روايات

رواية حبي الأول الفصل الثامن عشر 18 بقلم روان أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية حبي الأول الفصل الثامن عشر 18 بقلم روان أحمد

رواية حبي الأول الجزء الثامن عشر

رواية حبي الأول البارت الثامن عشر

حبي الأول
حبي الأول

رواية حبي الأول الحلقة الثامنة عشر

نبدأ”بسم الله الرحمن الرحيم”
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أول أما دخل كلهم سكتوا وبطلوا ضحك…..وهو بصلهم بأستغراب ودخل الأوضه و رزع الباب وراه
حمزه بسخرية واضحه:لا فعلاً شكل الدردشه دي كانت من نوع آخر…أنا داخل أشوف هببتي أيه يا أخره صبري أنتي
مي بأستغراب: أنا ياابني
صفاء بتريقه:لا أنا يااختي أستعبطي أستعبطي😏😏😒
نسرين بتلطيف:خلاص هو في ايه انتوا كلكوا جايين على البت كده ليه
مي بمرح:انتي اللي فيهم والله…ورسمتلها قلب بأديها😂🫶🏻♥️♥️♥️♥️♥️♥️
******************عند ميار
أحمد:أفردي بوزك ده ي ماما….أشحال ماانا مخرجك وبتاكلي الآيس كريم اللي بالفراوله بتاعك ده وبهدلتي أمي
ميار بتريقه:اه ماانا واخده بالي…..مش كفايه أصلاً أنك مستخسر فيا الخمس بولااات دول ومش راضي تجبلي علبه تاني🥺🥺😕
أحمد بصدمه:ده انتي ناقص تاخدي العربيه من الراجل يابنتي…. وبعدين أنا بردوا اللي مستخسر ولا انتي اللي حايسه😏😏😏😏
ميار بغضب طفولي:متقوليش يا حايسه🧐😡😡😡
أحمد بضحك:خلاص طفسه حلو؟
ميار بغيظ:أتفضل روحني يلا
أحمد:ده احنا لسه خارجين عايزه تروحي دلوقتي!!!
ميار بعند:أيوة ومعدتش هخرج معاك تاني
أحمد بضحك:ماشي ي طفله يلا قدامي …..أنا اللي غلطان أصلاً
ميار خبطته بالشنطه اللي فـ أيديها وجريت من قدامه وهي بتطلعله لسانها😝😝😝
أحمد بذهول:اهه يا بنت المجنو* نه….ماشي يا ميار يا بنت ضحى ميبقاش أسمي أحمد أن مربيتك😈😤
**************************
حمزه: إلا صحيح يا عمر هما اللي كانوا هناك مع ياسمين ساعت كتب الكتاب دول يبقوا قرايبها ولا مين دول
عبدالرحمن بتدخل:وأنت شاغل بالك بيهم ليه
وكمل بمراوغه:تكونش ناوي تخطب
حمزه بسخرية منه: مثلاً يعني
عمر بأبتسامه:لا يا سيدي دول صحابها ومكنش فيه غير شروق بنت عمها اللي كانت لابسه فستان أزرق دي
حمزه بخيبه أمل:اه يعني ممكن ميجوش تاني…أقصد معندهاش قرايب تانيه غير شروق
عمر قاطعه بسرعه:لا طبعًا لازم يجوا ..دول هما أساس الحفله وكل حاجه بالنسبه لـ ياسمين
وأكيد يعني هما مش هيسيبوها ف يوم زي ده ولا اي
حمزه بفرحه باينه عليه:أيوة طبعًا لازم
=هي البنت اللي كانت واقفه جنب ياسمين طول الوقت دي اللي أسمها…أسمها…..
عمر:تقصد نور؟!!!
حمزه بفرحه أكتر:هي أسمها نور بجد😍
عمر بضحك:أيوة يا سيدي…أشمعنا يعني مالها البنت عملتلك حاجه ولا اي 🥹😂
حمزه بضيق:لا يا خفيف
عبدالرحمن بضحك مماثل: امال اي يا حبيب👀
حمزه:مفيش عادي هو السؤال حرام يعني
عمر:لا أبدًا يا حبيبي…يلا أتخمد عشان عندنا لف كتير الصبح… وحضرتك جاي معانا😎😂
عبدالرحمن خرج من الأوضه
حمزه:رايح فين ياابني
عبدالرحمن:هقف فـ البلكونه شويه في مانع
عمر:لا يا حبيب أخوك…الباب ف ايدك بقى
**************************
شروق:وبس ياستي ده كل اللي حصل وبعدين سيبته ومشيت لما انتي كلمتيني
ياسمين:هيححح🌚😂
أيوة بقى ماشيه معاك يا معلم😉
باقي البنات قعدوا يضحكوا عليها وكل ده كانوا فـ ڤيديو كول واتفقوا أنهم هينزلوا مع ياسمين عشان يجيبوا الفساتين معاها ويكملوا الحاجه سوى
**************************
زياد:كوكي يا حبيبتي
مليكه:خير يا مغلبني….. عشان طالما قولت الجمله دي يبقى وراها حاجه😏😏😏
زياد بضحك:حلاوتك انت وانت حافظني😉😂😂😂💕
مليكه:هااا….اتفضل قول اللي عندك
زياد بجدية مصطنعه:أنا مسافر
مليكه بصدمه:يا نهار أبوك مش فايت….و ده ليه أنت مش لسه جاي هتروح تاني
زياد:لا يروحي مش اللي فـ بالك…أنا رايح لحمزه….محتاجني معاه عشان فرح ابن خالته وكده ماانتي عارفه ي كوكو🌚😂😈
مليكه بأرتياح:أيوة قول كده بقى
=خلاص يا حبيبي إذا كان عشان كده بس مش الشغل فـ تمام روح ومتتأخرش علينا وخد بالك من نفسك 🥰🥰🫂
زياد حضنها: حبيبتي ربنا يديمك ليا يا رب….لا إله إلا الله
مليكه بابتسامة:محمد رسول الله
*******************عند مي
مي بضحك:يا مفتريه عملتي كل ده فـ الواد اللي حيلتنا🥹😂
ميار بسخرية:ده على أساس أنك عملتي كيكه الشوكولاته وأنا معرفش
مي بضحك أكتر:تصدقي نفسي فيها…طب اقفلي دلوقتي أما أقوم أعملها وأهو بالمره لو لقيته أرخم عليه شويه
ميار:ماشي يا لسعه….خفي على الواد يابت أنتي أحنا مصدقنا أنه رجع وبيحاول كمان أهو عايزه أي تاني
مي:عيزاكي تقفلي عشان أعمل الكيك🤭😂♥️
ميار:جتك نيله…يلا سلام
**************************
أنت ياللي خدت قلبي
من الزمان ومن اللي فيه
خدت قلبي للدنيا تانية
أحلى من اللي حلمت بيه
أحلى عمر أنا عيشته جنبك
والحنان عندك كتير
هو في كده زي قلبك
لسه فيه في الدنيا خير
عمري ما أنسى أنا قبلك كنت في إيه
ومعاك بقيت أنا إيه
أنا باقي ليك ولحد ما عمري
ينتهي . هفضل يا حبيبي معاك
وهأعيش وأموت بهواك
أنا ليا مين غيرك حبيب عمري
عمري ما أنسى أنا قبلك كنت في إيه
ومعاك بقيت أنا إيه
أنا باقي ليك ولحد ما عمري
ينتهي . هفضل يا حبيبي معاك
وهأعيش وأموت بهواك
أنا ليا مين غيرك حبيب عمري
ياما عيشت أتمنى أقابلك
ياللي زيك مش كتير
مش مجاملة عشان بحبك
ده أنت ليا حاجات كتير
هيا كام مرة هأقابل
حد بيحب بضمير
حد عاش عمره عشاني
وقلبه ليا بيت كبي…ررر
مي بتعثلم:ه هو أنت..هنا من أمتى معلش
عبدالرحمن بضحك على توترها:من زمان….وشكلي كمان هنا من زمان أوي وشاور على مكان قلبه عندها….ولا أي
مي بتوتر أكبر:يعني أي…هو ينفع حد يخض حد كده
عبدالرحمن بصلها وابتسم بحب:أمممم….مش أنا عملت كده
مي أكتفت بهز رأسها بإيجاب
كمل:يبقى في….ها قوليلي كنتي بتعملي اي
مي بأستغراب من سؤاله:بعمل كيك!
عبدالرحمن:تتجوزيني؟!
مي:اه عملتها بالشوكولاته….أيه…..أنت قولت أيه دلوقت؟!!
عبدالرحمن بضحك على شكلها:بقول…لو ينفع يعني….وميكونش عندك أي مانع…..تبقى تعمليلي الكيك القمر ده أنا و خالد ولينا
مي:مين دول؟؟!
عبدالرحمن بابتسامة:ولادنا يا حبيبتي…لو حابه اسماء تاني غير دي للأولاد معنديش مشكلة المهم أمهم توافق عليا😌😉🌝♥️♥️♥️♥️♥️♥️
=هااا قولتي اي
مي………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى