روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء التاسع عشر

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت التاسع عشر

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة التاسعة عشر

مازن راكب عربيتو وبيرن علي هيام وبصوت حزين استني واقفي العربيه نتكلم اسمعي هقول ايه وبعدين قرري هتعملي ايه
عند هيام بتسوق العربيه بسرعه شديده ومنهاره لا ملكش دعوه بيا بعد كده وقفلت
مازن ساق بسرعه شديده وسابق عربيه هيام وجاه قدام عربيتها ووقف
هيام بصدمه انت بتعمل ايه وبسرعه واقفت العربيه وبتنهيد ايه دا مجنون ونزلت من العربيه وراحت عند مازن
مازن نزل من عربيتو ووقف قدام هيام انتي كويسه وحط ايديه علي كتفها
هيام: بدموع ابعد عني انت مجنون لو كان حصلك حاجه دلوقتي ايه كان هيحصل لو كنت خبطك
مازن: مانتي مكنتيش راضيه تسمعيني
هيام: بغضب اسمع ايه بعد اللي سمعتو
انت طلعت متجوز ومخبي عليا ومش طايق عليها حاجه
مازن:انا قولتلك الحقيقه انا اتجوزتها عشان اساعدها مش اكتر هيا اندلق عليها زيت اتجوزتها عشان محدش بيجرحها بالكلام كانو بيقولولها محدش هيوافق انو يتجوزها لكن انا والله بحبك وبصراحه كنت فاقد الامل انك ترجعي مكنتش اعرف انتي رجعتي بعد متجوزت شهد عشان خاطري صدقيني
هيام: بعياط طيب عايز ايه يعني انا دلوقتي اعمل ايه هاا دلوقتي الشخص الوحيد اللي حبيتو ف حياتي ومعرفتش غيره اتجوز مازن امشي يامازن انا شويه وهبقي كويسه
مازن:بصدمه امشي
هيام: ايوا امشي انت دلوقتي واحد متجوز مينفعش الواقفه دي اصلا
روح اكيد شهد مستنياك
مازن: لا مش هسيبك انا مستحيل اتخلي عنك صدقيني بحبك انا سبت شهد بتعيط وجيت وراكي انتي
هيام: يعني عايزني اعمل ايه اقولك تمام ماشي وانسا واكمل اصلا انت مستعد تكون معايا
مازن بص للارض وسكت
هيام: بالظبط دا اللي كنت بقولو بالظبط انت متجوز خلاص الكلام دا مينفعش دلوقتي امشي يا مازن
ومشت وسبتو
ف الفيله
سيرين واقفه علي باب اوضه مامت شهد يلا اطلعي كفايه كده بقالك ساعتين جوا اطلعي
شهد: بعياط عشان خاطري سبيني لوحدي دلوقتي
سيرين: طيب افتحيلي بلاش تخرجي
لو فعلاً معتبرني اختك افتحي
شهد قامت فتحت الباب
سيرين دخلت انتي لسه بتعيطي فوقي لنفسك وبغضب انا لو مكانك مفكرش فيه هو سباك وجري وراها قومي روحي اغسلي وشك وغيرك هدومك وقعدي قبل ماييجي بلاش يشوفك معيطه
متعيطش علي حد ميستهلكيش
عبير: انت بتقوليلها ايه يا بنتي بدل ماتعقليها
سيرين: بغضب شديد انت اللي بتقولي ايه ياطنط انت مش اخده بالك انه برضو هنها واختار حبيبتو ومشا
عبير: ميصحش برضو مهما كان دا جوزها
شهدمسحت دموعها انتي معاكي حق وبصت لسيرين وقامت طلعت اوضتها
بــــــــــرااا
ساره انا مش مصدقه ان مازن عمل كده
هاجر: انت عايزه ايه الولا حر دي حياتو انت مش جوزتي ابنك للبنت اللي بيحبها ولا هو عشان مازن مش ابنك بجد
ساره: بغضب انتي بتقولي ايه مازن برضو ابني
ف الوقت دا دخل مازن
وكانت ملامحو حزينه جداً
هاجر: انت كويس ياحبيبي فين هيام
مازن: بدموع هيام مشت ومش هترجع
ساره: معلش ياحبيبي انت برضو واحد متجوز
هاجر: يسلام ياختي علي اساس انك لما اتجوزتي عمر مكنش متجوز
ساره: اه بس دلوقتي الوضع اختلف شهد بتحب مازن
هاجر: بقولك ايه يامازن متسمعش للمجنونه دي فكك منها دي حياتك انت لو راحت البنت اللي بتحبها مش هتعيش مبسوط
شوفت ايه اللي حصل لسيف لما سيرين بعدت عنه
وبعدين ساره لو بتحبك هتوقف معاك دي خطفت البنت وجبتها عشان تتجوز ابنها بتعمل اي حاجه عشان يكون مبسوط وعايز تقف قدام سعادتك انت عشان تعرف هيا مش معتبرك ابنها بجد زي مبتقول افهم في فرق بينك وبين سيف
ساره: بس اسكتي
مازن: انا طول عمري بحترمك وبحبك بس دلوقتي انت فعلا واقفه ضد مصلحتي
ساره: انت بتقول ايه يامازن ياحبيبي مينفعش تتجوز طيب شهد هتعمل ايه
مازن: شهد مش هتكون مبسوطه معايا وهيا عارفه اني بحب غيرها وانا برضو كدا هبقا خنت شهد وخدعت هيام
لا مينفعش مش هسيب هيام
ساره: وشهد
مازن: مش هطلقها
هتفضل معايا برضو هتفضل مراتي
ساره: ازاي دا مفيش ست تقبل انا جوزها يتجوز عليها
مازن: بغضب طيب ليه عملتي كدا انت خدتي بابا من ماما زمان ولا نسيت ودلوقتي جايه تنصحيني
ساره واقفه قدام مازن وباصلو بصدمه متجمده مكانها مازن انت
مازن: انا اسف بس دي الحقيقه يمكن فعلاً انت عامله فرق بيني وبين سيف يمكن عشان انا مش ابنك بجد
ساره بدموع مازن لا انت لا
مازن: انا هتجوز هيام ومحدش هيقدر يمنعني
هاجر: ايوا دا القرار الصح متسمعش كلام الست دا متنساش انها مش امك الحقيقه
سيف: بغضب باصص لمازن انت هتفضل ساكت هااا مش هتقول حاجه دافع عنها مش دي الست اللي ربتك مش دي نفسها اللي اعتبرتك ابنها ويمكن اهتمت بيك اكتر مني انا مع اني ابنها الحقيقي هااا قولي كدا هيا اتخلت عنك امتي عشان تتخلي عنها انهارده وبصوت عالي اتكلم
وبص لساره وغضب شديد مش دا نفسو اللي فضلتي عني مش دا ابنك شوفتي قال عنك ايه ونكر كل اللي عملتيه عشانو
مازن بص لساره بدموع وخرج من البيت
وهنا ساره انهارت تماماً وكانت بتعيط عياط شديد وحست بكسره قلب وخاطر
سيرين: اهدي ياماما هتتعبي
ساره: بعياط انا انا مش مصدقه دا مازن ونزلت علي الارض
هنا سيف عينيه دمعت وساره صعبت عليه اوي قرب منها وقعد جمبها وخدها ف حضنو
ساره بدموع بصت لسيف
هاجر: انت عايزه ايه يعني مهما كان انا امو الحقيقيه
وهو عرف ان في فرق بين مرات الاب والام الحقيقيه
سيف: شششش اسكتي مش عايز اسمع صوتك
ساره قامت وجريت على اوضتها وقفلت الباب وراحت اخدت البرشمه اللي بتاخدها عشان تهدي
سيرين: ماما افتحي
هاله: سيبيها دلوقتي
لوحدها شويه
عند ساره بتعيط مازن يتكلم معايا بالطريقه دي دا مستحيل ازاي لا اكيد انا بحلم
انا يامازن
ربنا يسمحك ياحبيبي
بـــــرااا
شهد: مالها مدام ساره
سيرين: مازن جاه هنا وضيقها بكلامو
عند مازن رن علي هيام وطلب منها تقابلو
بعد نص ساعه
وراح للمكان اللي اتفقوا يتقابلو فيه
وفضل مستنياها تيجي
بعد شويه هيام جات
مازن: تتجوزيني؟
هيام: بذهول نعم
مازن: ردي تقبلي تكوني مراتي
هيام: بس انت متجوز
مازن: الشرع محللي اربعه
هيام: يعني انا اكون الزوجه التانيه لا مقبلش الا لو طلقتها
مازن: بتردد لا مش هطلقها انتي مش علي اساس بتحبيني وانا بحبك
هيام: اه بس انت خدعتني ف الاول كدبت عليا
مازن: لا مخدعتكيش انا اصلا موعدكيش اني هتجوزك
هيام: وانا مش هقبل اكون الزوجه التانيه يامازن اسفه
مازن بصلها بدموع ولف وشو ومشا
هيام: بدموع استنا
مازن لف وشو
هيام: موافقه وجريت عليها دخلت حضنو بحبك
♥♥♥♥♥
بعد كام ساعه ف الفيله
ساره قاعده ف اوضتها وسيرين وشهد معاها
سيرين: بحزن متزعليش ياماما هو اكيد هيرجع ويعتذر منك بس اكيد هيعرف يعني انه غلطان
ساره: امممم طيب انا هنام شويه
شهد: طيب تعالي ياسيرين ننزل تحت
وخرجو
تـــــــــحت
هاله: مدام ساره كويسه
سيرين: اممم يعني قالت هتنام
عبير: مش عارفه مازن مالو بجد دي اول مره يتصرف بالشكل دا
سيرين: اه بس برضو متفاجئ من رده فعل سيف
هاله: اه مهما كان امو
اكيد برضو اتفأجي من اللي مازن عملو ومقبلش مستحملش الكلام اللي اتقالها
وهنا دخل مازن ومعاه هيام
مازن: تعالي ومسك ايديها
هاله: انت رجعتي تاني
مازن: ايوا ومش هتمشي هيام بقت مراتي
وهنا شهد بصدمه باصه لمازن ونزلت دموعها غصب عنها
عبير: مراتك ازاي وشهد تبقي ايه
مازن: الشرع محللي اربعه
شهد مسحت دموعها ودخلت المطبخ سيرين جريت وراها
عبير: انت ازاي تعمل ف بنتي كدا
مازن: انا مغلطش
ف المطبخ
شهد واقفه بتقطع بطاطس
سيرين: باستغراب بتعملي اية
شهد: الغدا مش الغدا ليه وقت برضو ودا شغلي انا من انهارده هعيش ف البيت دا عشان دا مكان شغلي مليش اي علاقه بالشخص دا
🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى