روايات

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الجزء السادس

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني البارت السادس

ليس العمر حاجز الجزء الثاني
ليس العمر حاجز الجزء الثاني

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الحلقة السادسة

دخلت الحمام وبعدين خرجت ومثل كل مره علامات الحزن والخذلان تظهر على وجهها
زفر يونس بضيق وخرج فضل إنو مايتكلمش معاها عشان هتجيب سيرة الطلاق
نزلت قعدة علي الارض وبقيت تبكي واللي زاد وجعها إنو فكرت يونس زعل عشان مفيش حمل وبقت تعيط بحرقة وهي شايفه كل يوم مفيش جديد واظاهر مفيش امل إنو تكون” ام ”
نزل يونس وكان هو كمان باين عليه الزعل
نده عليه حسن ‘يونس
ألتفت ليه يونس ورد باحترام اؤمر ياجدي
حسن تعال اقعد عايزك في كلمتين
قعد يونس وقال اتفضل ياجدي
قال حسن مالك شكلك زعلان في حاجه حصله معاك
زفر يونس بضيق ومسح على وشه وقال مفيش ياجدي ضغط شغل بس مش اكتر
ابتسم حسن وقال خلاص خد لك راحه من الشغل كام يوم
قال يونس هو ده اللي هيحصل
ربت حسن علي كتفه وقال استريح قد اسبوع حتى سافرو انت جنه عايز افرح بأولادكم مش ناوي تجبلي حفيد
ابتسم يونس بحزن وقال إن شاء الله ياجدي ادعي لينا ربنا يكرمنا
قال حسن ربنا يكرمكم بالذريه الصالحه يارب
ابتسم يونس وقال استأذن منك ياجدي هروح الجامع
قال حسن إذن معاك
كانوا الكل متجمعين
قالت جليلة امال فين نواره مش ظاهره انهارده
قالت رشا هي نزلت الصبح بس كان شكلها تعبان جنه رفضت تخليها تعمل حاجه قالت ليها روحي استريحي من ساعتها منزلتش
قالت جليلة بقلق انا هقوم اشوفها مالها
قالت سهر ارتاحي يامرات عمي هي كويس دي تأثير السهر عليها ف باين عليها الإرهاق إنتي خابره بقي ونهت كلامها بغمزه
ضحكوا عايشه ورشا وكمان جليلة
ورشا قالت يخرب بيت لسانك المدب ده
ضحكت سهر وقالت أنا…قطعت كلامها جبريه بغضب
وقالت اتحشمي يابت بدل مقص لسانك ده ايه الكلآم الفارغ اللي بتقوليه افرد حد من الرجاله سمعك يازين ربيتك
زعلت سهر وقالت حقك عليا ياامي مش قصدي حاجه
قالت جبريه بغضب ده كسر حقك خلي في شوية إحترام
قالت جليلة خلاص ياختي هي بتضحك
دخل رضوان وكح وبعدين قال السلام عليكم
ردو وعليكم السلام
قال رضوان في ايه
عايشه مفيش حاجة أطلع شوف مراتك هي بعافيه شوية إذا كانت تعبانه خدها لي الدكتوره
طلع رضوان لي فوق
وصل عند غرفة جنه سمع صوت أنينها مسح وشه بتعب ثم خبط علي الباب
مسحت جنه دموعها وقالت بصوت متحشرج ادخل
دخل رضوان وقرب وقعد على السرير وبص عليها وقال
بتعيطي ليه
قالت جنه بحزن انا كويسه مفيش حاجة
تنهد رضوان وقال موضوع الحمل تاني
ازدادت دموع جنه وقالت حابه أسعد قلبه بحتت عيل ياخوي وانا كمان حابه أكون ام
حضنها رضوان وقال اهدي اهدي ياجنه عشان اللي بتعمليه
مايرضيش حد والله حرام انتي ضغطه على نفسك وعلى زوجك زياده عن اللزوم عشان إنتي مش بإيدك حاجه
أمسحي وشك واستغفري ربنا على كده يونس يعرف
هزت راسها بمعنى ايوه وبعدين كملت بعياط هو زعل ياخوي يونس ساب الاوضه وخرج وهو مضايق هو نفسه يكون” اب ”
قال رضوان يونس رجل فاهم هو اكيد زعل منك انتي عشان شاغله نفسك زياده عن اللزوم وموقف محور حياتك على الخليفة وهو مش عايز يشوفك زعلانه او مكسوره
بصي قومي صافي ذهنك واغسلي وشك وصلي ركعتين وادعي ربنا يكرمك وان شاء الله ربنا يكرمك بالذريه الصالحه
قبل جبينها وقال سيبيها على الله
تنهدت جنه وقالت ونعم بالله
خرج رضوان من الغرفة جنه اتجه لي غرفته
مسحت دموعها وبيقت ترن على يونس لكن مكنش بيرد
قالت بحزن اكيد زعلان فعلا زعلان ومن حقه يزعل هو اكيد نفسه يكون اب
يونس كان خلص صلاة ودعاء وخرج من الجامع فتح الموبايل لقي جنه ران عليها تنهد بتعب ومشي
دخل رضوان الغرفه وجد نواره نايمه قرب منها وشال الشعر اللي نازل على وجهها وهمس بحب نوري نواره
مفيش رد مايله على وجهها وطبع قبله رقيقه على خدها وقال بعشق شديد يلاه ياقلبي اصحي نور
ردت نواره بنوم اممم
ضحك رضوان وقال يلاه اصحي وبلاش كسل
فركت نواره عيونها وقالت بنوم الساعه كم
مشى انامله على وجهها وقال إحنا بقينا المغرب
شهقت بصدمة وقالت المغرب انا نمت كله ده
ضحك رضوان وقال بقيتي كسوله ملاحظه إنك بقيتي بتنامي كتير
قالت والله مش عارفه ياحبيبي حاسه أنو مش شبعانه نوم وحاسه إنو جسمي مكسر تقولش عربية نص نقل معاديه عليا
وبعدين حضنته بنوم وقالت أنا مش شبعانه نوم لسه عايزه انام شويه
قال قومي خدي شاور دافي وانا شوية وهجي
نواره رايح فين
رضوان مش هتأخر
قامت نواره بكسل ودخلت الحمام
رجع يونس البيت وطلع على غرفته بدون كلام
دخل لقي جنه قعده على سجاده الصلاه وبتبكي وتدعي ربنا
مسح يونس على وجهه بحزن وبعدين اتمدد على السرير
وقعد يبص لي السقف
بصت جنه عليه وبعدين وقفت وشالت السجاده وبعدين قربت من يونس وجلست جنبه وقالت يونس أنت زعلان عشان عشان انا مش حامل صح
تنهد يونس بتعب وقال ايوه زعلان….
دخل رضوان الغرفه لقي نواره لسه خارجه من الحمام
مد ايده وقال خدي
مسكت نواره الكيس بستغراب وقالت ايه ده جايب اختبار حمل يعني
رضوان وقال ادخلي اعمليه انا حاسس إنك حامل عشان دي احتمال تكون أعراض حمل
ضحكت نواره وقالت ليه هو انت دكتور
مسكها رضوان من خدودها بمشاكسه وقال ادخلي اعمليه وبلاش لمضه
ابتسمت نواره وقالت حاضر…دخلت نواره الحمام وبعد 10 دقايق خرجت
تنهد رضوان وقال ها ايه النتيجه
قالت نواره مش حمل خد شوف
مسك رضوان التست بزعل وبص فيه..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى