روايات

رواية حبي الأول الفصل السابع عشر 17 بقلم روان أحمد

رواية حبي الأول الفصل السابع عشر 17 بقلم روان أحمد

رواية حبي الأول الجزء السابع عشر

رواية حبي الأول البارت السابع عشر

حبي الأول
حبي الأول

رواية حبي الأول الحلقة السابعة عشر

ــــــــــــــــــــــــــ
مي بأستغراب: عبدالرحمن بتعمل أي هنا؟
عبدالرحمن بخضه:ربنا يسامحك يا مي هو انتي….تعالي يا ستي مبعملش حاجه😒
مي بضحك:معلش حقك عليا أنت اتخضيت كده ليه…..أنا بس مستغربه عشان مختفي من الصبح وبعدين جيت فضلت قاعد فـ الأوضه حتى بعد ما هما خرجوا ودلوقتي قاعد لوحدك فـ البلكونه
عبدالرحمن بابتسامة خبيثه:ده انتي مرقباني بقاااا😎😂
مي بتوتر:هه….اهه…..لا لا طبعًا….وهراقبك ليه أصلاً… وبعدين خالتو هي اللي قالتلي أدخل أطمن عليك مش أكتر
عبدالرحمن بضحك أكبر:بس بس مالك علقتي كده ليه ووشك أحمر…متخافيش تعالي قوليلي
مي بأستغراب أكتر:جيت أهو عايزني أقولك أيه؟!!!
عبدالرحمن بهدوء:أعترفي أنك معجبه بيا😉😌
مي بأستنكار:أنا…أعجبت بيك….أنت.. يااخوياا 😏🙂
عبدالرحمن بحده:مي أنا مش أخوكي…. وأنا معنديش أخوات بنات أفهمي بقى

مي طبعًا من بعد الجمله دي وكانت فـ حته تانيه خالص ملنهاش دعوه بيها😂😂🫣
=…………….
عبدالرحمن بضيق:خليكي قاعده أنتي أنا ماشي …ي بنت خالتي 😈😏
معداش وقت كبير إلا وسمعت صوت الباب بيتقفل جامد بعصبيه عرفت أنه نزل ساعتها قعدت تتنطط من الفرحه وتضحك بصوت عالي وتغني(بعد ما نزلته محروق دمه)🤭😂😂😂😂😂😂😂😂
صفاء من جوا
:مالك يا بنت المجنو*نه بتضحكي على أي كده وانتي لوحدك مش كفايه خليتي الواد يمشي من البيت وهو شايط بسببك🧐👀
مي بصدمه:أنا يا صفصف أعمل كده….أنتي تعرفي عن بنتك الرقيقه البسكوته دي تعمل حاجه زي دي…. وبعدين ده هو ابن أختك اللي خلقه ضيق حبتين أعمله أيه….لمؤاخذه يا خالتو🌝😂♥️♥️♥️♥️♥️♥️
نسرين بأنبهار:لا يا حبيبتي خدي راحتك…محصلش حاجه 🥲
…..بعد خمس ثواني بالظبط ومي لقت أبو ورده بيتحدف عليها😂😂😂😂😂🩴
(أحسن،أحسن)
**************************
عبدالرحمن بعصبيه:غبيه…..كائن غبي…بجد مشوفتش كده
مازن بضحك مكتوم:أهدى بس يابني هتمو*ت يخرب عقلك
عبدالرحمن بغضب واضح:أسكت أنت…..تعرف تسكت
مازن بخوف:حاضر أهو خلاص
عبدالرحمن:أقولها كلام حلو تعمل نفسها عبيطه….أكتب فيها شعر تبعتلي أستيكر……أقولها انك معجبه بيا تقولي يااخوياا……لا وكمان البجا*حه بتاعتها اتضايقت أوي لما قولتلها إني كنت عامل مفاجأة لحبيبتي😏
مازن بهدوء:طب ما تجبهلها صريحه طالما هي بتعمل كده يمكن مستنياك انت اللي تبدأ ياأخي وتاخد خطوه مستني أي أما تضيع منك🙂😒
عبدالرحمن بتفكير: ما المشكلة إني عرفتها قبل كده وساعتها قعدت تضحك عليها وكلهم فكروني بهزر واني كنت لسه صغير ….أفرض حصل ده تاني
هيكون ليا وش اني اطلبها تاني ولا ساعتها أسيبها بقى تضيع فعلاً……
كمل بتنهيده:أنا تعبت حقيقي….تعبت ومش قادر أفهم دماغها ولا هي عايزه أي…حاسس انها مش بتبادلني نفس الشعور يا مازن….شكله من طرف واحد وأنا اللي اتسرعت
مازن بحزن على حاله صحبه:بس يا صحبي هون على نفسك هي أكيد هتوافق مشوفتش نظرات عينيها ليك ولا لما بتكون مش موجود ف المكان اللي هي فيه بتكون عامله زي التايهه ازاي….كفايه اني لاحظت ده كله منها يوم كتب الكتاب بتاع عمر….فكر كويس وروحلها وقولها متخافش من رده فعلها أبدًا طالما بتحبها فعلاً واجه
عبدالرحمن بصله بأمتنان وحضنه:أنت بجد أكتر من أخويا أبن أمي وابويا مش عارف من غيرك كنت عملت اي
وآسف إني أتعصبت عليك و . .
قاطعه مازن بخبطه صغيره على كتفه:بس يالا أنت أخويا مش صاحبي…….كمل بمرح:
وكفايه عياط بقى عشان بهدلتني مش ناقص قرف😒😂😂😂
أمشي يلا روح أنا زهقت منك وحاول تصلح الدنيا شويه هه
عبدالرحمن بضحك:متقلقش😉
مازن:أهو دي بقى بالذات اللي أبقى مرعوب من بعدها مش خايف بس🥲🙂🙂🙂
******************عند حمزه
:ماما هو عبدالرحمن نزل ؟
نسرين:اه يا حبيبي،نزل من ساعه كده كلمه شوفه فين لحسن كان نازل متعصب
حمزه بتساؤل:في حاجه حصلت معاه ولا اي ؟!
مي بتكمله:لا أبدًا يا برو كنا بندردش سوى فجأة لقيته أتعصب ونزل🥺😌
حمزه بسخرية:اه قولي كده،ويا ترى أتعصب من أي طالما هي مجرد دردشه يا ست الفلحوسه😏😏😏😏
مي ببراءة متصنعه: اكيد مش أنا السبب يعني😕🥺🥺
حمزه بضحك:وانتي هتقوليلي ماانا عارفك😂😂😂😈
وكلهم ضحكوا فـ دخول عبدالرحمن من الشقه……
***********************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى