روايات

رواية بسبب نور الفصل الثامن 8 بقلم إيمان محمد

موقع كتابك في سطور

رواية بسبب نور الفصل الثامن 8 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الجزء الثامن

رواية بسبب نور البارت الثامن

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة الثامنة

الدكتور :أهدوا يا جماعه هي تمام كويسه
ادهم :امال ليه اغمي عليها يا دكتور
الدكتور :هي تعرضت للصدمه تقريبا سمعت كلام مينفعش أي طفل يسمعه
يلين :تمام يا دكتور يعني هي كويسه
الدكتور :كويسه جدا دي كانت بتحكيلي جوه عن أنا عيد ميلادها قرب و هتم الاربع سنين كملين
ادهم :هي لسه متمتهمش
يلين :نور لو سمعتك وعرفت انك مش عارف هتعمل منك فراخ بانيه
ادهم: اشمعنا بانيه
يلين :مفيش اصل مكلتهاش من زمان
جني :يا اخ انت و هي البت مش وقت بانيه
ليالي : والله عندك حق يا بنتي
فارس :مش يالا بينا ندخل
يلين :استنونوا طب لو سألت علي الكلام اللي حصل قدمها
و فجأة وهما بيفكروا لقوء كائن جميل اوزعه بيجري وبيقول
نور بطفوله:ايه ده محدش فكر يسأل عليا ولا يدخل يطمن ماثي ماثي
يلين بضحك :قلبي مامي والله كنا داخلين متزعليش بقا
نور :بشرط
ادهم :وكمان بتتشرطي
ليالي :ايه هو الشرط يا ست نور
فارس :قولي يا قلبي اطلب واتمني
نور :عوزاكم تعملولي عيد ميلاد كبير اوي اوي
جني:اوي اوي
فارس :من عيني
ادهم :اطلبي بس و احنا ننفذ
يلين :يالا بينا عشان نحضر للعيد ميلاد من دلوقتي
ليالي :ده لسه بكره بس
نور :ايوه يعني ٢٤ثاعه
فارس :احلي ثاعه في الدنيا
ادهم:يالا يا يلين
يلين :علي فين
ادهم :معايا علي البيت
فارس :معلش يا دكتور ادهم يلين و نور ضيوفي و هيفضله معايا وبالنسبه للحصل فأنا برده هعرف اجيب حق يلين كويس و عيد ميلاد نور هيبقي عندي في البيت
ادهم :بلاش دكتور احنا اخوات بس يلين لازم تيجي معايا بعدين دي اختي
ليالي :اختك بالرضاعة بس يلين اختي عن أب وأم و بينا دم و هتيجي معايا
فارس :دي ضيفتنا واختي زي ما هي اختكم
ادهم :يلين عاوزه تروحي مع مين
يلين :احمم احمم يادي النيله السود انتم بدبسوني
فارس :معلش يا يلين القرار يرجع ليكي
يلين :بصوا أنا كل حاجاتي هناك عند ليالي ده غير فلوسي و بطاقاتي وكل ما أملك معلش يا ادهم
ادهم :ماشي يا يلين
جني :ادهم يلين معاها حق
يلين :أنا اسفه والله يا ادهم و راحت باست دماغه
ادهم :ولا يهمك يا حبيبتي
نور :بابي أنا بحبك وبحبكم كلكم بس متزعلوش ولا انتي يا مامي
ليالي :مش زعلانين طول ما انتي معانا
يلين :قلب مامي من جوه طول ما انتي هنا أنا مش زعلانه انتي فرحي يا نور
ادهم :قلب بابي من جوه اول ما بسمعها منك بدوب
جني :زي السكر في الشاي هههههه
نور :مش حلوه
فارس :طب مفيش حاجه لفاروستك
نور :مسكته من خدوده انت قلبي انت (قدرت تمسكه عشان يلين شلها )
ليالي :ادلعي يا اختي ادلعي
ادهم :يالا بينا
يلين :ياريت
ادهم :ماشي يالا يا يلين هوصلك
فارس جه يكلم يلين غمزته بمعني سيبه خلاص
يلين و نور ركبت مع ادهم و جني
و فارس و ليالي مع بعض
………………………………………………………………………….
ميرنا :مش هتنام يا يزن
يزن:شويه يا ميرنا الفيلم بس يخلص
ميرنا :ماشي تصبح علي خير يا حبيبي و راحت بسته
يزن بعصبية:ميرنا كام مره قولت بلاش كده أنا مش بحب كده
ميرنا :اسفه يا بيبي متزعلش و سبته و طلعت علي اوضتها
يزن سرح
فلااااااش باك
يزن :طب بوسه واحده بس
يلين :يزن لاء مستحيل أنا اه بحبك بس مش معني كده تستغل حبي ليك
يزن :اعتبريني اخوكي
يلين :بجد
يزن :اه صح بلاش ابن عمك
يلين :يعني لو بست ابن عمي مش هتزعل
يزن :نعم و تبسيه ليه أن شاء الله
يلين بضحك :قول لنفسك يا استاذ
يزن :اه صح بس أنا خطيبك.
يلين :ولو افرد سبتني أو يا عم موت يقولوا عليا المتباسه اهي هقول لربنا اي
يزن بضحك : هو كلامك صح بس ايه دي اللي كتبته اهي هههههه
يلين :اضحك اضحك
………………………………………………………………………………
ميرفت :معلش يا ميرنا هو يزن كده متزعليش
ميرنا :يا طنط ايه يعني دي مجرد بوسه
ميرفت :خلاص يا ستي امسحيها فيا
ميرنا :بس يا طنط
ميرفت :هخلي يعتذرك
ميرنا :حاضر يا طنط بس قوليلي حضرته قاعد تحت بيعمل ايه اكيد منتظر الهانم
ميرفت :معلش يا ميرنا و بعدين اكيد لاء انتي مش شايفه عمل فيها ايه
ميرنا :ولو يا طنط هو من امتي بيتفرج علي افلام
………………………………………………………………………………
ميرفت :يزن ينفع اللي عملته
يزن :هي لحقت تجري تشكيلك
ميرفت :يزن قولتلك كام بره بلاش اسلوبك الناشف ده
يزن :ايه يا ماما هو فين الأسلوب الناشف ده ها
ميرفت :ايه يعني ما تيجي تموسك
يزن :ماما ولا دينها يسمحلها بكده ولا تربيتنا واخلاقنا
ميرفت :يزن لازم تعتذلها
يزن :هههههه ماما اسمعي لو هتفضل كده كل حاجه تجري تقولك يبقي بلاها جوازه احسن أنا متجوزها عشانك اصلا
ميرفت :خلاص يا ابني
يزن :فهميها يا ماما وعقليها كده
ميرفت :حاضر بس اقوم يالا يا بني كفايه كده قوم نام
يزن :ماما أنا مش صغير خلاص يلين موضوع واتفقل
ميرفت :خلاص يا بني اللي يريحك
وطلعت ميرفت فوق اوضتها
…………………………………………………………………………….
يلين :ههههه شكرا بجد يا ادهم
نور :الشيكولاته حلوه اوي يا بابي
ليالي :بس بجد فكره حلوه
جني:ياريت كده ديما هههههه
ادهم :من عيني
فارس :شكرا لحضرتك جدا يا ادهم
ادهم :متقولش كده احنا اخوات
نور :مامي مامي الساعه كام كده
يلين :الساعه 1
نور :هييييييه كده فاضل علي عيد ميلادي ٢٣ساعه بث
الكل ضحك
ليالي :ماشي يا ستي كل سنه وانتي طيبه يا قمر
فارس :احلي نور هتم الاربع سنين
ادهم :اسيبك أنا بقا عشان احضر هديه
نور :ايوه اهم حاجه الهديه
يلين :ماثي ماثي يالا ننام عشان نحضر بكره العيد ميلاد
نور :أنا نمت اساسا و طلعت تجري علي الاوضه
ادهم : تصبحوا علي خير
يلين :وانت من اهله
جني :مع السلامه يا يلي
ليالي :مع السلامه
وطلعت يلين علي اوضتها وراه بنتها وطلع ليالي و فارس علي اوضتهم
………………………………………………………………………………
طبعا اللي كان قاعد و بيسمع مين يزن
يزن :يا تري مين اللي كان قصدك عليه يا يلين
فلاش باك
يلين بالم :خلاص خلصتم ابوها اشرف من اي حد ابوها ده أنضف منكم كلكم بس للاسف مسافر انت فين يا حبيبي تعال شوف اللي بيحصلي عااااااااااااااااا عااااااااااااااااا بحبك و هفضل احبك عارفه انك بتحبني وانك هترجعلي هترجعلي يا
………………………………………………………………………………
يزن :بس ليكي عين تضحكي بعد كل ده بتحبي غيري يا يلين ليه بس لازم انتقم ولازم اعرف مين ابو البت دي و مين الكلب اللي خنتني معاه ده نفسي اجيبه أوصله بس وانا هجيب حقي تالت و متلت
يزن :آلو
الشخص:ازيك يا باشا
يزن :ها مافيش اي اخبار
الشخص:لا والله يا باشا
يزن :كل ده مش عارفين تجيبوا خبر واحد بتعامل مع حيوانات
الشخص :اسف والله يا فندم بك بنحاول والله
يزن :غور في داهيه
………………………………………………………………………………
يلين :يالا نامي يا نور تصبحي علي خير
نور :وانتي من اهله
يلين: فين بوسه مامي
نور اموووووه
يلين :احلي بوسه من احلي نور في الدنيا
نور ضحكت ضحكه طفوليه
و بعد ما نور نامت يلين وقفت في البلكونه تبكي
يلين :ليه يا يزن بتعمل كده لييييه عملتلك ايه مش كفايه آلام سيب بنتي في حلها يا يزن ابعد عنها اهاا يا ربي
………………………………………………………………………………
ليالي :متنساش تحذر قريبك
فارس :من عيني
ليالي :البت متبهدله لو حدها مش ناقصه هي
فارس : متزعليش خلاص
ليالي :أنا أقدر ازعل منك برده يا قمر
فارس : ههههههههههه بحبك والله
ليالي :بس
فارس :تعالي وانا اقولك هحذره هو بس ام لا؟ ههههههههههه
ليالي :ولد عيب ههههه
و نسبهم مع بعضيهم احنا سناجل 🙂
………………………………………………………………………………
جني :متزعلش من يلين يا ادهم
ادهم:مش زعلان والله يا قلبي
جني :بس يزن ده تصرفاته غريبه
ادهم :ازاي
جني : يعني هو ماله ومال يلين شاغل دماغه بيها ليه هو و مامته
ادهم :في ناس بتبقي كده سيبك بس اسئلتك مقنعه برده
………………………………………………………………………………
زين : أنا بكره هروحلها عيد ميلاد نور بعد بكره
الشخص : لاء لاء يا زين
زين :لاء ايه لازم
الشخص: هتعمل ايه يعني سيبها في حالها كفايه اللي هي فيه
زين :

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى