روايات

رواية نسر القمر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء التاسع والعشرون

رواية نسر القمر البارت التاسع والعشرون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة التاسعة والعشرون

الررراجل :عرررفنا حاااجه مهمه ولازم تعرررفها يا بيه
نسر بتركيييز :في ايه
هنا جه صووت الررراجل وفي حد وراااه اتكلم كماااان
عمر عاااايش
نسر بص وراه واتصدم كااااان عمر
عمر قررب منه بتررريقه :تؤ تؤ تؤ ايه اتصدمت يااا صااااحبي
نسر بص علئ راجله بغضب :ازاااي ده حصل
الرراجل :واللهي ما اعرررف يا بيه
عمر حط ايددده على كتفه وهمس بودااانه :انا بسبعة رووواح يا يا صاااحبي
نسر زقه عنه :ابعد عني يله وما تفتكرررش انها خلصت مدده انا هعملها مرره واتنين وعشرره على ما اخلص منك
عمر :هههههههه طيب وانا بانتظااااارك وقرررب عليه بغضب مفتعل
وقمر هااااخدها انا عاااجلا اوو اجلا
نسر هنا ما قدرش يستحمل ضررربه بوووجس جااامد وقع من أثررره
نسر وهوو ماااسكه :تعرررف لووو قرربتلها واللهي المووترالي نفذت منه لخيلك تتمنئ تتطوووله
عمر زقه وقاااام وعدل نفسه :الاياااااام ما بينا
وساااابه وخرررج
بدرر باستغرراب :ايه الي بيحصل هنا
نسر كاااان بيبص بأثرره بغضب وسااابه وطلع اووووضته
وفتح الباااب وهو متعصب جدا كااانت قمر خدت شاااور وبتسرررح شعررها
قمر اتخضت من دخلته :في ايه
نسر مسك درااعها بغضب :ما تعديش القصر ولا تخرررجي فاااهمه ممنوووع تخررررجي ابدا ولو هتخرررجي هتكوووني معاااايا وبس
قمر باستغرراب من حااالته :في ايه ماالك ليه كل ده
نسر زقها :ملكيش دعوووه فاااهمه الي اقوووله يتنفذ مش هتخرررجي بررا القصر ولا هتروووحي في حته
قمر بغضب :ايه الي بتقوووله ده انا ورااايا جاامعه ودكتووره برراجع معااها وترمااات لازم احضررها ايه الجنااان ده
نسر بغضب :ما ترفعيييش صووتك والي قوولته هيتفذ واجلي السنه دي وكده كده انتي حااامل وغلط تجاازفي وتخررجي
قمر بصرااخ :والمفروووض اني اسمع الكلاااام واقعد انت من شووويه ما كانش فيك حااجه نزلت طلعت قاالب تماااما في ايه قوول ما ترجعش للجنااان مرره تااانيه
نسر مسك وشها بغضب:ما ترفعيش صوووتك وخروج مفيش ومغفيش سبب مزاجي كددده وزقها ونزززل تحت
بدر بغضب :ما تتكلم يله في ايه وصووتك عاالي كدده ليه علئ مررراتك دي حاااامل بدل ما ترراعيها بتصررخ في وشها ايه الجبله الي مخلفه ده
نسر بغضب وصراخ :قمر ما تخرررجش برررا القصر فاااهمين ولوو خرررجت فيها موووتها وخطيتها في رقااابكوا الاحسن ليها ما تخرررجش
صقر بغضب :لاااا انت زووودتها اووووي هووو انت تتعدل يووووم وتررجع اززفت من الاووول في ايه يله ايه يعني هتحبس مررراتك من امتئ ده ده انت حتئ دااارس وبرره والمفروووض انك متحرر ايه الهبل ده
ميس بغييظ،:مش تفهمووا ليه مش عااايززها تخرررج مش يمكن عملت حاااجه
نسر بغضب :ما عملتش حاااجه وليه اسبااابي وخلصت كدده
ريم كااانت خااايفه من نسر بجد وخااافت على قمر منه وكاانت بتتمسك بصقرر جاااامد وفجاءه غااابت عن الوووعي
الكل جرري عليها
صقر :ريم ريم انتي كووويسه ريم
بدر :اطلبوولها الدكتووور بسرررعه
وفعلا صقر حملها ونسر طلب الدكتووور
بعد مدده وصل الدكتوور وكشف عليها
صقر بلهفه :طمني يا دكتووور ريم فيها ايه
ميس 😏:اكيييد ضغطها وطي كاالعادده
الدكتوور بابتساااامه :مبروووك المداااام حاااااامل
طبعا الكل اتصدم
صقر بفررحه :ريم ريم حاااامل بجد
الدكتوور :ايوووه الحمدلله واخيييرا الي بتنتضرووه بقااالكم فترره حصل
ميس بفرررحه :انت متأكد
الدكتوور :انشاء الله متأكد انتو تعدوا عليا المشفئ،على شان نعمل ليها التحاليل ونطمن اكترر
صقر رااحلها بفرررحه وباااسها على دماااغها :هي هتفووق امتى
الدكتوور :شووويه وتفوووق
بعد مده الكل خررج وفضل صقر معاااها
ريم اتململت وكااان صقر بيبصلها بفرررحه :في ايه ايه الي حصل
صقر بص في عنيها والدمعه في عنيه :اخييييرا يا ريم الي بنستناااه بقاالنا سنيين حصل
ريم بدمووع :انااا
صقر هزلها برراسه باااه :انتي حاااامل حااامل يا ريم هتجيبيلي الووولد الي نفسي فيه
ريم بدمووع :انت ما بتهزررش مش كدده وحطت ايدها على بطنها انا حاامل بجد
صقر بااسها على دمااغها :حااامل يا حبيبتي وربنا يقووومكووا بالسلامه لكن من هنا وراايح تااخدي باالك من روووحك وما تتحرركيش
رييم :للدرجااادي فرررحان
صقر :جدا الف حمد وشكر ليك يا رب
………………………………..
عند عدي
كان بالمشفى وليه عمليه ودخلت معاااه نوور الي الحززن مسيطر عليها جاااااامد
عدي :نووور جهاااز النبض القلب بيضعف بسرررعه
نوور كااانت شااارده
عدي بغضب :نوووور جهاااز النبض بسسررعه
نور خدت باالها من المرريض وجااابت الجهاااز بسرررعه وعدي بيبصلها بغضب
خلصت العمليه بمعجزززه قدروا ينقذووه
عدي بعد ما خرررجوا راح مكتبها كااانت شااارده
نوور بتعب :مش تخببط الاوول
عدي بغضب :كنا هنخسر مررريض بسبب جنااانك يا نووور ما ترركزي في ايه
نور بدمووع :انت مش حاااسس فيا انت اناني انااااني
عدي اتنهد :مش وقته يا نووور احنا بالمشفئ
نوور :لا وقته واتكلمت ودمووعها بتنززل ومقهوووره جددا
ليه يا عدي ليه انا عمري ما أذيت وبالعكس حبيتك حبيتك اكتر من اي حاااجه ليه تعمل فيا كدده
عدي قرررب منها :نوور وانتي واللهي مهمه جدا بالنسبااالي لكن الي حصل كااان خااارج عن ارادتي
نوور :ازاي ازاي فهمني ازااي خاارج عن ارادتك وانا شاايف في عنيك حبك لحد غيييري ازاااي
عدي هرررب من عنيييها :نوور انتي عااايززه ايه دلوووقت
نوور :عايززاك تجاااوبني
عدي اتنهد :على ايه
نور بصت في عنيه :بتحبها وما تهرربش كالعااااده
عدي على شااان ما يجرحهاااش:مش عااااارف
نور بمسخرره :طيب،هغييير السؤال بتحبني
عدي :كما كنتش خطبتك لوو مش حاسس بحاااجه تجاااهك
نوور بمغزا :يعني فررحنا في معاااده
عدي :انتي عاايززه الفرررح تحدي يا نوور انتي دلوووقت مش عااايزاااني بلاش نضحك على بعض
نوور :تحدي ايه بالضبط خطيبي ومحدد فررحي معااه وعااايزه اكمله ده غلط وتحدي بالنسبااالك
عدي :لووو اكتشفت انك بتخططي لحاااجه يا نووور هيحصل حاااجه مش هتعجبك صدقيني وسااعتها العلااقه الي دخلتيها تحدي هتنهيكي
نووور :هههه شررفت مكتبي يا دكتووور
عدي بصلها بغضب ومشي
…………………………..
عند قمر
كااانت مصدوومه من تغييير نسر المفاجئ ضرب فوونها
قمر :السلام عليكم
عمر :وعليكم السلام ازيك يا مدااام قمر
قمر :مين معاايا
عمر :انا فاااعل خييير
قمر بغضب :هتقووول مين ولا اقفل السكه
عمرر بنفسه :لا مؤدبه اصلي
عمر :انا عاايز انبهك من جوووزك جووزك يا قمر نسر السيووفي عنده انفصااام في الشخصية وبيراجع دكتوور نفسي والحاااله الي عنده نااادره جدا يعني الجنااان حاااجه طبيعيه عنده
قمر :وانت ايه مصلحتك تقوولي
عمر :انا عرفت انكم رجعتوا لبعض وخفت عليكي منه زي ما قلتلك اعتبريني فاااعل خيييير جووزك مجنووون يا مدااام قمر وقفل السكه وقمر مصدووومه
دخل نسسسر
قمر كااانت مصدووومه
نسر بغضب :بتبصيلي كدده ليه
قمر كااانت متلخببطه
نسر طلع التررراس وهو متجنن عمر عصبه جدا جدا بكلااامه وهو اكتر حد يعرررف عمر لما بيحط حاااجه في دماااغه
قمر اتوووضت وصلت ودمووعها بتنززل وبتدعيله بالهداااايه ونسر متااابعها من بعيييد
قمر خلصت وطنشت نسر و كاااانت هتذاكر
نسر حضنها من ظهرررها بحنيه
قمر بدأ كلام عمر يتردد في وداااانها عن انفصاااام الشخصيه
قمر :ابعد عني ابعد
نسر وهو بيلثم بررقبتها برررقه :انا أسف كنت متعصب حبتين
قمر بعدت عنه :انت مجنوون مستحيل تكوون طبيعي فجاءه تنززل هااادي وترجع متعصب ودلوووقت الغكس وانا الي المفروووض،بدل ما تراعيني بحملي لا انا المفروووض استحمل جنااااانك وبتهديد مش هررجع للموووال الجديد يا نسر ومش هتحشر في حته وهخررج واعمل كل الي عااااايزاااه فاااهم مش هتخنقني ولا هسمحلك تتحكم فيا اكتر من كددده
نسر مسك دررراعها بغضب :ما ترفعيش صوووتك فاااهمه وايووه هتحكم فيكي والي بعمله لمصلحتك ما تفهمي بقئ
قمر :افهم انك عااايز تحشررني في اوووضه وتمووتني بالبطيء افهم ايه بالززبط قووولي ده جناااان
نسر شدها عليه وقبلها وقمر بتحاااااول تبعده
نسر بجناااان وهستييييريه :مش هسمح لحد ياااخدك مني
قمر بخوووف :ابعد عني يا مجنوون ابعد
نسر قبلها بنهم هو حاسس بالخوووف عليها ومش عااايزها تبعد عنه لحظه وحددده وحملها وراااح فيها السررير وهي بتعيييط وبتترعش
………………………
عند لانا
لبست وراااحت لعدي المشفى
نور كااانت في اووووضتها دخلت عليها ممرضه
الممرضه :نور نور
نور بتعب :في ايه
الممرضه :بنت عم عدي الي جت مرره هنا تحت في الاستقباال طالعه لعدي
نوور بغضب :بتتكلمي جد
الممرضه:اه واللهي
نوور عدلت نفسها بسررعه وراااحت لعدي كااانت لانا لسى ما جتش
عدي كااان بااص بالوورق الي قدااامه بص للي دخل كااانت نوور
عدي اتنهد :في حاااجه يا نور
نور بدمووع :انا اسفه اتعصبت لكن انا بحبك واللهي وعيطت جااااامد
عدي قااام وقررب منها :نوور اهدي وما تعمليش بروووحك كده
نوور حضنته جااااامد :عدي انا مش قاااادره استحمل فكرررة انك مش ملكي لوووحدي
عدي حااااول يهديها
نور بصت بعنيييه :عدي قووولي انك بتحبني
عدي كااان مش قااادر يقووولها
نوور بدمووع :قووولي يااا عدي
عدي غمض عينيه بألم
ونوور حست بحرركه عند الباااب قررربت عليه قبلته
لانا فتحت البااب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى