رواية صغيرة الليث الفصل الرابع 4 بقلم صفاء أحمد
رواية صغيرة الليث البارت الرابع
رواية صغيرة الليث الجزء الرابع
رواية صغيرة الليث الحلقة الرابعة
ادهم.. افهميني انا بحبك ياقمر
قمر بعصبيه.. بس مرات اخوك انت فاهم
مروه دخلت.. متهدي ياقمر مبيقولك بحبك
قمر بعصبيه.. انتي تخر”اسي خالص فاهمه جتك القر”ف
دخل ليث.. في اي يامروه
مروه بدلع.. البتاعه دي وبتشاور عل قمر بتقول بتحب ادهم ونا بقولها انتي مرات اخوو مش هينفع
ليث ببرود.. سبيها تعمل الي هي عايزة واكمل بسخريه او هي عملت الي عايزة
قمر بدموع.. صدقتي ياليث انا مظلومه
ليث بزعيق.. ينفع تخر’اسي خالص وتجهزلنا الاكل عشان ناكل انا ومروه
قمر مسحت دموعها.. حاضر ياليث اتفضل الاكل عل السفراء
مروه بفرحه.. بجد انت قولت عل مروه ياحبيبي وحضنتوو
ليث حضنها.. ايوة يروحي ليكي
قمر بصلهم بزعل عل نفسها
ليث اخد مروه ومشي عشان ياكلوو
عل السفراء الكل قاعده ياكل الي قمر
الجد بستغراب.. امال فين يابني مراتك
ليث ببرود.. هتاكل في المطبخ واتعودو انها هتاكل في المطبخ
الجد.. ليه انشاء الله
ليث ببرود.. اهو كدا
الجد بيكلم نفسه.. اكيد مروه وادهم عملوو حاجه
ليث بصوت عالي.. قمر ياقمر
خرجت قمر.. نعم ياليث
ليث.. امال مش بتردي ليه
قمر.. مخدتش بالي
ليث.. لا ياختي لازم تاخدي بالك المرة. الجاي
قمر.. حاضر
ليث.. هاتيلي مياء
قمر راحت جابت
ليث خلص اكل ومشي
ام ليث.. بقولك ياقمر
قمر.. نعم ياماما
ام ليث بخبث.. متيجي اشتريلك لبس
قمر.. مامعايا لبس والله
ام ليث.. لا لبس تاني روحي بس البسي ونروح
قمر بستغراب.. حاضر وراحت تلبس
بعد شويهه
قمر خرجت لبسه.. يلا ياماما
ام ليث.. يلا وخرجو يشترو قمصان نو’م
قمر شافتها وقالت بكسوف.. لا لا انا مش بلبس كدا
ام ليث.. لا تلبسي يابت ودلعي جوزك
قمر اخدت كام واحد ورحو
روحو بليل
ليث.. كنتي فين ياهانم
قمر ببرود.. بنشتري حاجات انا وماما
ليث.. طب اطلعي عل الاوضه يلا هشوف جدي وجايلك
قمر طلعت الاوضه وقست اللبس الي جابتوو
كانت لبسه قميص نو’م اسود وقصير اوي
قمر بصه عل نفسها في المرايه.. قمر وشغلت اغنيه وفضلت تر’قص لحد ماهوب ليث فتح الباب
ليث بصلها بصدمه.. انتي حقيقيه.
قمر بكسوف كانت هتخش الحمام ليث مسك ايدها وشد. ها لي
قمر بكسوف.. عيب ياليث اوع خليني اخش اغير
ليث.. توتو مش هتغيري وقر’ب منها وقب’لها في وشها كلوو وقرب وو
اشرقت الشمس
صحي ليث وبص عل قمر وجات عينه عل السرير شاف د’م
ليث.. معقول يكون كلمها صح قمر قمر اصحي
قمر.. ايه بقي سبني انام
ليث بجديه.. قومي كدا
قمر.. ايه ياليث في ايهه
ليث… انتي الي قولتي بجد
قمر بدموع.. اه بجد وهي الي قلتلي كمان مروه
ليث حضنها.. انا ظلمتك بجد ياقمر
قمر.. اه شوفت
ليث.. نفتح صفحه جديده ومتخافيش مش هشك فيكي ابدا مهم حصل
قمر.. بجد بس انا زعلانه منك
ليث قر’ب منها بخبث.. طب عايزاني اصلحك ازاي بس
قمر بكسوف.. مش كدا اوع بقي
عل السفراء
ام ليث جابت الخدام من تاني
نزلت مروه بستغراب.. ليه يامرات عمي بتجيبي الخدام مكفايه قمر
ام ليث بجديه.. لا والله الي بتتكلمي عليها دي مرات صحب البيت الي قاعده فيا دا فاهمه لو قربتي منهم تاني او حولتي تاذيهم انتي فاهمه هعمل اي ومشيت
مروه.. بقي كدا ماشي وراحت لاادهم
مروه لادهم.. شكلها حنت لي اسي ليث من تاني
ادهم.. انا قررت ابعد عنهم يامروه
مروه بصدمه.. ايه تبعد عن مين
ادهم.. اه هبعد عنهم قمر بتحب ليث وهما بيحبوو بعض بجد وانا مستهلش اني اضيع حبهم
مروه بخبث.. بس انا مش هسبهم بقي
ادهم بزعيق.. ولو قربتي منهم تاني يامروه انا الي هقفلك فاهمه ومشي
مروه بضحك.. مالهم الناس دول
عند ليث وقمر
الباب خبط بتعهم
ليث.. يووو الواحد مش عارف يقعد مع مراته
قمر بضحك.. هههه قوم بس شوف مين الي عل الباب
ليث قام وشاف الخدامه.. نعم
الخدامه.. ليث بيه الفطار جهز
ليث.. تمام روحي انتي وهننزل وراكي وقفل الباب
قمر كانت دخلت تاخد دش
ليث بضحك.. بردو مشيتي ماشي عقابك دقل
قمر خلصت وخرجت.. ايه خلصت.
ليث.. اه يلا ننزل ونزلوو
وليث مسك ايد قمر
مروه.. اي دا ايه دا صلحتها يعني الخا’ينه
وليث.. مسمعش صوتك انتي فاهمه واه اتصلت باابوكي وجاين ياخدوكي عشان هتتجوري من الصعيد
مروه بصدمه.. ايه بلاش ارجوك ياليث
ليث ببرود.. مفيش كلام تاني ويلا جهزي شنطتك
مروه.. بلاش ونبي ياليث واخدها الخادمين الي اوضتها
ليث.. علفكر انا وادهم اتصلحنا ووهو ماكنش لي اي زمب
ام ليث.. وعملت اي ياادهم
ليث.. بصي ياستي
فلاس باك
الجد.. استنا يابني
ليث.. نعم ياجدي
الجد.. تعال في المكتب
واخدو عل المكتب لقا ادهم
ليث.. عايز اي ياجدي عشان انا مش هكلم حد
الحد بجديه.. اسمع اخوك الاول
ادهم بزعل.. بص يااخويا انا الصراحه اعجبت بقمر وانا ومروه عملنا خطه ساعتها مروه ادتها عصير في منوم واول منامت قمر اخدنها عل اوضتك ونا قلت التيشرت واخدنا كام صورة واحنا جمب بعض بس والله ندمان بس قمر ملهاش ذنب هي بتحبك بس لازم تبعد مروه عنكم
ليث بضحك.. منا مصدقك يااخويا وحضنو بعض وادهم عيط.. سامحني يااخويا
ليث.. مسامحك
وصلحو بعض
باكك
ام ليث.. يااا ياقمر كل دا حصل معاكي
قمر.. الحمدالله ياماما
ادهم.. سامحيني بجد ياقمر
قمر.. انت زي اخويا واكيد الشيطان دخل مابينا وانتو عرفين مين الشيطان
وقعدو يضحكوو
وابوو مروه جاها واخد مروه
قمر بضحك.. اخيرا البلوه دي مشيت
ليث بضحك.. بس يابت
قمر بغيرة.. ايهه صعبانه عليك
ليث بخبث.. انتي فلحته الشما’ل يابت
قمر ضحكت ضحكه مياععه.. ههه
ليث بجديه.. وطي صوتك ابقي اضحكي في اوضتنا يروحي ومشي راح الشركه
قمر دخلت المطبخ وعملت اكل
ام ليث.. دخل المطبخ ليه بس يابنتي
قمر بابتسامه.. بحب اعملكوو الاكل ياماما
ام ليث.. عمله زي يابت ياقمر لما ابو ليث يخرج انا افضل اعملو الاكل
ودخل ابو ليث
حاتم بغزل لمراته.. ولدلوقتي يابت ياقمر
قمر بضحك.. ربنا يخليكو لبعض ياعموو
حاتم.. عمو اي بس قوليلي بابا
قمر.. حاضر يابابا
حاتم.. يلا بقي عايزين ابن ليث ينور البيت
قمر بكسوف.. انشاء الله ربنا يديني من عندو ياعمي
كريمه ام ليث.. روح بقي ياحاج خلينا نعمل الاكل
حاتم.. حاضر ومشي
بليل الكل قاعد عل السفراء ومستين ليث
قمر بقلق عل ليث… اتاخر ليث النهارده ياماما
ليث.. جيت ياحبيبت الليث انتي
قمر بكسوف.. بس احنا قدام اهلك
ليث بصوت عالي.. مراتي بتكلم مع مراتي
قمر بكسوف.. مجنو’ن
ليث بحب.. بس بيحبك
كلوو طلع عل اوضته
اشرقت الشمس
بحبكم يااحلي ناس في الدنيا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة الليث)