روايات

رواية وليا معاه حكاية الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم أميرة صلاح

موقع كتابك في سطور

رواية وليا معاه حكاية الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم أميرة صلاح

رواية وليا معاه حكاية الجزء الثامن والثلاثون

رواية وليا معاه حكاية البارت الثامن والثلاثون

وليا معاه حكاية
وليا معاه حكاية

رواية وليا معاه حكاية الحلقة الثامنة والثلاثون

ضحكت جامد اوي وعنيها دمعت وهزت راسها علي اا موافقه : يلا قوم عشان رجليك بس ..
قام ومسك اديها وحطلها الخاتم في صابعها وباس اديها فرد ايده عشان يحضنها بس لقي الناس كلها بتبص عليهم واسماء بتسقفلهم..
حسام: احمممم الظاهر اللي عايز اعمله دا مينفعش هنا..
وحوط بأديه رقبتها
وضحك وهو ماشي معاها
وكمل: تعالي كدا عايزك في موضوع حياة او موت..
بصتله باستغراب : موضوع ايه..
لا انتي لسه هتسألي الوضع ميسمحش بكدا خالص تعالي وانا هفهمك كل حاجه في البيت انا وانتي بقه والشيطان تالتنا ..
رفعت حجبها وقالت : حسااااااااام
..
دايما كدا يابنات تفكيركو زبااااله..
اهو انت..
هو احنا لسه هنتخانق..
وشالها علي كتفه وركب عربية الفول وحبيبه فطسانه من الضحك..
حبيبه: االله يخربيتك ايه اللي انت بتعمله دا
انا اتفضحت..
االله منتي لسه هتتخنقي وانا واخد العربيه من الراجل وقايله نص ساعه وهرجعالك..
هههههههه نزلني ياض..
ياض كمان يبقي مفيش نزول ..
يا واد هتغابا عليك..
هتعملي ايه يعني..
مش عارفه بس هتغابا برضو..
****
فضلو يضحكو كدا ورجع حسام العربيه لصاحبها
وركبو عربيتهم عشان يروحو
وحسام ماسك ايد حبيبه جامد مسبهاش ابدا ووصلو البيت عندها استقبلهم محمد وامال وهما فرحانين اوي..
محمد: واالله ما تعرفو فرحتي ازاي ربنا يسعدكو يا ولاد..
حبيبه/حسام: ربنا يخليك يا بابا /عمي
محمد: خدو بالكو من بعض ومش عايز حد فيكو يزعل من التاني..
بص حسام لحبيبه : لا ياعمو خلاص ان شاء االله معدش في زعل تاني..
محمد: ربنا يهديكو لبعض..
وسلمو عليهم ومشيو
****
وصلو بيت حسام وراحو دي ونجلاء..
مجدي: لما عمك محمد قالي واالله ماصدقت..
بص حسام لحبيبه وقال بصوت واطي : هو في ايه
احنا كنا عاملين ايه في الناس دي
ناقص يجي عم عصمان البواب يقولي انا مش مصدق..
ضحكت حبيبه وقالت بصوت واطي : عصمان مين..
وانا اش عرفني انا عصمان مين دا انتي بتسألي اسأله غريبه اوي..
مجدي: بتقول حاجه يا حسام..
حسام: لا يابابا سلمتك بقول احنا كمان مصدقناش واالله..
فضلت حبييه تضحك عليه لحد ما طلعو وبعدين مسكت ايده وهما طالعين علي السلم..
وقالتله باستغراب: انت مين..
انا الملامين..
هههههه حسام مبهزرش بجد انت ازاي بقيت كدا..
يبنتي انا اصلا هياس
بس الزمن مدنيش فرصتي..
هههههه وخلاص خدا..
الصراحه مش اوي..
وشالها علي اديه
قالت وهي بتضحك : انت بتعمل ايه يبني انت..
االله مش انتي العروسه النهارده يبقي لازم عريسك يدخلك شقتك كدا ولا ايه يا عروستي..
كدا يا عريسي يلا بسرعه بقه عشان جعانه..
االله يخربيت الاكل وسنينه يابت انتي معندكيش غير السيرة دي..
منا مكلتش بقالي كتير ياعم..
ياعم ؟ انا حاسس اني شايل مصلحي المخبر عندي
متزروفيني بونيه احسن يا حبيبه..
لا متهونش عليا يا جزمة ..
لالالالالا والنبي قلتي ايه
سمعيني تاني..
يا جزمه.. ?
دا انتي بت فصيله مش دي اللي قبلها..
عليا؟ ..
لا مرارتي ابوس ايدك انا مش ناقص انا كدا هرميكي من هنا..
هههههههه قلت متهونش علياااا..
امووووت انا..
واعيد السنه ههههههههه..
هي ليلة فل انا عارف..
وفتح بابا الشقه ودخلو اوضتهم وحط حبيبه علي السرير
كانت الاوضه مليانه بلالين وقلوب وورد علي السرير
قعدت حبيبه علي السرير وهي فرحانه اوي وقالت وهي بتلعب بالورد اللي علي السرير..
حسام تعالي نصلي ركعتين شكر لربنا انه رجعنا لبعض وهدانا كدا..
ماشي يا قلبي قومي غيري واتوضي وانا هقوم اتوضي..
وصلو ركعتين شكر لربنا وفرحت حبيبه اوي اا صلت معاه وخلصو صلا وقعدت حبيبه بالازدال..
ابتسم حسام وسالها : حبيبه ؟..
ايون..
هو الازدال دا انتي مولوده بيه..
لا طبعا..
طب متبنياه..
اي يا واد العسل دا..
امال لبسهولي أربعة وعشرين ساعه ليه يختي
اقلعي يابت الازدال
دا بدل مانتي حرة..
لا ياعم الجو حر قصدي برد..
هشغل الدفايه..
وليه تشغل الدفايه منا مدفيه طبيعي اهه..
بت متعصبنيش..
خلاص ياحج هدي نفسك بس
انت عندك عيال..
هااح يسمع منك ربنا..
قامت حبيبه عشان تشوف حاجه تلبسها وفضلت وقفه ادام الدولاب شويا قام حسام ووقف جمبها
حسام: اي يبنتي محتارة ليه..
منا بدور علي حاجه البسها..
طب ادور معاكي..
وشد الضلفه عشان يدور معاها شدا منه : نعم يعني اي خدمة ؟..
يبنتي هدورلك علي حاجه..
لا متشكرين لافضالك مش عايزين مساعده..
يبت اسمعي..
عايز تبص في دولابي ليه ها ها ها..
هههههه انتي هبله يابت..
اة هبله ويلا بقه عشان اغير هدومي..
طب طب..
طب ايه..
يعني بقول ادور معاكي..
يا واد امشي بقه..
وخرجته برة الاوضه
:علي فكرة بقه زوقي حلو انتي الخسراحسام وهو برة :
وفضل واقف شويا وبعدين خبط علي الباب..
حبييه بيبه..
عايز ايه..
عايز ادخل ..
ودخل لقاها وقفه علي السرير ولبسه روب طويل وتحته حاجة اقصر منه..
تصدقي باالله الازدال كان ارحم..
هههههه قول لنفسك..
قعدت تتنطط علي السرير
فسالها: انتي بتعملي ايه..
اصلي فرحانه وشكل الاوضه تحفه والورد اللي علي السرير دا حلو اوي فقلت اتنطط شويا تعالا اتنطط معايا..
ضحك وقرب منها : دا اللي هو ازاي يعني..
عادي اللي هو كدهو اطلع بقه..
طلع حسام ووقف جمبها وبدأ يتحرك معاها فضلو ينطو علي السرير وهما بيضحكو جامد
وحسام ضحكته كانت حلوة لان حبيبه مش متعودة عليها فضل يبصلها شويا وهي كمان مشلتش عنيها من عليه ولا من علي ضحكته
قعد ينط اعلي منها فهي اتغاظت وفكت الروب عشان تعرف تنط اعلي منه اول ما فكته فضل مبلملها شويا ووقف مكانه..
حبيبه: هاهاهااا غلبتك انا اللي نطيت اعلي منك..
بصتله شويا وهي مش عارفه ماله
حبيبه: حسااام حسااام في اي يبني مالك..
ها ؟..
هو ايه اللي ها في ايه..
شكلي مش انا لوحدي اللي زوقي حلو..
قصدك ايه..
وبصت لنفسها وصوتت في وشه..
وليا معاه حكاية 418
حبيبه: واالله ماخدت بالي..
فيه اي ببنتي جبتيلي العصبي..
وشدها من اديها وقعدو
ادي بقه..
حبيبه وهي بترجع لورا: ايه بتبصلي كدا ليه..
اصلك بتفكريني بخالتي..
مالها ؟ ..
ههههه االله يرحمها بقه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وليا معاه حكاية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى