رواية رحلتي الفصل التاسع 9 بقلم ضوء القمر
رواية رحلتي الجزء التاسع
رواية رحلتي البارت التاسع
رواية رحلتي الحلقة التاسعة
لي يونغ:احمم سوجين ممكن طلب و ياريت ماترفضيش.
سوجين بضحك:امممم مني انا
لي يونغ : انتي جميله اوى و انتي بتضحكي
اتكسفت سوجين و حور بتصور من غير ماحد يلاحظ
لي يونغ: لا لا لا انا اسف بس كنت عاوزك نخرج نروح مطعم لو معتبرني صديقك
سوجين: ماشي موافقه ي صديقي
بس كل واحد هيروح بعربيته
لي يونغ بزعل لنه عاوزها معه: لييه طيب
سوجين بضحك: طاب مين هيسوق عربيتي
لي يونغ: انتي عشان العربيه خلاص ودي عربيتك للبيت و تعالي اركبي معايا
سوجين:انت ماصر
لي يونغ:ااااااااه ماصر
سوجين: خلاص ي يونغ هروح معاك بعد ما اودي عربيتي
لي يونغ: يااااه اول مره اسمع اسمي بلحلاوه دي لانه انتي اللي قولتيه
سوجين بكسوف: امممم دومت ما انت بتكسفني كده هغير راي
لي يونغ بسرعه: ليه و على ايه بس انتي مش هتسمعي صوتي خالص 🤐
سوجين بضحك: يلاا
لي يونغ بفرح: طبعاً يلاا
و بعد كده مشو مابقاش غير اسر و حور
اسر: حوووور انتي ي بت هو انا اللي شفته ده و سمعته ده حقيقي الواد بيحب و معجب بي سوجين 😉
حور: ما انا عارفه 😂
اسر بتمثيل: اااااه يانيه يامه كل واحد ارتبط الفريق كله ماعدا انا لسه و الزفته دي بس حور صغيره فعادي
حتى لي يونغ اللي مكنتش متوقع كده بس سوجين وقعتو و انا اقوول ايه كان هيموتني لما قولت بهزار اني هرتبط بسوجين مسك اسر حور من شعرها بهزار
اسر: مش تقوليلي ان البهايم اللي في الفريق هيرتبطو و يعترفو النهارده انا اتفجاه لما اتصلو بيا و كمان عارفه ان لي يونغ معجب بي سوجين و متقوليش
حور: طاب حوش ايدك طيب وانا لو قولتلك هتفضحنا
اسر: اقنعتيني
اسر: ابت ي حور انا هقولك علي حاجه و بما انانا في بلد وحده هتسعديني بما انك ساعتي الكل
حور: قول قول ي قلب اختك
ضحك اسر: والله البت سوجين صدقت لما قالت انك نكتا
حور: ده كده كده 😂
اسر: بصراحه انا بحب بنت اسمها اسما اسما دي قبالتها قبل ماجي باسبوع وانا بزور صديقي فى كليه الطب و هي دكتوره انا بحبها من ساعه ما شوفتها و قولتلها اني هتقدم ليها لما اجي من السافريه دي يعني بعد اربع شهور قولتي ايه
حور بفرح عشان اسر ده و الفريق كله بقيو اصحاب جدا جدا و بتعتبرهم اخواتها بظبط و هما كمان
حور بفرح: قولت ألف ألف مبروك ي اسوره هتتجوز استنا كده لولولولولوليييي 💃🏻😂
اسر: خش في حضن اخوك فواز و ادو التحيه بايديهم
حور: بما ان انانا النهارده الفريق كله اعترف لحبيبته اللي انا طبعا وده شي جميل جدا هنروح انا وانت مطعم على البحر جميل جداً
اسر: هو ه الكلام ولا بلاش
ركبت حور مع اسر و قالتلو العنوان و راحو
اسر: حوور الفون بيرن هخلص المكالمه و اجي وراكي ادخلي انتي
حور: تمام
دخلت حور المطعم و لفتت الانتباه بشعرها الاشقر الغامق المميز و جمال عنيها و شكله الجميل و كل ده و زادها جمال اكتر الفستان البيج و المكب الرقيق جدا جدا
حور قعدت على الترابيزه
العامل: هساعدك في حاجه ي فندم
حور: ممكن كبايه عصير مانجا لو سمحت
العامل: تحت امرك يافندم تمام دقايق و الطلب هيكون عندك
كان قاعد قدامها في الترابيز اللي قدامها اربع و ولاد و كانو بيبصو ليها باعجاب و حور ما اخدش بالها لانها كانت ماسكه الكاميرا بتشوف الصور اللي صورتهم
قام شاب منهم لي حور
الشاب: ممكن كلمه
حور بصتلها من فوق لتحت و هو فكر انو عجبها و هو كمان غني و المطعم ده فاخر جدا مش اي حد بيدخله
الشاب بثقه: انا وسيم مش كده
ضحكت حور بسخريه: لا و اذهب من امامي الان
الشاب انصدم لانها اول بنت تقوله كده
راح الشاب مسك ايده
حور مسكت الكاميرا و الفون دخلتهم الحقيبه
و بحركه سرعه لانها ليها شهرين بتدرب و اطقنت بلا باحترافيه كمان فنون الكراتيه و الكونغ فو لسه المستوى متوسط
فلتت ايدها بسهوله جدا و بحركه خاطفه لوت ذراعه ورا ضهره
حور: اممم انت مفكر نفسك مين عشان تمسك دراعي كده
انا سوفه اتركك تذهب لانك احمق
الشاب: لن أذهب و هفضل واقف كده وريني هتعملي اييه انتي متعرفيش انا و مكملش الكلمه وكانت حور جايبه الارض
حور: انت اللي قولت و انا ميهمنيش انت مين و باباك مين و ندت على العامل
حور: أذهب و نادي مديرك
بعد دقايق ده المدير و شف الواد على الارض
المدير: ايه اللي بيحصل هنا
حور: ازاي تخلي ناس زي الاحمق ده في المطعم و انا سوفه اتصل بشرطه
المدير: انت لا تعلمين من هو اباه
حور بثقه: لا و لا اريد ان اعرف هل اقول لك من الشريط الذي اتصل به
هل تعلم من هم فريق الدمار الدولي
المدير: نعم من في كوريا و العالم ميعرفش مين فريق الدمار الدولي و قائدهم لي يونغ هي و اسر حسين
ضحكت حور: حسنا ان فريق الدمار كله اصحابي تلفون واحد و يكونو هنا
ضحك المدير و الشاب لان نادر من يعرفهم شخصين
حور: حسنا انا هتصل امامك فديو كول ل لي يونغ
مسكت الفون و رنت فديو كول و لاكن هي اغلق الكاميرا بتعاتها
لي يونغ: ايوه ي حور في حاجه عايزه مساعد
حور: بضحك لا ما فيش بس انا و اسر رحنا مطعم و اسر جاله مكالمه مهمه وبيتكلم في الفون و في واحد جه على الترابيزه بتاعتي و اتكلم و مسك ايدي وانا عملت معاه الصح و لما قولت هتصل بشرطه ضحكو عليا و قالو انتي مش عارفه مين ابو الواده ده و لما قولت إني اعرفك بيضكو عليا
لي يونغ بعصبيه و صوت عالي بعد مانزل سوجين المشفي عشان احتاجوها ضروري بعد ما كلو علي طول
لي يونغ: انتي بتقولي ايه مسك ايدك العنوان بسرعه هما ميعرفوش ان اي حد تبعي و من اصحابي يقربلهم انا هعمل فيهم ايه بسرعه العنوان
حور: العنوان هو……..
لي يونغ: تمام انا اصلا قريب جدا منكم جاي
♥بقلم ضوء القمر🌚♥
قفل لي يونغ و الكل بصو على حور و خافوا جدا و في الوقت ده دخل اسر
اسر: في ايه ي حور مين ده
حور: كل ده برار يعم و سيبني مع دول بص ياسيدي الحكايه كله………… حكت كل حاجه
حور: بس كده
اسر: امممم انت بقا مين و باباك مين عشان تشوفوا نفسكم على الشرطه و كمان مسكت ايده و شديتها بس حور عملت معاك الصح هي لو ماعملتش كده كنت انا مسكتت و شوف بقا وانتم اكيد عارفين مين هي اسر حسين كويس
دخل لي يونغ بفاخمه و هو لابس البدله السوده هو اسر وصل عند حور و اسر
اسر: ايه ده انت بتعمل ايه هنا
ضحك لي يونغ و قلع النظاره بتاعته
لي يونغ: ولا حاجه سمعت ان واحد حول يتهجم على حور في نص المطعم بص علي الشاب اللي كان مسكه صحبه
لي يونغ: بس حور علمته الادب و هي دي تلمذتي برفوو حور
حور: اي خدمه
المدير بخوف: احنا اسفين ماكناش نعرف ان الانسه حور تبعكم
لي يونغ: حتى لو مش تبعنا هتعملو كده و مين بقا ابو الشاب ده انا متشوق اني اعرفه اللي هيقف قدام الشرطه و بص للشاب اسمك ايه و ابوك ايه
الشاب بتوتر: اسمي جي يوو و بابا شانغ شين من عائلة جووان
اسر: اااااه انت باباك صاحب اكبر مستشفى و فندق شانغ جووان
الشاب: اااه
لي يونغ: امممم انا عرفه تمام
الشاب بتكبر: انا تصلت على بابا و هو جاي حالا
لي يونغ و اسر و حور في نفس الوقت: واحنا مستنين
بصو على بعض و ضحكو
اسر: عبال مايجي نطلب اكل
حور مسكت كابيه عصير مانجا و بتشرب قعدت على الترابيزه و قعد لي يونغ واسر متاجهلين الباقي
حور: بسرعه عشان انا جعانه
ضحك لي يونغ: وانا كمان انا كلت بس هشرب عصير مانجا
حور مسكت المنيو: اممممم هطلب لحمه وعصير مانجا
اسر: و انا كمان و عصير مانجا
العامل: تمام دقايق و الاكل هيكون عندكم
اسر: انا هكمل المكالمه مع بابا و اجي
حور: تمام
مشي اسر عشان يكلم ابوه
حور: لي يونغ عملت ايه
لي يونغ: في ايه
حور: متبقاش غبي قربتو من بعض
لي يونغ: ازاي
حور: يوههه اتكلمتو و بقيتو قريبن من بعض
لي يونغ بابتسمه مره واحده: اااه اتكلمنا كتير و بصراحه كده هههههههههه يااه ولما هقول هقول لطفه انها تساعدني
حور: بسرعه ونبي قول
لي يونغ: حور انا بحب سوجين لا بعشقها
حور ضحكت: الف مبروك ي لي يونغ انا مش مصدقه بس اقولك سوجين بتحبك
لي يونغ: بجد
حور: والله هيا كانت امبارح عندي و كانت في الاوضه و لما دخلت لقيتها مسكه صوره ليك و بتقول انها بتحبك اوووي و قالت انا هلبس الفستان ده لاني بحبه و هو كمان يرمز للحب
لي يونغ بفرح : والله انتي احلي حور في الدنيا
جاب العامل الاكل
المدير بخوف: تطلب حاجه تاني ي سيد لي يونغ
لي يونغ: لا شكرا
دخل اسر و قعد
اسر: اممم شكل الاكل يجنن بس والله ي بت ي حور انتي بنت ابوكي على اللي عملتيه ده
حور و هيا بتاكل
حور: كل بس ي عم اللحمه جميله اوى
اسر: واوو حلو
ضحكو شويه و كلو و دفع لي يونغ بعد شجار طويل هو و حور مين يدفع
في الوقت ده دخل شانغ شين
شانغ شين: لابنه مين اللي تجرا على انو عمل فيك كده هما ما يعرفوش انا مين
حور من وراه و هي قعده علي الترابيزه هي و لي يونغ و اسر
حور بثقه: انا انا اللي عملت فيه كده عشان هو حاول انو يتهجم عليا و انا علمته الادب بس
شانغ شين انصدم اولا من اللي عمل فيه كده بنت و جميله جدا و كمان قعده مع لي يونغ هيي و اسر حسين
شانغ شين بتوتر: لللل لي يونغ هييي ووو اسر حسين انتو بتعملو ايه هنا
لي يونغ بعصبيه مكتومه: امممم بناكل زي اي حد هنا بس قولي هتعمل ايه وانت مين عشان تشوف نفسك ماتنساش انا مين
شانغ شين بتوتر: انا انا اسف معرفش ان الفتاه دي تبعك
اسر: حتى لو مش تبعنا هتعملو كده
لي يونغ: اااه انا كان ليا تصرف معاك تاني ليش بس ان حور عملت الواجب و بزياده مع ابنك جي يوو
شانغ شين: انا بعتذر تاني و خله ابنه يعتذر من حور و لي يونغ و اسر
و استاذن ومشى
و بعد كده مشو كلهم اسر راح بيته و لي يونغ و حور في العربيه
لي يونغ: حوور انا هستنا شويه و اعترف بحبي ليها ايه رايك
حور: اممم ماشي بس مطولش اووي
ضحك لي يونغ: والله انتي عسل ي حور و زكيه اووي و مميزه من انتي في السن الصغير ده قدرتي خلال يوم تكسبي حب الفريق و كل شويه تثبتيلهم انك مفيش منك اتنين و يحبوكي اووي الفريق كله معتبرك اخت ليهم بظبط و صديقه مقربه و واثبتي نفسك انك قد المهمه وانك تستحقي انك تكوني عضو في الفريق
حور سمعت كل كلامه و بكت
لي يونغ اندهش: حوور في ايه انتي بتعيطي ليه بس و وقف العربيه على جنب
حور: بجد انتم صحاب كويسين و انا بحبكم و كلامك مؤثر انت تعرف انا معنديش غير صحابي اللي في الابتدائيه و مش كلهم لانو كلو بيغير مني و شايفين اني جميله اوى و عشان انا بتكلم لغات و ساعات كنت بجيب اللاب توب معايا المدرسه بيفتكرو اني متكبره واني بعمل كل ده عشان ابان ان مفيش حد زيي حتي اهلي بيحقدو عليا وانا واخواتي وامي و ابي عشان متعلمين و اذكياء و بابا مهندس فى شركه كبيره في السعودية و ماما دكتوره في المستشفي و انا واخواتي حلوين و بنطلع الاول دايما وزادت في البكا انا بجد بحبكم عشان انتم حبتوني على طبيعتي ومش عشان اني زكيه او معايا فلوس
لي يونغ مسح دموعها و قال بحنان: كل ده بيحصل معاكي بس تعرفي انا والفريق دايما جنبك دايما على طول لغايه اخر العمر و انتي تعرفي اني معنديش اخوات و بابا و ماما اتوفو في حادثه وانا لسه صغير و لكن انا اتعرفت على اسر صديق عمري و من ساعه ما شافني و اتعرفنا على بعض و هو جنبي و مش بيسيبني و لما اتخرجنا انا وهو واشتغلنا مع بعض مسكنا الفريق ده بس الفرق اني انا واسر اكبر منهم بسنتين وهما بقيو اصحابي و اخواتي احنا لينا كده تلت سنين الفريق ده مع بعض وانتي بقيتي وحده منا خلاص
حور: انا اسفه اني فكرتك باهلك بس انت طيب بجد
لي يونغ شغل العربيه
لي يونغ: ايوه والله ي بنتي واكتشفت اني رومانسي كمان كل اللي يصحبني يقولي كده بس مش كله اصحاب كويسين عشان كده محدش بياخد ثقتي بسهوله
حور: اممم سوجين هتيجي عندي و هتبات
لي يونغ: بجد انا هقعد معاكي
حور: يبقا بالكتير اوووي شهر واعترف بحبك ي عم
لي يونغ: والله بتقولي ساعات حكم
ايه رايك ندرب في صاله التدريب بتاعتك اللي في البيت
حور: والله كنت هقول كده
لي يونغ: انتي الوحيدة اللي في يوم الاجازة تقولي عاوزه ادرب بس انا هنا صديقك و في المعسكر مديرك و مدير الكل
حور: انت هتقولي انت عامل زي سوسن
لي يونغ برفع حاجب: مين سوسن دي اللي بتقوليلي عليه
ضحكت حور: تصدق اني معرفش مين سوسن دي لو تعرفه سلاملي عليه و في الوقت ده وصلو البيت نزلت تجري و لي يونغ يضحك عليه
غاير لي يونغ و لابس ملابس رياضيه و حور برضو و دخلو اوضه التدريب
حور: انا عايزة انهارده اخلص كل حاجه عن الكونغ فو عشان ابقا خلصت الكارتيه و الكونغ فو باحتراف و اكون اول واحده تتعلم بسرعه دي علشان تفتخر بيا اني تلمذتك اللي مفيش منها اتنين
ضحك لي يونغ: انتي مفيش منك اتنين اصلا
حور بضحك: الله بتكسف ي جدع متقولش كدا
ضحكو و بعد كده ادربو لغايت الساعة 10:00
في الوقت ده جات سوجين و معاها اكل ليها و لحور دخلت البيت مفيش صوت بس النور شغال طلعت الجنينه بصت على اوضه التدريب طالع منها صوت بصت على حور و لي يونغ و هما بيدربو و مندمجين مع بعض راحت تجهز الكل
لي يونغ: انتي كده تمام جدا توجهيني تانى ولا تعبتي
حور بارهاق: لا لا متعبتش
ضحك لي يونغ: انتي عارفه انك عنيده اووي
حور: ااه انا عنيده عنوند مش على حد
لي يونغ: انتي هتقولي بس بتفكريني بنفسي لما كنت في الكليه
حور: يلا بس
لي يونغ: يلاا
في الوقت ده كانت سوجين وقفه بتبص عليهم
لي يونغ وقف مستغرب 😑من حور واقفه فى ثبات و بعدين بقيت تعمل الحركات القتاليه باحتراف خدت وقت
حور: انا مستعده
لي يونغ: وانا كمان
بدات حور تقاتله با فنون الكراتيه و الكونغ فو باحتراف تهاجم على لي يونغ و لي يونغ يصد
بدا لي يونغ في الهجوم و حور تصد و انصدم انها ووقفت قدامه 10دقايق و بعدين لي يونغ على حركه وقعت و خسرت
لي يونغ بفرح: برافووو برافوو عليكي بجد انتي في الوقت ده قدرتي تقفي معايا 10دقايق و ده شى جميل انتي دلوقتي تقدري تهزيمي زمايلك فى الفريق
حور بتعب و فرح في نفس الوقت: بجد الله عليا
ضحك لي يونغ: الساعه 10:30 و سوجين لسه ماجتش انا قلقان عليها
سوجين سمعت كده كانت هتموت من الفرحة عشان هو قلقان عليها
حور: اهدي ي عم الحناين هرن عليها
سوجين من وراهم: انا جيت ليا نص ساعه و جبت اكل معايا بس لقيت انك مش لوحدك و معاكي لي يونغ و بتدربو ف انا قولت اجهز الاكل عبال ما تخلصو
حور: والله العظيم بنت حلال انا هموت من الجوع بسبب التدريب و لواد الغلبان ده
ضحكت سوجين و ضحك لي يونغ و بصو على بعض
حور لنفسها: هما بيبصو لبعض و انا عارفه انهم بيحبوو بعض وانا بكره جو المحن ده و انا جعانه كمان
حور بصوت عالي: اجدعااااااان انا جعانه انا هطلع اكل. انتم كملو
اتكسفت سوجين
حور وهي طالعه: انتي لسه هتتكسفي بقولك جعانه و خدتها من ايدها و طلعت و سوجين كانت هتموت من الضحك على حور و عمايلها 😂😂
وطلعو و اقعدو على السفر
حور:……………………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)