مش ميت طبعاً أنا لو عليا تقيد لك صوابعي العشرة شمع
فارس بابتسامة سخرية : فين اللي اتفقنا عليه يا تولين مش انا قولتلك هتسلميني البنات هنتجوز ولا انتي مش عاوزة
تولين : طلبك جاهز ياباشا ادخلوا ب البنات بسرعة ها كدة نفذت طلبك يافارس بيه اظن
فارس : نتفذتيه ياروحي بس في مفاجاه في انتظارك بره
الشرطي : اتفضلي معانا يا انسة تولين لو سمحتي يلا مش عاوزين شوشرة لحضرتك
تولين بحدة : اوعى سبوني بتبلغ عني يا فارس والله لهوريك أنا هفرجك مين تولين أنا هندمك عليها العمر كله
فارس : حمدا لله على سلامتك ياقمر نورتي بيت اخوكي وصاحبك
قمر : انت ازااي جه في بالك الفكرة دي يا أبيه فكرة شياطين
فارس : عيب عليكي ياعسل يلا تعالي لحبيبك يلا من زمان عاوز اطمن عليكي
أسر: كدة يامنة كدة كنتي عاوزة تسبيني لمين بس حرام عليكي انتي حياتي كلها بحبك اووي
منة : أنا مكنتش عارفة أنا فين ولا اعمل اي لحد ما ابيه فارس جالنا أنا وقمر
فارس : أنا مش عاوز نتكلم في اي حاجه حصلت انتوا بالف خير وسلامة
منة : أنا مش مصدقة اني خلصت من الكابوس دا انا وقمر شكرا بجد يا أبيه
فارس : مفيش بينا الكلام دا يا منة تولين هاتخد جزائها على اللي عملته فيكم وهيرجعلكم حقكم
منة : بجد مش مصدقة الحمد لله يارب الحمد لله كنا في كابوس مزعج جدا
فارس : قلت لك متخافيش طول مانا معاكي ياحبيبتي الخطوبة قربت يا عروستي الجميلة
منة : أنا وقمر بكرة هنروح نختار الفستان ومش هوريهولك ابدا
فارس : كدة دا انا حبيبك يا منونة مينفعش كده يا فندم بحبك اووي
قمر : هتفضل في العشق الممنوع دا كتير ولا ايه يا ابيه اغير كدة
فارس : تعالوا يلا اخليكم تقضوا يوم جميل اووي برة امشوا ورايا بس
منة : رايحين فين يا فارس قولي بس ونا مش هقول
فارس : انتي بجد دا انتي مصيبة ياختي انجري قدامي
قمر : أنا عن نفسي ضامنة أن فارس مش هيودينا مكان وحش دايما زوقه اجمل منه في كل حاجه
منة بضحك : مين يشهد للعريس هههههههههههه ربنا يوفق راسين في الحلال أن شاءالله يارب
تفتكروا هيحصل اي البارت الجاي ؟ وهل انتقام تولين كدة خلص ولالا ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)