روايات

رواية العاشقة المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية العاشقة المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم هاجر محمد

رواية العاشقة المجنونة الجزء الخامس

رواية العاشقة المجنونة البارت الخامس

العاشقة المجنونة
العاشقة المجنونة

رواية العاشقة المجنونة الحلقة الخامسة

محمد طلع فوق وفتح الباب لقى البيت كله ضلمه وبيحط أيده على زرار النور علشان يتفحه اتكهرب وصرخ
هند من بعيد بتضحك وقامت فاصله الكهربا لمحمد يروح فيها
محمد ااااااه ومابقاش قادر يتكلم وبيمشي خطوتين يدوس على صابونه ويتزحلق على وشه هو يوم باين من أوله وبيدخل الاوضه بتاعته علشان يجيب هدوووم ويغير بيلاقي جردل ميه وقع فوق دماغه بيتعصب لا ده كده كتيررر قووي وبيروح لاوضة هند بيلاقي الباب مقفول بالمفتاح وبيخبط جامد على الباب
محمد افتحي يا هند افتحي
هند لا رد
محمد متعصبنيش يا هند وافتحي انا بحذرك من اللي هعمله
هند مش هفتح يا محمد واللي انت عايزه اعمل
محمد يبقى انتي اللي جنيتي على نفسك
هند بخوف ربنا يستر ده لما بيقلب بيكون هرقل هههههههه
تصدق أن انا كده خوفت
محمد لا رد
هند هو مابيردش ليه هيكون راح فين ومشت براحه لحد الباب وهى مش سامعه اي صوت وراحت فاتحه الباب براحه محمد كان واقف عند الباب مستخبي وهند اول ماشافته طلعت تصرخ وتجري وطلعت فوق السرير بقولك ايه والله لو ما بعدت عني هرمي نفسي وهن*تح*ر واقول انت اللي م*موتني
محمد بضحك هت*نت*حري من على السرير انزلي يا هبله انزلي
هند ماتقولش ياهبله ومش نازله ووريني بقى هتعمل ايه
محمد بقى كده وراح مقرب عندها
هند لسه راحه تجري اما محمد بحركه سريعه منه قام ماسكها
هند سماح سماح اخر مره ياكبير
محمد مالك ما انتي كنتي عامله فيها ولا سبع رجاله ف بعض
هند اتعبرني بنتك وغلطت ياكبير سماح المره دي بقى
محمد بضحك هههههههه بنتي ماشي بس انتى غلطاتك معايا كترت قوووي
هند ما قولتلك اخر مره ايه مابتسمعش
محمد بت انت بتتحولي وفضل باصص ف عيونها وكأنه مغيب عن الدنيا كلها ولسه هيقرب منها هند راحت ضرباه برجليها ف بطنه
وقامت قيلاله تعيش وتاخد غيرها ياكبير وسابته ودخلت اوضته وقفلت عليها الباب
محمد بوجع ااااه يا بنت المجنونه ايه ده طب والله ما انا سايبك النهارده وخرج راح الاوضه لاقاها قافله الباب
محمد هو انتي مفكره لما تقفلي على نفسك الباب أن انا كده مش هعرف ادخلك
هند وهتدخل ازاي اوعى تكون ناوي تدخل من تحت الباب هههههههه
محمد هوريكي دلوقتي انا هدخل ازاي وراح داخل الاوضه التانيه وطلع نسخه من المفاتيح وابتسم بخبث وقال أنا هوريكي يا هند وراح ماشي عندها وبيفتح الباب لاقاه مابيفتحش بيحاول كتير مفيش فايده افتحي يا هند انتي عملتي ايه
هند ايه كنت مفكر أن انا مش عارفه انك عامل نسخه تانيه من المفاتيح العب غيرها يا شاطر مش انا اللي حد يضحك عليا ده انا اضحك على بلد هههههههههه سلام يا حبيبي روح نام ف الاوضه التانيه اصل انا عايزه انام هنا النهارده
محمد انتي فلتي المره دي بس المره الجايه اما تقعي تحت ايدي مش هتفلتي ابدا وعقابك هيبقى أضعاف يا قلبي
هند تصبح على خير وابقى خلى بالك من نفسك وابقى سلملي على إضعاف هههههههه
محمد قصدك ايه
هند لا ولا حاجه سلام وقعدت تضحك وف نفسها يا ويلك هههههههههه
محمد هو ف ايه استر يارب استر وقال زمانها بتقول كده علشان تخليني قلقان وخلاص انا هروح انام ف اوضتها وخلاص محمد راح علشان ينام فضل يفكر كتير يا تري هند هتعمل معايا ايه تاني لحد اما غلبه النوم ونام اما عند هند
هند بتبص ف الساعه لاقيتها 12 قالت حلوووووو زمانه نام وراح ف سابع نومه وفتحت الباب وفضلت تتسحب براحه لحد اما فتحت باب اوضة محمد وحطت جهاز تحت السرير وشنطه كبيره وعلقت حاجات ف الاوضه وبصتله وقالت معلشي بقى ياروحي تعيش وتاخد غيرها ده لو فضلت عايش هههههههههه وقامت خارجه من الاوضه وقفلت بالمفتاح وقالت يلا هتصعب عليا علشان عارفه انك بتخاف من الحاجات دي ربنا معاك ههههههههه وراحت الاوضه التانيه وبعدين مسكت التليفون ورنت على محمد علشان تصحيه
محمد بنوم مين اللي بيرن الساعه دي وشاف رقم هند مراته وقال ايه ده هى بترن ليه وفجأة الرنه انتهت وبص حواليه لاقى دخان كتير ف الاوضه وشاف فئران كتيرر وبيبص لاقى تعبان كبير ف الاوضه وبيجري يمين وشمال بيتخبط ف حاجات متعلقه وشكلها مخيفه وطلع يجري يفتح الباب لاقاه مقفول فضل يخبط كتير وهند ما بتفتحش يا هند افتحي انا مش بهزر افتحي يا هند انا بتخنق يا هند انا عندي ضيق تنفس افتحي يا هند مفيش رد وفضل يخبط ويدور على المفتاح مالقاهوش لحد اما حس أن الدنيا ضلمه حواليه وانهارت قواه وفجأة اغمى عليه
عند هند يا تري ماعاتش ف صوت ليه هو حصله ايه استر يارب اما اروح اشوف حصله ايه راحت وبتفتح الباب شافت محمد مغمي عليه وسخن وعرقان كتير اول ما شافته كده خافت عليه وجريت فضلت تهز فيه وتصحيه مفيش فايده مش بيصحى فضلت تشد فيه علشان تنقله الاوضه التانيه ومش عارفه تعمل ايه مسكت تليفون محمد ورنت على زياد صاحبه
زياد ايه يا عم لحقت اوحشك ولا ايه
هند الو يا زياد
زياد الووو مين معايا مش ده رقم محمد انتي مين
هند انا هند يا زياد هات الدكتور معاك وتعالى بسرعه علشان محمد ف الاوضه ومغمى عليه
زياد مغمى عليه ليه ايه اللي حصل
هند مش وقته يازياد يلا بسرعه
زياد حاضر مسافة السكه هتلاقيني عندك وقفل
هند راحت الاوضه التانيه اللي محمد كان فيها ونضفت كل حاجه وشالتها قبل ما زياد يوصل وراحت عند محمد بعد ربع ساعه كان زياد وصل ومعاه الدكتور
هند اتفضل يا دكتور
الدكتور هو ايه اللي حصله
هند بكذب احم بصراحه يا دكتور انا كنت بطبخ والأكل اتحرق وانا كنت بره ورجعت لاقيت الشقه كلها دخان ولاقيته واقع ف الأرض ومابيتحركش زي ما انت شايفه كده يا دكتور
زياد هو عنده ضيق تنفس يا دكتور ألحقه بسرعه
الدكتور كشف عليه وقاله تمام انا عملت كل حاجه وهو بقى كويس بس ممنوع يتعرض لأي نوع من الدخان والاتربه وتخلى بالك منه كويس ودي الادويه اللي هيمشي عليها
هند ماشي يا دكتور
زياد اتفضل يا دكتور وخرج الدكتور وهند قاعده مع محمد زياد هاتي الروشته وانا هاروح اجيب العلاج واجى بسرعه
هند اتفضل خرج زياد ومشي وفضلت هند قاعده مع محمد وبتقوله انا عارفه أن اللي انا عملته النهارده كان غلط بس سامحنى انا اسفه وهحاول اخف عليك شويه بس ماوعدكش أن انا هبطل جناني ده معاك انا اسفه يا محمد والله انا بحبك وبحبك قووي كمان بس معلش استحمل شويه
وقامت دخلت المطبخ عملت اكل علشان محمد لما يفوق وبعدين خلصت وراحت قاعدة جمبه وكان محمد بيفوق
محمد اااه يا دماغي بيوجعني
هند عامل ايه دلوقتي
محمد انا كويس الحمدلله بس ينفع اللي عملتيه ده انتي ليه بتعملي كده معايا ده انا عمري ما اذيتك كنت بعاملك حلوو على طول وحتى يوسف اخوكي الله يرحمه عمري ما عملت حاجه غلط معاه ده هو كان اكتر من اخويا وانتي عارفه
هند بدموع ايوه عارفه أن انت واخويا الله يرحمه كنت اكتر من اخوات لدرجة أن هو وهو بيموت وصاك عليا وقالك تتجوزنى وانك عمرك ماهتعتبرني مراتك انا بس مسؤليه وحمل عليك وان انت مجبر تعيش معايا علشان وصية اخويا بس خلاص بقا ماتقلقش كلها فتره وهنزل ادور على شغل واقدر اعتمد على نفسي وتبقى تطلقني عن اذنك وطلعت تجري على الاوضه ف الوقت ده زياد كان جه وبيرن الجرس ومحمد قام فتحله
زياد ايه ده انت اللي قايم اومال فين هند
محمد ادخل يا زياد ادخل
زياد ف ايه يا عم مالك ايه اللي حصل
محمد هو انت عرفت منين
زياد هند رنت عليا من تليفونك وقالتلي اجيب الدكتور معايا وجبته وجيت
محمد وبعدين
زياد وقالت إن اللي حصلك ده أن الاكل اتحرق وعمل دخان كتير ف الشقه وانت اتخنقت واغمى عليك
محمد هههههههه الاكل اتحرق هى البت دي بتفكر ازاي
زياد اومال ايه اللي حصل
محمد مايخصكش اللي حصل حصل
زياد هند فين
محمد هند زعلانه كانت عارفه عن اللي يوسف قاله ليا وعلشان كده هى بتعمل ده وبتبعد عني بس هى عارفه نص الحكايه بس
زياد طب وبعدين انا خايف لتكون عرفت الموضوع التاني
محمد لا ما اعتقدش أنها عرفت لأنها لو عرفت ما كانتش فضلت هنا وفضلت تتكلم معايا عادي وانا عارف انها بتحبني
زياد طب وهتعمل ايه معاها
محمد انا هفضل سايبها واخده الفكره دي عنى لحد اما احل المشكله التانيه كده احسن
زياد خلى بالك من نفسك يا صاحبي انا بقيت خايف عليك من المجنونه دي
محمد ماتقلقش يا صاحبي يلا قوم بقى انت اتاخرت
زياد ااه ف ايه يا عم انت بتطردني ولا ايه طب تصدق انا غلطان ولو حصلت حاجه تاني مش هجيلك ايكش تولع انت و المجنونه اللي جوه دي هههههههه
محمد بس بس ايه كل ده انت اتعديت منها ولا ايه وربنا انا بقيت اخاف منكم انتوا بتتحولوا كده ليه ههههه
زياد برقة بنات ماهو انت اللي عصبتني يا بيبي الله اعملك ايه ف الوقت ده دخلت هند وبرقت اما سمعت الكلام ده من زياد وقالت
هند انتوا بتعملوا ايه
محمد زق زياد بعيد عنه وقال لو قولتلك أن اللي بيحصل ده هزار مش هتصدقي صح 🤣
زياد باحراج احم انا همشي انا بقى
هند رايح على فين مش تكمل اللي كنت بتعمله هههههههه
زياد والله انا كنت بحاول اضحكه شويه بس طالما انتي جيتي هتعرفي تضحكيه وتكهربيه كمان سلامووو عليكم
وجري من قدامها وقفل باب الشقة وراه وهو بيقول يا كسفتك يا طمطم البت هتقول عليا ايه دلوقتي ههههه
عند هند ومحمد
هند انا جهزتلك الاكل على السفره اتفضل كل وأما تخلص ابقى نادي عليا وانا هشيل الاكل واعتبرني طول الفتره اللي انا قاعدها هنا دي كاني شغاله لحد اما اتطلق انا اخدمك وأشوف انت محتاج ايه مقابل قعدتى هنا
محمد انتي بتقولى ايه انتي مراتي مش شغاله وبعدين طلاق مش هطلق خليكي عارفه كده واياك اسمع الكلمه دي منك تاني انتي سامعه يلا اقعدي كلى معايا
هند انا كلت كل انت وسابته ومشت وهى مستخبيه بتتفرج عليه وبتضحك هههههه كل كل شويه والبودره تشتغل محمد خلص اكل ودخل اوضته ينام وهند قاعده مستنيه تسمع صوته وشويه لقت محمد بيجري على الحمام
محمد اااااه بطني اااااه منك لله يا هند انتي عملتي ايه
هند جات على صوته بضحك مالك يا محمد فيك ايه
محمد بغضب انتي حطيتي ايه ف الاكل
هند بمكر هحط ايه يعني أنا حطيت شوية شطه بس
محمد لا انتي حطيتي حاجه تانيه دي مش شطه ااااه الحقيني
هند اعملك ايه انا تعبت النهارده ودخله انام سلام
محمد والله ماهسيبك ياهند وهدفعك تمن اللي بتعمليه ده كويس
هند هههههههه هتخليني ادفعه كاش ولا قسط هههههه سلام
وسابته ودخلت الاوضه وقفلت على نفسها الباب ومحمد كل شويه يدخل الحمام فضل ساعتين على كده وبعدين حس أنه ارتاح شويه وطلع على السرير وفضل يفكر ف اللي هند بتعمله والله ماهسيبك وهوريك انا هعمل ايه وغلبه النوم
ف صباح يوم جديد ملئ بالاحداث
محمد قام من النوم اخد دوش وصلى فرضه واخد مفتاح العربيه بتاعته وخرج راح الشغل
هند قامت من النوم اخدت دش سريع وغيرت هدومها لهدوم بيتي مريحه وطلعت تجهز الفطار ونادت على محمد بس مفيش حد بيرد فتحت الباب بس مالقتهوش والاوضه فاضيه خرجت يوووه كنت عايزه أصبح عليه خلاص بقى اما يبقى يجي هههههههه وراحت قعدت قدام الشاشه تتفرج على القط والفار وسمعت صوت جرس الباب حطت الطرحه على شعرها وقامت لاقيت ……
هند انتوا مين….. استووووووووب
يا تري مين الناس دي
يا تري هند هتعمل ايه ف محمد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشقة المجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى