روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء الثامن عشر

رواية عشقي الوحيد البارت الثامن عشر

رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الثامنة عشر

نرجع لاحمد لما اتقدم علي مازن بكل غضب وعيونه كلها شرار ومسكه من هدومه وضربه بالبوكس بكل قوته مازن وقع علي الارض طبعا ونزل دم من بوقه احمد لسه حيكمل لقي ساره دخلت وجرت علي مازن وقالت :علشان خاطري يا أبيه كفايه هو مكنش قصده حاجه هو كان بيعتذر بس علشان خاطري كفايه اعتبرني أنا غلطت قالتها بانهيار .
مازن قام وقوم ساره وقال لساره تطلع بره .
ساره :انت بتقول اي انت بتعقد الدنيا اكتر لي كدا.
مازن بشجاعه :من فضلك يساره اطلعي بره المشكله بيني وبين اخوكي لو بتحبيني اطلعي .
ساره راحت ناحيه احمد :ارجوك يا أبيه لو ليا خاطر عندك متضربوش .
احمد رفع سبابته في وشها وقال بحده :اطلعي بره غوي من وشي تقعدي بره زيك زي الجذمه انا غلطان أن أنا وثقت فيكي حسابك معايا بعدين يساره أن ما خليتك تبكي بدل الدموع دم مبقاش أنا العقيد احمد والله لأكون مربيلك الخوف حخليكي تشوفيني بس تموتي من خوفك امشي اطلعي بره .
ساره :بصدمه من كلامه وهي واثقه أن اخوها يقدر يعمل كدا وقالت حاضر يا أبيه وبصت لمازن ومشت .
احمد لسه حيمشي لقي مازن وقف قدامه .
مازن بهدوء :حضره العقيد اسمعني اعتبرني اخوك الصغير واسمعني الا حصل دلوقتي ساره ملهاش ذنب هي قالتلي اطلع بره أنا مرضتش وضربتني بالقلم كمان فلو عاوز تعاقبها بلاش هي عاقبني أنا جاهز لاي عقاب انا تحت امرك بس اسمعني انا مليش اخوات يعني أنا وحيد مليش غير ابويا وامي واصحابي اول ما عرفوا أن ابويا لواء بعدوا عني علشان هما بيشربوا سجاير بعدوا عني وسابوني وكانوا بيجرحوني بكلامهم .
احمد بحده قاطعه :انت مش حتحكيلي قصه حياتك انت حر المحترم محترم لنفسه يشاطر .
مازن برجاء ودموع :طب حضرتك عاوز اي وانا اعمله بس بلاش تعاقب ساره .
احمد بحده :ابعد عنها نهائي مشوفكش قريب منها تنساها خالص .
مازن ودموعه نازله زي الشلال :بس انا بحبها وعاوزها بالحلال ومستني نخلص الثانويه وحتقدم ليها بعد الثانويه .
احمد بحده:الا عندي قولته مفهوم .
مازن بتعب :تمام يحضره العقيد أنا حبعد عنها خالص هي كمان مش عاوزاني في حياتها ودا وعد مني للابد عن اذنك .
مازن طلع وبصلها نظره اخيره تحت عيون احمد وقالها خلي بالك من نفسك يساره دي اخر حتشوفيني فيها وضحك بوجع وقال متنسيش وعدك بقه ليا وتبقي دكتوره وتدخلي طب بالتوفيق ليكي .وسابها ومشي وطلع من القاعه بدموع وروح بيتهم وساره طلعت وراه وأحمد بيراقبهم بغضب ولسه بتلف لقت احمد وراها خدها علي العربيه علشان الناس .
ساره بعياط :خلاص يا أبيه الحكايه خلصت ارتحت كدا .
احمد بغضب :ضربها كذا قلم وراء بعض علشان تفوق من الوهم الا هيا فيه ولمذاكرتها الا اجلتها لأن السنه الجديده بدأت وشدها من طرحتها :اقسم بالله يساره لو مفوقتيش من الهبلا ولمذاكرتك يهانم لأكون أنا مفوقك بطريقتي الخاصه انتي وراكي ثانويه عامه السنه الجايه ركزي احسنلك وانا من هنا ورايح لأكون واقفلك علي الوحده فاهمه.
ساره بعياط اكتر :خلاص يا أبيه سيب طرحتي انا اسفه أنا حركز في المذاكره والله خلاااص .
احمد :اما نشوف أنا عملت كدا علشان اشوف حبه ليكي يغبيه وحيقدر يتمسك بيكي ولا لا لكن العيب عليكي من الأساس دلوقتي حالا تنزلي الحمام تعدلي طرحتك واياك اشوف دموعك دي يلاااا.
ساره انتفضت : حاضر.
رجع احمد وساره الفرح واللواء حسين عرف أن ابنه مشي وعرف برده أن حصل مشكله بس سكت وعلي الساعه 1 بليل العرسان روحوا بيتهم ودخلوا شقتهم .
محمود :نورتي بيتي يناهد قلبي .
ناهد بكسوف :بنورك يحبيبي.
محمود :يلا روحي غيري هدومك علشان نصلي ونتعشي .
ناهد :حاضر .
محمود خد هدومه وطلع بره علشان تاخد راحتها وناهد حاولت تفك سوسته الفستان معرفتش قعدت علي السرير ومحمود دخل وقال : اي مالك مغيرتيش ليه .
ناهد :معرفتش افتح سوسته الفستان .
محمود :تعالي وانا افتحالك .
ناهد بكسوف :لااا لا رن علي ساره خليها تيجي تفتحها .
محمود :ناااعم ساره مين دلوقتي بقولك اي اعقلي كدا أنا حفتحالك.
ناهد لاا يعني لا وضربته بالمخده وطلعت تجري .
محمود بزعيق :ناااهد اعقلي أنا حفتحالك مش حلمسك لو عاوز المسك كنت خدتك غصب عنك ومحدش ليه حاجه عندي لكن مش انا الا المس مراتي غصب فاهمه.
ناهد انتفضت من صوته وقالت :متزعلش يمحمود بي انا مكسوفه جداا خلاص تعالي افتحها.
محمود خدها من ايديها وباس رأسها وقعدها علي كرسي التسريحه وبدأ يفك الطرحه بتاعتها علشان الدبابيس وطبعا فتح السوسته وطلع وناهد اطمنت وفعلا اتوضت وصلوا واتعشوا وبعدين خدها في بحور عشقه وأصبحت زوجته قولا وفعلا .
تاني يوم محمود لقي الباب بيخبط لقي العائله جايه تبارك ليهم وفعلا رحب بيهم جدا وناهد طلعت سلمت علي الكل ودخلت المطبخ تجيب الحلويات وساره معاها وطبعا ناهد اعتبرتها اختها الصغيره وبعد شويه نزلوا وعلي الساعه 10 بليل بطلنا كان بيعمل رياضه لقي حضره اللواء بيرن عليه .
احمد :اهلا حضره اللواء في حاجه ولا اي .
اللواء حسين :تعالي عند الكورنيش علشان عاوزك في حاجه مهمه .
احمد :حاضر .
طلع احمد علطول لبس وخد عربيته ومشي وقابل هناك حضره اللواء .
احمد :خير يحضره اللواء .
اللواء حسين :اسمع بكره باذن الله تنفيذ العمليه علي المغرب حتسافر انت ومحمد الفجر علشان توصلوا يفاجأ بدري حتلاقي هناك ضابط المقدم أسر عنده يخت في البحر لازم البنات ترجع لاهاليها بكره مش عاوز غلطه وانا ححجز ليكوا تذاكر طيران علشان البنات ترجع علطول فااهم .
احمد :فاهم يفندم .
اللواء حسين :متزعلش من ابني مازن اعتبره اخوك الصغير هو حيسافر ايطاليا يكمل عند عمه السنتين دول سلملي عليه اخواتك وابوك.
احمد :يوصل يافندم.
احمد طبعا خد المعلومات المهمه وسافر هو ومحمد الفجر ووصلوا سفاجا الساعه 12 لقوا فعلا أسر هناك مستنيهم باليخت .
احمد :اهلا اهلا حضره المقدم اخبارك اي .
اسر :الحمد لله يافندم اخبارك اي نورت سفاجا .
محمد :بنورك يا أسر .
اسر استغرب :مين حضرتك .
محمد :أنا المقدم محمد الرفاعي زميل حضرتك العقيد.
اسر:؟…
نرجع لاحمد ومحمد لما سافروا ووصلوا سفاجا هناك الساعه 12 لقوا المقدم أسر مستنيهم في اليخت .
اسر :اهلا اهلا حضره العقيد نورتنا .
احمد :بنورك حضره المقدم اخبارك اي .
اسر :الحمد لله تمام اتفضلوا عبل ما اجيب ليكم ضيافه .
محمد :اتفضل يلا .
اسر :مين حضرتك .
محمد :أنا المقدم محمد الرفاعي زميله .
اسر:اتشرفت بحضرتك .
اسر راح يجيب الاكل وساب محمد واحمد في اليخت .
احمد :انت بتكلم الراجل كدا ليه .
محمد :هو كدا .
احمد بحده :يعني اي هو كدا ما تتضبط بدل ما اعدلك احسنلك .
محمد :أنا غاير في داهيه احسن بعيد عنك.
احمد استغرب طريقته وراح لمحمد لقي الدموع في عينه عرف انو غيران حضنه بقوه وقال :انت ابني البكري يا محمد دائما مغلبني معاك كدا محدش يقدر ياخدني منك يحبيبي ومحمد شدد علي حضنه وأسر جيه وجاب الاكل ومحمد اعتذر ليه وأسر عرف بالصداقه القويه بين احمد ومحمد وجيه وقت التنفيذ صلوا المغرب وأسر بيراقب سفينه الشيمي وفعلا لقي مجموعه بنات كبيره جدا .
في سفينه الشيمي جابر وقعت عينه علي بنوته في غايه الجمال اسمها جايدا استوووب نعرف مين جايدا (جايدا بنوته بشرتها ناصعه البياض وعيون سوداء وشعر اسود سواد الليل خلصت ثانويه عامه والدها توفي وهي صغيره وطبعا خالها متخانق مع امها علشان الورث وهو اخدها باعها ليه ولما والدتها عرفت توفت )جابر أمر رجالته ياخدوها وهي مش مبطله صراخ وفجاه احمد هجم علي السفينه ومحمد وفعلا تم القبض علي جابر الشيمي ومحمد خد البنات في يخت علشان يسافروا وحضره اللواء استناهم في المطار ورجعت البنات لأهلها وأسر عينه وقعت علي جايدا وفضل متنح فيها وأحمد لاحظ كدا وراح طبعا ينقذها وضرب الرجاله الا كانت ماسكه جايدا وجايدا وقفت وراء ضهره وفجااااااااه؟…….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى