روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل العشرون 20 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل العشرون 20 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء العشرون

رواية بين يدي الوحش البارت العشرون

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة العشرون

في صباح يوم جديد مليئ بالاحداث استيقظ لسر من النوم ونظر جانبة فلم يجد نور فقام اسر ودخل المرحاض وبعد وقت خرج واتدي ثيابة ونزل الي الاسفل فوجد سعدية تنظف القصر

اسر: صباح الخير
سعدية: صبأّح النور يا اسر باشا
اسر: نور فين
سعدية: نور هانم في الجنينة بتحط الاكل
اسر باستغراب: تمام اتفضلي انتي
ذهب اسر الي الجنينة فوجد نور تضع الطعام علي الطربيزة في الجنينة
اسر وهو يجلس: بتعملي اي يا حبيبتي
نور بخضة: حرام عليك انت كل يوم تخضني كدة
اسر بضحك: معلش بقا بتعملي اي
نور: بحط الفطار
اسر: طيب ما نفطر جوة
نور: لا نفسي نغير جو القصر شايف الخضرة والزرع الجنينة حلوة جدا
اسر: الي عاوزة يا حبيبتي
نور:سعدية سعدية
سعدية:نعم يا هانم
نور:روحي صحي علي
علي وهو ياتي من الخلف:انا جيت يا بنت عمي صباح الخير
نور: صباح النور خلاص يا سعدية شكرا
ذهبت سعدية وجلست نور بجانب اسر وعلي جلس
علي:حلو الفطار في المكان دا
نور:اة المنظر تحفة
اسر:يالا علشان هنسافر لجدك
نر بفرحة:بجد
علي بقلق:بلاش يا اسر
اسر:متخفش انا معاها اوعة تخاف
علي بتوتر:ربنا يستر
اسر:ها خلصتو

 

 

 

نور:ايوة هروح البس
صعدت نور الي الأعلى وارتدت دريس اسود وطرحة بيضاء وكوتش ابيض ونزلت الي الاسفل وجدت اسر وعلي في الاسفل يتحدثون
نور:انا جاهزة
علي واسر:يالا بينا
ذهب اسر وعلي ونور وركبو السيارة متجهين الي قنا
وبعد مرور الوقت وصل اسر الي البيت واوقفة الحارس علي البوابة
الحارس:انتو مين وعاوزين اي
علي:افتح يا زفت
الحارس:علي باشا افتح ياض الباب
فتحت الابواب ودخل اسر بالسيارة وترجل منها جميعا
ودخلو القصر فوجد الجد يجلس علي الاريكة
علي:اذيك يا جدي
الجد:الحمدلله كنت فين يا ولدي كل المدة دي
علي:اعرفك بس االاول يا جدي ونور بنت عمي واسر جوزها
الجد بجفاء:واي الي جابهم
نور وهي تتجة نحوة وتقبل يددية:عامل اي يا جدي
الجد بجفاء:بخير يا بنت امل
نور بهدوء:انت بتكرهني لي يا جدي
الجد:انا مش بكرهك انتي بكرة امك
نور:لي
الجد:علشان بعدتت ولدي عني حتي اهو انتي جيتي وهو لا خلتني مشوفش ولدي تاني
نور بدموع:هما ماتو
الجد بصدمة:مين دول
نور:ماما وباب
الجد:ازاي
نور:عملو حادثة وماتو بس انا الي فضلت عايشة وعلي فكرة يا جدو ماما كانت بتحبك جدا وكانت بتسال بابا دايما عليك بس بابا جالة شغل برة في القاهرة وكان لازم يسافر مش ماما والله واخذت تبكي بقوة وهي تقول
نور:انت لي حرمتني منك طول العمر دا كلو انا كنت لوحدي ياجدو
الجد وهو ياخذها في احضانة:انا معاكي اهو يا حبيبتي
بس اهدي انا مكنتش اعرف الكلام دا

 

 

 

نور:يعني انت مسامح ماما
الجد:مسمحها يا نور
نور بفرحة:طيب انا جعانه
ضحك الجد:حاضر يا مفجوعة
نور بتزمر طفولي:انا زعلانه منك علشان انا مش مفجوعة
علي:خلاص يا ستي متزعليش انا الي مفحوع
نور:حبيبي يا علي
اسر بغيرة وغضب:نوووووووور
نور:والله اسفة مكنتش واخدة بالي حقك عليا
الجد:امسحها فيا يا ولدي المرادي يالا علي الوكل
ذهبو جميعا الي غرفة الطعام فجلست نور بجانب الجد
الجد:قومي يا حبيبتي اقعدي جمب جوزك
نور:لا انا عاوزة اقعد جمبك انا لسة مشبعتش منك
اسر:سبها علي رحتها يا جدي
فجلست نور بجانب الجد تاكلة والجد ياكلهها ويضحكو جميعا هذا عاد الضحك والفرح للعائلة من جديد
(يارب ادينا حنان زي دا نفسي اوي حد يطبطب عليا)

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
استيقظت ندي من النوم ونظرت في الساعة فوجدتها ٧صباحا فقامت وذهبت الي المطبخ واحضرت الفطار لمازن ووضعتة علي السفرة وذهبت الي مازن وفتحت ستائر الغرفة
ندي:مازن حبيبي يالا اصحي
مازن وهو يقوم:صباح الخير يا حبيبتي الساعة كام
ندي:٧.٣٠
مازن:طيب حضريلي الفطار
ندي:جاهز قوم بس اغسل وشك
مازن وهو يتجة الي المرحاض:حاضر مش هتاخر
وبعد وقت خرج مازن من الحمام وارتدي ثيابة وخرج فوجد ندي تجلس علي السفرة تنتظره
ندي:يالا يا مازن هموت من الجوع
مازن وهو يقبل راسها:بعد الشر انا جيت اهو
وبدا كل منهم ياكل
ندي:انت هتعمل اي النهارده هتروح الشغل
مازن:ايوة واة صح جهزي شنط الهدوم بتاعتنا

 

 

 

 

ندي: لي هنسافر
مازن: لا هنرجع القصر اسر زعلان علشان بعيد عنة
ندي: ومالو يا حبيبي نروح نعيش هناك
مازن: يعني مش زعلانه
ندي: ازعل لي المكان الي يريح حبيبي اكيد هيريحني وبعدين اسر ونور انا بحبهم جدا ونور زي اختي واسر أخويا الكبير متشلش هم انا هجهز الشنط
مازن وهو يقبل يديها:ربنايخليكي ليا يا حبيبتي
ندي:ويخليك ليا يارب
ذهب مازن الي العمل وذهبت ندي حتي تحضر الشنط
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
نور:جدو متيجي تقعد معانا في ألقاهرة
الجد:متقعدي هنا يابتي انا لسة مشبعتش منك
اسر:معلش يا حج مرة تانية علشان اخويا جاي النهارده لازم اكون موجود
الجد:طيب يا بتي روحي مع جوزك
نور:تعالي معايا يا جدو
الجد:يا بنتي
نور بمقاطعة:علشان خاطري عشان خاطري
الجد:خدي راي جوزك يا بنتي
اسر:من غير متاخد راي البيت بيتك
نور وهي تقبل اسر من خدة:ربنا يخليك ليا
الجد:اتحشمي يا بت مش قدامي
نور بخجل:انا اسفة هطلع اجهز وجريت الي الاعلي
ضحكو جميعا عليهااا وبعد وقت ركبو جميعا السيارة متجهين الي القاهرة
اسر:اعمل حسابك يا علي هتيجي تستلم وظيقتك في الشركة
علي بفرحه:حاضر يا اسر
وبعد وقت وصلو القصر ودخلو فوجد مازن وندي يضحكو بشدة علي الفيلم
اسر:مش هتبطل بقا الهطل بتاعك دا وتكبر

 

 

 

جري مازن الي احضان اخية:وحشتني اوووي يا اسر
ضمة اسر:وانت كمان يا مازن اعرفك جد.نور وعلي ابن عمها
مازن بترحاب:اهلا بيكم نورتونا
الجد:اهلا بيك يا ولدي منور بصحابة
علي:اهلا بيك يا مازن
اسر:انت اتعشيت
مازن:لا لسة
اسر:سعدية
سعدية:نعم يا بية
اسر:حضري الغداء وخلي عم عبدة يطلع الشنط ويعرفهم الاوض
سعدية:حاضر يا بية
صعدو جميعا الي الاعلي حتي يغيرو ثيابهم وبعد وقت نزلو جميعا الي الاسفل وذهبو الي غرفة الطعام وقبل ان يدئو في الطعام
مازن:استنو
اسر بخضة:في اي
علي بخوف:هو الاكل دا في سم
مازن:لا ثواني سعدية

 

 

 

 

سعدية:نعم يا مازن بية
مازن:خدي صورينا للذكرة
ضحكو جميعا علي مازن واخذت سعدية الهاتف وصورتهم وهم يضحكون في سعادة وجو حنان جميل

(تمت الحمدلله انتظروني في رواية جديدة)

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى