رواية نسر القمر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء السابع والثلاثون
رواية نسر القمر البارت السابع والثلاثون
رواية نسر القمر الحلقة السابعة والثلاثون
بدر ‘طمني يا دكتور بنتي فيها ايه
الدكتوور :هي ضغطها واطي ودمها ناازل جدا وده خطر على صحة الجنييين
الكل اتصدم
صقر :جنين ايه
الدكتوور :انتو ما تعرفووش انها حااامل دي داخله في التاالت
الكل اتصدم من المووضوع محدش اتووقع ان لانا وعدي تمموا جووازهم حتى قمر لما كانت بتسأل لانا عن علاقتهم عامله ازاي ما كانتش بتطلع منها بفايده
بدر :شكرا يا دكتور تعبناااك وصل الدكتور يا صقررر
بعد ما خرج الدكتوور الكل نزل الصااله وفضلت قمر عند لانا
نسر شبك ايديه بجديه :والعمل ايه دلوووقت هنفضل ماشيين معااها بالعبط ده اهي طلعت حااامل وجوزها عاايزها ومارساابش فررصه يتكلم معااها الا وحاوول وهي الي رافضه وبتعند
صقر :فعلا يا بابا دلووقت في طفل ما بينهم يعني الخياار محسووم عند عدي اكييد هيشتري لانا وابنه
بدر :هسيب لانا تقرر هتعمل ايه
……………………………..
عند لانا
فتحت عينيها بتعب قمر بلهفه لانا انتي كويسه
لانا :هوو حصلي ايه
قمر :تعبتي وجبنا الدكتوور
هنا لانا عررفت ان الدكتور كشف عليها وعيطت جاااامد وحطت ايديها على وشها
قمر بصدمه :لانا هو انتي كنتي تعرررفي انك حامل
لانا هزت راسها باااه
قمر :وما قوولتيش ليه ليه بتحملي نفسك فووق طاااقتها من امتى بتسكتي فين لانا المررحه الي ما بتسكتش لانا عدي بيحبك اديه فرررصه يتكلم مش يمكن عنده حاااجه يقوولها
لانا قاامت ترووح لاووضتها :انا عايززه ارتااح ارجوووكي يا قمر
قمر :لانا انا عاارف الي بتمرري فيه دلووقت لكن يا حبيبتي ما ينفعش تخفي حملك عن عدي ده حقه كأب لابنك
لانا بدمووع :انا عررفت بالحمل من اوول شهر ليا هنا وبدمووع مقهووره ورحت لعدي المشفى وسألت عنه ولما رووحت اشوووفه شووفت نوور والكيمااااوي بيااااكلها يا قمرر حالها يصعب عالكااافر ما كانش ينفع ابقى انانيه ما ينفعش آجي على عدي اكتر من كده انا الي دخلت على نور مش العكس ربنا يهنيه معاااها وحطت ايدها على بطنها وابني هعرررف احاافظ عليه وهكوون فخووره جددا اني جبت ولد من اكتر انسااان عشقته في حياااتي
قمر كااانت مصدووومه من تفكيرها :انتي ازااي بتفكررري كدده الي يشووف دلعك زمااان وعدم مسؤوليتك ما يقولش انك بتفكري بالاسلووب ده انتي طيبه قووي يا لانا لكن اوووعي تسيبي جووزك لحد غيرررك
لانا :تقزري تقبلي جووزك يكوون في حضن واحده تااانيه يا قمرر
قمر :قبلت يا لانا وكااان كل يوووم مع ست لكن دلوووقت ما بيشووفش حد غييييري ومن يوم ما حبني وهو ملك ليا لوووحدي
لانا بدمووع :انا بقى بحب عدي وهو بيحبني لكن مضطر يبقى مع غيررري وده مستحيل اقدر اتخيله
قمر :والحمل
لانا :مااله الحمل انا هاااخد باالي من رووحي
قمر :وعدي مش هتقوليله
لانا :انا كنت في البدااية مش عاايزه اقووول لكن بما انه الكل عررف فعدي والده ولازم يعرررف لكن مش مني
قمر :كل الي هنا كانوا مصدوومين من حملك ما توقعوش انه جووازكم كان كاامل
لانا اتنهدت :سيبينا من الكلام ده دلوووقت انا هرووح بكرره اخلص اوراق التخرررج هترووحي معااايا
قمر 😏:اخوووكي يا حبيبتي محرج عليا اخررج وعملي كل حاجه اون لاين
لانا :طيب كوويس جددا انتي حااامل في توائم وده خطر عليكي
………………………………………..
عن عدي
كان وشه بهتاااان جدا دايما شااارد وبيحاااول على قد ما يقدر ما يدخلش عمليااات لانها عايززه ترركيزز
نور من لما ابتدت بالكيماااوي ما بتجيش المشفى واخدت اجاازه مفتووحه
ضررب فوونه كانت نور
نور :صبااح الخير يا حبيبي
عدي :صبااح النوور ازيك النهاارده
نور :الحمدلله احسن شكررا يا عدي على كل حاجه عملتها على شاااني
عدي :ده واجبي يا نور
نور بفررحه :ربنا يخليك ليا مش هتيجي النهااارده عندنا
عدي :مش عاارف عندي ضغط بالمشفى لو خلصت بدري هعدي عليكي
نور :اووك يا حبيبي ربنا معاااك خد بااالك من روووحك
نور قفلت معااه وحطت ايدها على قلبها :يا رب احميه على قد حبي ليه واشفيني يااااا رب
………………….ً…..
عند عمر
عمر بغضب:يعني ايه ما بتخررجش من البيت مهوو استحااله بقااالها شهرين ما خرجتش بررا البيت
الراجل :والله يا بيه احنا متااابعين القصر ثانيه بثااانيه ووالله ما خررجت ابدا وحتى لما بتخررج بيكوون مع نسر بيه وبيكووون عليهم حراسه كتير
عمر شد على ايده بغضب :يبقئ يعرررف انكم بتراقبوووه يا بجم
الرراجل :مش عاارف يا بيه احنا ما بنظهرش ابدا
عمر خبط الطاوله بررجله :اجرررري من قداااامي يله
عمر :مش هسيبك يا نسر وهاااخدها منك مش،هكوون راجل لو ما خدتها منك انا استحملت قررفك كل السنين الي فاتت على شاان انتقم منك باكتر حاجه بتحبها ودلووقت جه وقتها ان ماا حررمتك منها مش،هكوون عمر
………………………………………..
عند نسر
طلع لقمر الي كااانت شااارده
حضنها من ظهرها ولثم رقبتها :حبيبي سرررحان في ايه
قمر دارت وشها عليه بدمووع :لانا وعدي صعبانين عليا جدا هما مياستهلووش الي بيحصل معاااهم
نسر :برائيي لانا لازم تدي جووازها فررصه
قمر :اي ست ما تقدرش تتقبل وجوود حد في حياات شرريكها
نسر :ربنا هيحلها انا مش عااايز اشووف دمووع بعنيكي فااهمااني
قمر فجاءه شمت ريحة سمك
قمر :انت بتشم الريحه ولا انا بس
نسر ما استنشقش حاااجه :ريحة ايه
قمر :في ريحة سمك قوووية في الاوووضه
نسر رفع حااحبه :بتهزررري مفيش،ريحه ولا حاااجه بيتهيألك بس
قمر بصتله بشغف :نسر عااايزه آكل سمك
نسر بصدمه :نعععععم
قمر :عااايززه سمك نفسي رايحاااله
نسر رفع حاااجبه :بتهرررجي انا ما بطيقش،ريحته هجبهوولك ازاااي اطلبي اي حاااجه تااانيه
قمر بضجر :نسر عايززه سمك اقووولك سيبو يطلع في ولاادك انت حررر
نسر :قمرر هو انتي ما بتتوحميش غير على الحاجات الي انا بكرهها
قمر بغييظ :عااايززه سمك
نسر 😏متززعليش هرووح اجيبلك
قمر اتنططت بحماااس :ما تتأخرررش
نسر بغضب :قمرر اثبتي كدده ما تنسيش انك حااامل ايييه هتستعبطي
قمر بدلع :بتخاااف عليا ولا على عياالك
نسر وهوو خاارج :هتجيبي اخرررتي وبتقوول مجنوون مهوو على ايدك
قمر ضحكت جااامد بعد ما خرررج
……………………………..
عند عدي
وهو مرووح من المشفى كاان هيرووح على نوور لكن ما فااقش غير والعرربيه قداام قصر لانا
عدي ركن العررربيه ونزززل وهو حااالف المرره دي ليكلمها دخل القصررر كان بدر وصقر ونسر في الجنينه
نسر لما شااف عدي من بعيييد غمزز بااباه :عدي جي على هنا
بدر اتنهد :ربنا يستر لما يعرررف
عدي بتعب :السلام عليكم
بدر :اهلا يا ابني ازيك عااامل ايه
عدي :الحمدلله وبص على عمه عمي انا عااايز اكلم لانا الي احنا فيه ده ما يصحش الهرووب مش حل
بدر :مش عااايز اضغط عليها يا ابني
نسر بص لعدي :عدي انت لازم تعرررف حاااجه مهمه بالنسباالك
عدي قضب حواجبه :في ايه
نسر :لانا حاااامل ودااخله في التاااالت
عدي بصدمه :بتتكلم جد وما قلتوووش ليه من بدررري
صقر :احنا لسى عااارفين النهااارده الصبح
عدي بااصرار :_عمي انا دلوووقت مصر اشوووفها اكتررر من الاوول ومحدش هيقدر يمنعني اشوووف مرراتي
بدر :عدي انا مش هجبررها على حاااجه الي تقووله هيحصل
عدي بغضب وصرراخ على عمه :ودلوووقت افتكررت انها بنتك دلوووقت ليه ما افتكررتش لما جبتني هنا واقنعتني بالجوواز وانا عااارف انه بهدف الاصلاااح ليه دلووقت بقئ ليها رائي عندك ليه بتبعدووها دلوووقت انا من البدااية دخلت علاقه مش عااايززه ودلووقت انا ليا الحق انهيها او اكمل فيها
نسر بغييظ،وهو بيجزز على سنااانه قررب من عدي :اخررس يله يخررب عقلك انت هببت الدنيا مرراتك ورااااك
عدي لفلها وتقااابلت عينيها المتشبعه بالدموووع وعينيه الولهاانه والمشتااااقه
لانا مسحت دمووعها بقهر :انا قدااامك يا ابن عمي عااايز ايه
عدي بغضب :بعد المده دي بتكلميني كدده انا جوووزك مش ابن عمك دلوووقت وابني ببطنك فااهمه واجرري قداامي على البيت
لانا :عدي رجووع مش هررجع والعلاقه الي دخلتها من البداية بالغصب انا دلوووقت بحررك منها انا خلاص هعيش لابني وبس وانت من قلبي بقووولك ربنا يهنيك مع نوور وربنا يشفيها ليك
عدي بصرراخ :انتي واااعيه بتقووولي ايه هااه انتي كدده بتدمررينا انا بووعدك اني مش هتجووز نوور انا واقف معااها على شااان وضعها لكن مش هتجوووزها
لانا بدمووع :انا مقدرش ادخل بعلاقه مش واضحه انا اسفه يا عدي ويا ريت ما تجيش هنا بعد كدده الي بينا دلووقت الي ببطني وزي ما قلتلك ربنا يهنيك يا رب وسااابته ودخلت وهو هيتجنن وهوو بررضه بص للكل بغضب وسااابهم وخرررج
نسر اتعصب جدا :باابا انت كدده بتخررب حيااتهم ولانا بتخررب بيتها
بدر :قوولي اعمل ارجعها بالغصب ليه هااه عاايززها تحقد علينا اكتر من كده وتكررهنا قووولي عااايزني اعمل كددده
……………………………
عند نسر بالليل
دخل الاووضه كاانت قمر مديااه ضهررها
نسر :مساء الخييير
قمر ما ردتش
.نسر :قمر انتي سااامعاااني
قمر بغضب :سامعااك ومش عااايززه اررد
نسر :في ايه ماااالك
قمر بدمووع :كاانوا في وحدده حااامل هنا قالتلك عاايززه سمك
نسر باستغرراب :طيب انا بعتلك السمك لكن انتي عاارفه ما بقدرش اشم ريحته على شااان كده ما طلعتش
قمر :بعتلي مع مين ما وصلش حااااجه
نسر وهوو بيخررج فوونه وبيضررب على الخاادمه :ما وصلش ازااي مش فااهم انا مأكد عليهم يطلعوولك
الوووو
الخادمه :اهلا يا بيه
نسر بغضب :انا صح قوولتلك اول ما يوصل الاوردر تبعثيه لقمر
الخاادمه :يا بيه اصل
نسر :اصل ايه اتكلمي
الخاادمه :اصل عمر بيه كااان حااطط،بالسمك سم
نسر بغضب :بتقووولي ايه
الخاادمه :بااين ان المرراقبين شاافوا اووردر وبطرريقه ما هما الي وصلوووه والاوردر بااسمك فعمر رنلي وقاالي اووصله باايدي لقمرر هاانم كنت هكلمك لكن استااذ عدي هنا وبتتخاانقوا
نسر بغضب وهو بينهج جااااامد :ماشي سلام
قمر باستغررراب :في ايه
نسر بغضب :مفيييش وواوعي تطلبي اي اااكل من برره فاااهمه
وسااابها وخرررج ضررب على رجاالته
نسر :انا جبت آخررري منه خلاااص تلاقووله صررفه خلال يوومين عاايز اخلص منه فاااهمين
الراجل :حااضر يا بيه
هنا ضررب فووونه كااانت ريتا
نسر اتصددم من آخر مرره شاافها عند مرره ما قابلهااش تاااني اكييد في حاااجه
ريتا :اززيك يا نسر
نسر ببرود :كويس في حاااجه
ريتا :نسر انا فتحت شرركه ليا وعاايززك تسااعدني بالوورق ارجوووك
نسر :مش فاااضي
ريتا :نسر ارجووك ده انت عمررك ما احتجتني غير ولقتني انسى الي كااان بينا واعتبررني صديقه ارجووك يا نسر ده اكتر وقت عاايزاك فيه مش عاايزه اي حد عاايزه مهندس شااطر يشووفلي شرركتي ده انا داافع فيها تعب عمررري
نسر بملل :انتي فين
ريتا :في مصر
نسر :طيب اما افضى اكلمك
ريتا :مفيش وقت عاايزه ابتدي باااقرب فرررصه ارجووك
نسر :طيب هعدي عليكي بكررره المسا
ريتا :شكرا يا نسر شكرررا ليك
……………………………..
عند قمر
مش عاارفه هو اتعصب ليه جتها رساااله (جوووزك بيخووونك يا قمر ولو عااايززاني أأكدلك ده هعمل انا يهمني مصلحتك )
قمر خبطت الفوون بالارض جاامد من الرائل الي بتجيها رسائل بتحررضها ضد نسر ورسائل بتأكدلها ان نسر كووويس جدا
هنا دخل نسر وهو حاسس بالندم وفي ايده صينيه عليها انوواع سمك شهيه لكن لابس االكمااامه علئ بووقه وانفه
نسر وهو بيبعد دمااغه بقررف عن الريحه :اتفضلي
قمر بصتله رغم دمووعها لكن ما قدرتش تكتم ضحكتها ضحكت جاااامد وقااامت حضنته :بحببببببك قووووي
نسر :شدد من حضنها لوو اعررف هتحضني بضمييير كدده اجيبلك كل يوووم سمك ههههههه
قمر :هههه طيب اخرررج الترراس على ما اخلص وشكرا بجد وابتدت تاااكل بنهم ونسر مرراقبها من بعييييد بحبك يا مجنناني
…………………………ً.ً…………..
في اليوووم التاااالي
نسر بعد الشررركه راح لررريتا البيت
ريتا كااانت لابسه فستاااان احمر تقرريبا ما بيخفيش حااااجه
ريتا بدلع :وحشتني
نسر بجموود :ريتا انا مشغوول قوولي عاايززه وخلصيني بسرررعه
ريتا :طيب مش هتدخل
نسر دخل وقعد بجمووود
ريتا قرربت منه بدلع :ايه ما وحشتكيش
نسر بعدها عنه بقووه :لا ما وحشتنيش واخلصي انا جي هنا على شااان العشرره الي بينا بس وعلى شااان امك الله يرحمها موصياني عليكي
ريتا :طيب اقعد تشررب ايه
نسر :ولا حااااجه
ريتا :لا مهو مش للدرجااادي لازم تشررب حاااجه اصبلك كاااس
نسر :لا بطلته زمااان لو قهووه كووويس
ريتا رفعت حاااجبها :ايه التطوور دده كله بركاتك يا قمر من عنيا هعملك قهووه وساابته ودخلت
……………………………..
عند قمر
ضرربت لنسر
نسر بص للفوون بابتساااامه :الوووو
قمر :ازييبك يا حبيبي اتأخررت ليه
نسر بكذب :انا في ميتينج عمل هخلصه وآجي
قمر :ما تتأخرش وجيبلي ايس كريم بطرريقك
نسر :ههههه من عنيا
هنا جت ريتا وكانت سامعه مكاالمته واتعمدت تتكلم بدلع :بتكلم مين يا بيبي
قمر بعدم تصديق :نسر انت فين
نسر :حبيبتي الاجتمااع هيبتدي اكلمك بعدددين
نسر بغضب :ليه المرقعه دي
ريتا :اسفه مش قصدي
نسر بغضب :فين الززفت
ريتا بخووف :طيب اشررب قهووتك على ما اجيبهم
وفعلا نسرر شررب قهوووته ومفيش دقاايق كاان فاايق مش فااايق
هنا خررج عمر بصله بغل وحقد وحمله وداااه السرررريرر وصووره مع ريتا بووضعيااات مقررفه
عمر :ريتا لما يفوووق تبااان كل حااجه طبيعيه فااهمه وانه عمل كدده بمززاجه
ريتا بحقد :ده انت خدتلي حقي منه
…………………….
عند قمرر
قمر بنفسها :معقووول بتخني يا نسر انا سااامعااها بووداااني
قلبها :لا مستحيل نسر مستحييل يخووني نسر بطل الحاااجات دي زمااان
هنا جااالها مسجاااات وصووور بووضعيااات مقررفه لنسررر مع ريتا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)