روايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء التاسع والأربعون

رواية امتلكت قلب صعيدي البارت التاسع والأربعون

امتلكت قلب صعيدي
امتلكت قلب صعيدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة التاسعة والأربعون

حنان وقعت جنب ليلي: لي كديه ياما هتعملي كديه لييييي مفكرتيش فيا لييي مفكرتيش في النار الي جوايا ليييي حرام عليكي
كريمه بتقوم حنان: جومي يابتي جومي ثم تذهب لصخر
كريمه بزعل: سلمها للبوليس ياولدي كلام جدك صوح مش عشانها عشان الغلبانه بتها
ليرمي صخر المسدس بغضب: ماشي مااااشي
ليلي بتستغل انهم مش مركزين معاها وبتمسك المسدس وبتوجهه علي صخر وخلاص بتدوس عليه بس
نعمه بتشوفها لتجري علي صخر وتاخد الطل*قه بداله
مروان بيجري علي ليلي وياخد منها المسدس وبيكتف ايدها والصدمه عمت المكان
كريمه بصويت: يامرررررري نعمممممممه جومي يانعمه
نعمه بين ايد صخر غرقانه في دم*ها وصخر ايده وهدومه كلها بقت د*م
نعمه: س س سامحني ياولدي م مش عايزه اموت وانت زعلان مني ااااه
اانا انا
صخر: لا لا جومي متجوليش كديه ا ا انتي هتعيشي انا انا مصدقت انك جيتي جومي يلا جومي
نعمه بتعب: كان نفسي اشوف عيالكم
سامحني ياعمي سامحوني كلكم
صفيه ببكاء: لاه ياما جومي والنبي متروحيش مني ياما كفايه اتحرمت منك عمري كله عشان خاطري جومي اعمل حاجه ياصخر ابوس يدك ياخوي
صخر لاول مره دموعه بتنزل ليحملها بين زراعيه ويسرع ليأخذها للمستشفي
نعمه وهي بتاخد انفاسها الاخيره: كان نفسي في حضنك جوي واديني نولته وهموت في حضنك ياصخر
وقبل ميخرج برا البيت بيقف فجأه لما بيحس انها مبتتحركش بين ايده لينظر لها بصدمه وبغضب: فيه ايه مهتتحركيش ليه غمضتي عينك ليه بصيلي كديه جومممميييييي يلاااااا متهزريش معايا كديه ياماااااااا
ليقع علي ركبتيه وهي بين يديه ليدفن وجهه في صدرها
الكل بيعيط عليها ووعد قاعده علي السلم بتعيط لتذهب الي صخر وتضع يدها علي كتفه
لينظر لها صخر وبوجع: مشت مشت من غير مجولها علي الي في جلبي مشت ووجعت جلبي للمره التانيه كنتي استنيتي شويه كان في حاجات كتير عاوز اجولهالك
اما عن حنان بغضب وعصبيه لليلي: انتي ايه ياشيخه مخلوجه من ايه هتعملي فيا كديه ليه انا متبر*يه منك مش عاوزاكي في حياتي
ليقف صخر ويمسح دموعه ويستعيد قوته ليتجه ناحيه ليلي وفجأه وبدون اي مقدمات يأخذ المسدس من مروان ويوجهه ناحيتها ويطلق عده طلقا*ت متتاليه لتقع ليلي وتنتهي حياتها وينتهي معاها كل شر
حنان كانت بتعيط بس متقدرش تمنعه بعد الي ليلي عملته
وهارون كمان مقدرش يمنعه فهي تستاهل كل الي يجرالها
***
عند اوضه زين وساره
الدكتور: الف مبروك المدام حامل
ساره بعياط: زين سامحني الله يخليك والله انا بحبك
زين: انتي كدبتي علي وخدعتيني عايزاني اسامحك كيف
ساره: صدقني انا كنت كاني مغيبه وفوقت في اخر لحظه انا طول عمري يازين وانا بتجبر اني اعمل حاجات انا مش عايزاها طول عمري كنت عايشه في ذل واهانه من مرات ابويا انت الحاجه الوحيده الحلوه في حياتي انا مش عايزه اخسرها
زين: انتي خسرتيني خلاص ولو هسيبك علي ذمتي فدا عشان خاطر ابني الي جاي عشان محدش يربيه غيري
ساره بزعل: طيب عشان خاطر ابنك سامحني
زين بغضب يكسر كل ما هو امامه: هو انتي دوستي علي رجلي بالغلط انتي دبرتي موأمره كامله عليا وكله عشان ايه عشان الفلوس
ساره بعياط: والله كنت هقولك بدليل اني مردتش اخليك تمضي يازين اعقلها انت
زين: كلامي خلص انتي هتعيشي هنيه ومش هطلجك بس انتي في اوضه وانا في اوضه تانيه
*****
بعد مرور عده أشهر الامور رجعت طبيعيه
وصفيه وحسام اتجوزو وبدأو من الصفر لحد مبقي معاه شركه
وحنان اخيرا وافقت تتجوز أدهم بعد ملف علي واحد واحد في العيله عشان يثبتلها حبه
هارون بقي ربنا هداه علي شمس وبقي بيعاملها ذيها ذي اي واحده في احفاده
اما زين سامح ساره بعد مندمت ندم شديد واتأسفت للعيله كلها وخاصه زين
في يوم كلهم متجمعين علي السفره هارون عاملهم عزومه وجمعهم كلهم وصوت الضحك والهزار مالي المكان
هارون: ما شاء الله كل واحد فيكم معاه مرته وسايبني انا من غير حته طر*يه
وعد: شاور انت بس ياجدو هههه
مروان: انت هتخون ستي ولا ايه اعجل لتنزل عليك لعن*تها ههههه
هارون: خلينا نعيش اليومين الي فضللينا ههه
صخر: يومين ايه انت خلاص راحت عليك ياهارون
هارون: حجك مانا مديك حته مهلبيه بامانه بتدعيلي عليها دي ولا هتدعي علي
ليهمس صخر في اذنه: فورتيكه فورتتتتتتيكه
****
وعد بعصبيه: مشيها ياصخر يعني هو مفيش سكرتيره غيرها مليش دعوه تمشيها
صخر: امشيها ليييي عملت اي هي
وعد: لا والله البت بكلمها بقولها جوزي جوزي جوزي وهي يافندم مش فاضي يافندم مش عارفه ايه
صخر: دي اوامر ولازم تنفذها
وعد بهدوء: اه يعني افهم من كدا انك مش هتمشيها
صخر: لاه واعجلي ياوعد
وعد: طيب خليها تنفعك بقي
وعد فضلت مبتكلمهوش وقعده في البلكونه وصخر دخل ياخد شاور وخرج كان لابس فانيلا حمالات سوداء اللون لازقه في عضلات جسم*ه وبنطلون لفوق الركبه اسود
ليجلسه علي السرير وينظر لها وهي ضامه رجليها لصدرها وباصه الناحيه التانيه ويبتسم
ليمسك بهاتفه وكأنه يتحدث: معاااك
صخر يعلي صوتله كي تسمعه ووعد بدأت تركز معاه: اي الهزار ديه طالبه معاك هزار ولا ايه
صخر: كيف يعني حد هيخبط عليك الساعه 2 بليل وانت في العماره لوحدك ايوا ايوا العماره مسكو*نه جول كديه
وعد فضلت خايفه وهو بيضحك عليها لحد مأخدها في حضنه
******
بعد مرور عده سنوات
مشهدنا الاخير في المقابر في يوم عيد الام
صخر: وحشتيني جوي وكل يوم بتوحشيني اكتر مش ناسيكي يانعمه ولا اجدر انساكي كان نفسي تكوني معانا كان نفسي اشبع منك واعوض السنين الي اتحرمت فيهم منك كنتي جولتيلي نفسي اشوف عيالك واهو ياستي مش حارمك من حاجه جايبلك ضيف معايا
لينظر صخر لادم ويمسح بيده علي شعره: استاذ أدم حفيدك اهو مطلع عيني
كل سنه وانتي طيبه ياست الكل عيد الام انهارده مفتقدك ومفتقد كلامك بس ربنا عوضني بأم تانيه عوضتني وكاوكانتلي ام واخت وحبيبه
وبجت اغلي حاجه في حياتي استحملتي كتير جوي استحملت جسوتي وعصبيتي
ثم ينظر لوعد بنظره مليئه بالحب ويمسك بيدها وبينهم أدم: كل سنه وانتي طيبه ياأحلي حاجه حصلتلي في حياتي بحبك
فركششششش🥳🥳🥳🥳بحبكم🥰

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى