روايات

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم فاطمة حسن

موقع كتابك في سطور

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الجزء الرابع والثلاثون

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني البارت الرابع والثلاثون

ملكت الأسد الجزء الثاني
ملكت الأسد الجزء الثاني

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الحلقة الرابعة والثلاثون

عند ايهاب ومنه
كانت كريمه بتخبط ع الباب
ايهاب قام بسرعه ع الصوت ورح بسرعه عند منه وخبط ع الباب
منه فتحت الباب بضيق.في اي
ايهاب بصوت واطي . واطي صوتك ماما ع الباب.غيري هدومك يلاا والبسي حاجه كويسه وقفلي باب الزفته دي وافتحي الباب
منه هزات رأسها بحزن ودخلت تغير زي ما قال
بعد شوي منه خرجت بهدوء وفتحت الباب
كريمه بفرحه وهي بتتدخل .الف مبروك ي حبيبتي
منه ابتمست بهدوء في الوقت دا خرج ايهاب وسلم عليها
كريمه كانت بتبص ع هدوم منه بفرحه ومنه اخدت بالها واتكسفت
كريمه.عامله اي ي حبيبتي انتي كويسه
منه .ا.ايوه ي ماما
ايهاب قاعد جانب منه وحط أيده ع كتفها وقال بهدوء .اطمني ي ماما منه كويسه اوي
كريمه بفرحه.ربنا يبعد عنكم العين وقريب اوي اشوف عيالكم
منه وشها بهت بتوتر
كريمه قامت .انزل أنا كفايه كده . الفطار اهو ي حبايبي
منه قامت فتحت الباب لكريمه وسلمت عليها قبل ما تنزل
واول ما نزلت
ايهاب بفرق.غوري غيري الارف دا
منه اتملت دموع .كنت هغير من غير ما تقول .وياريت طول الفتره اللي هنكون فيها مع بعض ملكش دعوه بيا
ايهاب بصلها بغضب وقبل ما يتكلم كانت منه مشيت ودخلت اوضتها وقفلت الباب
إيهاب قام وراها بغضب وفتح الباب لاقها قلعت الروب وقفه بقميص نوم قصير وجسمها كله بين
منه بتوتر وبتسحب الروب عليها.فيى اي
ايهاب بتوتر هو كمان مش شكلها قال .مفيش
ايهاب دخل اوضته بسرعه وقفل الباب ورا
……
عند حور وأسر
حور كنت لبست هي وأسر ومشيوا ع الشركه
ف العربيه
حور .هو احنا ممكن نسافر لماما وبابا
اسر بأسف .انتي عرفه ي حوري أنه مش هينفع خالص الفتره لكن وعد اول ما اخلص الشغل اللي ورايا هاخد ونسافر اي حته أنت عايزها يروحي
حور هزات رأسها وهي بتضحك بفرح
وبعد شوي وصلوا
اسر سحبها ودخلوا سوا
اول ما دخلوا المكتب يارا دخلت وراهم
يارا بضيق.اسر بقت تتأخر اوي ع الشغل دا غير الاوراق اللي بتاخرها انك بتجي يوم اه ويوم لاا كده مش هينفع
حور بضيق .معلش بق ي ساره انت عرفه أننا لسه متجوزين جديد وكده
يارا بحقد لنفسها.طلاقكم ع ايدي والنهارده هسمع الخبر دا
يارا بصت لحور وقالت .سوري نسيت الموضوع دا. وبعدين أنا اسمي يارا مظنش اسمي صعب اوي كده.بعد اذنكم أنا بق
يارا خرجت وحور فضلت تبص عليها بقرف لحد ما حست أن اسر بيسحبها
أسر بهدوء .حصل اي بينك بينها مالكم مش طايقين بعض ليه كده
حور .محصلش حاجه ي حبيبي.ثم أكملت .هي اللي مش بتحبي معرفش ليه
اسر مسح على دراعها بهدوء . ملكيش دعوه بيها أحسن .وأنا هتكلم معها وصدقني لو حد تاني كنت مشيتو لكن يارا دي زي اختي واحنا أصحاب من ايام الكليه
حور هزات رأسها بهدوء.
اسر بسها.طب يلاا ع شغلك
اسر قام يشتغل هو كمان
…………
عند إياد كان وصل الشغل
وكان رايق وبيشتغل وهو مبسوط
اياد كان مكنش متصور خالص لمجرد أن تمارا وفقت أنها يعيشوا زي اي اتنين متجوزين أنه هيكون سعيد كده
ف الوقت الفون رن وكان مصطفي
اياد بروقان.اي ي درش.عامل اي
مصطفي.رايق اوي .خير
اياد ابتمست بهدوء وهو بيفتكر كل اللي حصل بينه وبين تمارا امبارح
مصطفي بخبثه.اللي واخد عقللك . ركز معايا يعم مش كده
اياد . مصطفى وحياتك مش ناقصه قر دا أنا مصدقت
مصطفي بهدوء .طب كويس والله . وانت هتعمل ايه بق
اياد بستغراب.اعمل اي ف اي
مصطفي.طالما رايق اوي كده وكمان كلامك بيقول أن اللي في دماغي حصل .واظن أن مينفعش خالص تااخد من غير ما تدي. اكيد انت مش شايف مراتك كده علشان تعاملك الوحيد معها يكون دا .شوف انت هتعمل ايه ف المقابل دا لو مش عايز تكون حقير زي ما كنت بتقول ي أياد
اياد كان بيسمع بهدوء وتفكير
مصطفى.اقفل أنا وياريت تفكر في كلامي كويس .سلام
………. ….
ع عكس اياد.تمارا اللي كانت لسه بتعيط
عند تمارا
تمارا قامت وهي بتمسح دموعها ورحت تاخد دش وهي قرفانه من نفسها
بعد شوي تمارا خرجت لاقه الباب بيخبط
تمارا.مين
ندي . دا أنا ممكن ادخل
تمارا فتح الباب وندي دخلت وهي تبص ع وشها وعينها اللي احمرت من كتر العياط.في اي ي حبيبتي
تمارا بهدوء.مفيش حاجه ي ماما
ندي سحبتها بهدوء .بقتي تقوليلي ي ماما مع أن تصرفاتك بتقول غير كده خالص .تمارا أنا مستعد اقف قدام ابني واكون معكي انتي .أنا مش عايزه غير مصلحتك وعايزه اساعدك بكل الطرق . قوليلي بيحصل اي معكي انتي واياد يمكن أقدر اساعدك يحبيبتي
تمارا بحب . صدقني مفيش حاجة وأنا واياد بقنا كويسين اوي اطمني
ندي بيأس منها.مش عارفه اقولك اي او اعمل معكي اي .بس خليكي عرفه اني موجوده دايما
تمارا هزات رأسها بهدوء
ندي خرجت ورحت أوضتها وهي بتفكر هتعمل ايه مع تمارا وحصل اي معها
اول ما ندي خرجت تمارا فضلت تعيط لحد ما نامت
…..
عند حازم
كان في الشركه وكل اللي شاغل باله ندي اللي بقت غربيه وعيطها من غير سبب و بقت دايما سرحانه
…..
عند ملك واسد ومراد وروح
اللي بيقضوا أحسن وقت ف الدنيا وفرحانين
…..
بليل
اياد مخلصش الشغل كله لكن قام علشان يمشي عايز يروح لتمارا
اياد ركب العربيه وطلع بسرعه ع البيت وهو مفكر أنه عايز يشوفها علشان عايزها مش اكتر
بعد شوي اياد وصل وطلع ع فوق علطول
لاقها نايمه بهدوء
اياد ابتمست لوحده وقرب منها وبدأ يحرك أيده ع خدها واد اي هي بريئه وهي نايمه
تمارا فتحت عينها بنوم
اياد .انتي علطول نايمه كده ي كسلانه
تمارا رجعت غمضت عينها بنوم
اياد قرب منها وبسها بشغف وبعدين سبها.تمارا قومي يلا
تمارا مكنتش راضيه تفتح عينها لأنها عرفه هو عايزها ليه
اياد بحب . تمارا قومي بق
تمارا فتحت عينها بهدوء .
اياد هو بيحرك أيده ع خدها . قومي اجهزي يلا عايز….
تمارا قطعته .بس أنا عايزه انام .وقت تاني اياد
اياد بعند.دلوقتي يلاا.
اياد شدها.يلاا
تمارا قامت وهي بتحاول تكتم دموعها
تمارا قامت ودخلت الحمام اخدت دش ولبست قميص قصير وخرجت بهدوء
اياد كان غير هدومه ف الوقت دا
اياد بتوتر من شكلها.اي مش تلبسي يلا
تمارا همست لنفسها.البس
تمارا بصت لي اياد لاقته غير هدومه
تمارا هزات رأسها ورحت تلبس وهي مكسوفه أنها فهمت غلط
بعد شوي تمارا غيرت واياد اخدها بعد ما سلموا على ندي ومشيوا
تمارا.احنا رايحين فين
اياد.اي مكان نفسك فيه .اختاري انتي بس
تمارا ابتمست بسخرية.اي حاجه مش هتفرق
اياد مخدتش باله من السخريه اللي فى كلامها. طب نروح ناكل الاول لاني هموت من الجوع
اياد طلع ع المطعم
بعد شوي وصلوا ودخلوا
تمارا واياد قاعدوا يأكلوا بهدوء .
اياد كان بيبص عليها بين اللحظه والتانيه
تمارا كانت سرحانه وهي بتلعب فى الاكل
اياد بهدوء .مش عجبك الاكل ولاا اي
تمارا بهدوء .لاا عادي .بس انا مليش نفس .هو احنا ممكن نروح
اياد .بس
تمارا بضيق.معلش ي اياد
اياد اخدها وركبوا العربيه وطلعوا ع الشقه
تمارا كانت مغمضه عينها طول الطريق بتفكر في كل اللي هيحصل بعدين
وبعد شوي وصلوا
تمارا بصت ع اياد بخوف .احنا بنعمل اي هنا
اياد بهدوء . تعالي بس
تمارا بقت تكر-ه الشقه دي
اياد أخدها وطلعوا ع فوق
اياد قرب منها وبسها.اقلعي هدومك
تمارا بصتلو بغضب لكن مشيت ودخلت غيرت زي ما قال تمارا خرجت بهدوء
لاقت اياد بيحضنها.تسمحلي
اياد سحبها وبق يرقص معها بهدوء
تمارا كانت بترقص بردك وهي سرحانه
اياد أستغرب منها.انتي كويسه
تمارا فاقت.بتقول حاجه
اياد سحبها وقاعد وهي ف حضنه.مالك انتي زعلانه من حاجه.
تمارا هزات رأسها برفض
اياد حط رأسها ع صدره .امال في اي انت طول الوقت ساكته .
تمارا غمضت عينها.تعبانه شوي
اياد حضنها وهو بيحرك أيده ع شعرها بهدوء.
ومفيش دقائق وتمارا رحت ف النوم
اياد شالها ودخلها وحطها ع السرير بهدوء اياد بسها وخرج
اول ما خرج تمارا فتحت عينها وقفلتها تاني
…………
عند ياسين وفريده
كانوا خلصوا الشغل
فريده بعد ما خلصت الشغل قربت من ياسين بتوتر .ه.هنمشي سوا
ياسين بهدوء .السواق تحت هيوصلك .اتفضلي انتي
فريدة.بس
ياسين بجمود.فريده قولتك اتفضلي انتي
فريدة بصتلو بدموع وجريت ع تحت
ياسين ماسك دماغه بتعب
تحت فريده نزلت لاقت السواق واقف قدام العربية
فريده مسكت دماغها بتعب وهي بتركب العربية.اه
السواق .مالك ي هانم .حضرتك كويسه
فريده أغمي عليها
السواق بخوف .ي هانم .حضرتك كويسه
السواق اتصل بسرعه ع ياسين وقالو
فوق
ياسين كان قاعد بيفكر هيعمل معها اي لحد ما الفون رن
ياسين رد وثانيه واحده كان خرج من المكتب ونزل ع تحت
ياسين ركب العربيه بخوف .حصل اي
السواق. اول ما ركبت ي بيه مسكت رأسها وبعدين أغمي عليها
ياسين حط أيده ع خدها بس اتكلم بهدوء بعدها .اطلع على الفيلا
ياسين فضل طول الطريق يبص عليها لحد ما وصلو
ياسين نزل بعد ما شالها وطلع بيها ع فوق
ياسين حطها ع السرير بهدوء .افتحي عينك اظن كفايه تمثيل لحد كده ولا ايه
فريده……
ياسين بغضب وتحذير.فريده
فريدة فتحت عينها بكسوف
ياسين .ممكن افهم اي الهبل دا .أنا متكلمتش بدل ما يكون شكلك وحش قدام السواق .
فريده قامت وقربت منه .اعمل ايه ما انت مش راضي تكلمني ..اعمل ايه هااا.انا اسفه ع اللي حصل صدقني.انا .أنا مكنتش قصدي بس .بس أنا خوفت .
ياسين .ف تقومي تلبسني الموضوع كله مش كده
فريدة قربت بحزن.انا اسفه على اللي قالتو مكنتش لازم اقول كده .لكن .لكن انت السبب أنت اللي كنت بتهددني زمان علشان كده افتكر..
فريده سكتت
ياسين اتكلم بهدوء .أنا ممكن اسامحك بشرط واحد بس .دا لو فعلاا انتي عايزني اسامحك
فريدة قربت بلهفة.هعمل اي حاجه .ثم اكملت.انت كويس اوي ي ياسين وشكرا انك ساعدتها
ياسين بهدوء.عايز بوسه هو دا الطلب اظن انه مش صعب أو مستحيل
فريده رجعت لورا بكسوف .اي
ياسين قرب منها.اي قولتي اي اظن من اول جوزانا وأنا محاولتش اضايقك أو اقرب منك.ودي الحاجه الوحيد اللي بطلبها منك دلوقتي
فريده.بس
ياسين بهدوء.بس اي .يلاا ي فريده.وانا مش هحاول اقرب منك .
ياسين وقف هو بيبص عليها بهدوء
فريده قربت بكسوف منه وفضلت واقفه مكانها تبص عليه مش عارفه تعمل اي .لسه جواها خوف لسه فاكره كل حاجه كان بيعملها
فريدة رجعت بدموع.مش هقادر
ياسين حس أنه معملش حاجه وأنه لسه ف نقطه الصفر تأني وأنها هتفضل ترفضو طول عمرها
ياسين خرج بسرعه ونزل ع تحت ركب العربيه وطلع بسرعه
وهو بدأ يحس أنه مخنوق
ياسين فضل يزود السرعه اكتر واكتر وهو كل اللي قدامه رفضها مره واحده.
عند حور وأسر
كانوا خلصوا الشغل وفي طريقهم لي البيت
حور .اسر انت كويس
اسر هز رأسه ورجع يسوق وهو بيحاول يركز في الطريق وهو حاسس أنه في حاجه غلط
اول ما وصلوا ودخلوا الفيلا
اسر لاقه الفون بيرن
حور بصت ع الاسم بغضب .هو احنا مش لسه سيبنها
أسر رد .الو
يارا بصوت واطي.اسر الحقني ف حد ف الفيلا وأنا لوحديي
اسر بخوف عليها.خليكي مكانك ومتعمليش اي صوت وأنا هجي بسرعه
اسر قفل معها .خليكي هنأ
حور مسكت اسر .في اي
اسر وهو بيخرج.معرفش بتقول أن في حد لازم اروح .ادخلي لحد ما اجي
حور مسكت ف اسر بدموع.لااا أنا مستحيل اسيبك .أنا هجي معك
اسر بغضب .تجي فين
حور بدموع.اسر ارجوك خدني معك.
حور فضلت تعيط وهي مسكه فيه
اسر بغضب .اركبي
حور ركبت هي وأسر وطلعوا بسرعه ع الفيلا عند يارا

عند يارا
كانت بتبص ع الفستان القصير ف المرايا وهي بتقول بخبثه .كام دقايق وتكون معاياا
يارا ابتمست وهي بتفتكر عملت اي
فلاش باك
يارا لعمل البوفيه.العصير دا لي اسر انت فاهم اياك حور اللي تشربه .يلاا روح
بعد ما العامل مشي يارا بصت ع شرطين البرشام وهي بتتضحك.كلها كام ساعه والحبوب هتشتغل
باك
يارا.دلوقتي هتكون معايا وفي حضني والزفته دي هتبعد عننا
يارا بصت بثقة ف الساعه .كده اكيد الحبوب اشتغلت
تحت
كان اسر وصل هو حور
اسر سحب المسدس.خليكي هنا ولو سمعتي اي اياكي تفتحي باب العربية لحد غيري
حور بخوف وهي بتبص ع المسدس . بلاش يا اسر تتدخل انت ارجوك
بلغ البوليس احسن
اسر فتح الباب ونزل من غير ما يرد عليها
اسر دخل هو بيبص حوليه بهدوء بس مكنش فيه حد ف الوقت دا خرجت يارا وهي بتجري عليه وحضنته
اسر .هو فين
يارا بدلع . معرفش أنا لاقت مره واحده مفيش صوت خرجت لاقتك قدامي.ارجوك ي اسر خليك معايا
اسر بتوتر ورغبه من شكلها.حاضر
اسر
أسر بص ع حور اللي طلعت تجري عليه وهي بتعيط ودخلت في حضنه
أسر.بردك نزلتي
يارا كانت واقفه بصدمه لما شافت حور مكنتش حطه في الخطه أن اسر يجبها معاا خصوصاً بعد ما قالت في حد في الفيلا
حور خرجت من حضنه وهي كل تركزها عليه.خوفت عليك
اسر ابتسم بحب
حور بصت أخيرا ع يارا وبصت ع شكلها بستغراب مع المكيب
وأنها مش خايفه أو اي حاجه
حور بشك .انتي كويسه
يارا بتوتر.اه
حور بصت ع اسر اللي منزلش عينه من عليها بغضب .اسر يلاا نمشي إحنا هي كويسه
اسر .بس
يارا بسرعه .خلاص ي أسر روح انت.شكرا انك جيت
اسر .لو حصل اي حاجه كلمني
اسر خرج هو وحور وحور بتبص عليه بغضب
اسر ركب العربيه وغمض عينه وهو بيحاول يهدي نفسه
حور بصتلو بتوتر.انت كويس
اسر هز رأسه يرفض وطلع ع الفيلا بسرعه
تحت أنظار حور
بعد شوي وصلوا
اسر سحب حور وطلعوا ع فوق علطول
حور .مالك
اسر كان بيقلع هدومه هو يبص عليها برغبه .عايزك
حور بصتلو بستغراب.اسر استني .مالك
اسر فضل يبوسها وحور كانت بترفض وبتحاول تبعد لكن………تاني يوم الصبح
عند إياد وتمارا
تمارا فتحت عينها بنوم بصت حوليها
اكتشفت أنهم لسه ف الشقه
ف الوقت دا دخل اياد وهو معااا الفطار
اياد.صباح الخير
تمارا.صباح النور
اياد حط الفطار قدامه وحط أيده ع خدها.بقتي احسن
تمارا هزات رأسها وهي بتقول.ايوه
اياد .طب يلا الفطار.اياد بدأ يأكلها وبين اللحظه والتانيه يبوسها
ف الوقت دا الفون رن
اياد بهدوء .نعم ي بابا

اياد قام بصدمه.خمس دقايق واكون عندك
اياد بسرعه .تمارا بسرعه قومي البسي يلاا
تمارا بخوف .في حاجه
اياد وهو بيلبس .بعدين ي تمارا بعدين
بعد ما خلصوا اياد اخدها وطلعوا ع الفيلا
اياد طلع بعد ما نزلت علطول
تمارا دخلت مكنش في حد
…….
عند فريده كانت زي امبارح نامت على الكنبه بعد ما ياسين مشي وفضلت طول الليل قاعده
فريده قامت تاخد دش وهي بتفكر هتعمل ايه وبعد اللي حصل امبارح
فريده اخدت دش وخرجت لكن الباب خبط
الخدامه.فريده هانم .
فريده.فيى حاجه
الخدامه .ندي هانم تحت
فريده فتح الباب ونزلت علطول ع تحت
فريدة بحب . ماما
ندي حضنت فريده بتوتر
فريدة.انتي كويسه
ندي هي بتحاول تتكلم بهدوء.ياسين
فريدة بتوتر.مالو
ندي . العربيه اتقلبت بيه هو ف المستشفى دلوقتي.
فريده حطت أيدها ع بوقها بصدمه
ندي وهي بتقرب منه.اهدي ي حبيبتي هو كويس دلوقتي.اهدي
فريده كانت بتعيط وهي بتبص ع أمها .ا.انا السبب .أنا السبب
ندي .لااا ي حبيبتي مش انتي
فريدة مسكت أيدها.يلاا ي ماما.لازم اشوفه
ندي هزات رأسها واخدتها
….
ف المستشفى
كان اياد وحازم مع ياسين
الدكتور بهدوء.اطمنوا هو كويس .هو عند كسر في أيده ورجلو ع شويه خدوش ع جروح بسيطه ويفضل تحت الملاحظة علشان نتأكد أن مفيش نزيف دخلي
حازم.طب نقدر نشوفه امتا
الدكتور .هو نايم دلوقتي من أثر المخدر ممكن ع بليل يبدأ يفوق
حازم هز رأسه وفضل هو واياد برا
وبعد نص ساعه دخل أسد وملك ومعهم روح ومراد
ملك بعياط.ياسين مالو ي حازم .فينه
حازم بهدوء.اهدي ي ملك كويس ونايم دلوقتي
ملك بصت ع الاوضه وفتحها بسرعه ودخلت وقفت وحطت أيدها ع بوقها بعياط وهي شايفه ياسين نايم وجسمه كله جروح غير وشه
ملك قربت منه بعياط وحطت أيدها ع شعره.ي حبيبي
اسد دخل وقرب منها.الحمدلله أنه كويس
ملك دخلت ف حضن اسد بعياط .كنت هخسرو .كان هيروح مني
اسد بهدوء هو بيبص عليه.الحمدلله هو كويس دلوقتي
ملك فضلت قاعده جانبه هي واسد
وبرا حازم واياد ومراد وروح
ف الوقت دا دخلت ندي وفريده اللي بتعيط
حازم حضنها بحب.اهدي يقلبي هو كويس . الحمدلله
فريده كانت بتهز رأسها برفض ودموعها بتنزل .
حازم اخدها ودخل الاوضه
وفريده قربت منه براحه وبصت عليه بدموع
فريده بصوت واطي.انا السبب
الدكتور دخل . كفايه كده ممكن .تتفضلوا براا
برا
مراد .امال أسر مجاش ليه
اياد .بحاول أكلمه من بدري بس تقريبا التلفون سلينت
مراد .وتمارا
اياد .في الفيلا .اطمن هي كويسه

عند أسر وحور
اسر صحي ع صوت عياط
اسر فتح عينه وبص ع نفسه بستغراب اخر حاجه فاكرها أنه كان عند يارا وبعد كده مش فاكر اي حاجه
اسر بص ع حور اللي دفنه نفسها ف المخده وبتعيط
اسر بخوف وهو بيسحبها .مالك ي حبيبتي في اي
حور كانت بتعيط ومش بترد عليه
أسر بص عليها وع العلامات اللي ف قربتها هو مش فاهم دا حصل امتا وازاي وليه بتعيط
اسر بحب وهو بيحاول يهديها.في اي يعيوني
حور وهي بتحاول تبعد عنه .ابعد عني .أنا قرفنا منك
اسر انصدام من كلامها.حور .اي اللي بتقولي دا .حصل اي لكل دا
حور بغضب وهي بتوري جسمها.حصل دا ثم اكملت بدموع.ازاي تتعامل معاياا بشكل دا ا.انت لو جايب واحده من الشارع مش هتعاملها كده
اسر انصدام من شكل جسمها مكنش مصدق أنه عمل كده وطب مش فاكر ليه
اسر بهدوء وهو بيمسك أيدها.صدقني أنا معرفش دا حصل ازاي أنا مش فاكر اي حاجه.اخر حاجه فاكرها أننا كنا عند يارا واني كنت حاسس بحاجة غربيه بس كده.حور أنا بخاف عليكي اكتر من نفسى مستحيل اسمح لنفسي أني المسك بشكل دا صدقني
حور بصت عليه كان بين الصدق في عينه
حور افتكر يارا وافتكرت اللي كانت لبسه معقول
حور لنفسه.مستحيل تكون هي ليها ايد ف الموضوع
حور بقسوة.انا مستحيل اسامحك ع اللي حصل
حور حاولت تقوم لكن مقدرتش
اسر حتي بعد اللي قالتو صعبت عليه
وقام بسرعه دخل الحمام وفتح المياه الساخنة في البانيو بعد ما حط المطهر
اسر خرج برا وشالها براحه
حور بغضب.نزلني
اسر دخلها وحطها ع الطرف .خدي دش هتكوني احسن
اسر خرج برا وهو بيحاول يفتكر اي حاجه
اسر شاف الفون بيرن برقم ابوه
اسر رد بسرعه.الو
مراد بغضب .كل دا.شوف اتصلنا عليك كام مره
اسر .احم . معلش ي بابا يعني كنت نايم ومخدتش بالي يعني من الفون .
مراد ابتمست بهدوء بعد ما فاهم واتكلم بحب
مراد دايما بيحاول خلي اسر يعيش اللي هو معشهوش دايما كان صديق ليه . خلاص محصلش حاجه قوم خد دش وتعال إحنا في المستشفي
اسر بستغراب.فيى حاجه.وحضرتك جيت أمتي
مراد بهدوء .ياسين عمل حدثه .بس الحمدلله كويس دلوقتي
اسرقام بسرعه.نص ساعه وهكون عندك
مراد .خلي بالك من نفسك . سلام
مراد بص ع روح اللي نامت ف حضنه بهدوء
كلهم خرجوا واسد بص ع روح اللي نامت
اسد بتعب .خد مراتك وامشي ي مراد كفايه عليها تعب الطياره
مراد بهدوء.يلاا ي ملك انتي وندي تعالوا معاياا
ملك .مستحيل امشي واسيب ابني كده انتو فاهمين
اسد بحب .هو نايم دلوقتي ومش هيقوم روحي ارتحي انتي وبكره مراد هيجبلك
ملك فضلت تهز رأسها برفض وهي بتعيط
اسد . علشان خاطري روحي معااا
ملك مسحت دموعها ومراد بص ع فريده
فريدة.انا هفضل هنا.هفضل معاا
حازم .بس
فريدة.ارجوك ي بابا
اسد .خلا ي مراد سيبها
مراد مشي هو شايل روح اللي نايمه ومعاا ملك وندي وطلع ع الفيلاا بتاعته
….
عند أسر فتح الباب بتاع الحمام ودخل لاقها واقفه وهي لفه فوطه حولينا جسمها
أسر سحبها بهدوء وخرج.
أسر حطها ع السرير وبدأ يلبسها هدومها رغم اعتراضها
اسر قاعد جانبها واتكلم بهدوء. إحنا هنتكلم ف كل اللي حصل لكن بعدين.دلوقتي احنا لازم نمشي ونروح المستشفى
حور . ليه
اسر.ياسين عمل حدثه
حور بخوف .اي .
حور قامت بسرعه وهي مش عارفه هتعمل ايه او هتروح فين .
اسر قام ومسكها.اهدي هو كويس دلوقتي
حور عينها اتملت دموع.اسر انت بتقول الحقيقة مش كده
اسر بحب.ايوه يعيون أسر .يلاا هنروح نطمن عليه
حور قامت وهي ف حضن أسر ونزلوا ركبوا العربيه وطلعوا ع المستشفى
….
عند مراد وصل البيت وهما معااا
مراد نزل وشال روح وندي وملك اللي لسه بتعيط وراه
مراد طلع ع فوق وحطها ع السرير بهدوء بعد ما بسها
ونزل
مراد.ملك كفايه كده .ما هو الحمدلله كويس بتعيطي ليه
ملك بدموع.دا ابني ي مراد.ابني ازاي مش عايزني اعيط وانا شايفه بشكل دا
مراد بحب وهو بيمسح دموعها.هو كويس وان شاء الله بكره الصبح يكون أحسن.خديها ي ندي واطلعوا فوق
ندي سحبتها وطلعوا
وفضلت تهديها لحد ما نامت بعد وقت
تحت
مراد ركب العربيه وطلع ع المستشفي تانى
…….
ف المستشفى كأن حازم قاعد هو واياد واسد
إياد كان رايح جي يتصل ع تمارا بس مكنتش بترد
اياد قاعد بتوتر وبعد شوي دخل أسر وحور
حور.بابا
حور طلعت تجري ع اسد بعياط
اسد حضنها.خلاص ي حبيبتي.هو كويس .اهدي مفيش حاجه
حور كانت بتعيط ف حضن اسد
اسر سحبها بهدوء .خلاص يحور
اسر .عامل ايي دلوقتي يعمي
اسد . الحمدلله جروح بسيطه
مراد دخل ف الوقت دا
اسر حضن مراد.
وفضل قاعدين واسر واخد حور ف حضنه
… ….
عند منه وايهاب
كانت منه قاعده مع كريمه بعد ما ايهاب مشي رح الشغل
كريمه بضيق .في عريس يروح شغلو تاني يوم كده
منه بهدوء.معلش ي ماما شغل بق هنعمل ايه
كريمه بضيق منها .انتي اللي موكوسه.مش عارفه تخلي جوزك جانبك يوم
كريمه قامت بضيق .أنا نزله نام احسن تعبت منك .قومي البسي حاجه كويسه وضبطي نفسك قبل ما يجي بدل ما اللي يشوفك يقول انك لسه مطلقه جديد قومي
كريمه نزلت بضيق منهم
فوق
منه ابتمست بسخرية عليها ومنه قامت روقت الشقه كلها وطبخت ومفضلش غير اوضه ايهاب
منه لنفسه.اطب اسيبها ولا اعملها ولا أي.هشوفها
منه فتحتها لاقتها وسخه والهدوم ف كل حتي ع السرير والأرض
منه اخدت نفسها وبدأت تعملها لحد ما لاقت كيس
منه بصت ع الكيس بوجع
ورحت رمته ف الحمام
ودخلت غيرت هدومها بعد ما اخدت دش ورحت تنام بعد تفكير طويل
…..
بليل
ف المستشفى
مراد لي اسر.خد مراتك ي حبيبي وروح الفيلا افضل معهم هناك وأنا هفضل ما أسد
حور كانت هترفض .بس اسر اتكلم.حاضر ي بابا
اسر قام واخدها بعد ما حور حضنت اسد ومشيوا
ف العربيه
كانت حور ساكته وبتبص من الازاز بهدوء
اسر ماسك أيدها بحب . هيكون كويس اطمني
حور سحبت أيدها
اسر بص عليها بهدوء ورجع تاني يبص ع الطريق
بعد شوي وصلوا
بعد ما دخلوا.اطلعي ارتحي ف اوضتي وأنا هطمن ع ماما
حور هزات رأسها وطلعت وأسر رح يشوف روح لاقها نايمه
اسر دخل اوضته لاقه حور قاعده ع السرير وبتبص قدامها
اسر .مش هترتحي شوي
..
عند إياد كان قاعد ع أعصابه عايز يروح لتمارا بعد ما رفض أن اسر يروح ياخدها
حازم بص ع اياد .روح لمراتك كفايه كده طول اليوم لوحدها . ولو حصل حاجه كلمك
اياد قام بسرعه.بعد اذنكم
اياد مشي علطول وحازم استغرب دا لكن متكلمش
اسد كان قاعد ساكت وبيبص ع اوضه ياسين بهدوء
حازم حط أيده ع كتف اسد .هيقوم منها والحمدلله انها جت بسيطه
اسد هز رأسه بهدوء
في اوضه ياسين
كان فريده قاعده ومسكه أيده بخوف وكل شوي تبص عليه لتاني مره يدخل المستشفى بسببها
فريدة وهي بتحرك أيدها ع شعره.انا اسفه . خوفي كله كان بسبب اللي بتعملو.عرفه اني المفروض امسح كل دا واخد بيك دلوقتي لكن صعب ي ياسين صعب . أنا كنت مستعده اعمل ايه في علشان اصالحك واشكرك ع اللي انت عملتو لكن دا مكنتش هقدر اعمله دلوقتي لسه مش هقدر
فريده نامت ع صدر ياسين بخوف .خليك معايا
….
عند إياد وصل الفيلا وطلع ع اوضته بسرعه ودخل لاقها نايمه
اياد قرب منها وبدأ يبوسها بشغف
تمارا فتحت عينها بنوم
تمارا ابتمست بنوم .
اياد بق يحرك أيده ع خدها.بقتي تنامي كتير.انتي متاكده انك كويسه
تمارا اتعدلت بتوتر.ايوه .هو مفيش حد موجود ليه
اياد مسح على رقبته بتعب.ياسين عمل حدثه وفي المستشفي
تمارا بسرعه.وهو عامل ايي دلوقتي
اياد.احسن الحمدلله.مفيش حاجه خطيره شوي جروح بسيطه وكسور
تمارا.الحمدلله أنه كويس.ممكن بكره تاخدني معك اطمن عليه
اياد هز رأسه بهدوء
وبدأ يقلع هدومه وقرب منها
اياد اخدها ف حضنه ونام علطول
تمارا بصت عليه بهدوء وغمضت عينها هي كمان ورحت ف النوم
…….
عند ايهاب
رجع من الشغل بتعب
ايهاب اول ما دخل الشقه دخل أوضته بسرعه كان حاسس ان جسمها كله متكسر
ايهاب فضل يدور ع الكيس هنا وهنا ومفيش حاجه
ايهاب غمض عينه بغضب ورح عند منه بغضب وفتح الباب مره واحده
كانت نايمه.ايهاب قرب منها و مسكها من شعرها بغضب
منه قامت بسرعه بوجع لاقت ايهاب ماسكها
ايهاب.فين الكيس اللي كان ف اوضتي
منه بوجع .اه كيس اي .حرام عليك ي ايهاب شعري
إيهاب بغضب .بقولك فين الكيس
منه بوجع . ايهاب.شعري حرام عليك هيطلع ف ايدك
ايهاب سبها بغضب وخرج
منه حطت أيدها مكان ايده بوجع وهي بتكتم دموعها
برأ ايهاب بدأ جسمه يوجعه اكتر مش عارف يعمل ايه دا دلوقتي ميعرفش حد وسامح الوحيد اللي يعرفو
منه قام بخوف وخرجت برا وقفت تبص عليه وهو قاعد وماسك رأسه بتعب
منه فضلت واقفه بخوف
ايهاب رفع رأسه بغضب وقرب منها.فين الكيس ي منه فين
منه بخوف .ف الحمام .يعني الارف دا خلاص بح مفيش
ايهاب ضر-بها قلم ع وشها
منه مسكت وشها بوجع .انت واحد انت واحد حيوان وجبان شوفت دا متأخر مع الاسف
منه دخلت اوضتها بسرعه وقفلت الباب ف وشه
ايهاب ماسك دماغه بتعب وبدأ يتعب
ايهاب دخل اوضته وفضل يتحرك فيها حاول كتير ينام مكنش قادر
وبعد ساعات ايهاب كان نايم ع السرير وهو ماسك جسمها بتعب
…..
عند منه كانت قاعده تعيط
منه لنفسها.كل دا بسببك كله بسبب غباءك وشويه حب وكلام فارغ .كل دا بسبب اوهام
منه قامت وهي بتمسح دموعها.بس خلاص .
منه قامت ولمت هدومها ولبست وخرجت وقربت من الباب لكن سمعت صوت ايهاب وهو بيتوجع
منه وقفت تبص ع الاوضه بدموع ومنه حطت أيدها علشان تفتح الباب لكن صوت ايهاب كان بيزيد
منه مقدرتش مش هتقدر تمشي وهو كده مستحيل
منه الشنطه وقعت منه وقربت من باب اوضه ايهاب فتحتها لاقت ايهاب نايم وبوجع
منه قربت منه ومسحت ع شعره بوجع.اهدا ي ايهاب أهدأ
ايهاب بوجع ماسك أيدها .م منه ارجوكي .ت.تعبان فين الكيس يمنه
منه مسكت الفوطه ومسحت العرق اللي ع وشه.مينفعش ي ايهاب مينفعش
ايهاب زقها من السرير بغضب وفضل يتحرك بوجع
منه قامت من ع الأرض بوجع وقربت منه بخوف . ايهاب حاول تنام بلاش الزفت دا تاني.انت مش كده صدقني
ايهاب مكنش قادر كان بياخد نسبه صغيره علشان الوجع دلوقتي من ساعته الفرح مخدتش كان بيحاول لكن خلاص مش قادر
ايهاب قام بصعوبة وضربها بقلم.انتي السبب .السبب ف كل حاجه
ايهاب ضربها قلم تاني.انا بكر**هك.بكر**هك
منه بعيط.كفايه بق كفايه.انا معملتش حاجه غير اني كنت بحبك
ايهاب قرب منها وبدأ يتكلم برجاء بتحبني . بتحبني.ط.طب مش انتي بتحبني.ارجوكي طلعي الكيس أن ت.تعبان صدقني هتكون اخر مره
منه ضربته قلم بكل غضب.قولت مفيش افهم .بق
ايهاب زقها بغضب على السرير
وفضل يضرب فيها وبعدين………
……….
الصبح
عند ياسين
فتح عينه بتعب وهدوء وبص حولي لاقه نفسه في مستشفى
ياسين نزل عينه ع اللي نايمه ع صدره بهدوء
ياسين حاول يرفع أيده لاقها مسكه فيه
ياسين بتعب وغضب بسيط . فريده.فريده
فريدة فتح عينه بنوم لكن أول ما لاقت ياسين صاحي . انت كويس.في حاجه وجعك .محتاج حاجه
ف الوقت دا الدكتور دخل مع الممرضه
الدكتور.عامل اي دلوقتي ي استاذ ياسين
ياسين بتعب . أحسن
الدكتور كشف عليه الكشف الدوري علشان يتأكد أنه كويس
الدكتور.لاا حضرتك فعلاا بقت احسن.الف سلامه عليك
فريده كانت واقفه ساكته
اول ما الدكتور خرج دخل أسد ومع مراد وحازم
اسد بحب .عامل ايي دلوقتي يى حبيبي.كويس
ياسين بتعب . الحمدلله
مراد ضربه براحه ع كتفه.ما هو كويس أهو.زي ابوك بسبع ارواح
فريدة بسرعه وخوف .براحه ي انكل مش كده.
كلهم بصوا عليها
فريده بكسوف .ا.انا.ب.يعني علشان أيده
مراد بخبثه .قولتي .ماشي ي فريده هانم تحت امرك مش هقرب منه
حازم حضنها بحب وهو بيحمد ربنا
وبعدين بص ع مراد بغضب مصتنع .خلاص ي مراد مش وقت هزارك
حازم .الف سلامه عليك
ياسين .الله يسلمك يعمي
فريدة كانت بتبص ع ياسين رح بص عليها بغضب
فريده نزلت عينها علطول
بعد شوي دخلت ملك تجري على ياسين ومسكت أيده.عامل اي ي حبيبي.لسه في حاجه وجعك .طمني حاسس بي اي
أسد.اهدي طيب علشان يقدر يرد عليكي
ياسين.انا كويس اطمني .دول شويه خدوش بسيطة
ملك مسحت دموعها .يارب كنت أنا وأنت لاا ي حبيبي
ياسين. بعد الشر عليكي . وأنا كويس خلاص بق
كلهم سلموا على ياسين وحور فضلت تبص عليه
ياسين رفع أيده بوجع.تعالي ي حبيبتي
حور جريت عليه وحضنته بعيط
ياسين .مفيش حاجه يعيوني .أنا كويس
حور بدموع وهي بترفع راسه.الحمدلله
اسر قرب منهم وسحبها بهدوء
ياسين بتعب .بابا أنا عايز أخرج
ملك بسرعه .بس انت لسه تعبان
ياسين.بابا
اسد بهدوء.هطلع اخلص إجراءات الخروج
كلهم خرجوا علشان ياسين يجهز
ملك لفريده.ساعدي جوزك ي حبيبتي
فريده فضلت بتوتر وملك قفلت الباب
فريدة فضلت تبص عليه
ياسين اتعدل بصعوبة كبيرة وبدأ يلبس لوحده
فريده بصت عليه بحزن
وبعد شوي خلصوا
وركبوا العربيات وطلعوا ع فيلاا اسد
عند إياد وتمارا
تمارا.اياد .اياد
….
تمارا بصوت عالي.اياد
اياد . صباح الخير
تمارا بهدوء وهي بتنشف شعرها.صباح النور
اياد قام وقرب منها وحضنها وهو بيدفن رأسه ف رقبتها من ورا
تمارا.يلا علشان نشوف ياسين
اياد مكنش معها اصلا .
وقاعد يبوسها
تمارا.اياد بس
اياد بعيد عنها غضب عنه . حاضر
اياد دخل الحمام ياخد دش
وبعد شوي خرج لاقها لبست هدومها
اياد لبس هدومه واخدها وطلعوا ع فيلا اسد بعد ما كلم أبوه
بعد شوي وصل
تمارا اول ما دخلت جريت ع مراد حضنت.وحشتني اوي
مراد بحب .انتي اكتر يروحي . عامله ايه
تمارا بحب . كويسه
تمارا حضنت روح وسلمت عليها
فوق كان
ياسين نايم ع السرير وملك وفريده واسد معااا
اسد سحب ملك بهدوء .خليكي معاا انتي لحد ما ينام
فريده هزات رأسها بهدوء وفضلت قاعده جانبه واسد مشي هو ملك
ياسين مكنتش بيتكلم معها أو حتي بيبصلها
فريدة.ه.هو .انت زعلان مني
ياسين بصلها بغضب من غير ما يتكلم
فريدة كانت هتتكلم لكن
الخدامه خبطت
ياسين .ادخل
الخدامه . الممرضه وصلت ي بيه
ياسين .خليها تتدخل
فريده أستغربت هو ليه طلب ممرضه وهما موجودين
فريدة بصت على الممرضه اللي دخلت بضيق وع لبسها الضيق اللي مينفعش خالص تلبسو
الممرضه قربت منه.عامل اي دلوقتي ي ياسين باشا
ياسين ابتسم .احسن
الممرضه لفريده بضيق. ممكن حضرتك تخرجي برا علشان هبدا اغير ع الجروح اللي فى جسمه
فريده بهدوء مصتنع انا مراته.واظن عادي أن اشوف جسمه يعني ولا اي
ياسين
الممرضه . سوري مكنتش اعرف
بدأ تقلع ياسين التشيرت بتاعه وفريده بتبص عليها بغضب
وبدأ تغير ع الجروح وهي بتلمس عضلات ياسين
وبعد شوي خلصت .كده خلصت .ممكن اعرف فين اوضتي
فريده بستغراب.اوضتك
ياسين.الانسه ياسمين هتفضل هنا لحد ما اكون احسن
ياسمين ابتمست بخبثه .دا شرف ليا
……….
عند ايهاب
قام بتعب وهو حاسس ان جسمه كله متكسر
بص ع منه اللي نايمه لكن وشها
ايهاب حط أيده ع وشها براحه
ايهاب بغضب لنفسه .ليه كده ليه
رح يوم لاقه نفسه عر-يان
ايهاب سحب هدومه بسرعه ولبسها وخرج من الاوضه
ايهاب دخل ياخد دش
فتح المياه وهو بيضرب الحيطه.تاني ي ايهاب تاني
ايهاب غمض عينه بوجع وبدا يتفكر كل حاجه حصلت امبارح لكن الصدمه هنا أنه بدا يتفكر اليوم الملعون اللي فاكر أنه بسبب منه ادمر
ايهاب وقع ع الأرض وبسبب أن نفس الأحداث اتكررت تاني بدا يفتكر من اول كلامه لحد .لحد ……..
ايهاب غمض عينه بوجع وبدا يعيط عليها معقول كأن هو السبب معقول هي استحملت كل دا لكن هي غلطانه فعلاا غلطانه مكنش المفروض تعمل كده علشان واحد زيي
ايهاب خرج من الحمام وهو مش عارف يقولها اي او يعمل اي
عند منه
قامت فتحت عينها بتعب ووجع وهي بتبص حوليها
منه سحبت الملايه ع جسمها بخوف وفضلت مسكه فيها وهي بتعيط لما لاقت الباب بيتفتح
ايهاب قرب منها براحه
لكن منه حطت أيدها ع وشها بسرعه وفضلت تعيط
ايهاب حاول يلمسها لكنها رجعت لورا
بخوف
منه بعياط ورجاء.ا.انا ..أنا ه.مشي.همشي .م.مش هفضل .هنا .
خ.خلاص مش هتشوفني .ت.تاني .زي ما انت عايز .بس بلاش تتضربني
ايهاب مستحملش شكلها وكلامها وخرج برا علطول
ايهاب فضل يضرب الحيطه بوجع وبص اول مره ياخد بالو من الشنطه بتاعتها ايهاب افتكر لبسها
معقول !! كانت هتمشي
طب اي اللي رجعها.
ايهاب كان حاسس أنه مخنوق وتعبان ومش عارف يعمل ايه
ايهاب دخلها تاني قومي خدي دش محتاج اتكلم معكي
منه كانت ماسكه ف الملايه ومش راضيه تتحرك
ايهاب شالها بهدوء وهو حاسس بجسمها متخشب وخايفه
ايهاب دخلها الحمام وماسك وشها بين أيده.خدي دش واخرجي
منه هزات رأسها بسرعه بخوف وهي بتحاول تسحب وشها
ايهاب خرج وهو بيبص عليها بحزن
ايهاب دخل اوضته وبدأ يلم هدومه شنطه لحد ما تخرج
بعد شوي منه خرجت وهي بتلف الملايه ع جسمها
ايهاب لاقها واقفه ع الباب لازقه فيه
ايهاب.هستنكي برأ لحد ما تخلصي
منه قفلت الباب بمفتاح ولبست هدومها بخوف
وبعدين خرجت
ايهاب.قربي
منه قاعدت بعيد عنه
ايهاب بهدوء.انا هسافر تبع الشغل
منه متكلمتش
ايهاب كمل.بعدها هرجع وهطلاقك
منه رفعت عينها بسرعه واتكلمت.د.دلوقتي
ايهاب أبتسم بوجع .لما أرجع علشان محدتش يتكلم.وفي الفتره دي انتي هتفضلي مراتي يعني بلاش موضوع الهرب دا ماشي
منه هزات رأسها بخوف .
ايهاب اخد شنطه ومشي
ايهاب سلم على أمه بعد ما أقنعها ب العافيه أنه لازم يسافر اول ما إيهاب مشي
منه دخلت اوضتها ونامت كانت حاسه انها خلاص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الأسد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى