رواية أحببت طفلة الفصل الأول 1 بقلم نورهان العطار
رواية أحببت طفلة الجزء الأول
رواية أحببت طفلة البارت الأول
رواية أحببت طفلة الحلقة الأولى
كان بطلنا ينام بعمق اذا جاء احد يطرق علية الباب
صقر بغضب: ميييين
الخادمة بخوف: الساعة ٧ يا صقر بية
صقر وهو يمسح علي وجهة بغضب: طيب غوري انتي
ذهبت الخادمة ونظر صقر بجانبة فوجد فتاة بجانبة فهزها بغضب استيقظت الفتاة
صقر: خمس دقايق ومش اشوفك قدامي
البنت بدلع: لي هو انت لحقت تزهق مني
صقر بغضب: ايدك الو***ة دي متلمسنيش انتي هنا لمتعتي وبسذ ويالا وقتك خلص غوررررري يالاااا
اخذت البنت ملابسها ولبستهم بسرعة وذهبت وهي تحمد ربها انها خرجت سليمة قام صقر وذهب للمرحاض وبعد وقت خرج ولبس ثيابة المكونة من بدلة سوداء ووضع عطرة ونزل بطلتة المبهرة
(صقر المنشاوي: رجل الاعمال الملقب (بالوحش السوق) في ٣٠من عمرة قاسي لا يقدر علية احد ولا يستطيع ان يقف امامة احد ويكرهة النساء ويراهم لمتعتة فقط)
استقبلتة الخادمة باحترام: اتفضل يابية الفطار جاهز
صقر: لا انا اتاخرت هطلع علي الشركة ذهب صقر الي الشركة ولاكن وقفت السيارة في نصف الطريق لوجود خناقة تعطل الطريق
صقر بغضب: انزل يازفت شوف في اي
السائق بخوف: حاضر يابية
نزل السائق حتي يري ماذا يحدث في الطريق انتظر صقر ولكن تاخر السائق فنزل صقر وهو يزفر بضيق وذهب حتي يري ما في ولكن وجد رجل يمسك فتاة ويضرب بيها والناس بحاول التخلص
الرجل: انتو مالكم بنتي وبربيها انتو مالكم
قمر ببكاء: والنبي يا بابا سبني والنبي حد يلحقني
جاء ابوها يضربها ولكن مسك يدة احد
الرجل: انت مين وبعدين انت مالك
صقر بغضب: انا صقر المنشاوي ميتقليش انت مالك
الرجل بصدمه: انت صقر المنشاوي صاحب الشركات المنشاوي جروب
صقر بثقة وغرور: ايوة وبعدين فهمني البنت دي عملت اي
الرجل: دي بنتي قمر ونامت ودا معاد شغل
صقر بسخريه: لي هي بتشتغل اي
قمر ببكاء: بمسح عربيات وببيع ورد ومنديل
صقر بصدمة: وانت ياراجل انت ازاي تسيب بنتك تشتغل
الرجل: امال اصرف عليها لي وفي هذة اللحظة امسكة صقر من ثيابة فهو تذكر ماضية وقد تحول صقر تماما
الرجل(محمد): في اي هو انت علشان ربنا كرمك هتيجي علي الغلابة
لم يتحمل صقر وامسك الرجل ابرحة ضربا ثم تركة فاقد الوعي من شدة الضرب ونظر الي قمر
صقر: تعالي وقفت قمر امامة بخوف: نعم يابية
صقر بحنية: خدي الفلوس دي وروحي اخذت قمر الفلوس ونظرت الي والدها او الي مفهمها انو ولدها هتعرفو في الحلقات الجاية
قمر: وبابا
صقر بحدة: سبية وروحي يالاااااا
خافت قمر وذهبت مسرعا الي البيت وركب صقر سيارتة وذهب الي الشركة ونقلت الناس محمد الي المستشفى وما ان وصلت قمر الي البيت خبطت وفتحت لها نعمات مرات ابوها
نعمات: شرفتي ياختي يالا ادخلي روقي البيت عوزاة يبرق انتي سامعه
قمر بتعب: انا تعبانه يا مرات ابويا مش قادرة
نعمات بغضب: يعني اي تعبانة يالا يا بت قدامي
قمر بتعب: حاضر يا مرات ابويا
وذهبت قمر كي تروق البيت وتنظفة
جميلة: ماما انا خارجة مع صحابي
نعمات: روحي يا حبيبتي
(نعمات: مرات ابوقمر وكانت متجوزه قبل كدة ومعاها جميلة عمرها ٤٠ سنة)
(جميلة: فتاة في ٢٠ من عمرها ولكن تري نفسها جميلة تكره قمر لانها اجمل منها بكثير شعرها قصير ولونة احمر من الصبغة)
(قمر: وصفها مثل اسمها فهي قمر بالفعل شعرها طويل وحرير ولونة ذهبي وعيونها خضراء وشديدة البياض والدتها توفت وهي في السادس من عمرها وهي الان في١٥ من عمرها)
خرجت جميلة من البيت وهي تنظر الي قمر بشماتة لانها تنظف ويظهر علي وجهها التعب خلصت قمر وذهبت حتي تستريح وما ان غفت في النوم حتي وجدت احد يضربها فصحيت بفزع والم فوجدت والدها ينظر لها بغضب وهو يمسك كرباج فتراجعت الي الخلف
قمر بخوف: والله يا بابا انا مش عملت حاجه
محمد بغضب: انتي السبب خليتي الرجل دا يضربني وانا هطلعة عليكي ثم اخذ يضرب فيها الي ان تعبت واغمي عليها ثم اغلق عليها باب الغرفة ومنع عنها الطعام والشراب
اما في الشركة وصل صقر الي الشركة ودخل بطلتة الساحرة فلم يعطي اهمية للموظفين الذين يتهمسون علي جمالة وهم يتمنون نظرة منة دخل مكتبة
صقر: هايدي تعالي ورايا
هايدي بفرحه: حاضر يا صقر بية دخل صقر مكتبة وظبطت هايدي ملابسها ووضعت احمر شفاة صارخ ودخلت الي صقر بمياعة نظر لها صقر ولم يعطي اهمية
صقر: فين ملفات صفقة الساحل
هايدي بدلع: اهي يا باشا
صقر: طيب روحي هاتيلي القهوة بتاعتي
هايدي وهي تميل علية بمياعة: من عيوني
خرجت هايدي ولكي تحضر القهوة الي صقر اخذ صقر هاتفة واتصل علي احد الاشخاص ثواني واتاة الرد
الشخص:اؤمر يا باشا
صقر: هاتلي بنت الليلة
الشخص: بس كدة من عيوني يا باشا
صقر: بس اسمع انا عاوز بنت تكون اول مرة متلمستش اصل قرفت من الصنف الرخيص
الشخص: حاضر يا صقر بية اغلق صقر المكالمة فوجد هايدي تدخل بالقهوة اخذ رشفة من القهوة وهو يتجاهل وجود هايدي
هايدي بدلع: تؤمر بحاجه تانية يا صقر باشا
صقر ببرود: لا اتفضلي علي شغلك خرجت هايدي بغيظ وهي تقسم ان يصبح صقر لها مهما كان الثمن
انتهي اليوم وجاء المساء دخل رجل الي صقر بعد ان اذن لهو بالدخل دخل الرجل وهو معة فتاة علي وجهها طرحة
الرجل: اهي يا صقر بية البنت الي طلبتها
اطفي صقر السجارة: تمام ورمي الية فلوس علي الارض اوطي الرجل واخدها بلهفة
الرجل بفرحه: ربنا يخليك لينا يا باشا
صقر: يالا غور خرج الرجل ووقف صقر امام الفتاة ورفع الطرحه من علي وجهها ولكن صدم عندما وجد…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفلة)