روايات

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء السادس عشر

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت السادس عشر

حفصه الأسد (انت مرادي 2)
حفصه الأسد (انت مرادي 2)

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة السادسة عشر

عند مراد………
كان قاعد في شقته بعد رفضه انه يروح الفيلا ويارا مش فيها كان قاعد بيفكر هيرجعها ازاي طيب هل هيستحمل بعدها عنه هي مش كانت بتكلمه بس علي الاقل كان بيشوفها او يسمع صوتها انما لما تسافر هيعمل إيه قاطع تفكيره صوت رن الموبايل والمفاجأة لما لقي الظابط اللي ماسك قضيه نهي و ريماس بيرن فرد………….
الظابط:/اهلا مراد بيه.
مراد:/أهلا بيك هو فيه حاجه.
الظابط:/كل خير بس المتهمين كانوا طالبين يشوفوك.
مراد:/مم طيب ماشي ساعه وهكون وصلت.
الظابط:/ماشي يا باشا.
قفل مراد بعد ما قرر انه فعلاً يروح علشان ينهي المهزله دي ويحاول يرجع حياته طبيعيه زي الأول لبس مراد ونزل ركب عربيته وانطلق لقسم الشرطه……..
****************
عند يارا في الفيلا……….
كان غيث ويوسف قاعدين بيتكلموا وأثناء كلامهم نزلت يارا وهي لابسه فستان طويل بلون السما واكمام قصيره وشعرها مفرود في تسريحه جميله واللي زاد جمالها اكتر الحمل أول ما شافوها وقفوا متنحين فقالت يارا………
يارا:/هو الاكل وصل.
غيث:/ما شاء الله تبارك الرحمن.
يارا:/في ايه مالكم متنحين الاكل وصل.
يوسف:/هه بتقولي ايه.
يارا:/بقول ايه انتم شكلكم شاربين حاجه.
غيث أخيرا انتبه وقال……………
غيث:/ازاي نازله بشعرك كده وازاي لابسه فستان بأكمام قصيره كده وبعدين هو انتي ليه حلوه كده.
يارا برفعة حاجب:/هو ايه اللي ازاي لمؤاخذه انتم اخواتي يعني محارمي فيه حاجه تاني.
واكملت بثقه ومرح:/فعلاً انا عارفه اني حلوه مش جديد عليا.
يوسف:/ههههه لا و واثقه من نفسك اوي.
يارا:/عيب عليك أختك بيترعب منها رجاله بشنبات.
يوسف:/امم يا جامد انت.
فضلوا يضحكوا هما الاتنين تحت نظرات غيث اللي كانت حاسه بشعور مش في محله قام غيث ودخل اوضته فقال يوسف…….
يوسف:/ماله ده فيه ايه.
يارا:/مش عارفه هروح اشوف ماله وانت خلي بالك من الباب علشان الاكل.
يوسف:/اشطا انا جعان اصلا.
يارا:/مين ياخويا.
يوسف:/فيه ايه بتبصي كده ليه بقول جعان.
يارا:/جميل خلي الداده تعملك اكل علشان اللي في دماغك من هيحصل.
يوسف:/يعني ايه الكلام ده.
يارا:/يعني الشاورما ليا هه.
يوسف بتأثر:/هو احنا هنخسر بعض علشان الشاورما.
يارا:/اه عادي.
يوسف:/وبتقوليها في وشي.
يارا:/اه.
يوسف:/غوري من وشي.
يارا برفعة حاجب:/بتقول ايه.
يوسف:/بقول براحه علشان الحمل.
يارا بضحك:/بحسب بس.
يوسف بغيظ:/ لا مش تحسبي ياختي.
كان غيث قاعد في الاوضه مضايق جدا وكان بيقول لنفسه………..
غيث:/لا يا غيث ده مش ينفع دي اختك.
غيث:/بس بس انا حاسس بإحساس اول مره احسه.
غيث:/يا رب شيل الموضوع ده من دماغي علشان انا مش عايز اخسرها.
قاطع تفكيره صوت الباب فقال غيث………
غيث:/ادخلي.
يارا:/ايه ده أنت عارف انها انا.
غيث بحنية:/أنا عارفك اكتر من نفسك.
يارا:/احم مالك يابني بقيت نحنوح كده ليه انا مش متعوده علي كده.
غيث:/يارا عايز اقولك حاجه.
يارا:/ها ياسيدي.
كان لسه هيرد بس فجأة…………….
*********************
في لندن……….
كانت واقفه نرمين في ممر المستشفى وهي بتقرأ قرأن وبتدعي بس فجأة لقت كاميليا بتجري عليها وبتقول…………..
كاميليا:/ليلي عامله ايه.
حضنت نرمين كاميليا ومش ردت تفهمت كاميليا الموقف وقالت……..
كاميليا:/اهدي يا نرمين ليلي قويه وان شاء لله هتقوم بالسلامه.
نرمين:/في حاجات كتيره حصلت يا كاميليا.
كاميليا:/مش مهم اللي حصل انا وباقي البنات رجعنا وخلاص هنرجع ايد واحده تاني.
نرمين:/وهيفيد بإية شغلنا واحنا مش عارفين نحمي بعض.
كاميليا:/شووو احنا في المستشفي مش تتكلمي في الموضوع ده.
نرمين:/ليلي لو حصلها حاجه انا مستحيل اعرف اكمل يا كاميليا.
اتنهدت كاميليا لانها عارفه مدي علاقه نرمين وليلي مش انهم صحاب لا دول ولا كأنهم اخوات دايما مستعدين يضحوا علشان بعض….
كاميليا:/متقوليش كده ان شاء لله خير بس اللي انا مش فهماه هي ازاي رجعت لها لحاله تاني بعد ما الدكتور اكد لنا ان الحاله دي خلاص ما بقتش هتجيلها وانها تعالجت منها.
نرمين:/مش عارفه مش لحقت اعرف حاجه منها.
كاميليا:/طيب عرفتي جورج.
نرمين بكره:/ ما تجيبيش اسمه تاني على لسانك انتِ فاهمه وليلى اول ما تقوم هنطلقها منه.
كاميليا:/ايه اللي حصل.
نرمين:/مش عارفه بس اللي اعرفه ان جورج ليه علاقه بحالتها دي.
كاميليا:/المهم دلوقتي نطمن علي ليلي وبعدين هنشوف الكلام ده بعدين.
********************
فى قصر هرسن اتكلم جورج بعصبيه شديدة وهو بيقول…………
جورج:/كيف لا يمكنكم ايجادها هل تعنون انني فقدت زوجتي.
الحارس:/لا اقصد سيدي ولا مدام هرسن حرصت جيدا عند خروجها كي لا نعلم اين هيا.
جورج:/كل هذا لا يهمني لديك ساعه ان لم تأتي لتخبرني اين زوجتي انت تعلم مصيرك.
الحارس:/نعم اعلم سيدي.
مشي الحارس ووقف جورج يأنب نفسه وهو بيقول……….
جورج:/يا تري انتي فين يا حبيبتي انا بحبك يا ليلي والله بحبك.
**********************
عند مراد…………..
دخل قسم الشرطة بهيبة كالعادة ووصل لمكتب الظابط اللي كلمه فقال للعسكري………
مراد:/قول للظابط مراد الالفي.
دخل العسكري وغاب شويه وبعدين طلع وقال بإحترام…….
العسكري:/مراد باشا اتفضل الظابط في انتظارك.
دخل مراد وسلم علي الظابط وقال………..
مراد:/هما عايزين يقابلوني ليه.
الظابط:/مش عارف والله بس اكدوا عليا انهم عايزين يشوفوك.
مراد:/طيب خليهم ييجوا لما نشوف اخرتها.
قام الظابط وبعدين شويه رجع ومعاه ريماس ونهي اللي اول ما شافت مراد جريت ليه وقالت………..
نهي:/طلعني من هنا ارجوك انا مش مستحمله القعده هنا واوعدك مش هتشوف وشي تاني.
مراد زقها بعيد عنه وقال…………..
مراد:/اللي بيقرب من حاجه تخصني مش برحمه ما بالك انتِ اذيتي مراتي وحبيبتي وقتلتي ابني احمدي ربنا انك لسه واقفه عادي وبتتكلمي.
رجعت نهي وقفت جنب ريماس وقعد مراد وحط رجل علي رجل وقال………….
مراد:/عايزين ايه انجزوا لاني مش فاضي.
ريماس بثقه:/صدقني انت اللي محتاجنا مش العكس.
مراد:/اتكلمي من غير لف و دوران.
ريماس:/عايز تعرف عايزين نقابلك ليه.
مراد:/ياريت علشان انا صبري بدأ ينفذ.
ريماس:/علشان انا طيبه كنت عاوزه اقولك اني مراتك وحبيبتك زي ما بتقول بتلعب من ورا دهرك وانت زي المغفل.
مراد مسكها من رقبتها جامد وهو بيقول بصوت جهوري……..
مراد:/اخرسي مراتي انضف من عشره زيك يا ح*قيره.
الظابط:/مراد سيبها خلاص هتموت.
نهي:/يا مراد خلاص دي بتطلع في الروح.
سابها مراد بعد شد الظابط ليه وقال……….
مراد:/قسما بالله لو فكرتي تلعبي بديك لكون قت*لك ومخ*لص المجتمع من اشكالك.
ريماس بسخرية:/اشكالي اللي مش عجباك علي الاقل مش كذابه و.
سكتت فجأة لما مراد ضربها بالقلم وقال………
مراد:/اخر تحذير ليكي وبعد كده مش تلومي غير نفسك.
خرج مراد وهو في راسه الف فكره وفكره ركب العربية وساق بسرعه وفجأة………..
********************
“نصيحه”
‏*احذف ڪل الأغانى اللى فى الأڪونت بتاعك ، واحذفها من تليفونك واستبدلها بالقࢪآن ومتنزلهاش استورى تانى عشان دى سيئات جاࢪية ، وبعد الموت مفيش حد هيقدࢪ يحذفلك الحاجات دى ، سيب وࢪاك أثر طيب🥺🤍🤍””.* ‌
*الموضوع مفيهوش هزاࢪ يا إما جنه يا إما ناࢪ ، وهناك مفيش حاجة اسمها آسف❤‍🩹.*

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى