روايات

رواية الحكايه فيها عشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نرمين هاني

رواية الحكايه فيها عشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نرمين هاني

رواية الحكايه فيها عشق الجزء الثامن والعشرون

رواية الحكايه فيها عشق البارت الثامن والعشرون

رواية الحكايه فيها عشق الحلقة الثامنة والعشرون

( جراح العشق ………… !!! )
معذبي ….. !!!
لقد جاهدت كثيراً كي أبقيك مختلفاً عظيماً في قلبي كبداية أمرك تماما ، كي أبقيك الوحيد القادر على ربكة شعوري ولعثمة كلماتي و لهفتي تلك ، حاولت ألفاً أن أبقيك أول و أهم أسباب سعادتي التي يسردها قبلي ،
قلبي !!
وحده الله يعلم كم أنني حاولت حتى أستنفذت كلي قبل بعضي و لم أجد مقابلاً يفعل ، وحده من يعلم كم تشبثت كلتا يداي بيداك التي ماكانت تجيدُ شيئاً سوى الإرتخاء ، كمَ حاول قلبي جر قلبك الذي كانَ ينزلقُ يوماً بعد يوم يأبى البقاء ، وحده الله يعلم كم أنني حاولت رغم أنني لا أُجيد المحاولات ابداً ، كم أنني أعطيت فرصاً ، واحدة تلو الأخرى ، ماكان لها أن تعطى مطلقاً ، كم أنني أقسمت بأنها ستكون الأخيرة وماكانت الأخيرة أبداً ، وكم مرة أحسنت ظني بك بها ، و خاب ظني كالمعتاد ل اصبح جسدا بلا روح ل ابقى مجرد حطام انثى !!!
ف هل تظن أنت عندما تترك شخصًا حطام إنسان، ألّن يسألك الله يومًا لمَ ؟ 💫.
…………………………………..
……………فى شرم الشيخ !!……………
……………..فى الفندق !!…………….
تستيقظ رقيه والابتسامه مرسومه على شفتيها لتعتدل فى جلستها لتجد عمار جالسا أمامها ويبدو عليه الجمود لتقول هى بحب :-
– صباح الخير ياحبيبى
نظر هو لها بقوة ليقول بجمود :-
– انتى طالق يارقيه !!!!
نظرت له رقيه بذهول وشعرت ب أنه قد قام بحرق قلبها بلمسة واحدة بل بكلمة واحده !!! …. فقد شعرت ان قلبها قد توقفت دقاته وان جسدها انعدمت الحياة بداخله لا يوجد روح بها !!!
لتنظر له وهي تهز رأسها رافضة لتقول وقد ارتسمت نصف ابتسامة على شفتيها :-
– اى الهزار دا ؟!! انت بتهزر هزار سخيف على فكره !!!
ليقاطع تركيزها معه استماعها لصوت آخر مألوف لديها يقول بسعاده خبيثه :-
– اى رأيك فى السربرايز دى ؟!! حلوه مش كده ؟!!
نظرت رقيه لمصدر الصوت وعينيها مشوشه لتجد صاحبة الصوت لم تكن سوى دينا !!!
رمقتها رقيه باستغراب قائلة بصوت مبحوح غاضب :-
– انتى ايه اللى جابك هنا ؟!! وبتعملى اى ؟!!
ضحكت دينا بشدة لتتابع حديثها بعد أن توقفت عن ضحكاتها قائله بابتسامه خبيثه :-
– تؤ تؤ تؤ هو انا مقولتلكيش اخس عليا انا بقى ياستى ابقى مرات عمار ودى دلوقتى اوضتى انا وهو…… وسياتك ناو طليقته يعنى انتى اللى ملكيش مكان هنا ؟!!!
نظرت لها بصدمة لتدور عينيها فى أرجاء الحجرة بتوتر مصحوب بعدم التصديق ومن ثم تضع يدها على قلبها لتقول بهستريا وهي تهز رأسها رافضة ماتقوله :-
– اى اللى بتقوليه دا ؟! انتى مجنونه ؟!!
ومن ثم نظرت لعمار بلهفه قائله….ماتقول حاجه ياحبيبى !!! قول انها كدابه او قول ان دا مقلب انت بتعمله فيا !! صح زى ما انا بعمل فيك مش كدا ؟!!
رمقها عمار بجمود قائلا بقسوه :-
– لا طبعا مش صح !! انتى كنتى فاكره انك هتهنينى فى رجولتى واسكت لك ؟!! ليه شايفانى مش راجل ؟!!
ذهلت رقيه من حديثه وشعرت بدوار شديد لتمسك مقدمة رأسها سريعا وتحاول النطق بصعوبه وقد شعرت انها لا تستطيع التنفس ولكن يجب ان تتحدث لتفهم لماذا فعل هذا ؟!!
تحدث رقيه بصوت مبحوح مألم ……
– هنتك ؟!! مش راجل ؟!! انا ؟!! ازاى دا ؟! وازاى ممكن اعمل كدا ؟! انت عارف انى بحبك وعمرى ما افكر اعمل حاجة تأذيك !!!
رمقتها دينا باستهزاء قائله…
– بس بس متحاوليش تسيطرى عليه ….. وبعدين وحق ضربك ليه انا كنت هاخد حقى منك بنفسى بس حبيبى قالى هجبهولك انا والصراحه وفى بوعده و جابلى حقى وزياده كمان
نظرت له رقيه بتوهان وعيونها تدور فى جميع اركان الغرفة فقد تشعر انها فى كابوس ليس أكثر وتتمنى ان تفوق منه لتقول :-
– بتقول اى دى ؟!! وحق اى اللى بتتكلم عنه ؟!!
عمار بجمود…..الكلب اللى دخلتيه عليا برغم انك عارفه انى عندي فوبيا منهم وحسستيني قد اى انا ضعيف !!…. وكان ممكن يجرالى حاجه ؟!! واخوكى اللى هان اختى ودمرها وسابها ؟!! واللى عملتيه فى دينا ؟؟
هزت راسها رافضه لتقول بجمود ولكن بصوت ضعيف متقطع من بطء تنفسها :-
– آآآ انت قولتلى آآآ اننك بتحبنى وانا عرفتك انى بحبك ووعدتنى انك مش هتسبنى ؟!!
لم يهتز له جفن ونظر لها قائلا :-
– هههههههه بحبك و انتى صدقتى انى ممكن احبك انتى ؟!! وبالسرعه دى كمان ؟!! وابقى عايز اتجوزك كدا عادى ؟!! ازاى فكرتى فى كدا اصلا شايفه نفسك حلوه يعني وانك تلفتى نظرى وتخلينى احبك ؟!! دا لبسك لبس رجاله دا انا بلبس اشيك منك ؟!! لا ولا النضاره اللى على طول على وشك ؟!! وختمت انك لبسالى قماشه على شعرك انتى بجد تقرفى ….اى كنتى فاكره انى ممكن افضل معاكى للاخر لا ياحبى كل دا كان تصفية حساب عشان اخد حقى منك وادينى خدته !!
تستمع رقية الى حديثه وقد تشعر بسكاكين تغرز في قلبها مع كل كلمة ينطق بها لسانه بدون اى رحمة !!!
شعرت انها غير قادرة على التنفس من كثرة الوجع ولكن الغريب فى الامر انها لم تبكى ؟!!
قد شعرت ان روحها قد خرجت من جسدها …. وعيونها ثابته عليه لا تتحرك ……عايزه تتأكد ان هو ده الانسان اللى عشقته بكل كيانها ؟!! دا اللى كانت بتكتب حكاية عشقه فى مذكرتها وكانت بتحلم توريهاله في يوم ويعوضها عن كل الم شافته معاه ؟!! معقول هو دا اللى بتحبه…. اللى اتحدت مامتها عشانه ؟!! اللى وثقت فيه لدرجة انها لغت عقلها تماما وفكرت بقلبها اللى بيحبه وبس ؟!! معقول هو دا اللى حست انها اسعد انسانه فى الدنيا مجرد ما اتجوزته وبقت معاه ؟!! هو دا حبيب عمرها ؟!! حبيب طفولتها ؟!! طيب ازاى ؟!! معقوله كانت معميه بحبه للدرجادى ؟!! ازاى مشفتش حقيقته من الاول ؟!!
رقيه وهى تحاول اخراج صوتها بصعوبه ومن ثم همست بالم وكرامه ضائعه وقلبها ينزف الما ووجعا :-
– انت عملت كدا عشان خاطر ريكس ؟!! هزت راسها رافضه بهزيان لتتابع قائله :-
– طيب كنت عاقبنى ب اى حاجه تانيه !! كنت ابعد عنى حتى قبل الجواز ؟!! … طيب كنت سبتنى قبل الفرح كان هيبقى اهون بس انت كدا انت…..
سكتت حاسه انها مش قادره تاخد نفسها حست ان روحها بتروح منها معاه بس ازاى قدر يعمل كده !! ازاى طلع قاسي بالشكل دا !!!!
نظرت له نظرات انكسار لتقول بصوت متألم :-
– هتندم يا عمار صدقنى هتندم وعمرك ما هتلاقى حد يحبك زى !!! عمرك ماهما لفيت وشفت مش هتلاقى حد يخاف عليك زى !!! عمرك ما هتلاقى حد يحس بيك وانت بعيد زي !!! هتندم لما تلف و ترجع تلاقينى مش مستنياك ؟!!! هتندم وساعتها هترجع تانى ليا بس انا وقتها هكون شفيت من لعنة عشقك و عمرى ما هقبل ارجعلك تانى عمرى !!!
دينا وهى تنظر لحالتها المنهاره تلك ب ابتسامة انتصار وتشفى :-
– متعمليش فى نفسك كدا ؟!! ومتخافيش يعنى مش هيندم ولا حاجه !! وانتى مخسرتيش كتير اديكى جربتى يوم حلو من نفسك ؟!! لان اكيد مكانش حد هيبصلك بشكلك ده ؟!! ويالا برا عشان فى شهر عسل عايزين نقضيه !!!
ومن ثم اقتربت نحو عمار بدلع قائله بتساؤل :-
– مش كدا ياحبيبى ؟!!
نظرت لهم رقيه وقد اشتعل فتيل الغضب والانتقام بداخلها ومن ثم صرخت بكل قوتها بكل الالم….!!! … بكل الوجع …!!! … اللى جواها لدرجة انهم قد انتفضوا وابتعدو عن بعضهم بفزع وذهول !!!
رقيه بصوت موجوع مرتفع قائلة بهذيان :-
– اااااااااه ااااااااااااه لالالالالالالالالالالالالا مسسسسستحيل لالالالالالالالالالالالالالا مستحيييييييل كلالالالاب زبااااااااله هنتقم منننننكم يازباااااااله !!!
لتقف بعدها وهى تحاول ان تتنفس ببطء فقد كان تنفسها سريع بشده بعد ان كانت لا تستطيع التنفس لتنظر لهم بغضب وألم ووجع وقوه لتقترب منهم ببطء مخيف لتندهش دينا فقد توقعت انهيارها واستغربت بشده قوتها تلك ولم تكن وحدها فرقيه لم تكن تتوقع أنها قد تستطيع ان تقف بهذا الثبات مرة اخرى ولكنها تعلم جيدا انها قوة مؤقته ويجب ان تأجل انهيارها حتى تأخذ ولو جزء من حقها فقد شعرت فى هذه اللحظه بقوه وجبروت وقد تستطيع نسف كل ما يقابلها مهما كان !!!
اقتربت من دينا اولا لتقف أمامها بثبات وملامح لا روح فيها لترفع يدها عاليا وتنزل بها على وجنتها بقوه بكل ذرة الم ووجع جواها لتسقط دينا ارضا متألمه بشده …….!!!
قوه غريبه امتلكت رقيه…. وجعها وعشقها اداها قوه وجبروت عنيها مفيهاش حياه ولا دموع فيها انتقام…. وجع !!!….. جرح بينزف دم بدل الدموع اللى ممكن تنزل من عنيها !!!
نظرت إلى عمار الواقف مذهول امامها لتشعر ولو للحظه انه ليس هو حبيبها بل اصبح عدوها !!! اصبح قاتلها !!! لتقترب منه وتكور يدها بغضب وقوة لتقوم بضربه بكل وجع حست بيه منه بكل ذرة حب جواها ليه !!!
ليسقط عمار ارضا من قوة الضربة متألما مذهولا من قوتها !!!
( احم احم رقيه بتلعب بوكس ياكابتن ايوا كدا اديله ياروكا انا لو منك من الشباك علطول انتى لسه هتضربى والناس دى شايفه كدا برضه احم نكمل انا قلت اهديكم شويه 😂😂✋ )
وقفت دينا بغضب لتتوجه نحوها من الخلف جاذبة اياها من ملابسها قائله بصوت مرتفع:-
– انتى اى مبتتهديش ؟!! بعد اللى عملناه وبرضه لسه فيكى نفس تضربينا مش كنتى هتموتى من شويه !!!
لتزيح رقيه يدها الممسكة بها بقوه ومن ثم تمسكها من شعرها بغضب وتشده بقوه لتتألم دينا بشده وتصرخ بألم فقد شعرت بأن شعرها قد خرج فى يد رقيه !!!
قالت رقيه بصوت غاضب مخيف…..هموتك دمرتوني هنتقم منكم ؟!!
لتلقيها ارضا بقوه وتلتفت نحو عمار وتقترب منه لتنظر له نظره جمعت بها جميع مشاعرها من هيجان ، غضب ، وجع ، عشق ، جرح ، خيانه ، خيبة امل !!!
…………………………
نشعر لبرهه من الزمن حينها بأننا قد كبرنا اعواماً واعوام ،
بأنه قد اكتفينا حزناً والماً ، بأنه قد صفعنا بما يكفي لكي نفيق ونستجيب ، بأنه قد خارت قوانا و عظيم طاقاتنا مقابل اللاشيء ، بأنه قد وهنت اطراف مشاعِرنا وقوفاً على هاوية قلوبهم ، بأننا قد مللنا جلوساً على رصيف تهميشهم، بأنه قد جمدتنا صقوعة شتاء مشاعرهم و حطمتنا قسوة قلوبهم و انه حقاً لاداعي لهم اكثر .فنقتِل مشاعر خلقت لكل من لا يستحقها ، نقتل نبضاً خلق عبثاً و جهلاً و تسرعاً . و نفيق و نقتل اخطاء قلوبنا حقاً بكل الوجع الموجود بداخلنا !!!
………………………..
نظراتها جعلت عمار يشعر ولو ثانيه بالندم لما فعله معها وقبل ان تتحدث رقيه…….!!!
فوجئ بها تسقط امامه فاقده الوعى نتيجة ضربة على رأسها من الخلف بواسطة دينا !!! )
نظر لها عمار بذهول قائلا……..اى اللى انتى عملتيه دا ؟ّ!! انتى اتجننتى ؟!!
دينا بلامبالاه ……هو اى اللى اتجننت كانت هتموتنا يالا بسرعه نمشى من هنا قبل ما تفوق يادوب نلحق الطياره خلينا نخرج من البلد دى خالص لان اكيد اخوها مش هيسكت ؟!!
رمقها بتوتر لينظر لرقيه بقلق قائلا :-
– ليكون جرالها حاجه انا بقول نفوقها الاول !!
دينا بضيق….نفوق مين ؟!! دى ممكن تلم علينا الفندق كله احنا نمشى ونبعت اى عامل ليها وخلاص
نظر لها متردد ومن ثم توجه نحو شنطته ليمسكها ويضع بها ملابسه التي اخرجها منها ليلة امس ليمسك كشكول فى يده فيرمقه باستغراب لتقول دينا باستعجال…..انت واقف كده ليه يالا احسن تفوق ؟!!
فيضعه عمار فى شنطته سريعا ويغلقها ومن ثم يخرج من الغرفه ودينا بجواره متجها نحو المطار !!!!!
……………………………………………………………………………………
………..فى القاهره !!!………
…………فى فيلا ادم !!!……….
تجلس كريمه فى الصالون ليتجه نحوها ادم متعجبا ليقول بتساؤل :-
– اى اللى مقعدك كدا ياماما ؟!!
رمقته كريمه بقلق لتقول بتنهيده :-
– انا منمتش طول الليل يابنى والله
اقترب ادم منها بلهفه ومن ثم اردف بقلق وهو يتأملها بدقه :-
– انتى كويسه ؟!! فيكى حاجه ؟!!
كريمه وهى تربت عليه قائله :-
– متقلقش انا كويسه انا بس قلقانه اووى على رقيه وقلبى مش مطمن
عمر من خلفه بمرح :-
– ليه بس يا كركر دى اتجوزت مش اتخطفت يعنى …. وبعدين زمنها مشهيصه دلوقتى !!!
شروق من خلفه……بطل قر على البت يابنى اى دا ؟!!
شذى……هههههههههههههه ميبقاش عمر
كريمه بنبرة تصميم……اتصلى بيها ياشذى عشان اطمن عليها
رمقتها شذى بصدمه…..اتصل بمين يا ماما انتى بتهزرى ؟!!
كريمة بغضب……بهزر اى دا منظر حد بيهزر انا قلبى واكلنى عليها وحاسه ان فيها حاجه ؟!!
عمر بمرح وغمزه……ههههههه اكيد مش هيطلقها فى الصباحيه يعنى ولا خدها يعزبها الامهات دول يا جدع عليهم حاجات غريبه ما تسبيها تتهنى يومين قبل ماتيجى لخالتو تظبطها
شروق بهدوء……عمر عنده حق سبيها تفرح شويه مع عريسها وهى اكيد هتكلمك
رمقتهم كريمة بعدم اطمئنان……ربنا يستر
شروق….طيب انا همشى عشان اروح الشركه
ادم بتساؤل……انتى هترجعى تانى ؟!!
اومات شروق برأسها قائله وهى تتوجه نحو الباب قائله….
– ايوا هروح بقى عشان متأخرش يالا سلامو عليكم
ادم وهو يلحق بها قائلا….طيب استنى هوصلك
وخرج ليلحق بها ومن ثم ركبت معه ليقوم بايصالها للشركه !!!

نظرت كريمه لعمر قائله وهى تزفر بضيق….معاك رقم عمار ؟!!
لاعب عمر حواجبه بطريقه مضحكه قائلا بمرح…… تؤ تؤ شكلك هتبقى حمى مش سهله ياكركر !!
ليقاطع حديثه رنين هاتف المنزل فتنتفض كريمة بفزع لتتجه نحو بلهفة قائلة :-
– ايوا رقيه !!!
لتسمع صوت مشيرة الباكى تقول بصراخ :-
– الحقييييينى يا كريمه علياااء بتروح منى !!
انصدمت كريمه لتقول بفزع…….اهدى فى اى فهمينى ؟!!
مشيره ببكاء….واحد اتصل بيا وقال انها فى المستشفى وانا رايحه على هناك تعالى بسرعه !!!
كريمه بلهفه وخوف……حاضر متقلقيش هغير هدومى واجيلك !!!
شذى بقلق….. فى اى ياماما ؟!!….اى اللى حصل ؟!!
كريمه وهى تتوجه لتصعد الدرج قائله…..علياء فى المستشفى هلبس واروحلها ربنا يستر
عمر بمرح واستهزاء…….هتلاقى صباعها اتعور ولا حاجة فقالت ياااى دم لازم اروح اطمن احسن المونكير يبوظ😂😉
شذى……هههههههههههههههههه والله احتمال فعلا
عمر بمرح……سيبك سيبك دى ناس فاضيه اروح اشوف اللى ورايا
شذى باستهزاء……..اللى وراك محسسنى انك بقيت وزير
عمر بفخر مصطنع….ها ها ها انا لسه قافل مع الوزير حالا حتى تخيلي طلع ممعاهوش رصيد شكله بخيل
ضحكت شذى بشدة لتردف…….. وازاى دا بقى يا ناصح
عمر…….الخط قطع وانا بكلمه
شذى بضحك………هههههههههههههههههههههه يخربيت الفتى يا اخى شعب بيحب يفتى وخلاص بس لو الخط قطع يبقى قفل فى خلقتك
عمر بثقه…….خلقتى متعرفيش انتى الجاذبيه اللى عندى …..دا انا البنات حواليا كدا يابنتى
شذى بضحك………ههههههههههههههههه اه صح صح مصدقاك طبعا انا هروح اكمل رسمتى
عمر…….وأنا خارج من البيت بحاله هروح لواحد عارفه يدربني على الغنا وبعون الله هقعد مطربين مصر فى بيوتهم وانا همسك مكانهم وعلمى على الكلمه دى ويا انا يا هما✋😄
شذى بمرح……..طيب ناولني قلم وانا اعلملك بيه على قفاك
نظرت لها عمر بغيظ ليرفع يده عاليا ناويا ضربها……..امشى من هنا يابت بدل ما اديكى على قفاكى
شذى بخضه مصطنعة………رقيه حاسب هتضربك على قفاك
انتفض عمر فزعا ليبتعد وينظر للخلف وفاجأه شعر ك أنه كالحمار ب أنه وقع بفخ مثل هذا….!!
( اه زى توم وجيرى كدا اه هو كدا بالظبط 😂 )
لينظر امامه بغضب ليجد شذى صعدت الدرج مسرعه لتدخل غرفتها وتغلق على نفسها وهي تضحك بشده
عمار بصوت مرتفع………ماشى يا شذى ابقى افتكريها وهردهالك وهتشوفى !!!!
……………………………………………………………………………
………فى شرم الشيخ…………..
تفتح رقيه عيونها ببطء لتجد امامها فتاة تنظر لها بابتسامه لتعتدل رقيه وتضع يدها على رأسها قائله :-
– فى اى ؟! اى اللى حصل ؟!
القتاه…….حضرتك كان مغمى عليكى وانا جيت فوقتك ودا كان بأمر من زوج حضرتك
نظرت لها رقية ب أعين مشوشه ومن ثم بدأت تتذكر كل شئ لتنتفض بغضب ووجع قائله :-
– هما فين راحو فين ؟!!
الفتاه بتساؤل……..هما مين دول مش فاهمه ؟!!
رقيه…….اللى قالك تجيلى فين ؟!!
الفتاة بهدوء…….حضرتك هو زمانه فى الجو دلوقتى سافر في الطيارة اللى طالعه على تركيا ودى طلعت من خمس دقايق
صدمت رقيه واتسعت عيناها بشده قائله بصوت مرتجف :-
– سافر !!!
……………………………………………………..
……..فى المشفى………….
توجهت كريمه لتسير فى الممر بقلق وتبحث عن مشيرة حتى رأتها فتوجهت نحوها بلهفة قائله :-
– اى ياحبيبتى ؟! فى اى ؟! اى اللى حصل ؟!
مشيره ببكاء شديد…….بنتى طلعت مدمنة مخدرات ياكريمه وخدت جرعه زياده والدكاتره كلهم جوا معاها بنتى هتروح منى وانا السبب !!
صدمت كريمة من حديثها لتتسع عيناها بشده غير مصدقه ماتقوله….!!
يقاطع حديثهم خروج الطبيب ليتوجوا نحوه بلهفة وقلق ليقول الطبيب بأسف :-
– للاسف مقدرناش نعمل حاجه البقاء لله
لتسقط مشيرة أرضا فاقدا الوعي لتتوجه نحوها كريمة ببكاء قائله……..الحقونى حد يساعدنى !!!
لتأتي ممرضتين ليحملوها ويتوجوا بها نحو غرفة الكشف ليتم فحصها وكريمه غير مصدقه ما حدث لأختها وابنتها !!!
…………………………………………………………..
………..فى الشركه …………
تسير شروق مسرعه بعد ان اودعت ادم حتى لا تتأخر على مقابلة ادهم الى ان وصلت امام غرفته ولم تجد السكرتيره استغربت بشدة لتتوجه نحو الباب وتطرقه عدة طرقات بسيطة ليأذن لها بالدخول….
شروق..السلام عليكم
ادهم…….وعليكم السلام اتفضلى اقعدى
توجهت نحو مكتبه لتجلس ليقول هو بجديه…
– كويس انك متأخرتيش وجيتى فى معادك
شروق بهدوء…….الحمد لله بس فى حاجه حابه اقولها
استند بمرفقيه على المكتب قائلا ببرود :-
– سامعك خير ؟!!
شروق بتحدى…….اولا انا مابشتغلش خدامه عند حد ثانيا متخلقش اللى يزلنى ثالثا كون انى هاخد بالى من عشق ف دا عشان بحبها رابعا…..انا لو هشتغل هنا هاخد مرتب مش ببلاش !!!
ادهم……خلصتى
شروق باستغراب……اه
ادهم بهدوء……. عشق فى الاوضه اللى جنبى دى اوضه مخصصة ليها نايمه ومعاها واحده بترعاها وطبعا مسئوليتك تخلى بالك منها بالنسبه للى قلتيه ف انا معنديش مانع تمام انا اصلا كنت بهددك مش اكتر
نظرت له بذهول و بأعين متسعه قائله…….هو انت طبيعى ؟!!
ادهم بجدية وصرامة………على مكتبك وشغلتك من النهارده سكرتيرة وزى ما فهمتك تخلى بالك من عشق ومش عايز رغى كتير
وقف شروق وهى تجز على أسنانها بغضب لتتوجه بعدها خارج الغرفة لتجلس على مكتب السكرتارية قائلة لنفسها…….
– دا اكيد عنده انفصام فى الشخصيه لاما مجنون ثم شردت عندما رأته فى غرفته يبكى وهو ممسك بصورة زوجته المتوفيه و لكن هذا غير مهم الأهم هو الذى قشعر بدنها عند رؤيته وهو ………
ليقاطع شرودها صوت مألوف لديها يقول :-
– لو سمحتى عايز ادخل ل ادهم باشا !!
رفعت رأسها بصدمه لتتسع عينيها غير مصدقة قائله بصوت مرتجف :-
– حااازم !!!
……………………………………………
يترى اى اللى هيحصل مع رقيه وهتقول اى لاهلها وهتفضل صامده كدا لحد امتى وهتعمل اى عشان توصل لعمار وتاخد حقها منه واى رد فعل رائد🤔😉
واى اللى هيحصل مع شروق وحازم ويترى هو هيقولها اى ولو مثلا مثلا مثلا يعنى طلب يتجوزها هتوافق ولا لا🤔😉

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحكايه فيها عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى