رواية نسر القمر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الحادي والثلاثون
رواية نسر القمر البارت الحادي والثلاثون
رواية نسر القمر الحلقة الحادية والثلاثون
لانا كااانت حاااطه بدماااغها حاااجه هتعملها
بعد مدده لبست وحصلته
نووور كااانت في مكتبها لانا سألت عليها وراحتلها المكتب
لانا خبطت
نور :ادخل
نور اتصدمت بلانا
نور ضحكت بمسخررره :تصدقي كنت مستنيااااكي
لانا قعدت :عااايزه تووصلي لايه يا نووور بالي بتعمليه ده
نوور :وانا بعمل ايه
لانا :انتي عاارفه ان عدي بيحبني انا واحنا ستاات وفااهمين بعض فقوولي انتي متمسكه فيه ليه
نور :_عديب خطيبي وحبيبي وهيبقى جوووزي
لانا :نوور انا ما بكرهكيش صدقيني عدي دلوووقت متلخبط جدا وانتي بتزيديها عليه جاااامد لو هتتجووزوا فعلا هتتضلمووا انتو كدده
نور :بتحبيه
لانا :بعشقه مش بحبه بس عدي مش حب يووم ويووومين عدي حب الطفووووله يا نووور
نووور :ومستعده تعملي اي حاااجه على شاااانه
لانا :افدييه برووحي لووو اقدر
نووور :يبقئ تبعدي عنه انا وعدي كنا مبسوووطين جدا لغاااية ما دخلتي حيااااته ودمرررتينا لاتنيييين عدي مش هسيبه يا لانا حتى لوو اضطررريت اقبلك ضرره ليا انا بحبه وعااايزااه
لانا :كداااابه يا نووور مستحيييل حد بيحب حد يأذيه ويقبل حد يشااركه فيه وانتي امبااارح بعملتك دي اذيتي عدي جددا
نوور :_انتي حررره تفهمي الي عااايزاااه وانا مش مجبووره ابررلك حااااجه حتى لو كااان عدي ادالك اعذاااار على شااان يداريكي وما يكسرش بخااطرك
لانا :يعني مش هتسيبي عدي
نوور :ههههههههه لا
لانا :يبقى زي ما بتشتغلي بكيييد النسا هتلاقي المثل سلام يا نووور
نوور بعد مااا خرررجت :ان ما وريتك يا سرراقة الرجااله مش هكوون الدكتووره نووور
………………………………
عند قمر
استررريحت جدا لما شااافت نسر بيصلي قااامت اتووضت وصلت وهووو متاااابعها بكل حررركه بتعملها
نسر :حرررما
قمر بصتله بعتب
نسر قاااام ومسك ايدها :ما تزززعليش مني يااا قمر انا مقدرش علئ زعلك ولا علئ نظرررتك دي والله بحبك يا قمر
قمر :حبك هيدمرررنا يا نسر حبك بيجيبنا دااايما للبدااية
نسر :اعملي كل الي عااايززه واحنا هنمشي كووويسين صدقيني
قمر :انت بتقووول ايه نسر حكاااية اني اتحبس في البيت دي تشيلها من دماااغك نهائي انا لا يمكن اووافق علئ الحوووار ده انا السنه دي هتخرج ودي اللحظه الي بااابا بقاااله قد ايه بينتظرررها مستحيييل اأجل السنه دي مستحيل
نسر اتنهد :خلصتي انا الي بقوووله مش هعييده واديني بتكلم بكل هدوء مش هتخرررجي يا قمر الا معاااايا
قمر :ممكن تاااخدني وتررجعني
نسر :ومين هيحااافظ عليكي وانتي جووا الجاااامعه في خطررر محاااصررني دلوووقت ومقدرش اجااازف بحياااتك ولا حيااات ولادي
نسر بصووت عالي نسبيا :قووول بقئ انك خااايف على عياالك متقوولش خاااايف عليا
نسر وهو بيجز علئ سناااانه :اخرررسي يا قمر وخديها من الاخر كدده مفيش خروووج من القصر الا معاااايا
قمرر بغضب :ولووو قووولت لا
نسر قااام ببروود وهوو بيقلع قميصه هينااام :ما طلبتش رائيك
وساااابها وناااام وهي هتجنن خررجت التررراس وعيطت جاااامد وهو قلبه بيتقطع متصنع البروووود
قمر وهي في التررراس جاااتها رساااله من عمر بررقم خاااص
(لووو عااايززه اثبااتات على جوووزك انه مجنوون وبيرراجع عند دكتوور نفسي هووقف معاااكي ولو عاايزه الطلاق هتطووليه بالاثباااتات الي معااايا حياااتك مع نسر خطر قوووي جوووزك من اربع اياااام قتل صاااحبه ورفيق عمررره عمر والسبب انه مقبلش يديه معلوومات صحيحه عنك هو كااان حاااطه يرراقبك وهو مسااافر بكل لحظه وهبعتلك دلوووقت صووور تثبتلك ده ورسائله معاااه وهو مساااافر كله بيأكد كلامي )
قمر كااانت بتقرأ ودموووعها بتنزززل وفعلا وصلتها صوورها في خرووجاتها ومحادثااته معاااه كلها وهو بيستقبل وبيررد علئ اخبااار قمر
…………………………..
عند عدي
كان بمكتبه دخلت عليه نووور وهي بتعيييط
عدي بلهفه :في ايه يا نوور مالك
نور بدمووع مصطنعه :ليه بتعمل كدده يا عدي ليه انا والله حبيتك ليه عااايز تسيبني بعد ما بقيت كل حاااجه في حيااااتي
عدي :نوور فهميني في ايه
نوور :لانا جت هنا وقاالتلي كلااام عمري ما كنت اتوووقع اسمعه معقووول كنت بتضحك عليا وما حبتنيش دي بتقووولي ده بيحبني من زماااان
عدي بغضب :ما تهدي كدده انا مش فاااهم حاااجه وبعدين لانا شفتيها فين
نوور بدمووع :عدي انا قبلت ابقى معاااك وفي حد تاااني بحياااتك بس على شاان حبي ليك
عدي :نووور اهدي وفهميني وما تعيطيش
نوور بخبث :من شووية جت لانا لمكتبي واتصدمت جدا وقالتلي ابعد عنك
عدي بصدمه :لانا قااالتلك كده
نوورر:اه واللهي من شووويه كااانت هنا وقاالتلي كلام يسم الدم وبدمووع دي محسساااني ان انا الي خطفااااك مش العكس
عدي :اهدي يا نوور ووحقك هيجيلك لووو ده حصل فعلا وسااابها وخرررج
………………….
عند نسر
فاااق كااانت السااعه عشرره الصبح ما راحش الشرركه وقمر ما فوقتهوش بص حووواليه ما كانتش موجوده شااااف الترراس مفتووح عررف ان قمر لسى صاااحيه قااام خد شااااور ولبس هدوومه وخرررجلها كااانت حاااطه ايدها على بطنها وعيووونها مووورمه من العياااط وشااارده
نسر :صباااح الخير
قمر ما ردتش
نسر رفع حاااجبه :مش بكلمك انا ما تردي
قمر :مش عاااايززه ارد انا حرره حتى دي بالعاااافيه
نسر :قمر اخزززي شيطااانك عالصبح
قمر :انت الشيطاااان بحد ذااااته وكاااانت هتدخل نسر مسك دراااعها بغضب
انتي مش هتتهدي بقى ايه الجناااام ده ده انا ما عشتش معاااااكي يووومين حلوووين زي العاااالم وبعدين مع النكد ده
قمر بصتله بغضب :انت قتلت عمرر صاااحبك
نسر بصلها بصدمه
قمر بصراااخ :جااااااوبني انت فعلا قتلت عمر وكنت بترراقبني وقتلته بسببي
نسر مسك وشها وعصررره بااااايده بغضب :جبتي المعلووومات دي منييييين
قمر حاااولت تبعده عنها مقدررتش
نسر بصراااخ :اتكلمي
قمر كااانت دمووعها بتنززل ونسر سااابها وخد فووونها
نسر :اكتبي الرمز
قمر :سيب الفوووون
نسر بصرررراخ :اخلصي يالله
قمر مسكت الفووون بررعشه وكتبت الرررمز
نسر خد الفووون وفتح الرسائل واتجنن بزياااادة لما شااااف كمية الرسائل الي واصلاها
نسر خبط فووونها بالارررض بغضب ومسك دراااعها:من امتى الرسائل دي بتوووووصلك
قمر بخوووف :ابعد عني
نسرررر :اتتتتتتكلمي
قمر :ارجووووك ابعد عني
نسر بغضب وعنين زي الجمر :كلمتي حد في الفوووون اتكلمي
قمر كاااانت خاااايفه جدا
نسر بغضب :ما تفضليش ساااااكته اتكلمي
قمررر جررريت على الاوووضه وهي خاااايفه جدا منه
نسررر حصلها و بصرراخ :اتكلمتي مع حد
قمر هزت رااااسها بلأ
نسر ضررربها بالألم :بتكذبي بتكذبي بتكذبي بااااين من عنيكي يا قمر باااااين قووووي
قمر جت تخرررج نسر زقها جوووا الاوووضه واتكلم بتهديد :اوووووعي تخررررجي من الاوووضه فااااهمه لوو خررجتي هتشوووفي يووم طين عليكي وعلى الي خلفوووكي
نسر خرررج وهو متجنن وكلم حد من رجاالته
نسر بغضب:الوووو
الراجل :اهلا با بيه
نسر :عمر فين انا صح قولتلكم ترراقبوووه ازاااي عررف نمرررت مررراتي هاااه
الرراجل :واللهي ما اعرررف يا بيه
نسر :انا عااايزه حي اوووو ميت بالمخزززن النهااااارده
الراجل :حاااااضر يا بيه حااااضرر
نسر كااااان بيتنفس جااااامد وكاااان متجنن جدا
نسر :هخليك تلعن اليوووم الي بصيت فيه على مرات نسر السيووووفي يا وسخ قمر ليا انا وليا لووووؤوحدي ومفيش جنس راجل يقدر يبص عليها
…………………………………..
عند لانا
روحت البيت كاااانت متجننه من نوور وتأكدت ان نووور مش هتتخلا عن عدي ببساااطه
لبست احلا حااااجه في دووولابها وقرررت تمشي بكيييد النسا
لبست فميص نوووم اصفر مغرررري جدا وفررردت شعررها وحطت بيرررفن يجنن
هنا دخل عدي كااان متجنن
لانا :في ايه مش تخبط يا عدي
عدي :لانا انتي جيتي المشفى،النهاااارده
لانا قررربت منه بدلع وهي بتلعب بشعر صدره :ايووووه كنت جااايلاك لكن قاابلت نوور وعصبتني ورووحت
عدي بعدها عنه :قووولتيلها ايه
لانا :في ايه با حبيبي مالك هو حصل حااااجه
عدي بغضب :قووولتيلها ايه بالضبط
لانا :والله ما قووولتلها حااااجه تمس كرررامتها قوولتلها بس هي عايزه ايه منك
عدي بصرراخ :ايه عاااايزه ايه مني دي دي مررراتي زيك زيها فاااهمه وملكيش حق من الاساااس تسأليها السؤال ده
لانا بدمووع :واللهي كااان كلاااام عااادي
عدي :وتتكلمي ليه معاااها من الاسااااس
هنا خبطت ابتسااام
عدي بغضب :ادخل
ابتساااام :في ايه يا ولاد صوووتكم عااالي كددده ليه
عدي :مفيش يا امي ما تشغليش بااالك
ابتسااام :اتكلم يا حبيبي في ايه
لانا التزززمت الصمت
عدي اتنهد :صدقيني حووار عاااادي وشدينا مع بعض
ابتسااام :يا حبيبي انتو لسى عرساان وده اكتر وقت لازم تحبوا بعض فيه ما تضيعوووش الاوووقاااات الحلوووه بالخناااق والهبل ده
عدي :انشاء الله يا امي
ابتسااام :خد بااالك منها يا ابني وانتي يا لانا افهمي جوووزك
خررجت ابتساااام
لانا قرربت منه :انا كااان قصدي اخررجك من الحيرره الي جوواك واللهي مش عاايززاك تتلخبط اكتر من كدده انا حاااسه فيك لكن مش متقبله انك تكووون لحد غيررري واللهي بحبك وبموووت فيك ومش عااايزه اخسرررك
عدي :لانا انا مقدرش اضلم نووور وبقوولك اهو لو تبتت في الجوووازه هنتجووووز
لانا بغضب :انت بتتكلم جد ولا بتهزر لو بتتكلم جد طلاقي قصاااد جوووازك
عدي كااان هيضررربها لكن شد على ايده بآخر لحظه وخبطها في الحييييطه لدررجة انها نزززفت
لانا :انت عملت ايه ايدك بتنزززف
عدي بغضب :ابعدي عني كده لسا ما اتجووزناااش وبتجيبي سيرررة الطلاق من البداااايه نووور مش هضلمها فاااهمه انا الي دخلتها الحوووار ده من البداااية ومش هتخلا عنها وتتكتب مطلقه على شااااان اي حد
وساااابها وخرررج بررا البيت
بدران :معقووول غلطنا بجوووازهم
ابتسام :ما تقلقش يا حبيبي انا عاااارفه مشااااعر ابني كووويس قوووووي هو بيحبها وجدا كماااان لكن مش عاااايز يظلم نور
بدران :ربنا يهديهم
…………………….
عند نسر
الراجل :والله ما قدرنا نمسكه يا بيه ده عنيه بقفاااه
نسر خبط الطااااوله باااايده :يعني ايه هفضل اتهدد منه وانا قاااعد كدده زي النسووووان
عمر جه من وراااه :سمعت انك بتدووور عليا عليا فجيتلك بنفسي يا صااااحبي
نسر مسكه من قميييصه :هشرررب من دمك يا وسخ لو تقرررب من مرررراتي فاااااااهم ابعد عن قمر يا حيووووان
عمر بعد عنهرببرووود واتكلم بمسخرررره :ااااااه اوعى تكووون زعلت على الرسائل ايااااها والصوووور
نسر :اخررررس يا حيووووان اخررررس يا كلب وابعد عن مررراتي
عمرر بغضب :هاااااخدها منك هاااخدها وانت هتبعد بمزاااجك ولا واللهي لاقوووولها كل الي اعرررررفه عنك
الأذيه بالأذيه يا صااااحبي انا حتى لو عيني من مررراتك لكن ما خنتكش لكن انت غدرت بالظهررر
نسسسر :وهغدر مررره واتنين وعشرررره يا عمر انا الي يبص على مررراتي تتعمي عينه قبل ما يعديها
عمر :يبقى نكشف الاووراق وتعرررف مرررراتك هووووية المجنووون الي قدااامهها بالادله ونبين المرررض الي عندك يا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)