رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة حسن
رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الجزء الثالث والعشرون
رواية ملكت الأسد الجزء الثاني البارت الثالث والعشرون
رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الحلقة الثالثة والعشرون
بعد يومين
محصلش فيهم اي تغير غير أن فريده وياسين اتكتب كتابهم
وان روح رفضت تروح تشوف يوسف وقالت إنها مش هتقدر بسبب الفرح وبصعوبة وافق
يوم زفاف اشهر واصغر رجال أعمال ف مصر
كانوا كلهم ف الفندق بيجهزوا
عند فريده
كانت بتفكر ف ياسين وأنها من اخر مره كان عندهم محاولش يكلمها
فريده كانت حاسه برعب وخوف منه
..
عند تمارا
كانت هتموت من الفرح وهي مش قادره تتخيل أن خلاص هتكون لي اياد
….
كلهم كانوا فرحانين
بليل
كانت القاعه ملينا بالناس ورجال الأعمال والممثلين
كان أسد واقف يبص ع مراد وحازم وهو فرحان وشايف أن بجوز الاولاد العلاقه بينهم هتكون اقوه
اسد طلع الاول ونزل بحور
وع اخر السلم كان واقف اسير يبص عليها بحب
اول ما أسد قرب منه أسير خطف حور منه وحضنها جامد
اسد هز رأسه بيأس من ابن مراد زي ما بيقول
وبعدين حازم ومراد عملوا كده
اسير اخد حور ورحوا يرقصوا
وياسين سحب فريده وكمان اياد
ياسين كان بيبص ع فريده بعشق
فريده كان جسمها متخشب وخايفه
ياسين بهدوء وهو بيقرب منها. .اهدي أنا مش هعضك
فريده هزات رأسها.
…
عند إياد وتمارا
كانوا بيرقصوا بهدوء
تمارا بكسوف .عايزه اقولك ع حاجه مهمه
اياد .اي هي
تمارا.مش دلوقتي
اياد هز رأسه بهدوء
…
عند اسير وحور
كانوا بيرقصوا بحب
اسير .مش مصدق انك خلاص بقتي مالكي
حور وهي بتدخل ف حضنه اكتر . بحبك
اسير شالها ولف بيها بحب
كان في حد بيبص ع اسير وحور بخبثه وبعدين مشي
….
عند منه وايهاب
كانوا مع بعض لحد ما الباب خبط
ايهاب قام فتح الباب لكن وقف مصدوم.سامح
سامح بخبثه .اي مش هتقولي اتفضل
ايهاب بضيق .لاا طبعاا اتفضل
ايهاب دخل هو وسامح
سامح فضل يبص ع منه من فوق لتحت
ايهاب بغضب . منه ع تحت يلاا
منه قامت بسرعه لأنها مجبتش نظرات اللي اسمه سامح
سامح بعد ما منه نزلت . اي يعم نسيت صحبك
ايهاب.عايز اي يسامح
سامح بحزن مصتنع.يعني أنا غلطان لاقتك مش بتسال قولت اسال أنا . ثم أكمل بخبثه .دا أنا حتي قولت تلاقيك مضايق وقولت اجي افضل معك
ايهاب.وانا اضايق ليه
سامح رح ناحيه التلفزيون.اي دا انت متعرفش
سامح جاب قناه الاخبار اللي كانت بتعرض الفرح وكانت جايبه ياسين وفريده وهما بيرقصوا
سامح بخبثه .عمري ما أتوقع أن الوش البرئ دا يكدب ويعمل كل دا بس هنعمل اي هما كده شايفنا لعبه ف ايدهم
ايهاب قاعد يبص عليها وهو بيفتكر كل حاجه وان ازاي هي وجوزها اتريقو عليه
سامح قرب منه .معلش يصحبي وبعدين طلع كيس .أنا عملت حسابي .دا هيخليك تمام
ايهاب بص ع الكيس وبعدين بص ع سامح.انا بطلت خلاص
سامح بخبثه.خلاص ارمي بق .أصل أنا قولت انك اكيد هتعوزه بعد ما السنيوره اتجوزت ومبسوطه كمان.سلام أنا بق
سامح خرج من الشقه وهو بيبص ع الباب بخبثه ونزل خبط ع الباب
منه فتحت الباب.في حاجه
سامح وهو بيبص عليها بوقحه.دا رقم تلفوني.اتمني تكلمني ف اي وقت
منه بغضب.نعم
سامح .صدقني هتكلمني وبعدين غمزلها بوقحه ومشي
سامح بسخرية بعد ما خرج .شكلها هتكون ليله عنب .اتبسط يعم
منه بصت عليه بقرف وقطعت الورقه وطلعت ع فوق علطول
منه فضلت تخبط ع الباب بخوف
ايهاب فتح الباب
منه بسرعه .انت كويس
ايهاب.ايوه بس محتاج ارتح شوي.انزلي انتي
منه .ماشي .هطلع .وأنا هطلع اطمن عليك واجبلك الاكل
ايهاب ابتسم.ماشي
ايهاب دخل بعد ما منه مشيت وبص ع الكيس وبعدين ع التلفزيون
…..
بعد ساعات كتير
كان الفرح خلص
كل واحد اخد مراته وطلع ع الفيلاا
….
عند اسير وحور
كانوا وصلوا الفيلا بتاعتهم
اسير بحب . اخيرا يعيون اسير
حور ابتسمت
اسير شالها وطلعوا ع فوق
اسير بعد ما دخلوا الأوضه .ادخلي غيري يلاا
حور بخوف .اغير ليه
أسير بضحك .هتنامي بفستان يعني يقلبي
حور بخوف . وانت.هتعمل اي
اسير .هغير ف اوضه تاني . علشان تكوني براحتك
حور هزات رأسها بهدوء
اسير .طب تحبي اساعدك في حاجه
حور بسرعه.لاا
اسير خرج بهدوء
…
عند مراد وروح
كانوا وصلوا الفيلا بتاعتهم
وروح فضلت تبص ع الفيلا بحزن
مراد كان بيبص عليها بنظرات غريبه
روح لمراد. في حاجه
مراد بهدوء.لاا تعبان شوي .هطلع استريح. بعد اذنك
روح فضلت تبص ع مراد بستغراب
….
عند أسد وملك
كانوا ف العربيه وياسين وفريده وراهم بعد ما اصرارت فريده أنهم يفضلوا معهم حتي لو فتره
بعد شوي وصلوا
اسد اخد ملك ودخلوا الاوضه بتاعتهم
وياسين اخد فريده وطلعوا ع الجناح بتاعه
ياسين دخل وقفل الباب بهدوء
ياسين بص عليها لاقها لازقه ف الحيطه .مالك.
ياسين بدأ يقرب منها بهدوء لحد ما وصل عندها وحصرها بينه وبين الحيطه
فريده بخوف.ا.بعد
ياسين وهو بيدفن رأسه ف رقبتها.خلاص ي فريده أنا من النهارده هقرب وبس
فريده بدموع .أنا عايزه ماما
ياسين رفع رأسه وابتسم وهو بيمسح دموعها.ادخلي غيري يفريده . وبطلي عياط انتي مش صغيره ع الحركات دي يلاا
فريده سحبت نفسها بسرعه علشان تبعد عنه .
ورحت نحيت الحمام لكن
ياسين بتحذير.تلبسي الهدوم اللي موجوده جوا ي فريده أنتي فاهمه
فريده دخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب بمفتاح بخوف
فريده وقعت ع الأرض وفضلت تعيط
فريده لنفسها.خلاص ي فريده خلاص
….
عند إياد وتمارا
كانوا ف الاوضه بتاعتهم
اياد كان مضيق ومش عارف يعمل اي
تمارا قربت منه.انت زعلان علشان يعني قولتك نفضل هنأ
اياد كان هيرد لكن الباب خبط
الخدامه.اياد بيه حازم باشا طالب حضرتك تحت
إياد بهدوء .خلاص روحي انتي
اياد بص ع تمارا واتكلم وهو بيحاول يعدي الليله دي .نامي انتي واستريحي.وانا هنزل اشوفه
اياد نزل من غير ما يسمعها حتي
تمارا فضلت تبص عليه وبعدين دخلت الحمام تغير
تحت
اياد دخل المكتب
اياد .نعم ي بابا في حاجه.اظن أن دا مش وقت نتكلم فيه ف اي حاجه ولا أي
حازم بهدوء.وانا مش هتكلم ف حاجه كل اللي كانت عايز اقوله .أن دلوقتي تمارا مراتك والمفروض ترعي دا وتحط دا ف دماغك ي اياد واظن انت فاهمني كويس أنا بتكلم عن اي
اياد قام.وانا مش هعمل كده.بعد اذنك
اياد طلع وهو بيقول لنفسه أنه مستحيل يلمسها وهو مش بيحبها لكن
اياد فتح ودخل وبعد ما لف لاقها خرجه من الحمام وهي لبسه قميص قصير ظاهر كل جسم*ها
تمارا قربت من اياد بكسوف .انت كويس
اياد مكنتش سامع هي بتقول اي
تمارا بكسوف .مالك
اياد وهو بيسحبها من وسطها وقال بدون وعي .تجنني
تمارا حضنت اياد بحب
اياد حضنها بتملك وهو مغيب
اياد شالها وبعدين …..
…..
عند اسير وحور
اسير فضل يبص بملل ع الباب
اسير وهو بيقرب من الباب. حبيبتي انتي خلصتي
حور بتوتر.لسه
اسير وهو عارف انها خلصت من بدري .طب تحبي اساعدك
اسير حاول يتفتح الباب بخبثه وهو عارف ومتأكد أنها قفله الباب من جوا
حور بخوف .انت بتعمل اي
اسير .بحاول ادخل افتحي الباب يلا وأنا هساعدك
حور اخدت نفس بخوف وفتح الباب وخرجت
حور .أنا خلصت خلاص
اسير ابتسم هو بيبص عليها وبعدين سحبها.يلاا علشان ناكل اكيد جعانه مش كده
حور بسرعه.ايوه
حور وأسير رحوا يأكلوا
بعد شوي كانوا خلصوا اكل
اسير قرب منها لكن حور بعدت عنه
اسير .في اي
حور بتوتر .ها .مفيش
اسير قرب منها وشالها وحطها ع السرير بهدوء وبعدين بسها من دماغها
اسير وهو بيحضنها.نامي يعيون اسير نامي
حور بصت ع اسير بشكر وحب
اسير ابتسم بخبثه. لو مش عايزه خلاص
حور دخلت ف حضن اسير بسرعه .تصبح على خير
اسير وهو بيبوسها من رأسه .انتي كل الخير
…..
عند ياسين وفريده
كان ياسين غير هدومه وقاعد مستنيها
ياسين بهدوء وهو بيخبط ع الباب.انتي كويسه
فريده وهي بتمسح دموعها بسرعه وخوف .ا.ااه
ياسين بهدوء بعد ما سمعت صوتها وعرف أنها بتعيط .قدامك خمس دقائق لو مخرجتيش أنا هدخلك.خمس دقائق ي فريده
فريده قامت بسرعه وبقت تغير هدومها بخوف
فريده بصت ع القميص اللي ياسين قالها تلبسو بوجع
فريده لبست وخرجت وهي بتحاول تخبي جسمها
ياسين قرب منها بهدوء ونزل أيدها.دا حقي انتي فاهمه
فريده بدموع.فاهمه
ياسين سحبها بهدوء وقاعدها ع السرير واتكلم .هسال ع حاجه وعايز الحقيقية ي فريده ثم أكمل بتحذير.الحقيقيه وبس
فريده هزات رأسها بخوف
ياسين وهو بيحاول يتحكم في أعصابه وهو مش عارف ازاي هيقول دا.ايهاب دا انتي لسه بتحبي
فريده اضيقت من سيرته .لاا مش بحب حدثم اكملت بندفع. .انا واحده متجوزه دلوقتي واظن عيب اوي أفكر ف واحد غير جوزي حتي لو بكرهك
فريده حطه أيدها ع بوقها برعب
ياسين كان بيبص عليها بهدوء.يلاا علشان تنامي يفريده
ياسين نام على السرير وسحبها ودخلها ف حضنه .مش عايز حركة
فريده غمضت عينها بسرعه وهي مش مصدقه نفسها أن ياسين مقربش منها
وبعد دقائق رحت ف النوم
ياسين بص عليها وبعدين بسها ونام هوا كمان
….
عند منه وايهاب
منه طلعت عند ايهاب وفتح بمفتاح بتاعها لأنها توقعت أنه نايم لكن لاقت ايهاب وقع ع الأرض وف حاله غريبه
منه قربت منه بسرعه.مالك
ايهاب زقها وهو مش ف وعيه.ابعدي عني.
ايهاب قام بصعوبة.ا.اي اللي جابك .مش هو. اللي معاا فلوس
منه قربت منه بغضب ورحت ضربت على وشه .
منه بدموع.حرام عليك .فوق انت جبت القرف دا منين تاني
ايهاب قرب منها وفضل يعيط .شوفتي اتجوزت ي منه وأنا ادمرت.ا.انا علمت اي وحش. هااا.طردوني من .من الشغل وهي سبتني ثم أكمل دموع.حتي انتي كمان هتمشي أنا وحش اوي كده
منه بدموع.انا هفضل معاك صدقني
ايهاب بدون وعي من أثر المخدر .كدابه .كدب كل دا كدب ثم أكمل وهو بيمسكها من كتافها بقوه .انتي السبب انتي السبب في كل دا
منه بعياط .اسفه . والله مكنتش قصدي اعمل كده أنا
ايهاب مره واحده بق هادي ورجع يتكلم تاني بدموع وهو مش قادر يسيطر على نفسه بسبب المخدرات القويه اللي جابها سامح
ايهاب وهو بيقربها منه واتكلم بعيط .أنا تعبان ارجوكي ساعدني . مش عايز افضل كده مش قادر ع الوجع دا . ارجوكي انتي الوحيده اللي هتقدر تساعدني
منه وهي بتمسح دموعه .اعمل اي.هعمل اي حاجه صدقني .اهم حاجه تكون كويس
ايهاب حضنه.عايزك ي فريده.عايزك
منه جسمها اتخشب.ايى.
ايهاب وهو بيدفن رأسه ف رقبتها وبيبسها.عايزك
منه دموعها كانت بتنزل بصمت .ا.انا منه
بس ايهاب مكنتش وعي وشالها ودخل بيها الاوضه
إيهاب حطها ع السرير وهو بيتكلم بدون وعي وبدموع.انتي وفقت علشان بتحبني مش كده .أنا تعبان من غيرك.
منه كانت ساكته وبتعيط بدموع
وايهاب قرب منها وبعدين
….
تاني يوم الصبح
عند إياد وتمارا
اياد فتح عينه بنوم
اياد نزل عينه ع اللي نايمه جانبه رح غمض عينه بغضب
مش قادر ينكر أنه كان عايز دا وأنه مبسوط لكن حاسس بذنب ناحيتها
تمارا فاقت بكسل هي كمان لاقت اياد سرحان
تمارا بكسوف .صباح الخير
اياد فاق ع صوتها وبص عليها لاقها منزله عينها بكسوف .صباح النور
اياد كان هيقوم بس
تمارا بسرعه.استني عايزه اقولك ع حاجه مهمه
اياد بص عليها.اي هي
تمارا.ا.انت..ك.كنت .ي.يعني سالتني أنا وفقت ليه
اياد باهتمام.ايوه .كملي
تمارا بسرعه وكسوف .أنا وفقت اتجوزك علشان كنت بحبك من زمان ي اياد وهفضل احبك طول عمري
اياد فضل يبصلها
اياد لنفسه.صعبتي الموضوع اوي عليا ي تمارا
تمارا بكسوف وهي مستني اياد يقولها أنه بيحبها هو كمان .هو أنت مش هتقول حاجه
اياد بضيق.تمارا صدقني أنا آسف كان لازم اقولك كل حاجه
تمارا بتوتر . حاجه اي
اياد بندم .أنا لسه معنديش اي مشاعر ناحيتك.كل اللي اتغير اني بطلت اشوفك اختي لكن لسه معنديش اي مشاعر ليكي زي اللي انتي عايزها
تمارا كانت بتبص عليه وعينها اتملت دموع لحد ما كمل
اياد .اللي حصل مكنتش المفروض يحصل .وأنا اسف كان لازم اتحكم ف نفسي
تمارا بدموع .خلصت ي اياد باشا
اياد حاول يقرب منها لكن تمارا صرخت فيه.متقربش مني ثم أكملت بسخرية.أنا اسفه ي اياد بيه ع اللي حصل مكنتش المفروض البس كده
اياد.ا.ان.
تمارا. عايزه اقوم البس بعد اذنك . ممكن
اياد قام ودخل الحمام علشان يخليها لوحدها
تمارا اول ماشافت اياد دخل الحمام حطه أيدها ع بوقها وفضلت تعيط
جوا
اياد فتح المياه عليه وفضل تحتها وهو مغمض مش عارف اللي عملو دا صح ولا غلط
برا
تمارا قامت بعياط وحاولت تلبس هدومها وهي مش شايفه قدامها
…..
عند ياسين وفريده
ياسين قام من النوم وفضل قاعد يبص عليها وهي نايمه بعمق
ياسين كان بيحرك أيده بهدوء ع وشها وهو مبسوط
فريده فتحت عينها بضيق
ياسين .صباح الخير
فريده بتوتر وهي بتبعد شوي .ص.صباح النور
ياسين بسها من راسها.قومي خدي دش يلاا وغيري هدومك . علشان نفطر اكيد جعانه مش كده
فريده قامت بسرعه . حاضر
لكن ياسين مسك أيدها.اهدي وقومي براحتك . ماشي
فريده هزات رأسها وقامت تلبس
ياسين قام يلبس هو كمان
….
عند حازم وندي
ندي بضيق.ي حبيبي هتروح فين دلوقتي بس .طب نفطر ونتطمن ع اياد وتمارا ونتكلم معهم شوي وبعدين نروح
حازم . دلوقتي يعني دلوقتي.انا لازم اطمن ع فريده انتي فاهمه
ندي بيأس منه .حاضر ي حازم حاضر
ندي لبست هي كمان وبعد شوي نزلت وقبل ما تخرج قالت لي الخدامه تبلغ اياد أنهم روح عند فريده
ندي خرجت هي وحازم وركبوا العربيه وطلعوا ع فيلا اسد
…
عند أسد وملك
ملك كانت قاعده ف حضن اسد
اسد بحب .مش يلا بق تقومي تلبسي .حازم وندي زمانهم جاين علشان يطمنوا ع فريده
ملك بنوم هزات رأسها برفضت
اسد بخبثه هو بيقرب منها.لو مقومتيش هتصرف أنا وهلبسك بمعرفتي
ملك قامت بضيق وهي مضايقه من حازم
ملك دخلت اخدت دش بتعب وبعدين خرجت لاقت أسد لبس
ملك بدأت تلبس بهدوء واسد بيبص عليها بتركز
اسد قرب منها وحضنها بتملك.
ملك بضيق .اسد .ابعد بق
اسد بحب.عارف انك تعبانه.من امبارح ومحتاجة ترتحي هنعمل ايه .انتي عارفة حازم وخوفه ع فريده
ملك وهي بتحط رأسها ع كتفه بنوم.عارفه.
اسد بسها.متخافيش .أنا هطرده لو طلب الأمر
ملك هزات رأسها وهي بتضحك بهدوء ورجعت تجهز نفسها
….
عند روح ومراد
كان مراد بيجهز وهو بيبص ع روح بهدوء
مراد.مالك.متوتره ليه
روح.م.مفيش حاجه
مراد بهدوء.متاكده . متاكده انك مش عايزه تقوليلي حاجه
روح بخوف . حاجه زي اي
مراد .مفيش .بعد اذنك
مراد مشي وهو بيحاول تحكم في أعصابه
…..
عند اسير وحور
اسير .قومي ي كسلانه يلاا
حور ……
اسير . حبيبتي كفايه كده
حور فتحت عينها بنوم ورح ابتسمت لما لاقت اسير . صباح النور
اسير قرب منها وفضل يبوسها بشغف .صباح الخير
اسير رجع يبوسها تاني وأيده بتتحرك ع جسمها
حور زقت اسير بتوتر
اسير وهو بيمسح ع وشه .قومي البسي يلاا
حور قامت بسرعه واخدت هدومها ودخلت الحمام
اسير فضل يبص عليها وقام هو كمان
جوا ف الحمام
حور اخدت دش بسرعه ولبست هدومها وخرجت بسرعه
كان أسير لبس هو كمان
اسير بحب .تعالي ننزل نفطار وبعدين نشوف عايزه تروحي فين
…..
عند ايهاب ومنه
ايهاب قام من النوم بوجع وهو مسك دماغه ومش قادر
ايهاب بص حوليه بتعب لكن عينه وقعت ع البنت اللي نايمه جانبه واللي وشها مش بينا من شعرها
ايهاب رفع شعرها بتوتر وأنه ازاي عمل كده وجاب واحده هنا وجات ازاي
لكن اتنفض من ع السرير بصدمه وهوشايف منه اللي نايمه
ايهاب لم هدومه بسرعه وخرج برا وهو مصدوم ومش فاكر حاجه
ايهاب لبس بسرعه وهو مش مصدق أنه عمل كده
أيها وقع ع الأرض وفضل يعيط وهو آخر حاجه فاكرها أنه فتح الكيس بتاع سامح
ايهاب بعياط .اي اللي أنا عملتو دا .ازاي اقدر اتعمل كده أزاي .ثم أكمل وهو مش مصدق .ا.انا اغتصا*بتها أنا عملت كده ازاي
إيهاب قام وفضل يكسر ف كل حاجه قدامه وهو بيقول .ازاييي اعمل فيها كده ازاي
جوا
منه قامت بتعب ع الصوت وبصت حوليها وافتكرت كل حاجه
منه عقلها وقف وكانت مصدومه هي قدرت تعمل اي علشان حبها لي ايهاب
منه مكنتش قادره تعيط
برا
ايهاب مسح دموعه ودخل الاوضه لاقها قامت
ايهاب نزل عينه بوجع وكسوف
منه رفعت عينها لما الباب اتفتح لاقتو وقف قدامها والدموع ف عينه
ايهاب بوجع .مش عارف اقول اي او أنا عملت كده ازاي لك.لكن
منه قطعته بجمود وهي بتتكلم بالعافيه.كل واحد غلط يتحمل نتيجة اللي عملو .وأنا غلط لما وفقت
ايهاب رفع عينه بصدمه .لما اي .ي.يعني اللي حصل كان برضكي
منه هز رأسها بهدوء
ايهاب قرب منها ومسكها من شعرها بغضب .انتي واحده حقيره وزباله.انا قرفان منك ازاي قدرتي تعملي كده ازاي.انا مكنتش ف وعي ازاي ي زباله
ايهاب بغضب .غوري البسي وانزل ع تحت مش عايز اشوفك يلاا
ايهاب خرج وقفل الباب بقوه
جوا منه لمت هدومها من ع الأرض وهي حبسه دموعها
ايهاب نزل ع تحت واتصل على أمه
ايهاب بغضب .الو
كريمه.ازيك ي حبيبي.عامل أي
ايهاب.انتي لازم تجي حالا
كريمه بخوف .في اي .منه حصلها حاجه
ايهاب غمض عينه بوجع وبعدين اتكلم بسخرية.لاا اطمني هي كويسه.كويسه اوي لكن انتي لازم تجي .في حاجه لازم تعرفيها
كريمه .بس الأرض
ايهاب قطعها .ماما قولت لازم تجي يعني لازم تجي وأنا هشوف موضوع الأرض دا بعدين.بكره أن شاءالله تكوني عندي .أنا لازم اقفل دلوقتي.سلام
ايهاب قفل وبعدين بص ع البيت بقرف وركب العربيه وطلع
فوق
منه لبست هدومها ونزلت تحت ع شقه كريمه ودخلت اوضتها وانهارت من العياط
…..
عند إياد وتمارا
اياد خرج من الحمام لاقها قاعده ع السرير ومنزله عينها
اياد .انتي كويسه
تمارا وهي بتقوم تتدخل الحمام بسرعه .مش هتفرق
تمارا قفلت الباب بمفتاح ورحت فتحت في العياط تاني
اياد بص عليها بضيق
وفتح الباب ونزل وهو بيحاول يستعد للقاء ابوه
اياد نزل لاقهم مش موجودين
الخدامه.هما رحوا عند فريده هانم.اجهز لحضرتك الفطار
اياد .لاا روحي انتي
اياد رح يتمرن مكنتش عايز يكون مع تمارا في مكان واحد
….ظ
عند حازم وندي
كانوا وصلوا عند أسد وملك
بعد ما سلموا ع بعض
حازم .امال فين فريده
ملك وندي بصوا ع حازم بضيق
اسد بهدوء.اطمن أنا بلغت الخدامه تبلغهم انكم هنا
ومفيش دقائق ونزلت فريده مع ياسين فريده جريت ع حازم وحضنته
حازم بحب . عامله اي بقلبي
فريده بهدوء .كويسه
ندي حضنت فريده هي كمان ورحوا يفطروا
اسد كان بيبص ع فريده اللي كانت بتتضحك مع حازم بهدوء ورح أبتسم وهو بيبص ع ياسين وهو متأكد أنه سمع كلامه
فلاش باك
ياسين دخل المكتب بضيق
اسد بهدوء.مش عملت اللي ف دماغك وفريده بقت ليك .عايز اي تاني
ياسين قاعد بضيق.هي لسه مش لياا
اسد بخبثه .اه قولتلي .يعني انت جي علشان عايزه فريده تحبك مش كده
ياسين كان قاعد وهو مضايق من طريقه كلام أبوه
اسد قام بهدوء وقاعد جانبه.انا مش عايز حاجه غير انك تكون مبسوط .
ياسين بضيق وصوت واطي.اعمل اي
اسد ابتسم بهدوء.اول حاجه تكون هادي معها وبلاش تتحكم فيها.حاول تشوف هي بتحب اي واعملو فريده بريئه وهتفرح وكل اللي انت عملتو هي هتمسحو ف ثانيه.
ياسين هز رأسه بتفكير
اسد .واهم حاجه.اياك تقرب منها
ياسين بضيق.نعم
اسد بهدوء.عادي براحتك.بس أنا نصحتك هي ف الآخر مراتك
ياسين خرج علطول
باك
ياسين كان قاعد يبص عليها بتركز وهي بتتضحك
فريده بصت ع ياسين لاقته مركز معها
فريده اتوترت ونزلت عينها بسرعه
وبعد ساعات مشيوا
حازم ركب العربيه وطلعوا ع الفيلا
ندي .شوفت اهي كويسه .حرام عليكي انت مشوفتش ملك كانت نأيمه ازاي ع نفسها
حازم .كان لازم اطمن ع بنتي
ندي بحب. الحمدلله انها كويسه .ربنا يحميهم
حازم بحب .يارب .
بعد شوي وصلوا
….
عند أسد وملك
اسد بص ع ملك اللي بتنام ع نفسها
اسد قام وشالها قدامهم .بعد اذنكم
فريده اتكسفت.وياسين ابتسم بهدوء
اسد وهوطالع بيها
ملك بنوم .كده كستفها.
اسد .أنا غلطان يعني
ملك رح ف النوم
اسد دخل بيها الاوضه وحطها ع السرير وبق يغيرلها هدومها بهدوء
وبعدين غير هو كمان ورح نام جانبها
تحت
فريده كانت قاعده سرحانه
ياسين قرب منها.تحبي نخرج
فريده بتوتر.لاا شكرا.أنا هطلع استريح شوي.بعد اذنك
فريده طلعت ع فوق بسرعه
وياسين فضل يبص عليها.شكل الطريق طويل
فوق
فريده دخلت ومسكت التلفون بتاعها وهي بتحاول تكلم منه
فريده دايما كانت بتحاول تكلم منه لكن مش بترد
فريده فضلت تبص ع التلفون بدموع لأن منه كنت اقرب حد ليها
تحت
ياسين قرارا يطلع ويخليها توافق
ياسين طلع بهدوء واول ما فتح الباب
فريده قفلت الفون بخوف
ياسين قرب منها وبعدين
وماذا يفعل الإنسان بكل هذا الحزن ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الأسد الجزء الثاني)