روايات

رواية غموض الحب الفصل العاشر 10 بقلم لولا

موقع كتابك في سطور

رواية غموض الحب الفصل العاشر 10 بقلم لولا

رواية غموض الحب الجزء العاشر

رواية غموض الحب البارت العاشر

غموض الحب
غموض الحب

رواية غموض الحب الحلقة العاشرة

الظابط بتنهيده طب يؤسفني اقولك انها مش مجرد فرامل هربت وقضاء وقدر دي خطه لقتلك ومقصوده
زينب بصدمه وعياط نعممم مقصوده ازاي يعني
عمر بحده هششش انتي هتندبي منا زي القرد قدامك اهو ياريتني طلعتك برا
زينب بعياط وصدمه عمر ده بيقولك حد .. حد عايز يقتلك انت ايه مبتحسش
عمر غمض عينيه بغضب واكمل بحده زينب لو سمحتي اطلعي برا
زينب بعياط لالا خلاص والنبي هسكت بس سبني عايزني اعرف كده واطلع ازاي يعني
عمر تنهد بعمق وبص للظابط واكمل وانت عرفت منين الكلام ده
الظابط عرضنا عربيتك على مهندس كهربائي علشان تتصلح وهو قايلنا ان القرامل مقطوعه باداه حاده مش مجرد هربت وخلاص
زينب حطت ايديها على بوقها بصدمه ورايحه تعيط بصلها عمر بحده فسكتت وبص للظابط واكمل بتنهيده اكيد في حاجه غلط انا ماليش اعداء ومفيش مخلوق بيكرهني فاكيد محدش هيقصد يموتني
الظابط بتنهيده طب حاول افتكر انت ظابط جيش وليك مهمات تقيله في البلد مين ممكن يفكر يأذيك لان كنت سبب في فشل مخططه مثلا متقولش ملكش اعداء طبيعي اي حد في مهنتنا خصوصا لو ناجح بيبقى ليه عدو
عمر فكر شويه واكمل لالا والله فعلا ماليش اعداء لو في انا مش هخبي عنك اكيد اه بنتعرض لمجرمين كتير بس انا مش قادر احدد حد معين يعمل كده
الظابط قام وقف واكمل عموما حمدلله على سلامتك يا باشا ولو حصل وافتكرت اي جديد بلغني ادي الكرت بتاعي
عمر خده منهم وابتسم واكمل متشكر جداا الله يسلمك
وطلع وقفل الباب
زينب بدموع عمر وغلاوتي عندك لو ليك عدو قوله انا مش مستغنيه عنك وعيطت واكملت كفايه تعب الاعصاب اللي عيشته لما شوفتك متغرق دم ومدخلتش معاهم العمليات واعتذرت ودي عمرها ماحصلت
عمر تنهد بحزن واكمل حقك عليا ممكن تهدي ومتعيطيش ومسح دموعها بايديه السليمه واكمل بابتسامه انا مبحبش القمر بتاعتي تعيط لاي سبب اتفقنا ولو على الاعداء وغلاوتك يا زينب فعلا مفيش حد في دماغي او على الاقل مفيش حد يقدر يوصل لحد بيتي ويعمل كده لو فيه انا كنت قولت عادي ومش عايزك تخافي انا بقيت زي الفل خلاص
زينب بدموع زي الفل بلعافيه يعني ياعمر زي الفل من انهي اتجاه
عمر بضحك من كل الاتجااهات لا انتي متعرفيش حاجه يحبيبتي انا ظابط جيش يعني بضرب واقوم اكمل مش متعود انا على الدموع من واحده زي القمر كده عليا عند كل تعب والمشاعر المرهفهه دي والدلع ده كله اصلا
زينب ضحكت من بين دموعها واكملت دلع ايه بس يا عمر انت بجد تعبان بس شغلك من كتر ما علمك تبقى قوي نسيت يعني ايه حقك تتعب وتقع وتضعف عادي
عمر حط ايديه على خدها واكمل بحب والله ماتقلقي عليا انا فعلا احسن وهبقى احسن بوجودك
زينب ابتسمت بحب واكملت طب يلا تعالى اغيرلك على جرح راسك وصدرك علشان انزل اجيب الاكل
عمر بتنهيده خليكي يازينب وهخلي اسماء تجيب قولت
زينب بلا اسماء بلا افعال انا هروح انا اعملك الاكل او اتصل بساره تجيبه وتعملوا انما اسماء لا هتيجي تلبد جمبك ومش هتتحرك
عمر بضحك والله انتي مجنونه بس خلاص متتحركيش في حته قولي لساره صاحبتك دي وخلاص
زينب بضحك تمام اتفقنا ورايحه تقوم داخت شويه فقعدت تاني
عمر اتخض عليها واتعدل واكمل بقلق مالك يحبيبتي في ايه تعبانه ??
زينب حطت ايديها على راسها واكملت لالا زي الفل يمكن علشان الدم مع الشغل وقله الاكل تعبت شويه
عمر بعدم فهم: دم ايه ??
زينب بابتسامه متشغلش بالك خلاص انا بخير
عمر دم ايه يا زينب اخلصي
زينب جابت الموضوع بهزار علشان ميزعقلهاش واكملت بمرح متخيل من دلوقتي دمي بقى بيجري جواك بعدين هنتجوز ونجيب بيبي من دمك انت جوايا يبقى عملنا ميكس رهيب فاهم حاجه ؟
عمر اااه قولتيلي فاهم حاجه ده انا هطلع عين اهلك
زينب بتوتر في ايه يحبيبي انا قولت ايه غلط
عمر بحده انتي ايه يخليكي تتبرعيلي بدمك وانتي بيطلع عين اهلك وبتشتغلي وكمان مكالتيش هو انتي هبله ولا بتستعبطي هي صحتك دي مش مهمه
زينب بصتله بحزن وبعيون مليانه دموع واكملت: انا خوفت عليك يا عمر وانت لو فضلت تتخيل انك مكاني عمرك ما خيالك هيحسسك اللي حسيته وقتها ..انا حسيت اني هفقدك وهتروح مني وفيها ايه يعني لما اتبرعلك بدمي هي جريمه
عمر حس بلذمب من نظره عينيها وكلامها فتنهد بحزن ومسح دموعها واكمل بحب حقك عليا والله ما اقصد ازعقلك بس انا بخاف عليكي زي مانتي اللي حركك خوفك عليا انا اللي حركني وخلاني اتعصبت دلوقتي خوفي عليكي انتي ولا كالتي ولا شربتي وطول اليوم شغل ونمتي مهدوده يعني كان ممكن تهبطي يحبيبتي انا عامل عليكي والله
زينب ابتسمت بحب واكملت وانا مش تعبانه المهم انت قدامي بقيت زي الفل
عمر بضحك عارفه لو مراتي دلوقتي بس يخساااره
زينب بضحك الحمدلله مش مراتك دلوقتي لان اي ان كان اللي في دماغك فاهو اكيد حاجه مش سالكه
عمر فضل يضحك واكمل كنت هاخدك في حضني بس حضن بريئ
زينب اتكسفت واكملت بضحك اه وماله واجيب سيف يحضنا احنا الاتنين
عمر بضحك يا مهزقه بقولك لو كنتي مراتي يعني ولا سيف ولا غيره هيشغلني
زينب بضحك لما بقى يا روحي ابقى مراتك نبقى نشوف
عمر بضحك يعني انتي دلوقتي دمك بيجري جوايا
زينب بحب امم شوفت الحب
عمر بضحك اتاري دمي بقى يلطش وانا اقول جايب السماجه دي منين
زينب بضحك بقى كددده طيب هقوم انا بقى وشوف مين هيغيرلك على الجرح
عمر بضحك روحي يحبيبتي هي المستشفى انتي بس ولا ايه
زينب مسكت فونها بعتت لساره تجبلها الاكل وتعلموا وبصتله برفعه حاجب واكملت قصدك ايه يا عمر هاا
عمر بضحك مقصدش يحبيبتي تعالي غيريلي عليه بقى انتي واتلمي
وزينب راحت جابت المعدات والمقص واكملت طب معلش نزلي رجلك واحده واحده على الارض واتعدل
عمر اتحرك بوجع واضح وقعد ونزل رجليه وزينب جابت المقص ورايحه ناحيته فاكمل بضحك ايه هتموتيني ولا اييه
زينب بضحك لا طبعا مقدرش ده انا هشيل الشاش القديم وبلفعل شالته ولما شافت الجرح اكملت بحزن ووجع يعمري حقك عليا بجددد
عمر بابتسامه خلاص يحبيبتي عدت انا بخير وضحك واكمل ده انا لو كنت اعرف ان لماا اعمل حادثه هدخل المستشفى واقعد معاكي وهتدلعيني كل الدلع ده كنت قطعت انا الفرامل
زينب وهي بتعقم الجرح فضلت تضحك بشده واكملت اخص عليك بجد ياعمر ليه يحبيبي بعد الشر عليك ربنا يحفظك من كل شر
عمر بحب اللهم امين يارب بس الفكره كنا هنفضل لسه مش مع بعض فربك بيرتب للخير انا طول عمري معرفش كان ممكن يجمعنا ازاي بس كنت مستني طريقته وواثق هتحصل بس ازاي معرفش والحمدلله
زينب بحب حقيقي اه الحمدلله بجد وحطت بيتادين فعمر غمض عينيه بوجع واكمل بألم واضح في صوته: يا زينب
زينب بحنان حقك عليا انا اسفه بس هو بيحرق شويه وحطت القطن ولفتله الشاش كويس واكلمت بابتسامه خلصنا اول جرح يا بطل فاضل التاني
عمر بص لملامحها وهي بتشجعه وضحك واكمل ابنك الصغير انا وبتحايليني مش كده
زينب فضلت تضحك واكملت طب ما طبعا انت ابني الاول ولا ايه يا ابو يزن
عمر بضحك اختارتي الاسم كمان بس تمام جميل يا ام يزن وابنك الاول طبعا حد يقدر يقول غير كده ورجع ضهره لورا بتعب و فتح على صدره علشان الجرح التاني فغمضت زينب عينيها باحراج واكملت يخربيتك مش تنبهني
عمر بضحك انبهك لاي مانتي عارفه هو احنا هنستعبط
زينب بتوتر عمر هو مينفعش اناديلك الدكتور بدالي
عمر بضحك مالك يا زينب في ايه هو انا هاكلك
زينب بحرج مش كده بس … اووف خلاص وقربت منه وشالت اللازقه القديمه بحذر بس هو تأوه بوجع فاكلمت بسرعه: اسفه اسفه حقك عليا وشالتها وصعب عليها شكل الجرح وبصتله بأسف واكلمت سلامتك بجد يا عمر منه لله اللي كان السبب
عمر بابتسامه الله يسلمك يحبيبتي
وبدات زينب بتطهير الجرح وهي محرجه جدا من قربها منه ونظرات عمر ليها فاكملت بحرج بطل تركز معايا واتلم هااا
عمر بضحك طب انا راضي ذمتك
زينب وهي مركزه في تعقيم الجرح اكملت اممم قول
عمر بحب يعني الواحد يلاقي الجمال ده كله وميركزش
زينب ضحكت واكملت ياعمر بجد متحرجنيش علشان مسبكش واطلع وبعدين غض بصرك واتلم عايز تبص اتجوزني
عمر بحب ده ياريت بس انا مش هقدر اتجوز نهائي الفتره دي متنسيش امي اتوفت بس ينزل سيف اجازه واجي اطلبك لوحدي في هدوء من غير مانهيص والجو ده لو مش هتزعلي انما لو عايزه تفرحي وهيصه ممكن نستنى حوالي س
زينب بمقاطعه وحب انت بس تعالى وانا مستعده لو عايز نكتب وبس ونروح هعمل كده .. الفرح شويه ويخلص انما انت هتفضلي العمر كله وانا اكيد مرضهاش انك لما تيجي تتقدملي اهيص وافرح وماما توفت الله يرحمها دي امي بردو يا عمر وانا اللي طلبت منك تيجي فمش انت ترضيني وانا اوجعك
عمر ابتسم بحب وعينيه اتملت بلدموع واكمل ربنا يديمك ليا ويباركلي فيكي يارب ياريتها كانت عاشت وشافتنا سوا
زينب بحب وحزن ويباركلي فيك يارب الله يرحمها يحبيبي
وخلصت تغير على الجرح واكملت بضحك الحمدلله خلصنا استر نفسك بقى
عمر ضحك ولبس واكمل صحيح يا زينب الادويه اللي جبتيها امبارح بكام كل ما افتكر اقولك انسى
زينب بحب ده كلام فاضي انا وانت واحد خلاص
عمر برفعه حاجب الادويه بكام با زينب علشان مقلبش عليكي
زينب بضحك الله في ايه يا عمر هو احنا مش واحد
عمر ده حتى لما نتجوز مش من دلوقتي انا ماليش دعوه بفلوسك ومصرفش منها فا لو سمحتي خلصي وقولي انتي بتستعبطي ولا ايه هو على اخر الزمن واحده هتدفعلي تمن ادويتي ليه شيفاني مش راجل
زينب بهدوء طب انت ليه بتحسبها كده انا حسبتها ان انا وانت مفيش بينا فرق
عمر بتنهيده معلش يا زينب خديني على قد عقلي انا في المواضيع دي بلذات مفيهاش واحد انتي ملزومه مني انما انا ماخدش ادويه بفلوسك والموضوع بنسبالي مشكله شخصيه جداا
زينب بتنهيده ب 155 يا عمر كلام فاضي بس اعملك ايه اديني هاودتك
عمر مسك المحفظه من جمبه وطلع 200 جنيه واكمل طيب امسكي
زينب بتنهيده معيش فكه
عمر بستغراب مين قالك عايز فكه خلاص ده كلام فاضي
زينب برفعه حاجب لا ليك 45 جنيه وهتاخدهم الموضوع ده بنسبالي مشكله شخصيه جداا
عمر بضحك الله انتي بترديها يعني
زينب بضيق اممم اعتبر كده انت اللي عملت فرق من الاول
عمر بضحك شكلك وحش وانتي بتقلديني ومش لايقه عليكي
زينب ضربته في كتفه واكملت اتلم واسكت
عمر مسك فونها حط ال 200 جنيه في الجراب واكمل بحب انا مبفرقش بينا بس دي اصول ومبتتجزأش انا اديكي مخدش منك واحنا عادي واحد .. افرضي وشك بقى
زينب بتنهيده طيب يا عمر خلاص
عمر بضحك طب يارب تعدميني لو مفرضتيش وشك
زينب بضحك لا خلاص انا فل اهو
عمر بضحك ايوه كده
والباب خبط فكانت ساره قامت فتحت زينب وخدت منها الاكل واكملت بحب بجد تعبتك اوي اوي
ساره بحب يحبيبتي تعبك راحه بطلي عبط احنا اخوات والف سلامه
زينب بحب الله يسلمك صرفتي كام بقى
ساره بحب خلاص واحد
زينب لالا متخلنيش اندم اني طلبت منك حاجه
ساره بحب يابنتي دي حاجه بسيطه حاسبيني المره الجايه
زينب لا الله ازعل منك قولي يلا وغلاوه شريف يا شيخه لتقولي
ساره بضحك كل ما تلاقيني مش عايزه اتكلم تقوليلي كده ماشي يازينب 65
زينب بضحك طيب ثواني وبعدين مانتي اللي بتجبريني الله مش الحب بقى وبتضعفي
عمر سامع الحوار فاكمل محفظتي اهي خدي منها وحاسبي صاحبتك
زينب بضحك ياعمر هو انت حد كان بيحاسبلك وانت صغير فكبرت بتفك عقدك ولا ايه
عمر بضحك اتلمي طيب وامسكي طلعي منها علشاان مش قادر
زينب ضحكت وخدت منه وحاسبت ساره ومشيت وقعدوا ياكلوا وفونها رن فكان حسام
زينب بحب ايه يحبيبي صباح الخير
حسام بحب صباح النور يا قلب اخوكي ايه مجتيش كل ده ليه
زينب في ايدي حاله اخلصها وجايه في حاجه ولا ايه
حسام بحب رايح اخطب امنيه انهارده فانجزي علشان تلحقي تجهزي
زينب بفرح انت بتتكلم جددد
حسام بضحك اه والله انجزي بقى علشان منخلصش ونقف عليكي
زينب بدموع فرح يا حبيبي الف مليون مبروك حاضر هجيلك متخافش
حسام بحب الله يبارك فيكي ياقلبي وخلي بالك من نفسك يلا باي
زينب بحب باي
عمر بحب ايه فرحيني معاكي
زينب بفرح ده حسام رايح يخطب امنيه انهارده البنت اللي بيحبها
عمر بستغراب امنيه ?? امنيه مين ??
زينب بحب صاحبه ياسمين دكتوره اسنان انت متعرفهاش
عمر سكت شويه يفكر واكمل بضحك لا للاسف حاولت بس فعلا مفتكرش اني شوفتها قبل كده عندكم او مع ياسمين عموما الف مليون مبروك ربنا يتممله بخير ياحبيبتي وعقبالنا يارب
زينب بفرح يارب ده انا فرحانه اوي وعقبال سيف كمان
عمر بضحك لا سيف ايه ياما انتي بتحلمي ده مش هيشوف جواز خلاص
زينب بضحك اخص عليك يا عمر متقولش كده وابتسمت واكملت بكره يحب ويعرف ان الحياه تستحق تتعاش غير الشغل وفي حاجات كتير لازم يعملها
عمر بتنهيده حزينه زينب انتي متعرفيش سيف اكتر مني ده صاحبي من قبل مانتي تتولدي وبقولهالك حتى لو حب مستحيل يتجوزها
زينب بحزن ليه يعني يا عمر
عمر بحزن اسباب كتير منهم بمزاجه ومنهم غصب عنه وانا بأيده في بعض منهم وبعض منهم لااا بس صدقيني حاولت معاه كتير بيتفتح السيره قدامه بيغيرها 100 مره وسيف مش جديد عليكي لما نكون بنتكلم عن حاجه هو لاغي فيها النقاش
زينب بتنهيده عارفه هو انت هتقولي عليه ربنا يهديه يارب ويريح قلبه وباله ونفرح بيه
عمر اللهم امين يارب
ودخل الدكتور واكمل ها اخبارك ايه يا بطل
عمر بابتسامه الحمدلله احسن يا دكتور نشكر ربنا
زينب بحب دكتور معلش شوفلي هيقعد قد ايه وهيخرج انهارده ولالا
الدكتور وهو بيفحصه اكمل حاضر اهو بشوفه وفضل شويه يكشف عليه واكمل بحب بصي هكتبله خروج بكره انما الجروح محتاجه يتغير عليها كام يوم فا حد يتابع معاه في البيت
عمر تمام مفيش مشكله تحت بيتي في صيدليه هقوله يطلع يغيرلي عليه تسلم يا دكتور تعبتك
الدكتور خلاص كده تمام عن اذنكم
عمر اذنك معاك يا دكتور
زينب بحزن والاكل والشرب ومين يسندك للحمام ويغيرلك انت مينفعش تقعد لوحدك
عمر رجع راسه لورا بتعب وبص للسقف واكمل بنبره فيها وجع: تحسي سابتني والسلام والامان سابني معاها انا بجد تايه اوي ومش عارف هعيش ازاي ودموعه نزلت
زينب عيطت واكملت الله يرحمها حقك عليا يحبيبي استهدى بالله وهنلاقي حل طب انت متعرفش حد من صحابك او قرايبك شباب تقعد عنده الكام يوم دول
عمر بتنهيده محدش هيستحمل حد يا زينب
زينب بحزن طب بص احنا عندنا اوضه فوق السطح متوضبه وفيها حمام ومطبخ صغير وسرير وحلوه مازن ساعات بينام فيها تعالى عندنا واهو انا اغيرلك على الجرح وحسام او مازن يساعدوك في الباقي مش هيقولوا لا
عمر برفض لالا سيبيها على الله وانا هشوف هعمل ايه
زينب بحزن ياعمر علشان خاطري مينفعش تفضل لوحدك
عمر بتنهيده روحي علشان متتاخريش على اخوكي دلوقتي وسيبك مني هنشوف
زينب بحزن طيب تكمل اكلك بس واديك الدوا وامشي
———————————————–
في بيت الرفاعي كان كلهم على بعضهم رايحين جايين مستعجلين وبيجهزوا علشان يروحوا لامنيه
حسام كام خلص ولبس ونزل واكمل بضحك ها ايه رايكم امشي عريس ولا نص نص
صافيه وعايده ونرمين شافوا زغرطوا بفرح ونرمين حضنته واكملت بدموع فرح زي القمر يا حبيبي الف مليون مبروك
حسام باس راسها واكمل بحب الله يبارك فيكي يا غاليه
نور جات واكلمت بحب سو كيوت يا حسام بجد الف مبروك
حسام بحب الله يبارك فيكي يحبيبتي
قاسم بضحك اخيرا الاميره خلصت ده انا قولت هنروح بكره
نور بحب ناقصلي بس المناكير امسك يا قاسم حطلي
قاسم بضحك بت انتي هبله احطلك ايه روحي اتنيلي بس على جمب في عالم ديزني اللي عايشه فيه ده قال مناكير قال
منصور بضحك شوف البت هو قاسم اللي هيحطلك بصحيح
نور قعدت وبدات تحط واكملت بايخ والله العظيم ده تريند شوفته
مازن وهو داخل اكمل بضحك اهو النت ده هو اللي هيعمل فيكي كده عيشي عيشه اهلك ياحبيبتي مش كل حاجه بنشوفها حقيقه
قاسم بضحك لا سيبك من كل ده والله معنديش مانع لو اعرف بس انا معرفش امسك الفرشه اصلا
مازن بضحك ياعم سيبك منها هما البنات كده عليهم حاجات غريبه
نور بضيق مااشي صبركم عليا وخلصت ايديها الاولى
صافيه ما تيلا يا ولاد كل ده
مازن حضرتك ده زينب لسه مقابلها على السلم فخلوا روحكم طويله شويه
عايده لوت بوقها واكملت معانا لبكره كده
نرمين بحده لا ربع ساعه واخلي معتز يزعقلها مينفعش نتاخر على الناس نروح امتى ونيجي امتى
مازن قعد واكمل باعجاب بس شياكه يا واد يا حسام
حسام بابتسامه تسلملي يا غالي بجد
فوق في شقه عز الدين
ياسمين كانت خلصت ولابسه دريس روز ماسك من عند الصدر وفيه شغل خفيف وواسع لتحت وطرحه نفس اللون وحطت ميكاب خفيف وبصت لشهد واكملت بتفاجئ انتي هتروحي كده ?
شهد بستغراب اه مالي في ايه
((شهد كانت لابسه دريس احمر كم شفاف وسك على جسمها لحد قبل الركبه وسايبه شعرها وحاطه ميكاب خفيف))
ياسمين وهي بتحط مسكره اكلمت لا مفيش يا حبيبتي مفيش خاالص وتابعت بصوت مرتفع نسبيا يا يووونس
يونس من برا ايه يابت عايزه ايه
ياسمين بضحك تعالى ثواني
شهد بقلق ايه هيعملي ايه يعني يونس تصدقي انك حيوانه بجد ماله الدريس جتك الارف ووقفت ورا الستاره
ياسمين بضحك شوف ازااي .. اومال هتنزلي بيه ازاي ياحلوه طلما بتستخبي من يونس هاا
يونس دخل واكمل ايه يا سمسمه
ياسمين بابتسامه اختك المزه شوفها لابسه ايه
يونس بص حواليه بستغراب واكمل فينها
ياسمين شاورتله على الستاره وضحكت
يونس بستغراب مالك يا شهد مستخبيه ليه اطلعي
شهد بتوتر مفيش ده انا عايزه افاجئك يا حبيبي
يونس بضحك طب ياختي يلا اطلعي فاجئيني مخكم تعبان منا كده كده كنت هشوفك
شهد بتوتر مش عارفه انا ياسمين دي بتكبر الدنيا ليه
يونس بضحك طب يلا اطلعي وريني واخلصي
شهد بتوتر غمض عينك طيب
يونس ادينا غمضنا اخلصي فاكره نفسها خطيبتي دي ولا ايه
ياسمين وهي باصه في المرايه بتظبط الطرحه اكملت بضحك ده علشان هتبهرك
شهد خرجت واكملت بتوتر فتح هااا ايه رايك تحفه مش كده ???
يونس فتح اتصدم من شكلها فاكمل بحده ايه الارف ده انتي اتجننتي
شهد اتخضت واكملت ايه في ايه ما تحفه اهو وبكم
يونس بحده كم ايه وزفت ايه ده شفاف وكله عريان ويقرف بت روحي غيري علشان مقلبش عليكي
شهد بدموع يا يونس ده خلاص اتاخرنا وانا خلصت معلش عديها
يونس مسك دراعها واكمل بحده لما اقولك كلمه تسمعيهااا علطول والقرف ده ميتلبسش تااااني مش معنى انك متحجبتيش نستعبط انتي فااااهمه
شهد بدموع فاهمه
يونس بحده اتفضلي يلا
شهد فتحت الدولاب وخدت فستان غيره بكم وواسع ودخلت وهي بتعيط
ياسمين بقلق هي بتعيط ??
يونس بحده ماتعيط ولا تتفلق هو انا ضربتهااا ده انا بعرفها الصح من الغلط
ياسمين بقلق طب اهدى واحده واحده عليها
يونس ياسمين شهد مش صغيره ومفروض عارفه الصح من الغلط انا زعقتلها بس ممدتش ايدي عليها في حياتي فهتعيط ولا تزعل من الصح يبقى تعيط احسن
والباب خبط فنفخ يونس بضيق من الموقف وخرج فتح كان حسام
حسام هي فين ياسمين كل ده
يونس بصوت عالي نسبيا ياسمين تعالي شوفي ابن عمك وقعد يلبس الجزمه
ياسمين خرجت واكملت بمرح ايه يا عررريس عيوني
حسام بضحك تسلملي عيونك تعالى بس العريس محتاس حوسه سودا ومحدش غيرك هيحلها
ياسمين بحب اؤمرني خير
حسام بحب الامر لله وقعد وهي قعدت جمبه وفتح الفون واكمل بصي الطقمه دي واختاري واحد يعجب امنيه بسرعه علشان الحق اجيبه لان هي مصممه مش عايزه منهم
ياسمين اكيد علشان غالين انا عارفه تفكيرها وفضلت تشوفهم بتركيز
حسام اه بلظبط بس ركزيلي بقى وحياه ابوكي وقوليلي
ياسمين شافتهم كلهم كذا مره واكملت بحب ده تحفههه جدا وواثقه زوقها
حسام بحب خلاص يبقى اتفقنا تعبتك يا سمسمه
ياسمين بحب متقولش كده انت اخويا يا حسام
حسام بحب تسلميلي يا حبيبتي نتعبلك يوم فرحك وفتح الباب واكمل يلا اخلصوا في الانجاز هاا
يونس بضيق مستنين الاميره ديانا ونازلين وراك
حسام بضحك مالك بتقولها كده ليه
ياسمين اصل هي لبست فستان معجبهوش فبتغير
حسام بضحك اااه يبقى تستاهل خلصوا ويلا بسرعه
يونس ماشي يا حبيبي
وقفل
يونس بحده يلا يا هانم مش هنفضل لحد الليل بنغير
ياسمين بهمس اهدى عليها يا يونس
شهد وهي خارجه بضيق اكملت يهدى اه بعد ما شعللتيها
ياسمين بضحك على اساس يحيوانه مكنش هيشوفك
شهد بضيق ممكن يلا علشان مش طايقه نفسي بلهدوم دي الجو زفت لوحده
يونس بحده اه فنقلع علشان الجو زفت مش كده
شهد بدموع ممكن بجد خلاص اديني غيرت كفياكم نكد
يونس نكد اه ماشي يا شهد وقام فتح الباب ونزل ونزلوا وراه وقفلوا
في شقه الجد كلهم نزلوا
نرمين بضيق معتز ادي حس لبنتك علشان مهزقهاش
معتز مسك فونه ورن عليها
زينب باستعجال والله نازله قسما بالله خلاص بلبس الشوز
معتز بتنهيده طب يلا يا زينب اخلصي معتش الا انتي
زينب بسرعه: حاضر حاضر والله سلام دلوقتي
معتز سلام وبص لمراته واكمل نازله خلاص
صافيه يا مسهل الحال يارب وبصت ليونس واكملت بحب اعدل اللياقه بتاعه القميص يا حبيبي
يونس حط ايديه يظبطها واكمل كده ?
ياسمين بحب تعالى انا هعملهالك ووقفت قدامه ظبطتها
ومازن واقف متابع الموقف بغيره ومتعصب منها فغمض عينيه بضيق شديد
يونس بحب تسلملي ايديكي يارب وباس جبينها
فمازن اتعصب جدا بس بين الجمود
ياسمين ابتسمتله بحب واكلمت عقبال فرحتي بيك يارب يا غالي
يونس بضحك ربنا يديني ويديكي طوله العمر
قاسم بضحك ليه كده يا كئيب ده انت عندك حته طالبه تحل من على حبل المشنقه
نور داست على رجله بلكعب واكملت بغيره اتلللم
قاسم تأوه بوجع وفضل يضحك واكمل اااه ااه يخربيتك بهزر
يونس فضل يضحك واكمل بقى يا حيوان معاك نور وتقول كده على غيرها مبتفهمش اقسم بالله بس عموما هو مش بلشكل سيليا بنت حلوه شكلا وفعلا واخلاقها مفيش منها بس الحب مفيش سبحانه مالك القلوب يهبها لمن يشاء
صافيه بحزن ربنا يسعد قلبك يابني واشوفك مبسوط
يونس بابتسامه كاذبه امين يارب
شهد بتردد يونس
يونس بصلها واكمل خير
شهد حضنته وعيطت واكملت بليز متزعلش مني انا مبحبش اضايقك ومش هلبس كده تاني والله
يونس تنهد بحزن وباس راسها واكمل وهو بيمشي ايديه على شعرها بحب بس ياهبله خلاص محصلش حاجه المهم عرفتي غلطك وربنا اهم مني ده مكنش يرضي ربنا ابدا
شهد بدموع عارفه عندك حق
يونس مسح دموعها واكمل بحب خلاص بقى مش بحب اشوف دموعك انتي عارفه غلاوتك عندي قد ايه
شهد ابتسمت بحب ومسحت دموعها وحضنته فباس راسها وطبطب عليها واكمل بحب انتي بنتي قبل اي حاجه وده قولتهولك لما اجي بعد كده لو يعني ده اذا حصل واتجوزت هتكوني زيك زيها وياسمين طبعا بس انا اقصد لانك الصغيره
ياسمين ابتسمتله بحب وشهد فرحت انه صالحها جدا واكملت بجد بحبك اوي
يونس بحب وانا اكتر
عز الدين هي هببت ايه بقى الهانم
يونس بحب خلاص يا حج مكاانك واتصرفت متحرجهاش موضوع وخلص وعرفت غلطها
عز الدين بتنيهده طيب يا يونس
احمد ده زينب دي عليها برود محصلش
ياسمين بضحك هي كده علطول انت بس مش متعود
احمد بضحك لا بس الشهااده لله زي القمر يابت يا سمسم
شهد بصتله بضيق وياسمين ابتسمت واكملت ميرسي يا احمد بجد
يونس بضحك هو انت سبت الصغيره عاكست الكبيره ماتحترم نفسك بدل ما اعلقك على الباب البيت
احمد بضحك خلاص يا كبير حصل خير
نرمين شافت حسام ماسك الفون فاكملت هااا الشبكه وصلت
حسام بتركيز في الشاات خلاص بكلموا اهو على وصول
منصور بابتسامه هو سعيد حاجته حلوه ومضمونه وهيجبالك حالا متقلقش مش اول مره نتعامل معاه
عايده بحب اه ده حقيقي حاجته جميله عقبال مانجيبلك يا مازن يابني يارب
مازن بحب تسلمي ياست الكل
وياسمين في خاطرها همست يارب
صافيه جبت الحاجه اللي هناخدها يا حسام
حسام اه علبه الشكولاته والجاتو والبسكويت والكحك اللي انتوا عاملينه ناقص بوكيه الورد هنجيبه واحنا ماشين وصيت عليه
نرمين ياريت يكون جلال علشان بيطلعه حلو زي مانت عايز
حسام اه هو مردتش اهبد واروح لاي حد
عايده ده بنت ساميه اللي في الشارع اللي ورانا جابت من عنده كذا نوع ورد عملت الكوشه في البيت فيها ورد طبيعي كان مطلعه روعه فعلا ونفس الصور والشكل اللي وريتهاله
صافيه ياختي دي بنات فاضيه ماهيدبل كل ده الصناعي احلى للزينه الطبيعي ده هديه قيمه انما مش يتزين بيه
نرمين بضحك اهي كل بنت بتفرح بطريقتها بقى يا ماما وبصت لحسام واكملت اخوك معرفش حاجه عن انك هتخطب
حسام بضحك هو الوزير سيف باشا حد بيعرف يوصله
نرمين بحزن صعبان عليا نفرح من غيره بالله يرضي مين ده يارب الواد اتقطع مننا خالص
صافيه بحب ادعيله يحبيبتي ومتنكديش على نفسك وعلى ابنك
حسام اه والنبي ابوس ايدك مش عايز نكد سيف والله كويس انتي عارفه طبيعه شغله بس
نرمين مسحت دموعها واكملت بحب خلاص يا حبيبي ربنا يتمملك بخير
ونزلت زينب واكملت بلهفه يلا اهو خلصت
نرمين بحده ده انا هطلع عينك بس اصتبري علياا
منصور بس مش وقته خناقاتك انتي وبنتك يلا اتاخرنا
زينب بضيق اعملكم ايه ما شغلي الله
حسام بضحك خلاص حصل خير ممكن يلا كفياكم نقير
صافيه بحب يلا يحبيبي
——————————————–
في المكان الرسمي لمهمه سيف في احدى الصحاري التابعه لحدود مصر ضرب النار رايح جاي من كل حته والوضع صعب وغير مبشر بلمره
حسن وهو بينهج : هنعمل ايه يا فندم طلعوا اكتر من ما نتخيل
((واصوات ضرب النار شغاله مش بتقف))
سيف وهو بيملى الذخيره رصاص وملصم وشه اكمل بحده هتعمل ايه هنكمل اللي بدأناه مينفعش ننسحب وسمع صوت من واحد من جنوده في اللاسلكي
عبدالله بقلق يا قائد في مننا اتصاب والوضع غير مبشر
سيف رفع اللاسلكي واكمل بحده اللي اتصاب خليه ينسحب ويرجع بعيد وانتوا كتف في كتف ولما اقولكم يلا هنطلع محدش يخرج من ورا العمود مفهوم
عبدالله بقلق مفهوم يا فندم بس كده الوضع صعب حضرتك قولتلنا نتحفظ عليهم وعلى شحنه الاسلحه والمخدرات اللي عايزين يهربوها انما احنا مش عارفين نوصلهم ونتمكن منهم اصلا
سيف بحده عبدالله انا شايف ده كويس وعارف ايه اللي حصلل بس مقدمناش حل انت جندي مصر يا حضره الظابط مش هنخاف من شويه مجرمين لما اقولكم اطلعوا وبلنسبه ليهم هما متتحفظوش على حد صفوهم
حسن بصدمه كلهم يا فندم ??
سيف بحده اللي يجي قدامكم سمعتوااا اللي متعرفوش تسيطروا على سلاحه وتوقعوا يبقى سلاحكم انتم في ايديكم يا قاتل يا مقتول الشحنه دي مينفعش تعدي
عبدالله وهو بيمسك سلاحه بتركيز اكمل علم وينفذ يا قائد
ودقايق وصوت ضرب النار ابتدى يهدى وخطوات رجل بتقرب
سيف سمعها وهمس في اللاسلكي لكل جنوده محدش يتحرك ولا ينفذ حاجه غير بأمري
الجميع تمام يا فندم
وبلفعل لما الشخص قرب وكان قائد المجموعه سيف قام وضربه وقع مسدسه وداس عليه برجله ثبته ولف ضهر الشخص ليه وحصره كويس وحط المسدس فوق راسه واكمل بحده لجنود العدو: مسدسك تحت يا حيوان منك ليه يللااااا
القائد بتاعهم لانه متوقعش الحركه اكمل برعب نزلوا المسدسات
وبلفعل عملوا كده
سيف بحده يلا ياروح امك انت وهو حط الحاجه دي كلها هنا وشاورلهم على مكان بعيد واتعصب واكمل يلاااااا نفذ الامر بدل والقسم اللي اقسمته لفرغ المسدس في راسه ومش هيهمني
الجنود خافوا وبلفعل نقلوا الحاجه بس اثناء رجوعهم لمحوا جندي مصري ( عبدالله) واقف ورا صخره مديهم ضهره
فواحد منهم بصله بخبث وراح ضربه من ضهره فصرخ عبدالله بوجع واخد مسدسه ورفعه عليه واكمل بضحكه شامته: سيب القائد بتاعنا اسيب الجندي بتاعك
سيف اتصدم لما شافه ماسك عبدالله فاكمل بعصبيه سيبه يا ابن الكلب مش سيف الرفاعي اللي يتلوي دراعه يحيوان
المهرب بضحك محنا عارفين مين سيف الرفاعي ودارسينه كويس اوي وكنا متوقعين انت اللي تيجي المهمه دي كمان وبص للمهربين صحابه واكمل اسلحتكم زي ماكنتوا يلاااا اخلصوااا وبلفعل راحو مسكوهم تاني
وبص لسيف واكمل عارف يا حضره الظابط احنا كتير والكتره تغلب الشجاعه سيب القائد بتاعنا وانسحب احسنلك بدل ما كده كده هنكسب بس هناخد الحلو ده معانا اسرى حرب
عبدالله بعصبيه عادي سيبهم ياخدوني يا قائد بس متنسحبش عمرنا ماعملناها من يوم ما بدانا نموت بشرفناااا احسن
المهرب ضربه بلرجل فتأوه بوجع شديد
سيف غمض عينيه بوجع وحزن من شكل عبدالله واكمل بعصبيه مش سيف الرفاعي ياروح امك اللي يدخل معركه ويرفع الرايه البيضه مفيش انسحاب وهغلبك وهاخد الجندي بتاعي
عبدالله بوجع وطي راسه واكمل انا اسف يا قائد انا السبب
سيف بعصبيه ارفع راسك يااعبدالله مش جندي مصري يوطي راسه في اي حال من الاحوال دول ضربوك من ضهرك علشان جُبنا مش في وشك علشان تتكسف وتوطي راسك
المهرب بضحك الله وانت عرفت منين بقى
سيف بسخريه لاني عارف جنودي اسود ومستحيل حد يوقعهم من الوش ابداااا
القائد المهرب: لا عندك حق شطور سبني بقى يا عسل وخد جنديك وروحوا
سيف بضحك تصدق ضحكتني انا اروح على ضهري وابقى شهيد بس مرجعش موطي راسي مش قاموسي
المهرب ضرب عبدالله رصاصه في رجليه فوقع وصرخ بوجع واكمل بصوت مسموع وموجوع من الرصاصه : يا قاااائد سبني قولتلك ملكش دعوه بياااا متقفش وخليهم يهاجموا
سيف اتعصب ورايح يتكلم فاقاطعه المهرب واكمل بضحك تؤ تؤ متتعصبش بدل ما
ورفع المسدس على دماغه واكمل بسخريه حافظ الشهاده ???
سيف بعصبيه يا حيوان يا زباله ده انا هوريك وضربك لظابط من جنودي ده تمنه حياتك وانا اللي هاخدها
عبدالله بلفعل لما شافه رافع المسدس استجمع شجاعته ونطق الشهاده بالم من وجع رجله
فاكمل المهرب بضحك شطور يا حضره الظابط طلعت حافظها ورفع الزنات واكمل اصل القائد بتاعك بيحب البطوله والشجاعه اكتر من جنوده فاضطرني لكده
عبدالله بألم امي يا قائد ومريم مراتي في عنيك قولهم ان
سيف اتوجع من كلامه واكمل بعصبيه مش هيحصلك حاجه يا عبدالله هتيجي انت وتقولهم كل اللي نفسك فيه بنفسك والله العظيم دول كلاب وحقك انا هجيبه حالا ورجع ايديه لورا وشاور بيها حركه شافها حسن وفاهم معناها بينهم وراح اتهامس مع الجنود وبلغوا بعضهم
المهرب القائد بسخريه : انا نفسي افهم منين الثقه دي كلها ده حتى جنودك مستخبين زي الفيران
سيف بضحك انت شايف كده بس لما بتيجي تشد السهم بتفضل ترجع بيه لورا لورا كتييير لحد ما فاجاه تصيب الهدف فاهو ده جيش مصر مش بنستعد ونوهمك انت واللي زيك اننا بنتراجع بس بتكون لضربه اقوى لاننا مش بنستسلم اصل احنا وسكت ثواني واكمل بابتسامه خير اجناد الارض وضرب نار على رجل المهرب اللي ماسك عبدالله
وكل جنوده فهموا وظهروا فاجاه وضرب النار كان صعب اووي من الطرفين ويخض
فحسن استغل وقوع المهرب وسند عبداالله لحته بعيد ورجع خد المسدس وكمل
وسيف ضرب القائد بتاعهم ووقع وفضل مركز وعمال يضرب فيهم وكانوا بيقعوا واحد ورا التاني
حسن وهو بيضرب زيه اكمل بصوت عالي حاااسب يا قااائد
سيف تفادى رصاص وضرب الشخص اللي كان هيضربه وفضل ضرب النار مستمر لفتره وكان بيتصاب جنود بترجع لورا من مصر وكملوا صمود قصاد المهربين لحد مافعليا اتصفوا كلهم ومتفضلش غير واحد
مؤمن بنهج هنعمل ايه كده يا قائد فاضل واحد معرفش راح فين
سيف بتعب ونهج هنلاقيه كويس فهمتوني من حركه ايدي
حسن بتعب تربيتك يا قائد فهمنا لان الخطه دي بتاعتنا لما مش بنلاقي حل وليها حركه معينه اننا قسمنا نفسنا كل واحد ياخد عدد معين ملزم بيه احنا عديناهم كويس اثناء ماكنا متخبين وعرفنا كل نفر عليه كام كده اتفضل واحد وشاور بتعب على الللي ضرب عبدالله واكمل والكلب ده مموتوش علشان حضرتك متكفل بيه تعمل فيه ما بدالك لان كلمه سيف الرفاعي متنزلش الارض ابداا
سيف راح ناحيته واكمل بسخريه هااا طلعت بحب البطوله والشجاعه بجد ولا كلام ??? حظك من السما ان هينولك الشرف ان نهايتك على ايدي بأي شكل بقى المهم مش هتشوف نور تاني بس خلاص انا طلما كسبت مش هقتلك معركتي معاك خلصت وانا طلعت قد كلامي مش لاني عندي رحمه بقى فمش هموتك لا انا معنديش ذره رحمه بس ممكن الموت يبقى حل سهل ومش متعود اموت ضعيف تحت رجلي انا بموت اللي واقف علي حيله وبيحاربني
المهرب بصله بغضب شديد وقام مد ايديه جاب ازازه حاده واقعه في الارض وغرزها في جمبه فصرخ سيف بوجع وشايفه شالها ورايح يغرزها تاني فضربه بلنار موته واكمل بوجع شديد مالكوش عزيز دي غلطتي لما سبتك من الاول يحيوان
حسن بخوف مالك يا قائد انت كويس
سيف بوجع كويس كويس ركزوا انتوا في الباقي وملكوش دعوه بيااا شوفوا اخواتكم وعبدالله
حسن بخوف يا قائد عبدالله بخير انت ايه الدم ده
سيف حط ايديه على الجرح كان بينزل دم وهو ابتدى يدوخ من الشمس وعينه بتزغل بس لمح الجندي اللي فاضل بيصوب على ضهر حسن فاكمل بصوت عالي حااااسب يا حسن وزقه بقوه وقعه على الارض وضربه بلنار وبلمقابل خد 3 رصاصات في رجله ووقع على الارض ووقع الشخص التاني زيه بس ميت
كل جنوده جريوا عليه لما اتاكدوا ان خلاص معتش فيه خطر
مؤمن بخوف قائد يا قائد انت بخيير رد علينا
سيف قلبه واجعه وداخ جدا وابتدى يغيب عن الوعي وظهرت قدام عينيه صوره البنت اللي بيحبها وغمض عينيه واغمى عليه
حسن بدموع وخوف يا فندم انت بخير يااا فندم رد ابوس ايدك انا السبب كان بيحميني
معاذ بعصبيه مش وقته ندب ده كده هيتصفى يلا بينا وانتوا روحوا حملوا الحاجه دي علشان هتتسلم والجثث دي كمااان اخلصوا لازم نرجع في اسرع وقت
عبدالله ابتسم بألم واكمل متخافوش عليه ده اسد هيعدي منها الخطر في الازازه اللي دخلت جمبه انما رصاص رجله هيعدي قائدنا مش سهل يقع
محمود بابتسامه وهو بيشيل سيف معاهم اكمل عندك حق انا باخده مثل اعلى وواثق فيه … بس مبااارك يا رجاله بعيدااا عن الخرشمه اللي حصلت دي
حسن بضيق ولاد الكلب طلعوا دارسنا ومستنين واحنا اللي مفكرين اننا ناصحين وفاجئناهم
جاسر بضحك بس على مين بقى ده احنا المصريين يااالا
رؤوف بضحك وكمان كتيبه سيف الرفاعي هو احنا اي حد وطبعا الحمدلله اولا واخيرا
امير بابتسامه الحمدلله اننا بنقدر بعون الله نسد تحت اي وضع بجد
مؤمن تنهد بارتياح وبص للسما وباس ايديه وش وضهر واكمل الحمدلله عدت على خير طول ما فينا نفس خلاص
الجميع بابتسامه الحمدلله
وبلفعل جات الحكومه والاسعاف والمكان كان مزدحم جداا ونقلوا كل المصابين في الاسعاف
———————————————-
في بيت امنيه كان قرايبها رايحين جايين وامها بتقولهم يعملوا ايه وامنيه كانت واقفه قدام مرايتها بتظبط الطرحه بعد ماخلصت
كانت لابسه دريس سماوي بنفشه خفيفه وماسك من عند الصدر وفيه خرز بيلمح ولتحت واسع وطرحه نفس اللون كان حقيقي كانه متفصل عليهاا ووقفت تقايم نفسها كانت جميله اووي بملامحها البريئه والمكياب الهادي وغمزاتها وشكل فستانها وطرحتها كلها كانت بيرفكت وحلوه جدااا
سميه دخلت واكملت بدموع وحب بسم الله مشاء الله زي القمر وزغرطت بفرح وامنيه حضنتها بفرح واكملت ها شكلي حلو
سميه بحب ودموع شكلك زي القمر بجد ربنا يحميكي يابنتي ويسعدك
امنيه بضحك ايه يا ماما ده لسه بدري على العياط متقلقيش قاعده في وشك شويه حلوين
سميه بحب ودموع انا بعيط علشان كبرتي وشوفتك اخيرا عروسه غلبتينا
امنيه بضحك اديني رضيت اهو
سميه بضحك اه ماهو مش اي حد ربنا يحرسه ويديمكم لبعض يارب
امنيه بحب اللهم امين بجد
وسمعوا صوت الباب فاكملت سميه بلهفه يلا بسرعه علشان ابوكي هيجي ياخدك اخلصي
امنيه بصت على نفسها في المرايه واكملت بتوتر خلصت خلاص هلبس الشوز بس
سميه بحب طب يلا انجزي
وطلعت كانت اختها فتحت ليهم والزغاريط والسلامات اشتغلت
سميه بحب تعبتوا نفسكم بجد كل دي حاجات مكنش له لزوم
صافيه بحب نتعبلهم يوم فرحهم يا غاليه دي حاجه بسيطه والله على عروستنا
سميه بحب تسلمي يا حجه ربنا يخليكي
محمد بحب مبروك يابني
حسام وهو بيحضنه اكمل بحب الله يبارك فيك ياعمي تسلم
عايده زغرطت واكملت بفرح اومال فين العروسه يا ام امنيه
سميه بفرح دققتين وجايه اتفضلوا
وبلفعل كلهم دخلوا قعدوا وسلموا على بعض
ياسمين بحب استأذنك هدخلها
سميه بحب من غير استأذان طبعا ادخلي دي اختك
جودي وهي بتنهج من السلم اكملت الحمدلله جيت بدري
ياسمين بضحك مالسه بدري يا بارده
جودي بتعب اعمل اي المواصلات صعبه اوي والله
((والاغاني كانت شغاله والدنيا وش وكل واحد واخد احاديث مع شخص) )
ياسمين طب يلا ندخل لامنيه اخلصي
جودي بحب يلا
وبلفعل خبطوا ودخلوا
امنيه بفرح يا حبايبي واحشتوني وحضنتهم
ياسمين بحب ودموع ايه القمر ده بجد ربنا يحميكي
جودي بحب هتجنن حسام بالله ايه يابت ده بجد بسم الله مشاء الله عليكي
امنيه بحب وفرح والله دي عيونكم تسلمولي
ياسمين باعجاب بجد كله بيرفكت ولا غلطه
امينه ضحكت بفرح واكلمت الحمدلله كنت قلقانه من كتر تنمري على العرايس اطلع زومبي
جودي بضحك لا بنت حلال طلعتي قمر
امنيه بضحك حبيبتي والله يا جوجو واكلمت بتوتر هي الناس كتير برا
ياسمين بضحك طبييعي انتي هبله بس اهلك القريبين بس
امنيه بتوتر محروجه اطلع اوي وبرغم بتكلم مع حسام بعين قويه عادي الا ان انهارده حاسه باختلاف شويه
جودي بحب ده طبيعي علشان عروسه بس خلاص اهو حلمك هيتحقق يلا نطلع بقي الواد استوى
امنيه بحب بجد مش مصدقه بس بجد قولولي ولفت بلفستان واكملت حلو فعلا اوي ولا نص نص
ياسمين بحب تحفه والله العظيم يلا بقى
امنيه بحب حسام لبس زي ماقولتله بنطلون اسود وقميص ابيض ??
ياسمين بضحك اه ياختي هي اوامرك
امينه بضحك اه اومال انتي فاكره ايه يابنتي مسيطره
جودي بضحك شيلي ال ي بس انتي مسطررره وبتمشي عليها بلظبط كمان
ياسمين فضلت تضحك واكملت يابنتي سيبيها تعيش الدور شويه
امنيه بضحك مهزقين اقول ايه مفيش كلام يتقال
والباب خبط وابوها دخل واكمل بحب وابتسامه زي القمر بسم الله مشاء الله وباس جبينها
امنيه ابتسمت بفرح واكملت بحب تسلملي يارب
ابوها مسك ايديها في ايديه وطلع وياسمين وجودي وراها بيزغرطوا وكلهم مجرد ماشافوها زغرطوا بفرح وسقفوا وهي كانت محرجه جدا وبتهرب من عين الكل وحسام شافها ثبت عينيه عليها وابتسم وابوها راح وقفها قدام الكوشه اللي اتعملت مخصوص علشان اليوم ده فقعدت في الكرسي اللي جمب حسام فاكمل بابتسامه ايه القمر ده حور من الجنه
امنيه ابتسمت بفرح واكملت بحب والله دي عينيك تسلملي بجد
حسام بضحك طبعا نفذت كلامك بلحرف
امنيه بصتله وابتسمت واكملت بحب اه ده حقيقي وبجد انت كمان زي القمر
حسام بضحك منا عارف
امنيه ضحكت واكملت ايه الغرور ده بايخ والله العظيم
حسام بضحك لا ياحبيبتي واثق في انك شيفاني كده بس عيب عليكي
امنيه بضحك اه انتي هتقولي ما البركه في ياسمين فضحتني
حسام فضل يضحك واكمل والله ومن قبل ياسمين انا حاسس
« ووطوا الاغاني علشان الاتفاق »
صافيه بحب واعجاب بسم الله مشاء الله يا زين ما اختارت
امنيه بابتسامه ربنا يخليكي يارب يا تيته
منصور بضحك لا عسل يا واد يا حسام البت زينه بسم الله مشاء الله ليك حق مش مهم انها ضعفانه حبتين
كلهم ضحكوا فاتكسفت امنيه وبصت للارض بخجل واكمل حسام بضحك ياجدي حرام عليك ايه اللي بتقولوا ده
سميه بضحك هي صحيح يا حج ضعيفه حبتين بس متخافش هنحاول نتخنها قبل الفرح
نرمين بحب ولا متتخنش ده هي زي القمر ربنا يحميها
امنيه بابتسامه تسلميلي يا ماما ربنا يخليكي
زينب بحب بصي بقى انا معنديش اخوات بنات بس بعتبر سمسم وشهد ونور اخواتي فانتي زيهم بلظبط من انهارده
امنيه بضحك انتي زينب صح
زينب بحب اه انا سمعتي بيا ولا ايه
حسام كتم ضحكه بس معرفش وفضل يضحك
فاكملت امنيه بضحك اه اضحك ليك حق هقولك بعدين يا زوزا بينا وبين بعض
زينب بضحك خلاص اشطا اتفقنا
ياسمين بضحك حرق دمها بيكي بس مش اكتر
امنيه بضحك ماتمسكي مايك يا ياسمين يا حبيبتي مش كده قولتلها هنقول بين بعض خلاص
حسام فضل يضحك فاكملت امنيه بضحك ما كله منك بطل تضحك وتستفزني
حسام بضحك خلاص خلاص اتكتمت
زينب بضحك هبقى اعرف منك بقى هاا
امنيه بحب ماشي ياروحي
منصور بابتسامه طب بما اننا اتعرفنا فاحنا جايين نطلب ايد الانسه امنيه لابننا واللي تطلبوا تحت امركم
محمد بحب الامر لله مش عايز اكتر من انه يعيشها مبسوطه ومرتاحه دي بلدنيا
حسام بحب في عيوني والله يا ابو امنيه
محمد بحب تسلم عينيك يا ابني وانا من اول يوم شوفتك فيه عارف انك ابن حلال وهتتقي الله فيها
معتز بحب وشقته في بيتنا واقفه بس على التوضيب ودي على حسب رأي العروسه
وفضلوا يتكلموا في تفاصيل الشقه والعفش والقايمه وكل ما هو معروف بيه في تفاصيل الزواج ولما اتفقوا الستات زغرطت ورجعوا الاغاني تاني وصحاب امنيه كانوا بيحاولوا يخلوها تقوم ترقص بس حسام كان بيبصلها فماكنتش بتقوم
ونرمين كانت قاعده مخنوقه اوي وقلبها واجعها وبتقاوم احساسها علشاان حسام ميحسش بحاجه ويزعل
عايده بستغراب مالك يا نرمين ماتقومي تسقفي وتهيصي لابنك الناس كلها ملمومه بتفرح وانتي قاعده في ايه ماكنتي ملهوفه على اي فرحه بيهم حصل ايه
نرمين بدموع ونغزه في قلبها : معرفش يا عايده حاسه مش قادره اخد نفسي والدنيا ضايقه بيا وقلبي قايد نار مش مرتاحه
عايده بدهشه من ايه بس دي البت زي السكر
نرمين وهي حاطه ايديها على قلبها اكملت مش امنيه وحسام خالص انا مش مطمنه على سيف يا عايده حاسه ابني فيه حاجه
عايده طبطبت عليها واكملت بحزن ياحبيبتي ده علشان انتي يا حبه عيني مفقتده وجوده انما سيف زي الفل دي طبيعته يقفل الفون
نرمين بدموع لالا يا عايده انا ام وبقولك ابني مش كويس ده انا قلبي قايد نار وعيطت واكملت استرها يارب ويطلع احساسي غلط
عايده طبطبت عليها واكملت بحزن اهدي الناس هتاخد بالها ميصحش يقولوا ايه انشاء الله هيطمنك يا حبيبتي عليه يارب ادعيله
نرمين بدموع يارب يارب بجد ارجوك
معتز بقلق مالك يا نرمين
عايده بتوتر مفيش يا معتز مالها فرحانه ان شايفه ابنها عريس مفيش حاجه
معتز تنهد بارتياح واكمل يا شيخه والله خضتيني وحط ايديه على كتافها واكمل بحب تعالي بس سقفي وافرحي لابنك بدل العياط ده
ومشي بيها
عايده بحزن ربنا يطمنك عليه يارب ويحميك يا سيف
مازن استغل ان الدنيا وش من الاغاني وقف جمب ياسمين وهمس ده انا هطلع عين اهلك انهارده
ياسمين اتصدمت وفتحت عينينها جامد وبصتله واكملت ليه عملت ايه
مازن لا يااا شيخه متعرفيش يعني طيب يا ياسمين عموما كلامنا مش هنااا علشان متعصبش عليكي وحد ياخد باله
ياسمين مازن في ايه بجد
مازن قولت مش هنا خلااص
يونس كان قاعد مضايق شويه فخرج في الطرقه واتنفس بصوت عالي وبص للسما لان امنيه اخر دور
صافيه خرجت وراه واكملت بحزن هتفضل لحد امتى بتنسحب من وسطنا وتفضل لوحدك كده
يونس معلش يا تيته سبيني على راحتي وادخلي علشان حسام ميزعلش
صافيه بحزن طب تعالى معايا هو مش اخوك بردو
يونس بحب اخويا طبعا شويه وجاي سبيني معلش
صافيه بحزن ربنا يهدي وجع قلبك يانورعيني ودخلت
يونس بص للسما واكمل بوجع طب ايه هفضل لحد امتى كده يارب هفضل لحد امتى شايل الوجع والهم ده هرتاح امتى ?? ارجوك يارب يا تمحيها من قلبي يا تعدل الحال انما انا فعلا مش قادر اتعايش وتنهد بوجع واكمل ياريتك هنا يا امي كنتي اكتر حد يفهم وجعي انما دلوقتي انا ساكت ومش قادر حتى اعبر عن مشاعري بس حقيقي شايف الشاعر عمرو حسن بيوصفني اوي لما قال
(( انا بتعاقب ليه على حبك دي حاجه الواحد مختارهاش …ملعون ابو قلبي اللي ندالك واختار من دنيته وادالك .. ملعون تركيزي في تفاصيلك والظن اللي بيجي في بالك…. ده انا اكبر احلامي وجودك والنبي شوفتي غباء في غبائي ؟؟ … اكبر احلامي افتح عيني على حضورك …. يا اخي ده ابوه الحب اللي يخلي حضورك كل آمالي ))
سمعته نور لانها كانت خارجه ترمي علب الجاتو في الباسكت فاكملت بدموع مكنتش اعرف انك بتحبها اوي كده انا شكلي فعلا معرفش حاجات كتير
اتفاجئ يونس انها سمعته فبصلها واكمل بابتسامه حزينه لا ده كلكم مش انتي بس
ورايح يدخل مسكت ايده واكملت ممكن تقولي وانا اكلمهالك ممكن اساعدك انا حاسه انك بتكدب علينا وهي متجوزتش ولا حاجه وفي حاجه تانيه غامضه اوي
يونس ابتسم على كلامها لان ابتدت تعقل واكمل هسالك سؤال يا نور
نور اتفضل سمعاك
يونس بابتسامه انتي كلامك صح بس ده سر ليكي انتي محدش يعرف بيه المهم بقى السؤال هو تفتكري لما يكون راجل متعلم ومتخرج ودكتور وناضج وجاهز كمان بيحب كل الحب ده لبنت تفتكري انه هيحتاج لأي وسيط علشان يجمعه بلبنت اللي بيحبها
نور اكيد لا هياخدها هو غصب عن اي حد وهيتحرك انت بجد بتشعقها بس انت حتى محاولتش
يونس بتنهيده لان مش كل الناس ينفع يتحاول معاهم اوقات المحاوله مش هتفيد بأي حاجه
نور بستغراب اومال ازاي بتحبها طلما مش عايز تحاول
يونس بابتسامه لان في ناس يا نور لازم تفضلي تحبيهم من بعيد لان القرب مش بايديكي وممكن يأذيكي فبنختار اننا نبعد علشان نفضل محافظين على شكلهم اللي عرفناه وحبناه من غير مايتغير
نور بدموع وحزن انت بجد زعلتني عليك يا ابيه طب ولو اتجوزت بجد
يونس ضحك بوجع واكمل الف مبروك هعمل ايه يعني
نور بصدمه بتهزر بجد هتسيبها
يونس بوجع هي مش معايا دلوقتي خلاص اصلا هي بعييد اوي انما لو كانت جمبي وحبتني ربع حبي ليها وبايدي اعمل حاجه كنت مسكت فيها بس في بينا الف حاجه وحاجه تمنعنا نجتمع وجدك ولا ابويا كمان مستحيل يوافقوا الوضع اصعب من ما تتخيلي بجد
نور بحزن طب وسبتوا بعض ليه
يونس غمض عينيه بوجع واكمل ممكن مجاوبش
نور بحزن انت وعدتني انك هتحكيلي
يونس اه هحكيلك كل حاجه بس فاكر اني قولتلك لما استعد ولا ايه
نور بابتسامه يبقى اتفقنا هستناك بس هتحكي
يونس بضحك هحكي يا زقرده يلا بقى ادخلي علشان حسام ميزعلش
نور بابتسامه حاضر
ودخلت لقيت قاسم واقف في وشها فابتسمت واكملت ايه يحبيبي كنت رايح فين
قاسم بحده لا متحركتش من مكاني محبتش اقطع الكلام اللي اكيد مهم اللي كنتي بتحكي فيه مع يونس
نور بضيق انت هتغير من يونس تااني بتهززر بجد
قاسم بحده نور خلصي واسكتي علشاان منكدش عليكي قدام الناس
نور قاسم متكبرش الموضوع ابيه كان بيحكي معايا عن حاجه شخصيه جدا في حياته وانت عارف انا بنسباله ايه وهو عندي ايه
قاسم بحده وانا 100 اقولك متنيلتش قولت عكس كده يونس اخويا وواثق فيه وفيكي بس قدري مشاااعر اهللي شووويه مش كده مش كل اما عيني تغيب ابص مره في حضنه ومره واقفه معاه تتكلموا دي بقيت حاجه تقرف
نور بحزن قاسم انا مقصدش اضايقك او اخليك تغير حقك عليا
قاسم بضيق خلاص يا نور مش وقته علشان الناس بعدين الرغي ده
نور بحزن بطل بواخه بقى مش بحبك تزعل مني اي لف يو
قاسم ابتسم من شكلها واكمل اي لف يو تو بس مش متصالح بردو
نور بضحك يا قاسم بطل بواخه وضربته في كتفه
قاسم بضحك مبهزرش رديت عليكي علشان مشاعرك بس متهونيش عليا انما مش مصالح
نور بضحك والله انت بارد
وسمعوا صوت الناس بتقول انهم هيبلسوا الشبكه فاتقدموا لقدام وبلفعل سميه خدتها من صافيه وزغرطت بفرح وورتها لقرايبها وبعدين مدتها قدام حسام وامنيه
وحسام مسك الدبله وابتسم بحب ومسك ايديها ولبسها وفوقها المحبس والاسوره والخاتم واكمل لسميه لبسيها الكوليه
وبلفعل سميه لبسته ليها
امنيه بفرح وحب حقيقي تحفه بردو كلفت نفسك وجبت منهم فعلا ده اكتر واحد عجبني بس مقولتش
حسام بضحك طب الحمدلله سمسم طلع عندها حق في اختيارها وبعدين الغالي يرخص لعيونك يا منون
امنيه ابتسمت بفرح واكملت بجد ربنا يديمك ليا وتابعت وهي بتمسك الدبله جيه دوري بقى ومسكت ايديه ولبستها وكلهم سقفوا وحسام بصلها وابتسم بفرح واكمل احلى تدبيسه في الحياه
والناس كانت بتصورهم فاكملت امنيه بضحك ده انا هوريك التدبيسه صح بس اصبر
حسام بضحك انا عايز اشوف
امنيه بضحك ماشي ماشي اصبر على رزقك
وفضلوا يتصوروا صور حلوه اوي وزينب اتصورت معاهم واكملت بفرح مبروك يانورعين زوزااا
حسام بحب الله يبارك فيكي ياروح قلبي وباس جبينها
زينب حضنت امنيه وباركتلها واكملت بحب عقبال ماتنورينا في بيت الرفاعي يارب
امنيه بحب يارب يا حبيبتي ونفرح بيكي
نرمين حضنته واكملت بحب مبروك يا قلب امك وعقبال الفرح
حسام بستغراب الله يبارك فيكي بس مالك فيكي ايه
نرمين بتوتر ها مفيش يا حبيبي ده الضغط بس وطي شويه
حسام بحب طب ارتاحي شويه يحبيبتي
نرمين حضنت امنيه وباركتلها واكملت بحب مبروك يحبيبتي زي القمر بجد
امنيه ابتسمت بحب واكملت والله دي عيونك يا ماما تسلميلي يا غاليه
وكلهم فضلوا يسلموا عليهم ويصوروا فيهم
ورقم غريب رن على زينب فاستغربت وطلعت برا الوش ده واكملت الو
المجهول الو
زينب بستغراب مين معايا
المجهول بضحك يعني استنيتك كتير تجاوبي بس فضلتي ساكته قولت اشوفك انا يمكن احرك العطله من عندي اصل انا عرفت مين العطله
زينب بستغراب اي الكلام ده هتقول مين ولا اقفل
المجهول بضحك لا حيلك حيلك هقولك انا واحد اتحداكي تحدي وانتي وافقتيه وكل ما اسال جدك ايه الدنيا يقولي رافضه مردتش بغير كده فقرصت ودنك قولت ممكن تفهمي ان انا مش سهل وكل شئ متاح في الحب والحرب فا فكينا فرامل العربيه بتاعت حبيب القلب
بس ان الاميره زينب تتعظ وتعرف مين بينافسها ابدااا بردو مصممه
زينب اتصدمت بشده من كلامه وقلبها واجعها واكملت بتقطع آ سر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى