روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الخامس والستون 65 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الخامس والستون 65 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الجزء الخامس والستون

رواية بنت الشيطان البارت الخامس والستون

بنت الشيطان 2
بنت الشيطان 2

رواية بنت الشيطان الحلقة الخامسة والستون

الفصل الرابع

نظرت دانه لاولادها بتعجب / آيوه يعني عملتوا ايه
نظر زياد لاياد وابتسموا بشر
دانه بخوف / أنا بدأت اخاف منكم جينات الشر بتكبر عندكم بسرعه آوي عملتوا ايه يا خرابه منك ليه
إياد ببراءه / معملناش حاجه يا دانه هو بس يا دوبك اخدنا التاب بتاعها نلعب بيه
زياد / آه والله نلعب بيه او نلعب فيه أيهما أقرب
دانه وهي تبتسم لهم بشده / آيوه عملتوا ايه بقى يافخر ماما
زياد ببسمه خبيثه / كانت خطه إياد اننا نشوف التاب بتاعها فيه إيه مش يمكن عميله وخاينه
دانه وهي تهز رأسها / فعلا شكلها كده
إياد / قوم ايه انا طلعت جهزت اللاب فوق وفلاشه محترمه كده وبعت زياد ابنك يلزق فيها وميسبهاش غير وهو معاه التاب
زياد / وصار كل شئ كما خُطط له ياريس ولزقت فيها وفضلت ابصلها ببراءه
دانه بتشنج / ب ايه يا عنيا
زياد وهو ينظر لها نظره طفل برئ / ببرائه يا مامي
ابتعدت دانه للخلف برعب /يا ستير يارب إيه الرعب ده
إياد وهو يكمل / المهم زياد جاب التاب وطلع علي فوق قال يعني هيلعب بيه روحت انا اخدت التاب ونقلت كل حاجه عليه علي فلاشه
زياد / وانا جبت ورقه وقلم وسجلت اسماء كل الملفات اللي عليه
إياد ببسمه شريره / وبعدين هوووووب خلينا التاب كأنه لسه طالع من كرتونته
دانه بدهشه / مسحتوا كل اللي عليه
زياد وهو يهز رأسه / كله… وروحنا حملنا عليه حجات تانيه من عندنا وسميناها بنفس الأسماء اللي كانت محفوظه قبل كده
دانه وهي تنظر لهم بتركيز / حملتوا ايه بالضبط
ابتسم إياد بخبث / اول حاجه غيرنا نغمه الاشعارات
دانه ببسمه / عملتوها ايه
زياد بضحكه / انتي عرفاني من أكبر معجبين الاستاذه نانسي عجرم
دانه بضحك / متقولش اطبطب ادلع
زياد / هي وحياتك يا غاليه
ضحكت دانه وهي تتخيل شكلها بين اكبر المحققين والرتب في المخابرات
إياد / ومش بس كده انا حملت ليها شويه فيديوهات عنب يعني مثلا حطتلها فيديو ابويا طلق سماح وخطفني انتي عرفاني يا دانه بحب آوي الفيديو ده خصوصا الرقصه بتاعت الراجل اللي فيها
ضحكت دانه بشده وهي تتخيل ما يمكن أن يحدث / يخربيت دماغكم انتم إزاي كده هههههههههههههههههههههه
إياد / وحطتلها بقي بقيت البوم سماح وجوزها سموووحه الخطيررررره
انفجر الجميع بالضحك
دانه وهي تتنفس بصعوبه من الضحك / انت هين يا خوفي من حمدي الوزير اللي جانبك ده حطيت ايه يا آخره صبري
زياد ببسمه شريره / حطيت حاجه في منتهي قله الادب قصدي في منتهي الأدب والاحترام والله يا دانه حاجه من زمن الفن الجميل
دانه بخوف / عملت ايه……

كان الجميع يجلس وينظر لما يعرض أمامهم بفم مفتوح والفيديو مستمر وجوان تكاد تسقط أرضا من الصدمه التي ضربتها
بينما ديانا تضحك بصخب وهي لا تتحمل فقد كان الفيديو عباره عن رجل بزي امرأه ويقوم بالتحدث بطريقه مضحكه
ديانا وهي تنظر لجوان وتضحك وتقلد الفيديو / فرحانه من قلبي لروح قلبي سمووووحه الخطيره
ثم انفجرت ضاحكه بينما جوان نظرت لها بشر وتحدثت لتخفي ما حدث / احم مش عارفه ايه الفيديو ده تقريبا جه بالغلط بس هو فيه فيديو تاني خاص بالقضيه وبنفس اهميه الفيديو ده قصدي باهميه الفيديو اللي اتبدل
ثم قامت بتشغيل الفيديو الاخر والذي قام زياد بنفسه باختياره ثواني وكانت اغنيه (ليه بداري كده ولا هو داري) لروبي
نظرت ديانا للشاشه لثواني ثم انفجرت في الضحك اكثر / آآآآآآه يا الله سأموت
ثم نهضت وأخذت تقلد روبي وكأنها تقود دراجه / ليه بداري كده ولا هو داري كده ولا انا داري كده ولا انا ده
هو ده المهم؟؟… هو فعلا بنفس اهميه سمووووحه الخطيره
ثم انفجرت اكثر في الضحك وهي لا تستطيع التنفس / اوووه سأمووت
بينما كلوي تنظر لديانا بشر علي احراج جوان
وليث ينظر ببرود شديد لها
والجميع مابين ضاحك او مستهجن لما يحدث
توقفت ديانا عن الضحك ثم نظرت لجوان بشماته / حسنا عزيزتي اظن اننا لسنا بهذا الفراغ لنجلس هنا ونستمع لتراهاتك هذه لا انكر انني استمتعت في الحقيقه لم اضحك هكذا منذ زمن ولكن في المره المقبله احرصي علي عرض مشاهد افضل مثلا ما رأيك في مستر بين انا شخصيا احبه جدا واضحك من قلبي معه لذا هذه ليست بالفكره السيئه أبدا اذا كنتي تريدين ان تضحكي الجميع
هههههههههههههههههه والان اعذروني يا جماعه فأنا لدي أعمال اخري غير هذا الهراء
ثم خرجت وهي تضحك بشده
بينما ليث نهض ونظر لها باستهزاء /انتي اللي طلبتي نعمل اجتماع عاجل بهدف انك تعلني عن مستجدات في المهمه اللي بنشتغل عليها فياريت لما تطلبي اجتماع تكوني قده احنا مش في حضانه هنا مفهوووم
قال آخر كلماته بحده مما اخاف جوان وبشده وانتفض جسدها من نبرته
بينما ليث سمع صوت هاتفه نظر وجده سراج فاستأذن وخرج واجاب / نعم يا سراج
سراج بنبره مرعوبه / رجع يا ليث لوسيفر رجع……

نظر عبدالرحمن لسراج الذي يتحرك امامه بتوتر شديد / يا سراج انا مش فاهم حاجه غير أن بابا في خطر وانت مش مفهمني
سراج وهو يسير معه في الممر برعب / ابوك بيرمي نفسه ويرمينا معاه في النار يا عبدالرحمن ربنا يستر
دخل سراج للغرفه بسرعه وخلفه عبده صدم حينما وجد مالك يجلس بكل برود بينما عبدالرحمن كان ينظر بذهول فهو يتذكر ان والده كان نائم في الغرفه حينما خرج
لم يعي عبدالرحمن سوي بسراج وهو يركض ويقف امام مااك ويصرخ / ليه بتعمل كده انت غاوي مشاكل انت مش ناوي ترتاح في حياتك يا أخي
نظر له مالك ببرود وابتسم بشر / إيه يا صقر انت عجزت ولا إيه
سراج وهو يمسح علي وجهه وشعره بغضب شديد /مالك اسمع كويس اللي في دماغك ده تشيله خالص انت فاهم والبت اللي بتجري وراك وبتراقبك دي تشيلها من دماغك عشان اخرتها وحشه يا صاحبي
ضحك مالك بصخب / ياااه ده رفيق طلع مش هين أبدا
نظر له شراح بتوتر
فنهض مالك واقترب منه وهمس ببسمه مرعبه / إيه يا سراج مفكر اني معرفش بمراقبتك ليا والأخ رفيق اللي زي ضلي
ثم ضحك بصخب / مفكرني كبرت ولا إيه
سراج وهو يبرر فعلته /انت عارف يا مالك اني بعمل كده من خوفي عليك
مالك وهو ينظر له ببرود / وانا مش صغير يا سراج وعارف بعمل ايه كويس اوي والمره دي مش هسيبه في حاله
سراج وهو ينظر له وقد علم كيف يضغط علي الوتر الحساس / ونور
ثواني وكانت عين مالك تسود وبشده وينطلق لسراج وكأنه سينقض عليه /نووور بره اللعبه يا سراج انت فاهم
سراج بصراخ وهو يكاد يفقد عقله / انت اللي هتخليها اساس اللعبه يا مالك كلنا عااااارفين نقطه ضعف الشيطان واي حد هيفكر يأذيك هتبقي اول شخص يتأذي هي نور
عبدالرحمن بغضب جحيمي / قسما بالله افتح عليهم أبواب جهنم كله الا امي
نظر مالك امامه وعيونه تبدو مرعبه وبرزت عروق رقبته بشده / وانا مش هستني لحد ما يفكر يستغل نقطه ضعفي
سراج بتعجب / قصدك ليه
دخل ليث بسرعه وصرخ / مش هسمحلك يا مالك تعرض نفسك للخطر اخر مره كنت هخسرك الا ده يا مالك الا ده
نظر له مالك بغموض / إيه يا بلاك ده انا قولت انت الوحيد اللي هتقف معايا
نظر له ليث بحده / مش المره دي يا شيطان ولازم ترجع عن اللي في دماغك
مالك بغضب وقد فاض كيله / والشيطان عمره ما رجع في كلمته يا بلاك وانت ادري واحد بكده وقراري اخدته وخلاص
ليث ببسمه يعرفها مالك جيدا وهو يفرك جانب فمه / طب وسجي ايه وضعها في اللعبه دي
مالك ببسمه وهو يتذكر سجي / تؤ تؤ سجي دي حكايتها معايا طويله
عبدالرحمن بشك / مش مرتاحلك يا شيطان
اقترب منه مالك ببسمه حنونه وربت علي كتفه ثم ضمه / متقلقش يا عبده كله هيكون بخير ياباشا بس محتاج دعمكم معايا في الموضوع
نظر الجميع له بغموض
ليث وهو يفكر في الموضوع /مقدرش اسيبك لوحدك يا مالك فلو هيحصل حاجه يبقي علي الكل
عبدالرحمن وهو يتقدم من مالك / اي نعم انا مش فاهم حاجه بس أنا عمري ما هسيبك لوحدك يا بابا في أي حاجه مهما كانت
نظر مالك لسراج
تقدم سراج منهم بغضب وزفر بضيق / عارف يا مالك بعد ما نخلص مش عايز اعرفك ماشي
مالك وهو يضحك بشده ويضمه اليه / مش هتقدر تعيش من غيري يا سراج
سراج وهو يضمه والخوف ينهش قلبه / مش هقدر يامالك انا هموت من بعدك علي طول مش هقدر اعيش في الدنيا وانا عارف ان سندي واخويا مش فيها خلي بالك عشان خاطري وخاطر نور اللي ممكن تموت فيها لو حصلك حاجه
مالك وهو يضمه بشده / خير يا صاحبي هتنهي علي خير باذن الله
عبدالرحمن وهو ينظر لهم / طب ممكن افهم ايه اللي بيحصل ولا هو سر
ابتسم مالك بألم شديد / لا يا عبده حتي لو سر فهو مش سر عليك اللي حصل هو……….

ضحكت دانة بشده علي وصف ديانا / يا ختتتتي يارتني كنت معاكم والله كنت هقع في الأرض واسخسخ من الضحك
ديانا بضحكه عاليه / وانا مقدرتش امسك نفسي والله كل العملاء مسكوا نفسهم الا انا ضحكت لما صوتي رن في المركز كله بس هموت واعرف إزاي…. جوان مش بالغباء انها تعرض نفسها للموقف ده ازاي حصل كده ومراجعتش الفيديوهات
إياد بفخر / لا محنا عملنا حسابنا ومرجعناش التاب ليها غير وهي ماشيه من البيت وهي كانت راجعتهم قبل ما ناخد التاب منها
ديانا وهي تنظر للطفلين بصدمه كبيره / هو انتم اللي عملتوا كده
ضحك زياد / آيوه احنا يا قمر انت يا جميل
انفجرت ديانا في الضحك / والله ووقعتي يا جوان وعلي ايد طفلين
اياد بتذمر / متستقليش بالطفلين بس عشان بنعض
ضحكت ديانا وكادت تجيب لولا صراخ جوان التي دخلت
جوان بصراخ وغضب / اقسم اني سأقتلهم هؤلاء القرود
نهض إياد ونظر لغرفه الحيوانات وكاد يركض لها لولا كلوي التي امسكته بسرعه وهي تنظر له بغضب ثم امسكت زياد فاخذ الطفلين يتحركون بحده لمحاوله الفرار
بينما دانه صرخت بغضب جحيمي وهي تتقدم منهم / سيبي عيالي يا بومه منك ليها
اخرجت جوان سلاحها وصوبت لرأس دانه التي تقف أمامها / فكري فقط في التحرك خطوه اضافيه لهم وسأقتلك
اخرجت ديانا سلاحها بسرعه كبيره وصوبته علي رأس كلوي / هيا عزيزتي اتركي سلاحك والا ودعتي عزيزتنا كلوي
جوان بضحكه / انتي جبانه وضعيفه يا ديانا ضعفك يأتي من طيبتك ولن تقدمي علي اذيه احد
ابتسمت ديانا بسمه بارده وأطلقت رصاصه علي زراع كلوي التي صرخت بألم/ جربيني يا جوان.
نظرت جوان بصدمه لكلوي وللطفلين الذان هربا منها بسرعه ولكن استطاعت امساك أحدهم وتوجيه المسدس لرأسه فصرخت دانه / ايااااااااااد
جوان بشر / متخافيش آوي كده يا قمر هو بس مجرد قرصه ودن عشان يحرموا يلعبوا معايا
دانه بغضب / قسما بالله ابني يتشرخ شرخ صغير لكون مورياكي مين هي بنت الشيطان
للحظه اهتزت يد جوان بصدمه / اي شيطان تقصدين انتي ابنه الشيطان كيف
دانه بغضب/ آه بنت الشيطان وشوفي بقي الشيطان هيعمل ايه لو حفيده حصله حاجه ولا بلاك هيعمل ايه لو اذيتي ابنه ولا النمر هيقطعك عشان ابن أخته ده لو طلعتي حيه من تحت ايدي يا قمر
ارتعبت جوان من داخلها فهذه الأسماء ليست بالهينه أبدا في عالم المخابرات ولكن ادعت القوه خاصا وهي تري كلوي تسقط أرضا واغشي عليها من الألم / لا يهمني شئ يا عزيزتي انا لا أخاف احد ولا……. آآآآآآه
صرخت جوان من الألم وهي تضع يدها علي رأسها ثم سقطت أرضا كالميت
نظرت دانه بتعجب لما حدث وجدت سمر تمسك فازه مكسوره وتنظر ببرود لدانه / هو فيه ايه

مالك وهو ينظر لعبدالرحمن بألم / جدتك زمان لما اتجوزت والدي كان فيه واحد بيحبها ومش اي واحد لا ده كان أكبر زعيم مافيا في العالم في الوقت ده والدتي رفضته ورفضت تكون واحده من نساءه اللي كل يوم يقضيه مع واحده فهربت من إيطاليا وجت هنا علي مصر وهي أساسا كانت مصريه بس كانت بتدرس في إيطاليا اتقابلت مع والدي هنا وحبوا بعض واتجوزوا وافتكرت خلاص انها هتعيش في سعاده وان الموضوع خلص علي كده بس لا الراجل اللي كان عايزها ده مسكتش أبدا وفضل وراها لحد ما عرف هي عايشه فين وقلب الدنيا ومقعدهاش لما عرف انها اتجوزت ومش بس كده لا وحامل كمان
صمت مالك يبتلع ريقه بالم شديد وعبدالرحمن لأول مره يري والده بهذا الضعف فوضع يده علي كتفه فابتسم مالك بوجع / امي كانت حامل في تلاته
نظر عبدالرحمن بصدمه
فاكمل مالك ببسمه ألم / آيوه راحت لدكتور وقالها انها حامل في تلات توأم وقتها امي الفرحه مكنتش سيعاها وحست ان ربنا بيعوضها عن الوجع الي شافته وتمر السنين ورئيس المافيا مش ظاهر لحد ما امي افتكرت انه نسيها خلاص بس لا اللي محدش كان يعرفه انه استني الوقت المناسب عشان ينتقم شر انتقام والوقت ده كان يوم ما ولدتني انا واسد وجاد
نظر له عبدالرحمن بألم فهبطت دمعه مالك بالم وتحدث وهو يشهق / آيوه كان ليك عم تالت بس الكلب ده دفع رشوي لممرضه فخطفت اخويا ووقتها جدك قوم الدنيا لحد ما يأس انه يلاقيه فاكتفي بينا انا واسد واستعوض ربنا فيه بعد ما تعب وضيع من عمره خمس سنين يدور علي اخويا لدرجه انه راح لتجار أطفال واعضاء ودفع ليهم فلوس وعطاهم صوره ليا لو لقوه يكلموه يأسه خلاه يعمل اي حاجه عشان يلاقي اخويا لحد ما اليأس ملاه ولقي انه مش هيقدر يكمل حياته في القاهره فاخدني واخد امي واسد وسافر بينا اسكندريه وهناك امي كانت في زياره لملجأ أيتام ووقتها كنت انا معاها واسد كان مع بابا وقتها شوفت سراج كان قدي فمسكت فيه واصريت يرجع معانا فامي كفلته واعتبرتها أشاره من ربنا وتعويض عن جاد فاخذته واتربي معانا وبعدها بفتره ماما بقت حامل في زينه وجابت لينا احنا التلاته أجمل جوهره وتمر السنين وتحصل الحادثه اللي فقدنا فيها أهلنا وعدينا الموضوع وكل واحد اختار حياته أسد دخل طيران وانا وسراج دخلنا شرطه واتقدمنا لحد ما بقينا مخابرات وفي مره كان فيه مهمه في إيطاليا وهي القبض علي واحد من إللي بيشتغلوا تحت ايد اكبر زعماء المافيا أثناء تسليم بضاعه كبيره وأثناء المداهمه حصل حاجه خلتنا كلنا نقف من غير ما نعرف هنعمل ايه لقينا ان الراجل اللي تبع زعيم المافيا نسخه تانيه مني انا واسد وطلع ان الزعيم اللي بيشتغل معاه هو هو اللي خطفه ( لوسيفر) او سيد الجحيم زي ما بيقولوا عليه اسوء شخصيه ممكن تقابلك في حياتك
راجل سادي ودموي غير اي حد قابلتوه بعد ما شفناه عرفت انه اخويا جاد وقتها فوقت وعرفت انا هنا ليه فامرت القوه بالتقدم وقبضنا عليهم وروحت السجن لجاد وقتها هو اتصدم من إللي شافه وانا حكتله كل حاجه وجبت أسد كمان عشان يتأكد من إللي قولته وقتها ثار وكسر اللي حواليه وصرخ اكيد مش سهل تكتشف ان اللي عيشت تخدمه ومعرض حياتك للخطر عشانه هو نفسه اللي دمر حياتك ودمر عيلتك وقتها جاد حب ينتقم منه وللأسف عمل اكبر غلطه في حياته ه……
لم يكمل مالك حديثه بسبب بكاءه وهو يتذكر ما حدث لاخيه الذي لم يراه سوي مرات قليله فقط

دانه وهي تنظر لسمر / منوره يا سموره تعالي بس شيلي معايا الجثتين دول نخبيهم جوا
اقتربت سمر منها لتساعدها وايضا ديانا قامت بنفس الشئ ثم ذهبت دانه لتحضر الطبيب لكي يخرج رصاصه كلوي ويعالج رأس جوان وكان هذا الطبيب هو سارة بالطبع التي كانت تقف في الخارج وتنظر للمنزل بتعجب لما حدث ومعها باقي نساء العائله لابد وان سمر لديها اجتماع مهم معهم
أشارت دانه لهم بالجلوس / اتفضلوا اتفضلوا لحد ما ساره تخلص هي وسمر
نور بتعجب / هو في ايه يا دانه ومين دول
دانه بضحك /دول ضيوف ليث.
جميله بتعجب / ضيوف ليث واتشرحوا كده امال لو كانوا ضرايرك كنتي عملتي فيهم ايه
دانه بحده / ده انا كنت خلتهم قطع خرده بعدين هو انا عملت حاجه دول الأطفال كانوا بيهزروا شويه وانتم عارفين هزار الأطفال
ديما وهي تتحدث الي دانه / دانه… دانه هو زياد فين
دانه وهي تنظر لديما / والله يا ديما انتي بنت اخويا فخايفه عليكي زياد ابني صايع آكتر من ابوكي وجدك وعيلتك كلها فايه رأيك تفكك من زياد وخليكي مع اياد.. اياد حلو
انتفضت تالا بغضب / لا إياد بيحبني انا وقالي لما نكبر هيتجوزني انا
ديما وهي تتحدث مثل الكبار / بس انا بحب زياد ومش اياد يادانه بعدين انا اساسا حبيته عشان هو قليل الادب وكلامه قليل الادب زي بابا
نظرت دانه بصدمه لناري فابتسمت لها ناري بغباء
دانه بسخريه / بنت خالد وحفيده أسد وتربيه سمر هتوقع منك ايه يعني داعيه….. يا خوفي بعد كده مانعرفش نلمك من الشقق المفروشه.
ثم نظرت لتالا / وانتي بتقوليلي اياد وعدك بالجواز.
تالا وهي تهز رأسها / آيوه
دانه وهي تنظر لهم / للأسف اكتشفت اني معرفتش اربي ولا واحد فيهم
روحوا إياد وزياد في اوضه الحيوانات يكش يغتصبوكم، عيالي وانا عارفاهم يعملوها خصوصا السافل زياد بتاع روبي ونانسي ده
ذهبت الفتيات إليهم ومعهم باقي الأطفال الذين ركضوا لرؤيه الحيوانات ماعدا حازم الذي نهض واتجه لملاك وابتسم لها / تعالي نطلع بره نلعب في الجنينه
ابتسمت ملاك بخجل ثم امسكت يده / يلا
بينما نور تنظر لهم بتشنج / هو تقريبا محدش فيكم عرف يربي وانا اولكم منا لو كنت ربيت عيالي كانوا ربوا عيالهم
ضحكت جنه / شايفه قصه روجي ومراد بتتعاد قدامي مع حمزه وملاك
رحمة بضحكه / ههههههههههه لا وانتي الصادقه حازم اسود من ابوه
ضربتها روجي / بس يابت هو فيه زي ميرو حبيبي كفايه انه وقور كده في نفسه وجان
سمر وهي تخرج من غرفه جوان بسخريه / وقور آوي يا بتوع البوس
خجلت روجي بشده / بوس ايه بس يا سمر
سمر وهي تجلس / عليا يابت طب ده حتي خالد محترم عن جوزك ومفهم البنات انه بيحط قطره لناري
احمر وجهه ناري بشده من حديث سمر
ولكن سمر لم تهتم / إنما ابنك انتي عارفها صراحه كده (بوس)
روجي وهي تبرر لزوجها / أبدا والله يا سمر ده هو اللي عرفها لوحده
ضحك الجميع
بينما نور نظرت لسمر / جريده فضايح متنقله
سمر وهي تغمز لها بمشاكسه / طب بلاش آنتي عشان انتي لوحدك قفشتك مليون مره انتي ومالك وانتم ب….. امممممم
لم تكد تنهي حديثها حتي وضعت نور يدها علي فمها / استري عليا اللهي يسترك دنيا وآخره
بينما دانه انفجرت في الضحك / مابتسترش دي
نهض سراج و ذهب لمالك وضمه اليه بشده ومالك فقط يري امامه عذاب أخيه واخر ساعاته في الحياه كيف قضاها اكمل سراج عنه / جاد لما عرف اللي حصل قدر يهرب بمساعده رجال لوسيفر ورجع تآني وبين انه معرفش حاجه واستني الوقت المناسب في الوقت ده تقريبا مالك جن علي اخوه وقرر انه يخرج ويروح يرجعه حتي لو بالغصب من قصر لوسيفر طبعا دخول مالك لقصر لوسيفر بمثابه دخولك للقبر نفسه دخل مالك للقصر بصعوبه كبيره وفتشه حته حته لحد ما اكتشف مكان سري موجود في احد المخازن وهناك لقي منظر لحد دلوقتي مش عارف يمحيه من دماغه
مالك بعيون حمراء من كثره البكاء / جاد….. جاد كان كل اطرافه مقطعه ومرمي في ركن بطريقه بشعه وقتها مقدرتش امسك نفسي وانهرت جنبه وكنت هموت وفجأه لقيت لوسيفر هو ورجالته حاوطوني مقدرتش اني اتحرك او اقاوم كل اللي كنت بعمله هو اني ابص علي جاد وابكي زي الأطفال شكله كسر اخر قطعه في قلبي وخلاني مش حاسس بحاجه حتي محستش بيهم وهما بيرفعوني ويكبلوني ووقتها عرفت من لوسيفر ان جاد حاول يقتله وهو نايم غضبه خلاه ميفكرش كل اللي كان بيفكر فيه انه ينتقم من لوسيفر معرفش انه كان بينتقم من نفسه كمان وقتها شوفت بعيني لوسيفر وهو كل يوم يقطع حته من جاد وهو حي وبيصرخ وبعدين يبعت دكتور يخيطه ويديله منوم شديد عشان ميموتش من الألم والوجع وهكذا لحد ما جه في مره ومات ومقدرش يستحمل وانا وقتها كنت شوفت اكبر عذاب ممكن أتعرض ليه في حياتي كنت وقتها 26 سنه وشوفت كابوس مسبنيش طول عمري ومكتفاش انه قتله بالطريقه دي لا ده بعد ما مات فتحوا بطنه قدامي وخرجوا كل الاجهزه اللي فيه……. وعينه وشوهه وانا مكنش عندي خيار اني اغمض عيني لأنهم كانوا بيدوني ادويه تشل جسمي كله بما فيه عيني ومقدرش اغمضها
بكي مالك بشده وعلت شهقاته لدرجه ان صوته لم يعد مفهوما / اخر كلمه قالها ليا وروحه بتطلع انه كان نفسه يشوف بابا وماما كان نفسه يعيش زي اي حد طبيعي
قتله بابشع طريقه ممكنه وفضل يعذبني بعد موته بطرق بشعه ومكنش عايز يقتلني عشان اساعده بالمعلومات اللي اعرفها فضل حابسني خمس سنين……. خمس سنين عشت فيهم اسود ايام حياتي خمس سنين كنت كل يوم بشوف اكبر كوابيسي قدامي معرفتش اهرب غير لما جت واحده في ليله وفكتني وعطتني سلاح ومعاها شاب كمان كان باين انهم شباب صغيرين مدققتش في الموضوع وخرجت معاهم ولقيت نص رجاله لوسيفر فارشين الأرض وفيه شاب تالت بيقتل فيهم بوحشيه كأنه مش بشر عرفت بعدين انهم فريق الموت الجحيمي ايلينا ورقتها وان الشاب اللي قتل نصهم ده هو ماكس ( ابطال روايه الانفجار) خرجت معاهم ورفضت اني اسيب القصر من غير ما انتقم منه شر انتقام وللأسف من حظه في اليوم ده مكنش في القصر بس لقيت اخوه وده يعتبر تآني اسوء شخص بعده قتلته عشان يحس بالوجع اللي سببه ليا بقتله لاخويا وللأسف ديني منعني اني اعمل في جثه اخوه زي ما معمل في جاد مقدرتش امثل بجثته زي ما عمل في اخويا بعد اليوم ده مالك مات مع جاد ومبقاش فيه غير الشيطان وبس عشت معنديش قلب ولا مشاعر بقيت بقتل بدم بارد ومش بيهمني حد عشت في ضلمه ومحدش عارفني في الوقت ده عرفت ليث ووقتها لما قرب مني عرف كل حاجه حصلت ليا واتجوزت نور بعدها بسنه وقدرت نور تخرجني من الضلمه دي وجابتلي اكبر هديه ممكن ربنا يرزقني بيها انت ودانه يا عبده
ذهب عبده وعانق والده بشده وهو يبكي / ربنا يطول بعمرك يا بابا ربنا يديمك لينا انت ونور
ابتسم مالك وهو يمسح دموعه ويكمل / ومن شهر وصل ليا اخبار ان لوسيفر رجع من بعد كل السنين دي رجع بس لوسيفر كبر خلاص وعلي مشارف الموت خلاص واللي اتولي من بعده هو جوز بنته وده بقي جمع قذاره لوسيفر وأخوه فيه يعني بقي أقذر من لوسيفر شخصيا خصوصا ان لوسيفر هو اللي بيرسمله الطريق اللي هيمشي عليه وبيخطط ليه كل خطوه هيخطيها ومش بس كده ده راجع وناوي انه ينتقم شر انتقام لقتل اخوه وده عرفته من واحد من رجالتي مزروع في رجالته من فتره هو اللي كان بيخليني اعرف حركاته ومن فتره نور شافت عصابه بتخطف بنت وكلمتني ولما روحت لقيت البنت دي بتبصلي بصات غريبه ودورت وراها وعرفت انها تبقي حفيده لوسيفر بنت متمرده هربت منهم عشان تيجي تحضر حفله صاحبتها في مصر والقدر وقعها في طريقي
ليث بغموض / وانت ممكن تعمل كده
نظر له ليث بنظره توحي له انه يفهمه / أنا عمري ما ابقي قذر لدرجه اني ااذيها انا بس هعملها حبل يوصلني للوسيفر مشكلتي مش معاها مشكلتي مع لوسيفر وبس…..

ديانا وهي تضحك بشده / يارب انتم فظاع آوي هموووت
سمر وهي تنظر لهم بخيبه امل / دايما كسفني في كل حته كده
لم تكد دانه تجيب فسمع الجميع صراخ يأتي من غرفه جوان
سمر بحده / بتصرخ ليه البت دي والله ادخل اجيبها من شعرها
ضحكت دانه / متتعبيش نفسك انا ه…..
قاطعها صوت ليث وهو يتحدث بنبره جامده / إيه الصوت ده
رفعت دانه نظرها للباب وجدت الرجال يقفون مع ليث
دانه ببسمه غباء / دي….. دي جوان
ليث بتعجب / وجوان بتصرخ ليه كده
خالد وهو يتقدم لناري ويضمها / هو فيه حاله ولاده هنا ولا إيه
ضربته ناري علي كتفه /بس يا عم دي واحده دانه وعيالها عدموها العافيه وسمر عطتها القاضيه
خالد بضحك بنبره تشبه نبره النساء العجوزه / اللي بيجي علي الوالايا مبيكسبش يا اختي
كادت دانه ترد علي ليث ولكن قاطعها رؤيتها مظهر والدها فركضت له برعب / بابا
سمعت نور كلمه دانه فاستدارت وجدت دانه تضم مالك بشده ومالك يظهر عليه الإرهاق وبشده نهضت نور بفزع / مالك في ايه.
ابتعدت دانه عن والدها بقلق بينما نور انطلقت لعناق مالك برعب وهي تتحدث بنبره توحي بأنها توشك علي البكاء / مالِك في ايه مالك حصل حاجه
نظر لها مالك بعيون حمراء بشده وابتسم ثم انحني لها وقبل جبينها وامسك يدها وجذبها خلفه في هدوء مريب بينما سمر تنظر لسراج بتعجب / في إيه يا سراج
سراج وهو يتنهد بتعب / مش هقدر اقول حاجه دلوقتي كل اللي اقدر اقوله محدش هيخرج بدون راجل كل واحد هيبقي زي ضل مراته وأولاده لو اضطر يخرج مع مراته للشغل مثلا يبعت أولاده لبيت أهلها هنتناوب علي البيت يعني لو انا روحت الشركة خالد يقعد مع سمر ومراته والأولاد في البيت والعكس مازن ومراد كل واحد منهم مره يروح المستشفي التاني يقعد مالك وعبده واسد هكذا الأمر وليث لو خرج هيودي دانه و…..
قاطعه ليث وهو ينظر له / من رأي كله يتجمع عند مالك لحد ما نشوف الموضوع ده هيبقي آكتر امان ليهم
نظر له سراج بتفكير هو لايود ذلك حتي لا يخنق مالك هو به ما يكفيه الان ولكن يبدو أن هذا الحل الوحيد
دانه بخوف وهي تمسك يد ليث/ في إيه يا بلاك
ليث ببسمه حنونه / مفيش يا قلب بلاك مهمه بس فخايفين انهم يهددونا بيكم بس متقلقوش علي الاقل هنبات كلنا مع بعض ونتلم سوا مش كان نفسك في كده
دانه وهي تعانقه بشده وتهز رأسها بإيجاب نعم هذا ما تمنته ولكن قلبها يخبرها ان هناك شئ سئ يحدث
فجأه خرج الجميع من الجو الكئيب هذا علي زغرودة لسمر / لولولولولولوي افرحوا يا نسوان هنعمل حفلات للركب
ضحك الجميع علي سمر فسراج محق دائما في قوله سمر هي بهجه العائله وبسمتها
نظر ليث لديانا وكأنه تذكر / صحيح فين جوان وكلوي
نظرت ديانا لدانه بقلق فابتسمت دانه بغباء / حزر فزر
رفع ليث حاجبه بشك مما سيحدث / دانه انتي قتلتيهم؟؟؟
دانه برعب / والله دي سمر
سمر بصراخ / هو ايه اللي كل مصيبه في ام العيله دي سمر سمر ناقص تقولوا سمر هي اللي خرمت طبقه الأوزون
سراج بشك / عملتوا ايه يا آخره صبري
سمر / والله يا سراج يا قلبي انا معرفش حاجه هو أنا كنت ماشيه في امان الله لا بيا ولا عليا كافيه غيري شري انت عارفني مش بحب المشاكل هووووب ألاقي واحده شعرها شايط عامله زي الشرشوبه الشقيه بتاعه معرض النور رافعه مسدس علي البنيه المسكينه مكسوره الجناح دهيت
كانت تتحدث وهي تشير لدانه التي ادعت البراءه وهي تلوي فمها كالاطفال
سمر وهي تكمل /عايزني اعمل ايه اسكت
سراج / لا استغفر الله ده انتي تولعي
سمر وهي تقلد مدرسه المشاغبين / متنيل علي عين امي واسكت هتنفعها هي لما اسكت
سراج / لا طبعا اقتليها انتي
سمر ببسمه فخوره / لا منا مش قتلتها انا مسكت الفازه الغاليه اللي ليث اشتراها من خمس شهور دي عارفاها.
سراج وهو يهز رأسه / آه آه ام خميسن الف دي
سمر ببسمه / الله ينور عليك هي دي قومت مسكتها ونزلت بيها علي دماغ الشرشوبه الشقيه قسمتها نصين
سراج / هي ايه الفازه
سمر ببسمه / لا دماغها
سراج بولوله / ياختي يا ختي يا ختي
بينما ليث نظر بتركيز لدانه / إيه اللي حصل عشان جوان ترفع المسدس عليكم
دانه ببراءه / ولا حاجه ياباشا حتي اسأل ديانا.
ديانا وهي تجاريها / نعم يا بلاك كنا نجلس فجأه وجدناها تدخل بغضب علينا وهي تصوب مسدسها علي الطفلين تقريبا كده والله اعلم اتجنت
ليث وهو يفرك فمه بتفكير / يعني مش عشان اياد وزياد بدلوا الملفات بتاعتها
دانه وهي تهز رأسها ببسمه غبيه / تؤ تؤ اتجنت

جلست نور علي الحشائش في الحديقه تحت ضوء القمر واشارت لمالك فجاء ووضع رأسه علي قدمها وتنهد بتعب بينما هي أخذت تلعب في خصلات شعره وتتحدث بحنان / مالك يا قلبي تعبان حاسس بحاجه
امسك مالك يدها وقبلها ووضعها علي قلبه الذي يخف بسرعه / نور هو انتي ممكن في يوم تسيبيني
نور بفزع / لا أكيد عمري ليه بتقول كده
مالك وهو ينظر لها بعيون ذكرتها بذلك المالك الطفل الذي كان منذ تعرفت به / مستعد يا نور اخسر كل حاجه كل حاجه بلا استثناء الا انتي يا نور لو خسرتك يبقي مالك مات خلاص
نور وهي تنحني وتقبل رأسه بحنان / ونور عمرها ما هتسيب مالك نور لما بدأت تفتح عينها وتفهم الدنيا بنضج شافتها وقتها بعيون مالك مرينا بكتير سوا وهنمر بأكتر مع بعض مالك انا لو شفتك مع واحده غيري بعيوني وانت قولت محصلش هصدقك أنت وهكدب عيني وهحط ليك ميت عذر وعذر لان باختصار عارفه ان ده ( تشير لقلبه) ملكي من اول مره شافني في حارة الفتوه من اول نظره ليا يا مالك انكتبت فيها باسمك….. باسم الشيطان….. بقيت بنت الشيطان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى