رواية حبي الأول الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان أحمد
رواية حبي الأول الجزء الحادي عشر
رواية حبي الأول البارت الحادي عشر
رواية حبي الأول الحلقة الحادية عشر
مي بأبتسامة خبيثه:هاتي يا صفصف يلا
صفاء:هششش وطي صوتك
خدي اهو
عمر بفزع:الحقونااااااي بغرق
ومي وصفاء عمالين يضحكوا
عمر بضيق:حتى انتى يا صفاء
حرام عليكوا والله كنت ف حلم جميل🥹
مي:قوم يا حلو قوم يلا يا عريس مفيش وقت😉😂😂
عمر بأبتسامه:اه صح
وبعدين بصلها بقرف=يلا يا بت يا سنجل انتي امشي من هنا😏
مي متصنعه الأنبهار:بتعايرني يا اخويااا يا ابن امي وابويا ماشي ماشي يا عريس هي عشان ليلتك بس عادي يعني بكرة يجيلي قرة عيني ي كلاااا*ب
عمر:😳😳😳كلاا*ب مين يا بنت ال*********
طب والله ماشي
مي وهي بتجري:يا ماما الحقيني من ابنك ده
صفاء من المطبخ:خلاص بقى يولاااد خلاص يا عمر يلا عشان مفيش وقت وابوك زمانه على وصول
عمر بأبتسامه:صباح الفل عليكي يا خالتو
نسرين:صباح الورد يا عريس جاهز ولا رجعت ف كلامك😉
عمر بغمزة:عيب عليكي يا سوسو😌😂😂😂
الا فين عبد الرحمن مش باين يعني
نسرين:معرفش يااخوياا الواد بقاله كام يوم مش على بعضه وبينزل كتير كده و النهاردة من النجمه وهو تحت
عمر ف سره:شكلها هتحلو
وشكي طلع ف محله
نسرين بأستغراب:بتقول حاجه يا حبيبي
عمر:لا يا حبيبتي منستغناش هروح اجهز أنا بقى
**********
زين:حاضر يا عمر ،والله كله جهز
وعال العال اهو ياعم متقلقش
عمر:ماشي يا حبيبي انا خمس دقايق وهكون عندك، روح انت كمل🥰
**********
البنات عند ياسمين……..
نور:ياروح قلبي زي القمر تبارك الرحمن 🥹♥️♥️♥️
حبيبه:حقيقي جميلة خالص مكنتش مصدقة لما كلمتيني
وجيت أخيرًا وافقتي على عريس🌚😂😂😂😂♥️
شروق بتكمله:لا ومش اي عريس
ده كمان ظابط😌😎
هدى:أيوة بقى يا معلم😉😂
فاتن:اي يا بنات خلصتوا
حبيبه:خلاص اهو فاضل اللمسه الأخيرة🌚🤍✨
فاتن والدموع تسيل من عينيها: حبيبتي كبرت خلاص وجه اليوم اللي هفرح بيها وانا على حياة عيني🫂🥹♥️
ياسمين جريت عليها ومر فترة كبيرة وهما ف حضن بعض
*******
“حقيقي الحضن ده كنز مهم جدًا وخصوصًا لما يكون حقيقي وبيفرق جدًا جدًا وبالذات ف وقت زي ده”
*******
شروق وهي بتمسح دموعها:ما خلاص بقى يا طنط لحسن والله اعيط ومحدش هيعرف يسكتني🥲😂😂
=وبعدين يلا زمان العريس على وصول
ياسمين بتوتر زيادة:لا يا ماما
خليكي شوية وبعدين لسه بدري صح
فاتن بضحك:لا يا قلب امك فاضل ربع ساعه وتبقي حرم الظابط عمر 😂♥️
ياسمين وهي بتتصنع الضحكه وتزداد التوتر:الله يطمنك ياست الكل🙂♥️مع سلامه الله
*********
عبدالرحمن:اي يا برو فينك كده
مازن:خلاص اهو قربت
=المهم دلوقتي قولي لقيت العروسة
عبدالرحمن بضحك:اي يابني الدلقة دي من اولها كده
وعلى العموم يا سيدي اه هي موجودة
مازن:فوريرا واكون قدامك😉
**********
وحمزه كمان كان كلم زياد صحبه وعزمه وكله كان بيجهز واللي كان مبسوط أنه خلاص اخيرا هيحقق حلمه واللي فرحان أن ممكن حياته تتبدل للاحسن واللي مستني الفرصة عشان ينول قلب حبيبه ولو بكلمه
وقد يكون للقدر رأي آخر
فهل سيستمر ذلك الفرح ام لا؟
&&&&&&&&&Rony&&&&&&&&&
“تعريف للشخصيات الجديدة اللي ظهرت معانا خلال الفترة اللي فاتت”
ضحى السيد/والدة ميار عندها ٥٠ سنه،بشوشه بتحب الضحك والهزار على الرغم من كبر سنها إلا أنها مازالت تمتلك روح الطفولة بداخلها واللي بيساعدها اكتر على كده طبعًا حبيبها اللي هو والد ميار لأن بينهم قصه حب كبيرة اوي وهذه القصه لا تنتهي بل إنها تزداد لدرجه العشق
مليكه سامر/دي والدة زياد صاحب حمزه عندها ٥٥ سنه
،تمتلك شخصيه قويه وجديه ف بعض الأحيان على عكس زياد خالص لكن طيبه جدًا لاقسى حد ممكن تعرفت على والد زياد من خلال والدها فقد كان هو ووالده اصدقاء مقربين
زين/ده بيكون صاحب عمر المقرب وزميله ف العمل،شخصيتهم شبه بعض لأكبر حد ممكن لكن يختلف عنه حيث أنه يتصف بالعصبيه الزائدة ففي بعض الأحيان لا يمكنه السيطرة عليها
شروق/بنت عم ياسمين وبتعتبرها اختها وقريبين جدًا من بعض لعدم وجود أشقاء لها
نور وهدى/دول اصدقاء ياسمين من الثانوي والحمد لله علاقتهم كويسة مع بعض ولحد دلوقتي مكملين
حبيبه/دي بقى تبقى جارتها هي اه اصغر منها ب سنه لكن عقلها يوزن بلد زي ما بيقولوا وبتحب ياسمين جدًا ودايمًا بتحكلها أسرارها وما إلى ذلك.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)