رواية عقاب الحب الفصل التاسع 9 بقلم صفاء حسني
رواية عقاب الحب الجزء التاسع
رواية عقاب الحب البارت التاسع
رواية عقاب الحب الحلقة التاسعة
وليد انت كويس خلصت طمنى عليك
فتح وليد الباب وكان لابس بلوزة حريمة مش رجالي
انصدمت شهد وضحكت
ايه ده انت لبست البجامة بتاعتي
اتكلم وليد بعفوية
انا مش عارف هى ليه قصير عليا وبعد كده شاف اللبس الا لبساها شهد فضل يضحك
ووانتى هدومك كبيرة عليك اوى
ضحكت شهد لم بصت على نفسها وقالت
تصدق اه انا من لبخيتى اديتك هدومى واخد هدومك
#امضاء #صفاء #حسنى
#البارت #التاسع #عقاب #الحب
نزل الجد عند اهل وليد وكان منتظر جاسر، وساله
هى فين سبتها فوق ليه يا جدى انت كمان هتعوم على عوم امى
واضح الجدى وقال
هى كانت عايزة تروح بعد الا عرفته لكن انا اقنعتها وفهمتها ان الجواز ده مجرد صورة اقدم الناس وكمان عشان تعرف تتابع وليد وتكون معه خطوة فى خطوة فى علاجه وهى دلوقتي دورها ممرضه مش مراته قدرت تعالج وليد ونجحت فى كدة وقتها هى حرة
كان جاسر على اخره
ولو مقدرتش تتسجن بقي عمرها مع وليد فى، شرع مين ده
شرح الجدى وقال
متخفش يا جاسر انا مش نسخة من ولدتك استغل حجات ناس وفقرهم ووجه كلامه ل عليا
لكن عندي سؤال محيرنى يا عليا انتى ازى عملتها ازى خليتى شهد تسمع صوت جاسر وهو وانا كنا مع بعض دول الوقت نفسي افهمها
انصدم جاسر وساله
نعم صوتى انا طيب امتى انا اصلا مش معايا رقم البنت وسال امه الا بلعت ريقها وقالت
اخد تليفون اختك سعاد وكان متسجل المكلمات ما بينكم وطلبت من واحد يمسح صوت سعاد ويسيب ردك وكنت بتصل بيها انا واسمعها صوتك وكنت بخلي التسجيل يرد علي حسب السؤال عشان تقريبا كل كلام البنات واحد ان كان مع الاخ او الحبيبي
شهق جاسر وصرخ
انا هطلع من خلاجتى اقسم بالله العظيم انتى ايه متفقة مع الشيطان وواخد دروسي خصوصي
ضحك الجميع
#امضاء #صفاء #حسنى
#البارت #التاسع #عقاب #الحب
وهده الجدى وقال
اهدى يا ابنى والا حصل حصل دلوقتي البنت اتفقي معها سنتين والشقة، الا تحت هتتكتب ب اسمها واهلها يتنقولي يقعدو هنا وكمان مدراس اخواتها مش هوصيك يا جاسر كفايه لعب ب البت واهلها وزى ما رسمت عليا ل امها البحر طحينى كل حاجه ووعدتهم بيها يتنفذ
شهقت عليا
هى ناقصه تجيب وراثة معانا انت يا راجل خرفت والا عقلك طار
صرخ فيها الجدى
لمى نفسك يا عليا والا قسم الله العظيم اطردك من البيت كله حاجه تنقص العمر انتى وعد الام بكل ده ولازم يتنفذ وكمان لو نجحت شهد تعالج وليد هاتخد نص ورث وليد وكدة يكون نفذت وصية ابنى ووقتها حقك وحق اولادك يرجع ام لو متعلاجش وليد يبقي هتعيش انتى واولادك خادمين تحت رجل شهد وليد واهلي شهد كمان انتى الا حفرت الحفرة يا عليا يا تقع فيها ل تعدى بسلام واقسم بالله العظيم اقدم اولادك لو عملت حركة من حركاتك يتشوف وشي، مش يعجبك
#امضاء #صفاء #حسنى
#البارت #التاسع #عقاب #الحب
يلا يا منال نطلع من هنا ده عيلة فقر
مسكت منال ايد ابوها وقالت
حاضر يا ابي يلا معايا
كانت هتعرضت عليا وبتقول ل جاسر
شايف عمال جدك
صرخ جاسر
انتى ليك عين تعرتضي كل الا قاله جدى يتنفذ بالحرف الواحد وعينى عليك يا امى يلا بقا انا داخل انام
جات تلفي وشها تتكلمي مع اي حد لاقيت الكل انفض من اقدمها وكل واحد راح مكانه
دخل جاسر غرفته وهو بينفخ ومش عارف ايه الصح وايه الغلط لو هتشتغل ممرضه وتهتم ب اخوية يبقي اقدمنا وميكنش ليها شقة تقعد فيها ل وحدهم
صح كدة اهلها يجوا ويقعدوا فى الشقه معها هى ووليد وكدة اضمن ان جوزهم يفضل ورق
وبعد كدة جيه يا نام لكن معرفش وقلب للنحاية التاني لكن امها كانت عارفه اكيد وممكن تفرح بالعز وتزن على بنتها ومش بعيد يتحاول الجواز الا على الورق ل حقيقي لا والف لا
#امضاء #صفاء #حسنى
#البارت #التاسع #عقاب #الحب
وقام من نومه وخرج من الغرفة وطلع على الدور الثاني
ودق علي الشقة
كانت شهد بتضحك علي شكلها هى وليد وقطع حديثهم دق على الباب
قالت شهد واضح ان الناس فى بيتكم مش بيناموا يا وليد
ضحك وليد اشوف مين
ضحكت شهد شوف 😂عشان تكون مسخرة
كان جاسر، سامع ضحكهم وعلى اخره من الغيرة
فتحت شهد الباب وشعرها المبلول نازل علي ظهره ولبس وليد
شاف المنظر قلبه دق بسرعه وكانه يقف من الغيرة وسال بجدى
بتعملوا ايه
#امضاء #صفاء #حسنى
#البارت #التاسع #عقاب #الحب
اقترب وليد من جاسر وسحب ايده وقال
تعالي يا جاسر اقعد معانا
فرح من جوه جاسر بعرض وليد وقال
انت ليه منمتش لحد دلوقتي وايه اللبس ده
بلعت ريقها شهد
عشان ماكلش حضرتك من الصبح كويس انك جيت عشان مكنتش عارفه اتصرف
ادخل معه الاوضه ده غيره هدومه ولبسه هدوم تانى
وانا هدخل اغير واحضركم الاكل ونتفق على الا يحصل الايام الجايه مدام انت شريك فى اللعبة يبقي هتكون شريك معايا في كل خطوة
كان سعيد من جوه جاسر وقرر مش يعترف ان امه ورا التسجيلات عشان ممكن حقدها ليه يخليها تنتقم منه
وفعلا دخل غير ل اخوه وهى غيرت ولبست بجامة لونها تركوز كانت هتنطق عليها
ودخلت جابت الاكل وحضرته على السفرة
كان وليد غير وكمان سرح شعره وضحك ضحكة طفولي بقيت حلو يا شهد
ضحكت شهد حلو بس انت بقيت شاب وسيم وعلى سنجة عشر
مش زى الغفير الا جانبك
فهم جاسر انه ياخد بهدلى من هنا وريح لكن مش مهم المهم جانبها مش بعيد يقدر يكسب حبها وثقتها وخلال الفترة دي ينجح هى وهو في علاج وليد
فى شقه تانى
عند عم وليد وزوجته
نفخت الزوجة
ايه العك الا عمله ابوك ده يعنى كل الا عملنها يضيع على الفاضي ووقت مرض هشام استغلنى ضعف هشام وحزنه على تعب ابنه وفضلنى نخوفه ونزرع فى عقله ان عليا هترمى فى مستشفى عشان تريح نفسها وفى الاخر كتب كل حاجه ب، اسمه وافتكرت يخليك واصي علي وبعد كده نضحك على وليد ونخلي يمضي على تنازل
لكن دخول شهد هنا وعلاج وليد مش ل صلاحنا يا، نبيل
ضحك نبيل بالعكس كل الا بيحصل فى صفنا اولا احنا عارفين ان صعب وليد يخف بسهوله ده عبيط وطبعا الممرضه هتفشل غير جاسر واقع في حب الممرضه ف يكون لازق فيها وقتها نشوه سمعتها هى وجاسر، فهى هتضر تسيب هنا وفى اللحظة دي نضرب ضربتنى يا مها مش هو رفض يخلينى واصي علي ابنه انا بقي هاخد كل حاجه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عقاب الحب)