روايات

رواية بسبب نور الفصل السابع عشر 17 بقلم إيمان محمد

موقع كتابك في سطور

رواية بسبب نور الفصل السابع عشر 17 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الجزء السابع عشر

رواية بسبب نور البارت السابع عشر

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة السابعة عشر

يلين : ههههههههه بقولك ايه انا مخنتكش و ملكش دعوه بيا ولا انا ولا بنتي ولا زين و متفكرش تاني تزعقلي لاني مش يلين بتاعت زمان و معتش مراتك ماشي و معتش بسكت زي زمان أنا اتغيرت اوي يا يزن يالا يا نور يالا يا زين
يزن : استني عندك
يلين : عاوزه ايه
يزن : عاوز اقولك هتدفعي تمن اللي عملتيه ده كتير اوي يالا يا احمد
يلين : استني
يزن : ايه
يلين : بعيد عن أن احنا كنا بنتشاكل بس أنا اللي همسي الاول يالا يا نور يالا يا زين
يزن : لاء لطيفه انتي كده يالا يا احمد
احمد : يالا يا صاحبي
………………………………………………………………………..
ادهم : أنا عاوز افهم مقولتيش ليه أن ده يزن
يلين : كنت بحاول أبعد مكنتش عاوزه افتح بابه
فارس : اهو هو اللي فتحه
يلين : كويس خلي بقي يوريني هيعمل ايه
ليالي : لازم يعرف الحقيقة
يلين : ده عند ام ترتر مستحيل
ادهم : امال انتي عاوزه ايه يا يلين
يلين : عوزاه يجيب آخره
فارس : مينفعش يا يلين اللي بتعملي ده
يلين : انت يعني مشوفتش اللي عملوا فيا نسيت أنا لازم حقي يرجع خلينا نتسلي و نشوف آخره مش هيعرف يعمل حاجه اهو نشوف
ادهم : اللي بتعملي ده غلط
يلين : دلوقتي أنا الغلط
ليالي : مش قصدنا يا يلين احنا مش عاوزينك تدخلي في حرب لا تنتهي مع يزن عاوزينك تشوف حياتك و تهتمي بيها
يلين : ولا تقصدوا مش فارقه
زين : يلين أنا هروح أنا بقي
ادهم : استني عندك حضرتك مين بقي
يلين : سيبوا يروح وانا هبقي اقولك مع السلامه يا زين خلي بالك من نفسك
زين : خلي بالك من نفسك انتي يا يلين
يلين : خاصر باي
ليالي : يلين مين ده
يلين : ده اللي كان معايا في الصور اللي اتلفقتلي
ادهم : و تعرفيه منين
يلين : دي قصه طويله يا ادهم وانا تعبانه و مش قادره
ادهم : بقيتي بتخبي يا يلين ازاي ابو نور
يلين : كل حاجه في وقتها يا ادهم حاليا أنا تعبنه
………………………………………………………………………..
يزن : عاوزك تراقب كل تحركاته متسبهوش لحظه
احد رجال يزن : انت تأمر يا باشا لو عاوز نجبهولك نجبهولك ياباشا
يزن : لاء رقبه بس كل تحركاته كلها
أحد رجال يزن: حاضر يباشا
يزن : مع السلامه
احمد : ناوي علي اي يا صاحبي
يزن بخبث : كل خير يا ابو الصحاب
احمد : ماشي يا يزن براحتك
يزن : ما هو براحتي طبعا
………………………………………………………………………..
ميرفت : بدأت حرب بين يزن و يلين
ميرنا : قصدك أن يلين حفرت قبرها باديها ههه
ميرفت : تستاهل دي اخرت خيانه ابني اتفوو
يزن : مامي مامي انتي فين
ميرفت : اهو يا بني
يزن : امال هما راحوا فين
ميرنا : هما مين
يزن : الناس صحاب البيت ههههه
صباح: احنا اهو يا بني
يزن : نادي للكل يا عمر عاوز اقولكم خبر
عمر : حاضر فارس يا فارس يا يلين يا ادهم
فارس : نعم
عمر : تعالو كلكوا
فارس : ليه خير
عمر : يزن عاوز يقولنا حاجه
فارس : حاضر
ادهم : خير
يلين : تعالو نشوف يا خبر بفلوس بكره يبقي ببلاش
ليالي : اوكي يالا
جني : ها ايه يا عمر
عمر : معرفش ايه يا يزن
يزن : بكره خطوبتي أنا و ميرنا و طبعا لازم تبقوا كلكم موجودين
يلين طبعا كانت مصدومه و شبه فاقده للوعي
ادهم : مبروك يا يا يزن
فارس : مبروك يا ابن عمي
يزن : الله يبارك فيكي بس عندي طلب
ليالي : اتفضل
يزن : هو من يلين
ليالي : يلين يلين
يلين : ها معاكوا اهو
يزن: لاء ده باين انك معانا خالص
جني : استاذ يزن عاوز يطلب منك طلب
يلين بقوه و اظهار أنها لا تهتم بشئ عكس الذي بداخلها : اتفضل
يزن : تغنيلي بكره أنا وميرنا
يلين : بس كده من عيوني
نور : أنا اللي هختار الاغنيه
يزن : اوكي هتختاري ايه بقي
نور : الحضن الاخير
يلين : مينفعش يا نور
نور بحزن طفولي : عشان خاطري يا مامي
يلين : قولي ليزن و ميرنا
نور : بليز يا عمو
يزن : هو أنا معرفش الاغنيه بس اوكي
نور : هييييييييييييه
يلين : احسن هيييه في الدنيا
نور : عارفه
ادهم : يا واد يا واثق انت
يلين : يالا يا نور بعد اذنكم
ميرفت : اذنك معاكي يا اختي
ادهم : واحنا كمان هنمشي بعد اذنكم
فارس : مع السلامه
ليالي : تصبحوا علي خير احنا هنطلع ننام
يزن : وانتي من اهله
………………………………………………………………………..
احمد : ايه ده يا صاحبي ده انت دماغك سم
يزن : امال
احمد :لاء و كمان هتغليها تغني في خطوبتك
يزن : اصل صوتها حلو هههه
احمد : يا برودك يا اخي
يزن : احترم نفسك يا بني و اتخمد
احمد : حاضر
…………………………………………………………………………
ميرنا : أنا مبسوطه اويييييي
ميرفت : ربنا يديم الفرحه يا بنتي
ميرنا : يارب يا طنط بس أنا مش فاهم ليه يزن قال ليلين تغني
ميرفت :سيبي يزن يربيها علي مزاجه هههه
ميرنا : ههههههه
………………………………………………………………………..
جني : تتوقع يزن عاوز ايه من يلين
ادهم : انا سايبه بمزاجي لو فكر يعمل فيها حاجه مش هرحمه
جني : عنيف أو يا بيبي
ادهم : ههههههه طب ما تيجي اقولك
جني : سوري يا بيبي نو
ادهم : يبقي أنا اللي جي
جني : هههههه ابعد ههههه
………………………………………………………………………..
فارس : مالك يا لولا
ليالي: ابنك حضرتك تعبني و خايفه علي يلين اوي
فارس : متخفيش احنا كلنا معاها
ليالي : ربنا معاها يا رب
فارس : بالنسبة بقي لابني فهو ابنك كمان
ليالي : لا والله خلي يحترم نفسه
فارس : حاضر لما يجي بس
………………………………………………………………………….
نور: مامي تصبحي علي خير
يلين : وانتي من اهله
يلين بعد ما نور نامت : يااااااه يا يزن كل ده كل الكره ده ولا في ثقه حتي ليييييييييه يا يزن لبيه كان زمان دلوقتي كنا عايشين أنا وأنت وابنك شكرا يا يزن علي كل اللي عملته شكرا علي حبي اللي دمرته علي قلبي اللي كسرته علي عمري اللي ضيعته شكرا اهااااااااا كان نفسي نكون مع بعض طول العمر بس لاء خلاص انا بكرهك يا يزن بكرهك بكرههههههههههك يا يزن
………………………………………………………………………………
في الصباح الجميع تحت لتناول الفطور
سيده الخدامه: مدام يلين
يلين : نعم
سيده: في داحده عاوزه تشوفك
يلين : واحده خليها تدخل
سيده : حاضر
………………………………………………………………………..
يا تري مين الست دي 🤔 يا تري يزن هيعمل ايه 🤔 يا تري يلين هيحصلها ايه 🤔 متي سيكون موعد لقاء الأحبة 🤔 ماذا سوف يحدث بسبب نور 🤔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى