روايات

رواية غرام نمر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية غرام نمر الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الجزء العاشر

رواية غرام نمر الصعيد البارت العاشر

غرام نمر الصعيد
غرام نمر الصعيد

رواية غرام نمر الصعيد الحلقة العاشرة

غرام: ودا بقي عشان اي اه يكونش عشان لسه مطولتنيش
يونس: يمكن
غرام: ولا عمرك هتطولني
يونس بصوت هادئ ومرعب: بلاش تختبري صبري
غرام: طلقني بقي كفايه كدا انا عايزه اطلق
يونس: طلاجك ديه في يدك انتي بس انتي الي مش ناويه تعجلي
غرام: اه ياما اعقل واسلمك نفسي وتاخدو ابني مني ياما افضل في السجن دا طول عمري
يونس: محدش هياخد ابنك منك
غرام: ههه وانت عايزني اصدقك
يونس: هما يجولو الي هما عايزينه انما انا مش هجبل غير بالي انا عايزه
غرام بصتله وحست انها مصدقاه بس بتكابر: لا انا مش مصدقاك انت بتكدب عليا يعني مستحيل تخسر اهلك ومراتك عشان وحده ذي
يونس بغضب يخبط بيده علي الباب بقوه: يووووه عنك مصدجتي انا هفضل احايل فيكي ولا ايه
غرام: وانا مقولتلكش تحايل فيا انا عايزه امشي من هنا
يونس: عند علي عندك مش هتمشي من هنا إلا بمزاجي واخ*بطي راسك في اي حيطه تعجبك
غرام: انا بخاف اقعد لوحدي طيب رجعني السرايا وانا موافقه اعيش هناك
يونس: مين جال انك هتجعدي لوحدك
غرام: انت هتروح شغلك وانا هفضل هنا لوحدي
يونس: وهو انا معنديش جلب كديه عشان اسيبك لوحدك
غرام: اه الحقيقه معندكش قلب
يونس يجذبها لصدره: طيب متعجلي واوريكي عندي جلب ولا لاه
غرام بتبعده عنه وتجري علي الاوضه ويونس بيمسح علي شعره بابتسامه خبيثه
****
في السرايا
فريده نازله من اوضتها وهي متعصبه
فريده: جدو انا مبقتش قادره استحمل خلاص
عتمان: في ايه بس
فريده: يونس معاملته معايا بتتغير يوم عن يوم مبقاش طايقني ياجدو البت دي شكلها هتاخد عقله وساعتها هبقي خسرت جوزي والولد
عتمان: ليه هو اتفاج عيال ولا ايه سبيه يعمل الي يعمله في الاخر الواد ليكي ويونس كمان ليكي وانا مش هسمح واصل انه يكمل معاها
فريده: طيب تقدر تقولي اخدها وراحوا علي فين دا حتي بتصل بيه بيديني مغلق
عتمان: فريده انا مش عاوز وجع دماغ جولتلك يونس والواد ليكي وانا عند كلمتي ليتركها ويذهب
***
زين كان راجع من الشغل وقرر انه يتغدي في مطعم
لينزل من سيارته ويتجه ناحيه المطعم ولسه هيقعد ليجد ورد مع واحد في المطعم ليتجهه ناحيتها بغضب
زين بغضب: اطلبلكم اتنين ليمون ولا طلبتوا
ورد بصدمه: زين!!
الشاب: مين دا ياورد
زين بغضب: دا الي هيساوي وشك بالاسفلت يار*وح امك
ورد: زين اهدي انت فاهم غلط والله
لم تكمل كلماته لتجد القلم نازل علي وشها: انتي تسكتي خالص مسمعش صوتك
الشاب: مين حضرتك عشان تكلمها كدا وازاي اصلا تضربها
زين ضربه هو كمان بالقلم ومسكه من قميصه: جبل متفكر في حاجه مش بتعتك فكر الاول هي تخص مين
الشاب اخد القلم والكلمتين وجري
ورد بخوف: والله انت فاهم غلط استني عليا وهفهمك
زين بغضب: ع العربيه يلاااااااا
ورد: حاضر
ورد من الخوف ركبت من ورا ومركبتش جنبه
زين: وانا السواج بتاع جنابك ولا اي
ورد: لا مش هطلع قدام إلا لما تهدي
زين خبط علي العربيه بقوه: بتتتتت متعصبنيش
ورد: يازين والله هو الي اصر عليا وربنا
زين: وانت اي ملكيش رأي اي حد يصر عليكي تروحي معاه كديه دا كويس بجي انه مأصرش عليكي تروحي معاه البيت
ورد: اي الي بتقوله دا اكيد لا بس هو حب يشكرني علي كشكول المحاضرات الي اخده مني
زين بغضب اكثر: كماااااااان كل دا وانا ولا دريان طيب اعملي حسابك من هنيه ورايح رجلك متخطيش برا السرايا يعني مفيش جامعه تاني غير عالامتحانات وبس
ورد: لا يازين والنبي مينفعش محضرش
زين: نفسك ميطلعش لحد منوصل
*****
عند يونس وغرام
يونس كان بياخد شاور
وأدهم اتصل علي غرام
غرام: اي يازفت
أدهم: فين الفلوس
غرام: معايا بس مش هقدر اديهوملك
أدهم: دا الي هو ازاي يعني
غرام: يونس جابني مكان معرفش فين وقافل بالمفتاح مش هعرف اخرج
أدهم: لا ياختي اتصرفي مليش فيه تهبي وتغطسي والفلوس تكون عندي انهارده
غرام: يابني ادم افهم مش هعرف اخرج مش هعرف
أدهم: عارفه الطريق توصفيهولي واجيلك انا
غرام: تجيلي ازاي يعني وهو موجود انت عايز تفضحني
أدهم: وانا مالي كل واحد يشيل شلته
غرام: كلنا في نفس المركب ياحبيبي يعني لو فكرت تغدر انت اول واحد هيداس عليه بالجذمه
أدهم: دا لو قعدتلك فيها هههه… اخلصي شوفي هتبعتي الفلوس ازاي
غرام: اقفل وروح في داهيه وانا هتصرف
غرام قفلت معاه وكلمت واحده صحبتها تبعتله المبلغ دا ولما ترجع هتبقي تديهوملها
يونس خرج من الحمام وهو بينشف شعره وقعد علي كنبه الانتريه لينادي بعدها علي غرام
غرام: نعم
يونس بخبث: معاكي اختيار واحد من الاتنين دول
غرام: الي هما اي
يونس: اما انك تعملي اكل ويطلع حلو اما انك توريني رجصك ياحلوه
غرام: بس انا مبعرفش اعمل اكل
يونس بخبث: بس بتعرفي ترجصي مش كديه
غرام: اه قول كدا بقي انت عارف اني مبعرفش اعمل اكل فمستبتليش غير خيار واحد
يونس: بالظبط كديه
غرام: طيب انا بقي لا هختار دا ولا دا
ليقف يونس ويجذبها اليه: مش بمزاجك بمزاجي انا لو بسطيني هجلل المده الي هنجعدها هنيه
وانتي وشطارتك بجي
غرام فضلت تفكر شويه وفي الاخر: ماشي موافقه
يونس قعد تاني وبيدخن سجاره: يلا
غرام كانت مكسوفه جدا ويونس شغلها اغنيه وغراب بتبدأ ترقص ببطئ ثم تتمايل يمين ويسار بحركات تناسب الاغنيه جعلت يونس بيبصلها من فوق لتحت ومركز في كل حركاتها ليقف يونس ويقترب منها وهي ما زالت ترقص ويلف حولها ببطئ وهو ينظر الي تلك الحركات التي جذبته وسلبت عقله
وهو ينظر الي عينيها تاره والي جسد*ها تاره فهي لا تعلم ان ما تفعله يزيد من ر*غبته فيها وتمسكه بها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام نمر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى