روايات

رواية لعنة الفراعنة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نبيل

موقع كتابك في سطور

رواية لعنة الفراعنة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نبيل

رواية لعنة الفراعنة الجزء السادس

رواية لعنة الفراعنة البارت السادس

لعنة الفراعنة
لعنة الفراعنة

رواية لعنة الفراعنة الحلقة السادسة

كان حورس يجلس علي فراشه وهو يزفر بغضب كيف استطاعت هذه الفتاه الهروب وحدها هذا غير معقول أبدا لآبد ان أحد ما ساعدها ولكن من هو هذا الشخص خرج من تفكيره وهو ينادي الحارس الذي يقف علي الغرفه وقال بغضب وحده / أرسل إلي نانيس فورا اريدها هنا حالا
هز الحارس رأسة بايجاب وانطلق للجناح الخاص ب المرأة المفضلة للملك نانيس طرق الباب / الملك قام باستدعائك
انتفضت نانيس بخوف شديد وهي تنظر للشخص المجهول معها وتتحدث بتوتر / حسنا حسنا اخبره بقدومي
نظرت نانيس للمجهول / يجب أن تخرج من هنا إذا رآك شخص سوف يتم قتلنا سويا
تحرك هذا الشخص ببرود من علي الفراش و وقف امامها بطولة المهيب وابتسم ابتسامه شيطانيه ومد يده وهو يرجع شعرها للخلف واقترب من اذنها وهمس بنبره مرعبه / اجعليه فقط يقترب منك وسوف اقتلكم معا هل فهمتي عزيزتي نانيس
نانيس وهي ترتجف بخوف / أنا لا ادعه يلمسني أنا
قاطعها وهو يضع اصبعه علي فمها / اشششششش فقط افعلي كما قلت لك إذا اقترب منك مقدار صغير ستكون نهايته وسأنسي أي خطة أو أي شئ تم وضعه
هزت رأسها بخوف ثم أخذت الشال الذي ترتديه فوق ثيابها وخرجت وهو فقط ينظر في إثرها ويضغط علي يده بعنف / اااااه هذا الاحمق يريدها بجانبه ولكن اقسم إنك ستندم علي كل شئ يا حورس
بينما نانيس ذهبت لجناح حورس وهي تخفي زجاجه في ثيابها نظرت للحراس بخوف ودخلت وهي ترتجف مثل كل مره تأتي إليه كان متسطح علي الفراش وينظر لها بدقه اشار لها بنزع الشال الذي تضعه بينما هي كادت تتقئ من نظراته وتتوعد داخلها علي رد كل هذا له
ابتسم حورس ونهض واقترب منها ببسمه خبيثه وقام بمد يده لشعرها وشعر بنفورها الشديد منه وارتجافها فحذب شعرها بحده وهو يصرخ / مابكي نانيس ها ما بكي حلوتي هل ترتجفين خوفا أم تقززا
نانيس وهي تنظر لعينه وتضع يدها علي صدره وتحركها وتتحدث باغواء / بل شوقا يا حورس
نظر لعينها بأبتسامه تظهر لها إنه لم يقتنع تماما بحديثها/ اوووه شوقا إذا حسنا سنري ذلك الان يا جميلتي……
كانت كريمة تنظر برعب للقلادة التي تنير بشده امسكت شيرين من رقبتها / تعالي يابت المركوب عملتي إيه يا مصيبه
شيرين وهي ترتجف / م عملتش حاجه هو أنا كنت بجرب السلسله دي فوقعت مني جيت امسها لقيتها بتنور كده وبتطلع أصوات
طمطم بخوف / أشتاتا اشتوت
دخل صلاح و مراد وهم ينظرون لهذا التجمع بتعجب
مراد / فيه إيه إللي بيحصل هنا
نسرين برعب وجاسر متعلق بها لا يتركها / شيرين وقعت العقد بالغلط وهو من وقتها بيطلع أصوات متداخله ونور قوي
اقترب صلاح من القلادة ليمسكها فصرخت كريمة / لا حاسب تسخطك قرد ولا حاجه
نظر لها بغيظ / متخافيش حتي لو انسخطت قرد هيبقي احلي عشان اليق عليكي يا قردة آنتي
ضحكت طمطم بصخب / واخيرا حد سكت الكلبه دي
كريمة بحده / الكلبه دي تبقي آنتي يا طمطم باشا
صلاح وهو يتحدث لهم بحده / اشششش اسكتوا واسمعوا فيه صوت خارج من القلاده
استمع الجميع بانتباه فصرخت كريمة / ميسرة ده صوت ميسرة
علي الجانب الاخر كانت ميسره تتشاجر مع بيك /ياض هتغابي عليك والله
بيك بصراخ من عضها لزراعه / ابعدوا هذه المتوحشة عني ااااه
ابريس بتركيز / ما هذا الضوء الصادر من القلاده
نظرت ميسره للضوء برعب شديد ثم أخذت تركض وهي تصرخ /هنموت منفجرين هنموت منفجرين
_ميسرة ده صوت ميسره
توقفت ميسره بتعجب وصدمه وهي تمسك القلاده وتنظر لها بصدمة فقد كانت صوره كريمة ظاهرة /كريمة آنتي كريمة صح كريمة
كريمه / آيوه يابت آنتي فين يخربيتك بندور عليكي بقالنا كتير
طمطم بسخريه / آيوه من الصبح بس
ميسره بتعجب / صبح إيه أنا بقالي هنا يومين
كريمة وهي تصرخ / ايووووه هنا فين بقي يا دزمه آنتي
ميسره بحزن / موضوع طويل أنا مش عارفه أنتم إزاي وصلتوا ليا بس أنا في مشكلة كبيره آوي مش عارفه اخرج منها إزاي
تحدث صلاح / يا انسه لو سمحتي ممكن تشوفي أي مكان حواليكي أو أي اشاره أو حاجه وإحنا هنجي ناخدك
ميسره بسخريه / أنا في مكان خير اللهم اجعله خير مليان فراعنه
مراد بتعجب / مليانه فراعنة آنتي روحتي المدنيه ال فرعونيه ولا إيه
ميسره بضحكه / الله ينور عليك أنا في المدينه الفرعونيه قولا وفعلا
كريمة وهي تدفع مراد بحده / اوعا يا عم أنا نطمن علي البنيه بت يا ميسره أي حد يطول معاكي في الكلام قوليله إنك تبع كريمة
نظرت ميسره لبيك بضحكه / آه يا كرميلا في واحد بارد هنا بس متقلقيش أنا هظبطه
نظرت كريمة حول ميسره ثم تحدثت بشك /بت يا ميسرة إيه يا بت كمية المزز دول آنتي عملتي زي البت طمطم و انحرفتي ولا إيه يا حزينه
ضحكت ميسره بشده / طب وبالنسبه للبس المزز ماخدتيش بالك منه
طمطم بتركيز / آه صحيح أنتم بتمثلوا فيلم فرعوني ولا إيه
كريمة وهي تدفع طمطم / اوعي يابت إما أتفرج علي المزز دول
شعرت كريمة بشخص يجذبها من رقبتها من الخلف / عيب يا ماما تعالي يا عسل مزز مين إللي تتفرجي عليهم دول
كريمة وهي تنظر لصلاح باستفزاز / المزز دول مش شايف أبو عيون خضره أو زرقه إللي هناك ده
نظرت ميسره لجيث تشير وجدتها تشير لابريس الذي ينظر لها بدقه وغموض كبير جدا لا تعرف لماذا ولكننا شعرت بجسدها يرتجف مثل أول لقاء معه بينما ازي وبيك كانوا يجلسون بكل هدوء وينظرون للعقد وكأن ما يحدث شئ مألوف لهم
طمطم وهي تتحدث / بت يا ميسرة جايبه العقد ده منين عايزه واحد زيه
كريمة / أها آنتي عايزه الف كده توزعيه علي اطفالك يا مربيه الاجيال
نظرت لها طمطم بحنق
بينما كريمه مازالت تنظر لميسره منتظرة منها أي تفسير عما يحدث هذا وعن هذه القلادة
نسرين بتعجب / بس برضو آنتي فين يا ميسره إحنا قلقنا عليكي كتير
ميسره /أنا في…….
فجأه إنقطعت الصورة والصوت القادم من الجهه الاخري
نظرت ميسره للقلاده بفزع / كريمة نسرين طمطم حد سامعني حد يرد عليا ما صدقت ألاقي حد
نظرت ميسره حولها بدموع
نظر لها ابريس ببسمه واقترب منها وتحدث بجديه / يبدو أن طاقه الحجر إنتهت
نظرت له بدموع وتعجب / حجر
هز رأسه بنعم وامسك القلادة واشار لحجر ازرق يتوسط القلاده وخافت جدا
ابريس بهدوء / هذا يسمي حجر الطاقه يتم استخدامه هنا في اعمال كثيره ويتم أعاده الطاقه به عن طريق الشمس
ميسره ببسمه / هذا يعني آنني أستطيع التحدث معهم ثانيا
هز ابريس رأسه بايجاب ثم نظر للعقد بتعجب ورفع انظاره لها بغموض / ولكن من أين حصلتي علي قلادة الابعاد هذه إنها نادره جدا بل تكاد تكون منعدمه
نظرت ابريس للقلاده بتعجب / دي بابا عطاها ليا وفيه وآحده كمان بتاعت ماما نسيتها في شنطتي
هز ابريس رأسه وهو يفكر في شئ ما يبدو إنه واخيرا حان الوقت
لم تنتبه ميسره إنه فهم حديثها بدون إن تتحدث بلغته
ولكنه تحدث إليها
ثم اشار لها علي أحدي الغرف / هذه غرفتك أرجو أن ترتاحي قليلا لأن هناك حديث طويل احتاجك به
بيك باعتراض / هذه غرفتي أنا يا ابريس ماذا تفعل
ميسره وهي تنظر له بشر / حبيت الاوضه دي خلاص هروح ارتاح شكرا لك
ثم ذهبت للغرفه تحت نظرات بيك الجحيميه
دخلت للغرفه ونظرت حولها بتعب هي انهكت نفسها كثيرا بالله نظرت للقلاده وهي تفكر كيف يمكن لهذه القلادة إن تجعلها تتواصل مع شخص في زمن آخر شعرت باهتزاز فنظرت بفزع واخذت تعبث في ثيابها بسرعة وفجأه فتحت أعينها بشده هذا هذا هاتفها………..
نظر بيك لازي وهو يشير بعينه لابريس الذي ينظر في الفراغ بصدمه
ازي وهو يقترب منه بحذر / مابك ابريس هل هناك شئ ما
بيك بتعجب / نعم صحيح فمنذ رؤيتك لقلادة الابعاد وانت هكذا لا تقل إنك أول مرة تري قلادة ابعاد يارجل ما بك
تحدث ابريس وهو ينظر إليهم ولا يصدق شئ / لقد لقد تحققت النبوءه إنها الشمس
نظر بيك بصدمه لازي وقد انعقد لسانهما لعد إن يأسوا من تحقيق النبوءه ها قد أتت
بيك وهو يبتلع ريقه / لما تقل هذا ربما إنت مخطأ
تحدث ابريس بسخرية / بغض النظر عن ثيابها الغريبه ولغتها المختلفة عنا ولكن قلادة الابعاد لم تكن مع أي شخص سوي
أكمل إزي بصدمه /لا تقل إن هذه هي ابنتهم
هز ابريس رأسة وهو يتحدث بغموض /نعم إنها هي عادت بعد كل تلك السنين
كريمة وهي تنظر للقلادة بتعجب / هي قفلت ليه مره وآحده
نسرين / مش مشكله المهم اننا اتأكدنا إنها بخير الحمدلله
طمطم بدلال / اوووه شوفتوا الكريم كراميل إللي كانو معاهم ياخربيت حلاوه أمهم
كريمه وهي تشير لطمطم البت دي عايزه تتمسك في ميدان عام ويرجموها دي هتبوظ براعم المستقبل دي البت شيرين أختها بقت منحرفه صغيره اللهم بارك الواحد خايف من سلالتك يا بت آنتي
طمطم وهي تعدل حجابها بدلع / حقد وغيره اڤري وير اوووف بجد اوعي كده يا كرميلا آنتي إما أروح أعمل مكالمه مهمه
كريمة بسخرية / أمال مهمه آوي مهمه خالص بقولك إيه يا اوختشي
طمطم / yes
كريمة / الله يرحم ابوكي ويفشش الطوبه إللي تحت راسه كويس إنه اتكل بدري المهم سلميلي علي اسورتك
طمطم / لا اسورتي خلاص بقي راح لحاله
كريمة وهي تحتضنها بدراما / الواطي ال……. ليه كده هي بنتنا تتعايب ولا إيه الف مين يكلمها يا ختي سيبك منه لو كان خيرا لبقي
طمطم بتأثر / فعلا والله أنا مزعلتش نفسي علي حد باعني
مراد وهو ينهض بحنق ويصرخ / يارب النيزك يارب أنا رايح ارتاح عشان هنشل
نظر صلاح له / هو محدش شاغل نفسه بموضوع السلسله غيري ولا إيه
كريمة / سلسله إيه دلوقتي بنقولك اسورتها سابها إيه مش حاسس بالكارثه مفيش جنس إحساس عندك يا خي اتقي الله شويه في جدول باظ هنا يعني مثلا دلوقتي في وقت مكامله اسورتها هتعمل إيه ها
طمطم وهي تخرج من احضانها / لا متقلقيش الحمدلله اتعرفت علي واحد بس بلجيكي
‏كريمة / آيوه بقي هو ده الكلام مش اسورتك ادخلي في الدولي علي طول
‏هز صلاح رأسه بصدمه من حديثهم /أنا هغور ادفن نفسي يخربيتكم ده أنا مبعملش نص اللي بتعملوه ده
‏ثم نظر لنسرين التي تجلس وهذا الشاب ينام علي قدمها وهي تنظر له بحنان شديد / نسرين لينا حوار طويل بخصوص إللي بتعمليه ده
‏نظرت له نسرين بحزن / يا صلاح ده
‏صلاح ببسمه / لبنا كلام مع بعض
‏ثم تركهم ورحل
‏بينما كريمة نظرت لجاسر / امممم الخواجة ده قمر يعني بس محتاج شويه تغيير
طمطم وهي تركز علية / اممممم عرفت إيه رأيكم نقص شعره ده هيبقي أجمل
كريمة وهي تشير لطمطم/ إسمعي من الخبره دي احسنتي يابنتي والله
نظرت ميسره لجيب البنطال وهي تخرج منه هاتفها بتعجب و تذكرت حينما خرجت في ذلك اليوم من منزل الفتيات إنها أخذت هاتفها معها ابتسمت بفرحة إن هناك شئ هنا معها ربما يهون عليها ما يحدث أخذت تنظر في الصور علي الهاتف ووالدها ووالدتها ومر وقت طويل وهي هكذا نظرت وجدت الساعه متأخرة فوضعت الهاتف في جيبها مجددا ولكنها شعرت بشپ صلب في جيبها اخرجته ووجدته ذلك الشئ الذي وجدته في المقبره وكان سبب لحضورها هنا نظرت إليه بتركيز / عين شبه العين آوي
بقي آنتي يا…… إللي رمتيني الرميه الهباب دي مهو كان يوم كاروهات يوم ما دخلت المقبره
ثم جزت علي أسنانها وهي تتذكر ذلك الشاب ال….. الذي قام بسجنها في المقبره / يارب أشوفك مسحول يا كلب إنت يارب يحصل فيك أكثر من إللي حصل فيا ده
اوووف هو البيت ده مش فيه أي أكل هموت من الجوع
نهضت ميسره وخرجت وجدت المنزل فارغ تماما / امممم هما ناموا ولا إيه الشمس لسه مغربتش يمكن بيناموا بدري
تنهدت بتعب واخذت تبحث في كل مكان في المنزل علي أي طعام / ياربي جعانة آوي هموت ما اكلتش بقالي مده طويله يارب
سمعت صوت خلفها /هل تبحثين علي طعام
ألتفت وجدته ازي نظرت له بحرج / هو إنه في الحقيقه لم أتناول أي شئ منذ فتره طويله لذا
ابتسم ازي وذهب في اتجاه غرفه صغيره / اتبعيني
ذهبت ميسره معة لهذه الغرفة وجدتها تحتوي علي معدات طبخ من الفخار ومنطقة لاشعال الخشب حولها قاعده فخار نظرت لازي بتعجب
ازي ببسمه فخر / معك ازي أفضل طباخ في طيبه كلها
ميسره وهي تصفق / طيبه……… نورك يا حبيبه
بنوت في الانشوده دي
كان ازي ينظر لها بجهل / عفوا
ميسره بضحك / حسنا لا تهتم لا تهتم
أخذ ازي يعد الطعام وهي تحدثه / هل تعرف كان الجميع يسخر مني انني أتعلم اللغه المصرية القديمه ولكن أنا كنت شغوفه بها والان انظر جاء وقتها حتي استفاد بها
نظر لها ببسمه ولم يعقب
في ذلك الوقت دخل ابريس للمطبخ وهو يفرك في شعره فقد كان هائج بسبب نومه
ميسره في سرها / فرتيكة الولد يخربيتك
نظر ابريس لهم / وأنا أيضا ازي أريد إن أكل
ميسره بحنق / أنا طلبت اولا ازي
دخل بيك للغرفه وهو يتحدث باستفزاز / دعك منهم ازي واعد الطعام لي
ابريس وهو يضع يده امام صدره/ حقا ؟؟؟؟إذا اسمع هذا ازي سيعد الطعام لي أنا أولا
ميسره بضيق مثل الاطفال / ما بكما أنتما أنا من طلبت منه أولا
بيك / أيتها الحمقاء آنتي…….
قاطعه ابريس / حسنا ازي جهز الطعام لها أولا
نظر له بيك بحنق / ماذا ابريس
ابريس بنظره تحذيرية / بيك قلت لك ميسرة هي من ستأكل أولا
ميسره وهي تنظر له وتغمز / يا حلاوة إسمي منك يا كرميل إنت
ابتسم ابريس ونظر لبيك / غدا سنذهب لعمل مهم بيك إما ازي سيظل هنا مع ميسرة
ازي وهو يضع الطعام امام ميسرة / آه تفضلي يا جميله طعامك وانتم أيضا تفضلوا هذا لكما
جلس الجميع يأك الطعام في هدوء شديد قاطعته ميسره وهي تتنهد براحه / يااااااه يا عبصمد أخيرا الواحد كان هيموت من الجوع
نهض بيك وغمز لها/ هيا يا عزيزتي اغسلي هذه الاواني
ميسره وهي تتخصر / ليه يا خويا كنت الفلبينيه إللي جابها أبوك ولا إيه أنا هنا ضيفة لحد ما أعرف هرجع إزاي
بيك وهو يحرك فمه بسخريه / بلا بلا بلا لا اهتم لما تقولي هيا انتهي من المكان
ميسرة وهي تهجم عليه / أنا أساسا مش طايقه أهلك من ساعه ما جيت تعالي بقي
نظر لها برعب ثم اخفي زراعيه عنها حتي لاتفعل مثل آخر مره
بينما ابريس ابتسم ببرود عليهم واشار لازي الذي ذهب وجذب بيك
بيك بصراخ / دعني يا رجل سأقتل هذه الغبيه يا غبيه آنتي لا أعرف لما احضرناها إلي هنا شخص لا يمكن تحمله
ميسره وهي تركض له ولكن منعها ابريس وهو يضمها من الخلف / اششش اهدئي يا فتاه لما آنتي غاضبة هكذا
هدئت ميسره وهدئت حركتها وهي تشعر بانفاسه التي تقتلها تماما
ابريس وهو يهمس لها / اشعر بأن قلبك سيخرج من مكانه لما ياتري
ميسره وهي تتحدث بتخدر / يمكن عشان حضرتك لازق زي الخفاش فيا استغفر الله ده جدك يا ميسره متتنسيش كده
ابتسم ابريس أكثر ثم همس في اذنها / حسنا لا بأس سابتعد حتي لا يخرج قلبك من الخفقان
ابتعد عنها ونظر بعينها وتحدث ببسمه وهو يغمز / هيا اذهبي للنوم يا صاحبه العيون الزرقاء
نظرت ميسرة في اثره بتخدر / ياخربيت أمك يا أخي هموت مجلوطه منك إيه ده بس ياربي مش معقول كده الواد حلو حلاوه أوفر تموع النفس اوووف أنا لازم اشغل نفسي بحاجه عن كتلة الفتنة دي 🤔
في الصباح الباكر كان الجميع يتحهز للخروج
كانت ميسرة تضع هاتفها علي الطاولة وتهز وسطها بدلع وترقص علي أنغام نانسي عجرم وتغني معها / ما تيجي هنا وأنا احبك عشان أعيش علي حسك حبيبي ده إنت الدنيا وأنا موت لو غيري يمسك
خرج ابريس من الغرفه بتعجب علي صوت نغمات غريبه ونظر لعل بتعجب وهي تهز وسطها وتكمل غناء /ما تيجي هنا خد فكره ده أنا بالنسبالك بكره أستاذه في الدنيا مذاكره طمن روحك ده أنا نصك
خرج بيك وهو يفرك عينه / ما هذه الضوضاء في الصباح اوووه نسيت لقد احضرنا قرد في المنزل
امسكت ميسره تمثال صغير بجانبها والقته عليه
بينما هو انحني بسرعه ونظر للتمثال الذي كسر وتحدث بصدمه / يا مجنونه كدتي تقتليني
نظرت له ببرود وابتسمت باستفزاز
ثواني وكان الباب يطرق بشده ذهب بيك وهو يهتف بحنق / حسنا أنا قادم حسنا
فتح الباب وجدها نفتيس وهي تحمل صينيه طعام وتتدلل بطريقه كبيرة / هيا ابريس احضرت الفطور
ميسره وهي تهتف بحنق / فيفي عبده الفراعنة خمسه امووواه
ذهبت إليها وأخذت منها الطعام ثم ضربتها بوسطها فسقطت بحده وهي تصرخ تحدثت ميسرة ببسمه مستفزه / عنك اعروسة.
نفتيس بحده / هذا ليس طعامك بل طعام ابريس
ميسره بضحك وهي تترك الطعام وتقترب من ابريس بدلال /وأنا و ابريس إيه مش واحد
ثم ضمت رقبتة وأخذت ترمش بسرعه / ولا إيه يا حياتشي مش إحنا واحد أليس كذلك يا عمري نحن قلبان في جسد واحد
ابتسم ابريس بخبث شديد وضمها إليه بشده / نعم يا حبيبتي كذلك
بيك وهو يغمز لابريس / أظن إن ابريس أحب هذه اللعبة
بينما ميسره توترت بشده ولم تستطع النظر في عينه أبدا وكسابقة في تاريخ ميسره احمرت وجنتيها بشده وكادت تموت من كلامه بينما هو ابتسم بشده فقد عرف طريقة اسكاتها
ثواني وكان باب المنزل يندفع بشده والخرس يملئون المكان صرخ أحدهم / هاهي الهاربة احضروها
……
كانت نسرين تجلس وننظر لجاسر ببسمن فبعد قص شعره أصبح وسيم للغايه
ابتسمت له / اوووه قمر يا جاسوره
كريمه وهي تنظر لها / جاسوره واسوره والله نفس الشي ولكنكم تحبون طمطم
تجاهلتها نسرين ونظرت لجاسر الذي فقط ينظر لها ويبتسم / عايز كيكه
ضحكت ميسره علي لطافته / ياخربيت السكر يا ناس إستني هروح اجبلك كيك كتير يا باشا
خدي بالك يا كريمة منه
كريمه بسخريه / متخافيش يا ختي هاخد بالي من ابنك
نسرين بحنان شديد / هو إبني فعلا
ثم خرجت وذهبت للمطبخ لتحضر له الكيكه أخذت تبحث حتي وجدت عبوه اخيره / الحمد لله شيرين ما اخدتش بالها منها
شيرين من خلفها / لا أخدت بس سبتها لجاسر عشان هو بيحبها
ابتسمت عليها نسرين
شيرين / صحيح عمو سالم عايزك في الصاله
نسرين بتعجب / بابا عايزني ليه
هزت شيرين كتفها بجهل وهي تلعب بشعرها/ ما عرفش
خرجت نسرين واتجهت للاسفل وجدت والدها يجلس امامها وهناك شخص يجلس مقابله ولكن ظهره لها
تحدث والدها سالم ببسمه /تعالي يا نسرين يا حبيبتي حضره الظابط جاي عشانك
نظرت نسرين وجدت الظابط يجلس ويبتسم لها ولكن هي تحدثت بتعجب / بس مراد لغي المحضر ولقينا البنت
والدها بتعجب / محضر إيه وبنت إيه حضرة الظابط جاي طالب أيدك
نظرت نسرين بصدمه له / طالب أيدي
سالم ببسمه / آيوه يا بنتي آنتي إيه رأيك
نظرت نسرين له بخجل وكادت تتحدث ولكن سمعت صراخ جاسر باسمها / نسرررررىين
صرخت نسرين وركضت للغرفه متجاهلة الجميع / جااااسر
*معاني بعض الأسماء *
معنى الاسم نانيس
أصل الاسم فرعوني
اسم لزهرة فرعونية، وهو من اشهر اسماء بنات جميلة ومنتشرة في العالم العربي، كما أنه اسم لمدينة في الشام الوحيدة التي لم تستسلم للعدوان الصليبي. وتتسم صاحبة اسم نانيس بأنها فتاة رقيقة ومرهفة المشاعر، متقلبة المزاج، وجريئة، تحب الإستمتاع بالحياة وتجربة المغامرات الجديدة، كما أنها قوية وذات شخصية قيادية
.معنى الاسم أسينات
أصل الاسم فرعوني
اسم فرعوني معناه الفتاة الجميلة والعطر بالرائحة الطيبة، كما يعني في اللغة الفرعونية “هدية إيزيس”،وله معنى آرامي هو “الشجرة التي تحتوي على شوك”. وتتميز صاحبة اسم أسينات بأنها فتاة جميلة وتميل للكلاسيكية وتفضل الحياة الروتينية، تقدس الحياة الزوجية وتحب الإستقرار في حياتها
.أبريس هو اسم أحد أبناء الملوك ويتسم صاحب الاسم بالشموخ والجرأة والإقدام وسرعة اتخاذ القرارات
| ازي / هو اسم ذكرى يتمتع بالدهاء والقوة والشجاعة والحرص على تدبر الأمور .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى