رواية روح الباران (الزين) الفصل السادس والعشرون 26 بقلم زوزو
رواية روح الباران (الزين) الجزء السادس والعشرون
رواية روح الباران (الزين) البارت السادس والعشرون
رواية روح الباران (الزين) الحلقة السادسة والعشرون
زمرد : لا لا كرم مش كدا دا مش كرم أكيد لا
وصلت زمرد للمستشفي اللي فيها كرم وطلبت تقابلة ولسه مصدومة وبتدعي من قلبها ان اللي شافته ميكونش حقيقي او ميكونش كرم اللي عمل كدا دخل كرم مكبته واتفاجأ بوجود زمرد
كرم : رزان في ايه أنا لسه سايبك في حاجة حصلت
زمرد بدون رد منها وهي مركزه في وجه كرم وفاجأه ضربت كرم بالقلم وفتحت الفون بتاعة
زمرد : في دا
كرم أتعصب جامد من اللي عملته وبص في الفون وأول ما شافه أتوتر اوي
كرم : اهدي وهفهمك كل حاجة أنتي فأهمه غلط والله دا سوء تفاهم
زمرد : طلقني يا كرم
كرم بصدمة : أنتي بتقولي ايه
زمرد : بقولك طلقني أنا بجد انخدعت فيك انت إنسان زباله وحيوان وخاين انت خاين
كرم بعصبيه : قولت اهدي وهفهمك كل حاجة كلامك كله غلط ومش صح
زمرد بعصبيه : بعد اللي شوفته دا مش صح طب ازاي بتخوني ومع مين مع….
كرم : والله لا أنا اه كنت بحبها وحبيتها بجد وتوجعت لما عرفت انه هو كمان بيحبها وأول ما عرفت دا دوست علي قلبي علشانه ونسحبت حتي هو ميعرفش
زمرد : وبفضل ان ميعرفش لأنك هتخسره للأبد يا كرم
سابته ومشيت وفضلت تعيط وهي ماشيه في الشارع نزلت علي باب المستشفى ومكنتش عارفه تروح فين وجت في بالها ديلان ركبت تاكسي وراحت ليها الفيلاً وصلت هناك قابلت البواب قالها عند الأستاذ جودت في بيته
في بين جودت :
جودت وهو بيصحي ديلان من النوم
جودت : اصحي يا غيبوبه ديلااااان
ديلان بنوم : في ايه يا جودت عايزه انام
جودت : تنامي ايه تاني احنا بقينا الضهر
ديلان بخضه : احلف هو أنا نمت كل دا
جودت : بيقولو مش متاكد 🤣
ديلان : طيب سيبني انام شويه كمان للعصر بقا 🤭
جودت عرف إنها مش هتصحي كلعاده
جودت : طيييب أنتي حره
وفجأة شالها علي كتفه
جودت : استحملي بقا اللي هيجرالك
ديلان بفزع ونعاس : انت بتعمل ايه نزلني بقا والله أضربك
ديلان وهي بتضرب جودت وتعضه في كتفه : جوددددت لا ونبي بلاش اللي هنعمله دا ونبي
جودت : لا خلاص بعد ما شيلتك شكلها أيام الثانوي وحشتك بقا
ديلان : لا ونبي جووووودت
في فيلا باران :
بتوصل جول للفيلا وبتقابل أزاده
جول : أزودة عامله ايه
أزاده : هلا هلا بالقمر الصغيره عامله ايه يا حبيبتي طمنيني عليكي
جول : حفيدك مجنني والله 😅
أزاده بضحك : ما لازم دا جيهان برضو مش سهل يعني 😎
جول : علي نفسه مش عليه قوليلي موجود جوه
أزاده بحزن : اه جوه بس مش عايز يخرج من اوضته ورافض الأكل والشرب غياب باران مأثر عليه اوي
جول : هيرجع قريب بإذن الله متقلقيش والفرحه هترجع تاني للكل
أزاده : يارب يا حببتي ادخلي أنتي لـ جيهان حاولي تخرجيه او تخليه يأكل بقاله يومين من غير أكل
جول : حاضر بعد إذنك
دخلت جول لـ جيهان وخبطت علي الباب
جيهان : قولت مش عايز آكل سبوني لوحدي بقا
بتدخل جول : مش عايز تأكل ليه بقا انشالله
جيهان : جول أنتي هنا
جول : ايوا سيادتك فونك مقفول من يومين ومش عارفه أوصلك وقررت أجيلك تقدر تقولي في ايه بقا
جيهان بحزن : تعبان اوي ياجول باران فين كل دا هان عليه يسيبني وهو عارف إن أنا اهبل وطايش ومش بعرف اعمل حاجة غير بوجودة معايا ليه سابني
جول : غاب علشان أكيد فيه سبب قوي سبب هتعرفه لما يرجع وبعدين الحمدلله انه طلع مختفي والتحاليل طلعت غلط وان اللي مات مش باران
جيهان : عارف بس غيابه مأثر فيا اوي دا اخويا والله وحشني اوي
جول : هيرجع والله أنا متأكده بس انت تفتكر باران هيسامحك علي اللي عملتو دا لنا يرجع
جيهان بعدم فهم : عملت ايه مش فاهم
جول : دايماً في أوضتك ومبتخرجش ومش بتروح جامعتك ومش بتاكل وعلي طول لوحدك وبعدت عن الكل هل لما يرجع ويشوفك بالمنظر دا هيكون مبسوط
جيهان : لا
جول وهي ماسكة ايده وبتلعب في شعره : يبقا المفروض نعمل كل اللي هو بيحبه وبيفرحه علشان لما يرجع يبقي فخور بيك جداً
جيهان بص لحوا وابتسم واخدها في حضنه قطع الحضن باسها علي جبينها وحضنها تاني
جيهان : ربنا يخليك ليه يا حببتي من وقت غياب باران وأنتي مسبتنيش ودايماً جنبي أنا يا بختي بوجودك جنبي بجد ومعايا
جول : أنا بحبك اوي علي فكره ولما بشوفك ضعيف كدا ببقي كارهه نفسب علشان مش عارفه أفرحك او أتعملك حاجة
جيهان : أنا هبقي كويس طول ما إنتي معايا
جول : طيب مش هتاكل بقا
جيهان : ماشي
جول : هجهزلك الأكل ايه رأيك
جيهان : ربنا يستر 🤭
جول : بتقول حاجه يا حبيبي 🤨
جيهان : هاا لا يا حببتي سلامتك بس متتعبيش نفسك اللي مسؤلين عن الأكل في الفيلا هيعملو عادي
جول : لا طبعا أنا هعمل لجوزي حبيبي الأكل
جيهان : يا ستي متتعبيش نفسن 🥹😅
جول : كدا يا جيهان مش عايز تاكل من إيدي
جيهان : بصراحة خايف 🥹🦦
جول : من ايه 😳
جيهان : آخر مره أكلت في بيتكو الأكل كان محروق وأنتي اللي كنتي عملتيه
جول : المفروض تفرح علشان دخلت المطبخ وعملت بنفسي الأكل علشان يعجبك وتقولي تسلم أيدك يا حببتي تعبتي نفسك
جيهان : اااه وابقي أنا فار التجارب بتاعك صح 🤣
جول : اومال ان مجربتش فيك هجرب في مين هجيب فار غيرك وانت موجود يعني يرضيك
جيهان : لا يحببني ميرضنيش طبعاً لازم اكون أنا الضحيه
جول : فداء للوطن 🤭🤭
جيهان : حسبيه الله اتفضلي روحي شوفي هتعملي ايه
جول : شوف هبهرك😅
جيهان : استر يارب 🤲
جول : شوف هاكلك احلي صينيه بطاطس باللحمه
جيهان : ومالو منتظر اهو
بعد وقت جيهان كان قاعد يزكار دخلت جول عليه
جول : جيهان جوجو
جبهان : نعم
جول : جيالك وضميري مأرنبني ورقبتي قد السستمه
جيهان وهو عارف إنها حرقت الأكل زي كل مره
جيهان : ضميرك مالو ياختي 😳
جول : مأرنبني والله يا جوجو
جيهان : هببتي ايه ياختي
جول : بص صلي علي النبي
جيهان : عليه افضل الصلاه والسلام
جول : زيد النبي صلاه
جيهان : اللهم صلي وسلم وبارك عليه … يابت اخلصي وانطقي عملتي ايييه 😡
جول : أنا قلتلك هاكلك ايه
جيهان : بطاطس باللحمة
جول : مافيش بطاطس 🥔 جيت اقشرها بالمبشرة مش عايزه تتقشر فقشرتها بالعافيه شوفت ظلم البطاطس لمراتك حببتك
جيهان باستغراب : هي مين دي إنتي اتجننتي 🤨
جول : البطاطس 🥔 يا جوجو
جيهان : طيب واللحمه 😅
جول بضحك : اللحمه دي بقا حكايتها حكايه زعلت علي البطاطس ومستوتش فدخلتها الفرن مع البطاطس 🥔 تسليها
جيهان : طيب وهما فين دلوقتي 🤣
جول ببكاء مصطنع : رميتهم علشان ظلموني يا جوجو 🥹
جيهان : اه وبعدين
جول وقفت فوق الكوميدينو وقالت
جول : بص بقا أنا ما بعرفش اعمل أكل وكل شويه يتحرق مني قولت اجري علشان أفرحك وتبقي انت فار التجارب فخوفت علي صحتك
جيهان : طب ما أنا اتنيلت قولتلك متعمليش حاجة وأنتي اللي صممتي وروح الشيف شربيني كانت مسطرة عليكي اعمل ايه يعني
جول : انت بتزعق فيا يا جيهان طيب والله لانتحر واحبلك مصيبه
جيهان باستغراب : من فوق الكوميدينو
جول : اه وابقي نفذ الوصيه حياة عيالك
جيهان : أنتي كاتبها أصلاً وفين عيالي دول
جول : الي اللقاء هتوحشني يا جوجو
بتنط جول من فوق الكوميدينو وجيهان لحقها وشالها
جيهان : يا بنت المجانين
جول : بتنقذني ليييه
جيهان : بت كفايه هبا وتعالي ننزل نشوف حاجة ناكلها بدل ما أكلك
جول : واهون عليك يا جوجو
جيهان : لا يا روح جوجو
جول : بحبك يا جيهان 🫂
جيهان : وانا بحبك يا روح حيهان ❤️🔥
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))