روايات

رواية نسر القمر الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الرابع والثلاثون

رواية نسر القمر البارت الرابع والثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الرابعة والثلاثون

قمر قرربت عليه بدلع :هعملك كل الي انت عااايززه ومسكت شااالها وحطت على اغنيه (شو عملت فيي من لما لفت عخصرا الشاله ترقص قدامي وتتغمئ)
وابتدت تتماااايل على انغااام الاغنية بتفنن واحترررافيه
ونسر هيتجنن من حرراكااتها وقاااام شاااركها في الرقص
قمر بتعب :خلاااااص تعبت انا حااامل
نسر برررغبه جاااامحه :هوو بعد الي عملتيه ده هتقوووليلي حمل تعاااالي هنا
قمر جررريت منه وهووو حصلها وحملها وغاااابو لعاالم تواحد القلوب والاجساد
…………………………
عند نوور
والدتها بغضب :ما تعقلي يا بنت انتي مستحيل مش شااايفه حبه لمررراته ده عينه ما نزلتش من عليها انتي كدده بتدمررري روووحك ما تعقلي يا بنت انتي ايه الهبل الي بتعمليه بروووحك
نور بدمووع :بحبه يا ماااما بحبه ومش قااادر اتقبل فكررة انه حب حد غيري وبقهر ليه يدخلني حيااااته من البداااية لووو كان هيتعلق بغيييري ليه علقني فيه ليه انا عمررري ما أذيت حد وحبيته على شااان اخلاقه وما بصيتش لا للفلووس ولا لحاااجه تااانيه جاااني عرسااان كتييير معااهم فلوووس لكن ولا واحد باااخلاقه ليه يعمل كدده
والدتها بهدوء وحنيه حضنتها :عاارف يا بنتي واللهي عااارف انك بتحبيه ومتعلقه فيه جدا لكن لو اتجوووزتيه هتضلمي نفسك يا حبيبتي هيبقى جسمه معاااكي لكن قلبه مع غييييررك
الرحمه يا بنتي
نوور بدمووع :ما اقدرش ما اقدرش
……………………………
في الصباااااح
عدي فضل صاااحي وما نااامش ابدا ولانا فضلت تتقلب ما نامتش ساااعه على بعضها
عدي خلاص حسم قرراره وقرر ينفصل عن نور ومش هيعلقها معااه بدووامة الحب
لانا ببرود :صباااح الخييير
عدي رفع حاااجبه :صباااح النوور ليه بتكلميني كدده
لانا :انا بصبح عليك بس غلطااانه انا
عدي قرررب منها :لانا انا عااارف انك مجرووحه جدا وكل حاجه جايه ضدك لكن صدقيني انا اتحطيت بوووضع صعب على اي حد يتحمله استحمليني الاياااام دي واوعدك في اليووومين دوول هبعد نوور عن حياااتي تمااااما
لانا بفررحه :بجد بجد مش هتتجووزها بجد
عدي :ههههه من شوووية كنتي بااارده ايه الي حصل
لانا :عدي انا بحبك جدا جدا صدقني ومش مستحمله فكررت ان حد يشااركني فيك انا بعشقك يا عدي
عدي غمززها :حب الطفوووله بقى ولا ايه
لانا قرربت منه بدلع :حب الطفووله والمرراهقه والشباااب ولاخر العمر انا قلبي عمررره ما هيدق لحد غيييرك
عدي شدها من وسطها :الله الله الله ايه الشعر ده
لانا :بحبك
عدي قبلها بلهفه وخوووف من ضياااعها ولانا مشاااركاااه جنااانه هنا خبط الباااب
ابتساااام :يالله يا اولاد الفطااار جااااهز
عدي ما كااانش قاادر يبعد عنها
ابتسااام خبطت اكتر افتكرتهم لسا نايمين
لانا حاوولت تبعده :عدي اررجووك ابعد
عدي :انسي اي حاااااجه دلوووقت وتعاالي هنا وحملها وخدها السرير
لانا بااحرراج :عدي ارجوووك
عدي :اشششڜشش ايوووه يا مااااما
ابتسااام :الفطااار جاااهز يا حبيبي
عدي :يالله ياا ماما اصحصح كده واخررج
ابتسااام :على راحتك يا حبيبي
لانا بغيييظ :الكدب حررام يا شيخ عدي
عدي :ههههه في الحالات الحرررجه دي حلال تعااالي هنا وقبلها بنهم وسكتت شهرزاد عن الكلام
………………………………
عند نسر
فاااق قبل قمر وحضرررلها الفطاااار على ظهر اليخت وخد ورده ومشاااها برررقه على وشها
قمر فتحت عينيها الفيرووزيه بابتسااامه :صبااااح الخييير
نسر وهو بيقبل كل حته في وشه برررقه :صباااح الفل واليااااسمين والووورد الجوووري
قمر عدلت نفسها :ايه الروووقان ده هي الساااعه كاااام
نسر :السااعه تسعه
قمر :فاتني الفجر عجبك كددده
نسر :صليته عنك 😂
قمر :لا يا رااااجل
نسر غمزززها :اه واللهي
قمر :_طيب انا هقوووم اخد شاااور واصلي واحضر حاااجه ناااكلها اصلي جوووعانه جدا
نسر رفع حاااجبه :اوووعي تتخني يا بت اتجووز عليكي
قمر وقفت وحطت ايدها على وسطها :امرررت ايه يا اخوووويا
قمر طبعا نسيت هي لابسه ايه
نسر بصلها برررغبه من فوووق لتحت :ب بقول ان نك جميله قوووي قوووي
قمر :من شووويه ما كنتش عااجباااك
نسرر شدها عليه :عاجبااااني جدا جدا
قمر باااحرراج :ابعد ورووح اتجوووز
نسر :لا جووواز ايه بقى وانتي بتعملي ايه
قمر 😏
نسر :ههههههه بهزر يا بت
قمر بغيييظ :ما تقووولش يا بت انا ليا اسم
نسر :هههههه احلى اسم ما تيجي اقوولك كلمتين
قمر بعدته :لا اوعى انا جووعانه جدا وولادي جووعانين
نسر :ااااه يا ربي انتي مفيش بدمااغك غير الاكل
قمر :زي ما انت مفيش في دماااغك غير قلت الادب
نسر بضحك :وهو في احلى من قلة الادب دنا بفيدك
قمر :مش عااايزه شكرررا وفر معلووماتك يا حبيبي
وقااامت خدت شااااور ولبست فستااان اسوود قصير من الي نسر جايبهم ليها وفرردت شعررها وطلعته
نسر راحلها :ايه الجمااال ده
قمر بغروور وهي بتدور حوالا نفسها :ده من بعض،ما عندنا
نسر :هههههه اخررت جناااني على ايدك انا نفسي ما اخرجكيش من حضني
قمر :بتحبني للدرجااادي
نسر :لدرجة مستحيل تخطر على بااالك انتي رووحي يا قمر انتي اوول حد قلبي يدقله
قمر بدمعه :بحبك يا نسر ونفسي تفضل حنين كده دايما
نسر بحنيه مسح دمعتها :لوو تعررفي بتجنن ازااي لما بشووف دمووعك دي الدمووع دي زي الؤلؤ مش عااايززها تخررج من عينك لاي حد حتى لو انا
قمر :طيب يالله نفطر جوووعانه
نسر :ههههههه لا اتعرررفت اليومين دووول على شخصية جديده جوواكي شخصية بتموووترفي الاكل
قمر 😥:ولادك مش انا
نسر :لا انا مصدقك 😂
قمر 😏:عنك ما صدقت انا عاايزه اكل
نسر 😂😂😂😂😂
……………………………
عند بدر
استغررب عدم نبيتهم في البيت ضرررب عليهم اكتر من مررره ما بيردووش
بدر :انا خااايف ابنك يكوون عمل حاااجه للبنت ده مجنوون
ميس بغييظ :ما تسيبوا نسر في حاله كله بيجي عليه مش يمكن خدها لمكااان يتصاافوا وانتو بتضلمووه ارحمووه يا عاالم انا حاااسه البيت كله جااي ضدده
صقر :مش كده يا ماما لكن باابا خاااايف عليهم مش اكتررر
ريم :ربنا يستر الصبح كانوا متخااانقين ودلوووقت مختفييين انا خااايفه على قمر بجد
صقر :مش عاااارف ربنا يستر
بدر ضررب على بدران
بدر :الووو صبااح الفل
بدران :اهلا بالغاالي عامل ايه
بدر :كويس قوووي بقوولك ايه نسر عندكم
بدران باستغرراب :لا ليه
بدر :المجنون خد قمر ومش باااين خااالص والاتنين ما بيردوش وتلفوناتهم اتقفلت
بدران بغضب :ازاااي كدده ده مجنووون ممكن يعمل فيها حاااجه ده لما غااب فيها المرررره الي فاااتت زرعلها بدووون علمها المرره دي هيعملها ايه هيقتلها ويتاااويها
بدر ضحك :ههههه مش للدرجااادي يعني ده بيحبها هو ممكن يكووون خطفها 😂
بدران بغييظ :انت بتغيظني بقى
بدر :ههههه اسأل لانا اكيييد تعرررف هما فين
بدران :طيب سلام
بدران :ابنك فين بقااالنا سااعه ناااطررررينه
هنا خررج عدي :في ايه صباااح الخيييير يا حج
اابتساام ضحكت وفهمت كانوا بيعملووا ايه من شعرره المبلوول
ابتسام غمززته :مفيش يا حبيبي كنا عاايزينك تفطر
بدران :نسر وقمر مختفيين انا خااايف المجنون ده يكووون عملها حاااجه
هنا خررجت لانا وهي محرررجه جدا من ابتسااام :هما مساافرين باليخت
بدران :وما قالوش ليه يطمنوونا
ابتسام :سيبهم يا بدران على الله يروقوا وتتصلح علاقتهم مع بعض
بدران :وانا اكرره ده لكن نسر لما بيتعصب ما بيعرررفش بيعمل ايه
عدي فطر وباااس لانا ومااامته على دمااغهم :انا هرووح المشفى اشوووفكم المسا سلام
لانا وصلته :ربنا معااااك
عدي غمززها :كااان حتتة صباااح يجنن
لانا اتكسفت ونززلت رااسها الاررض
عدي :ههههه اموووت بالفراووله وبااس عالطااير ومشي
……………………….
عند نوور بالمشفى
كانت طووول الليل بتفكر بكلام والدتها وعدي والي عمله
دخلت عمليه رغم تعبها وكااانت الحاااله حرررجه جدددا والمفرروض كان عدي يدخل معااها لكنه اتأخر فدخلتها لوووحدها
بنت المريضه مسكت ايد نوور وهي دااخله :ارجوووكي يا طنط رجعيلي مااااما
نوور قعدت قداامها :متخااافيش يا حبيبتي هترررجع ماااامتك باااذن الله بس انتي ادعيلها
البنت :ياااا رب ترررجع
نوور دخلت العمليه وابتدت لكن كااان النبض بيضعف
نوور بصرراخ :النبض بيوووقف بسرررعه نااادوولي عدي
نوور حاااولت بشتا الطررق انها تنقذ الحاااله لكن خلاص القلب وقف
الممرضه :خلاص يا دكتووره البقاء لله
نوور بدمووع :انا وعدت بنتها اني هرجعلها والدتها
الممرضه :ده قضاء الله هنعمل ايه
نور :انا مقدرش ابص لبنتها واقلها انها ماتت
الممرضه :ده لازم يا دكتوووره
نووور خرررجت والدمووع في عنيييها
البنت وجووز المرريضه :طمنيني كووثر كووويسه مش كدده
البنت :مااما كوويسه يا طنط مش كدده
نور بدمووع :البقاء لله مقدرناااش ننقذها
البنت غااابت عن الوووعي وجوز المرريضه اتصدم جدا ودمووعه بتنزززل حمل بنته واسعفووها ونوور جرريت وهي بتعيييط على اوووضتها
عدي كااان جي ومقرر انه يقوول ويبعد عن نوور
خبط عليها ودخل كااانت منهاااره من العياط
عدي اتخظ جدا :نووور في ايه بتعيييطي ليه
نور بقهر :المررريضه ماتت بين ايديا وليها بنت صغيره يا عدي عاارف يعني ايه يعني اتحررمت من ماااامتها انا ةعدتها هرجعلها مااامتها
عدي حضنها :اهدي يا نوور اهدي كله قضاء وحكمة ربنا صدقيني
نوور هنا غااابت عن الوووعي
عدي بخضه :نور نور نور فوووقي فيكي ايه وحملها واسعفوووها
عدي :طمني يا دكتوور مالها
الدكتوور :انا شاكك بحااجه وعملتلها التحااليل وانشاء الله خيير
….. ………… ….
عند عمر
عمر بغضب :ازاااي كدده وهما فين دلوووقت
الراجل :ما اعرفش يا بيه الي عررفته انه سااافر عاليخت مع مررراته
عمر :وحاالتهم كااانت عاامله
الراجل :مش فااهم
عمر بغضب :يعني يا غبي مبسووطين متخاانقين وخدها غصب اي حاااجه
الراجل :لا يا بيه كانوا مبسوووطين
عمر :ازاااي ده وانا بااعتلها صووره مع سستااات الصبح معقووول بتثق فيه لدرجة ما تشكش فيه لاااا كده ما ينفعش ابدا انت تندهلي ريتا وتخليها تنززل مصر باااسرررع وقت
الراجل :حااضر يا بيه
عمر بغييظ وغضب :ان ما نكدت على اليوووم الي جيت فيه مش هكوون عمر
……………………………..
عند نسر
كان حااضن قمر وشااردين بمنظر البحر الي يجنن جااله اتصاال
نسر بااسها على دمااغها :هعمل مكاالمه واجيلك بسررعه
قمر باستغرراب :غريبه يعني ما ردتش على حد من امباارح ليه ده الي هترد عليه
نسر :ههههه بتشكي فيا متخااافيش مفيش ست تملا عيني غييييرك دي مكااالمة شغل ضرووري هخلصه واجيلك
نسر بعد عنها :الووووو
الراجل :عملت زي ما قولتلي بالضبط
نسر :هههههه حلوو اووي كددده
الراجل :ده اتجنن يا بيه
نسر :قولتله رحنا فين
الراجل :زي ما قولتلي الشط الجنووبي
نسر :قشطه سلام
نسر راح لقمر :اتأخرت عليكي
قمر :لا
نسر حضنها وقعد جنبها
قمر :نسسسر
نسر :عيوون نسر
قمر :عمرري ما لفتت انتباااهك قبل ما نتجوووز
نسر ضحك
قمر :بتضحك على ايه
نسر :ههههه اصلك قنبله يا بنت الايه كل ما اجي اكلمك كنتي تصدريلي الوش الخشب كنت عاايز اغززل معاااكي عالناااعم لكن صقر دايما كان يتصدرلي ويقووولي مقرربش على حد من دمي وانتي كمااان ما كنتيش ساامحه لحد يلمس شعرره منك ودي اكتر حاااجه كاانت جاذباني ليكي
قمرر 😏:صنف واااحد
نسرر :هههههههه وقحييين ورزلين مش،كده
قمر :رحم الله امرءٍ علم قدر نفسه
نسر ضحك بخبث وحب يخووفها :هههههههه بقى كددده وقااام وقلع التيشيررت بتااعه وقررب منها
قمر :بتعمل ايه ابعد انا تعبااانه وحااامل ابعد احسن ليك
نسر غمززها بمراوغه :حلوو الخوووف ينفع بحاالتك ونط في البحر يعوووم بجدااره وهي مستمتعه بشوووفته كدده
……………………….
عند عدي
بعد مده الدكتوور شااف التحااليل
عدي :طمني يا دكتوور نوور مالها
الدكتوور :انا آسف يا عدي عالكلام الي هقولهوولك لكن لازم تعرف نور خطيبتك عندها كانسر في الدم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى