روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء السابع عشر

رواية بين يدي الوحش البارت السابع عشر

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة السابعة عشر

بعد مرور ساعتين وندي في غرفه العمليات ومازن في الخارج كاد ان يموت من شدة القلق
اسر بغضب: متقعد بقا يابني خيلتني
مازن بقلق:اتاخرو اوووي
وفي هذة اللحظه خرج الطبيب من الغرفة هرول الية مازن:هي بخير صح
الدكتور:هي بخير الحمدلله بس الجنين مات ربنا يعوض عليك
مازن بصدمة:هي كانت حامل
الدكتور:انت متعرفش انها حامل في ثلات اسابيع
مازن:لا
الدكتور:علي العموم ربنا يعوض عليكم هي اتنقلت دلوقتياوضه عادية
رحل الدكتور وذهب مازن وجلس بجانب ندي حزين علي ندي وعلي ابنة الذي لم ياتي الدنيا

اسر وهو يطبطب علية:خليك شديد هي محتجاك
مازن:حاضر رواح انت علشان تعبت النهارده
اسر:طيب وهجيلك بكرة لو حصل حاجه كلمني
مازن:حاضر

 

 

 

 

رجل اسر وركب سيارتة واتجها الي القصر واخذ يفكر في نور وتذكر الحديث معها في الصباح
اسر بغضب وهو يضرب الدركسيون: ازاي اقولها كده
وبعد مدة وصل القصر وترجل من السيارة ودخل القصر وما ان دخل اخذ يبحث بعينة عن نور
سعدية: احضرلك الغداء يا اسر باشا
اسر: هي فين نور
سعدية: نور هانم في المطبخ
اسر بغضب: انتي ازاي تسبيها تدخل وهي تعبانه
سعدية بخوف:والله يا باشا
نور:انا الي دخلت غصبن عنها
نظر لها اسر فوجدها بلبس الخدم غضب بشدة وسحب نور من يدها وصعد بها الي الغرفة ودخل وقفل الباب بقوة والقي نور علي السرير
اسر بغضب:اي الي لبساة دا
نور ببرود:لبس شغلي مش انا خدامة
اسر:انا كنت متعصب الصبح وانتي جيتي قدامي
نور ببرود:طيب ثم قلعت الثياب وبدلت بملابس اخري
وذهبت الي السرير ونامت ذهب اسر اليها
اسر بغضب: انتي ازاي تسبيني وانا بكلمك وتنامي
نور وهي تقوم:نعم
اسر:حضريلي لبس
نور بدون كلام ذهبت واحضرت اللبس وضبطت الحمام
نور:كلو تمام
ذهب اسر الي الحمام واخذ دش وخرج فوجدها جالسة علي السرير ذهب ونام جبها فسالتة نور
نور:مازن اخبارة اي
كاد اسر يرد الي ان اوقفتة نور بيدها
نور:اسفة نيسيت انك قلتلي متدخليش في اللي ملكيش في تصبح علي خير واتغطت ونامت اغمض اسر عينة بندم اختضن اسر نور من الخلف ارتعشت نور تحت يدية
اسر بندم:انا اسف
نور بصدمة:اي
اسر:بجد اسر انا كنت مش عارف بقول اي حقك عليا
نور:خلاص محصلش حاجه هو كان في اي صح
حكي اسر لها كل شي
نور بقلق:طيب ابقي خدني ليها المستشفى بكرة علشان ازورها بليزززز
اسر وهو يحضنها وينام:حاضر

 

 

 

 

نور:مالك حضني لي
اسر:هنام
نور:عاوزة اقولك حاجه
اسر:قولي
نور:عاوزة اروح الجامعه فتني كتيرررر اووووي
اسر:حاضر هبقي اجبلك الجدول وروحي
نور بفرحة وهي تقبل خدة:بحبك اوووي
اسر بفرحة:بتحبيني بجد بعد كل الي عملتة فيكي
نور:اة شفت لسة بحبك
اسر وهو يضمها بقوة:وانا كمان بموت فيكي
نور:بجد ولا زي المرة الي فاتت
اسر:انا بحبك من اول يوم شفتك في صدقيني انا هعوضك عن كل حاجه وضمها في حضنة ونام كل منهم وهو قلبة يدق بفرح.(عقبالي ياررررب😂😂)
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

 

 

 

 

اما عند مازن نام وهو بجانب ندي استيقظت ندي
ندي:اةةة انا فين
مازن وهو يقوم النوم:انتي كويسه يا ندي
ندي:اة بس بطني وجعاني اووي اي الي حصل
مازن بتوتر:مفيش تعبتي شويه وجبتك المستشفى
ندي:ابني حصلة اي يا مازن
مازن بصدمة:انتيكنتي عارفه انك حامل
ندي ببكاء:اة عملت اختبار حمل اول اما روحت الشغل وعرفت اني حامل وكنت هعملهالك مفجأه ولكن لقيت الباب بيخبط افتكرتة انت روحت فتحت رش بتاع في وشي ومحستش بحاجه تاني
مازن وهو ياخذها في حضنه:الحمدلله انك كويسة
ندي:ابني كويس
مازن:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ندي:رد علية ابني حصلة اي
مازن بحزن:ربنا يعوض علينا بغيرة لسة العمر طويل
ندي بصدمة:يعني اي يعني مااات
مازن:اهدي ان شاءلله نجيب غيرة
ندي اخذت تبكي علي فرحتها التي لم تكمل

 

 

 

 

مازن:انا هجيب حققم ماشي اهدي
اخذت تبكي حتي غفت بين يدي مازن دثرها جيدا حتي لا تبرد من الجو وخرج من الغرفة وركب سيارتة وهو غاضب بشدة وقرر الانتقام
ياتري مازن هينتقم من مين
نور واسر هيفضلو يحبو بعض دايما ولا اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى