روايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل السادس والأربعون 46 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل السادس والأربعون 46 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء السادس والأربعون

رواية امتلكت قلب صعيدي البارت السادس والأربعون

امتلكت قلب صعيدي
امتلكت قلب صعيدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة السادسة والأربعون

عد مرور عده اسابيع
ساره لزين: علفكره انا عيد ميلادي كمان كام يوم
زين: طبعا فاكره وليكي عندي هديه كبيره جوي
ساره: هي اي الهديه دي
زين: دي بتعتي بجي مش بتعتك
ساره بخبث: اممم تلاقيها بقي حاجه عاديه مهو انا مش غاليه عندك
زين: مع ان الهديه مش بتمنها بس احب اجولك انها بمبلغ وقدره
ساره: بس انا كنت عايزه حاجه معينه يازين
زين: جوليلي اي هي وتكون عندك
ساره: بجد
زين: ايوا بجد
ساره: كنت عايزه تكتبلي اي حاجه باسمي لاحسن يازين صباح مرات ابويا كل شويه تقولي جوزك مش بيحبك مهو لو بيحبك كان كتبلك اي حاجه باسمك
زين: ايوا بس
لتقاطعه ساره: بس اي ياحبيبي وبعدين يعني انا مش طالبه كتير انا طالبه تكتبلي حاجه واحده بس اسكت بيها صباح بس ولا هو كتير عليا يعني
زين: مفيش حاجه تكتر عليكي سبيني اجلبها في دماغي كديه واشوف هكتبلك ايه بالظبط
ساره بفرحه: شكرا اوي اوي اوي ياروحي
********
في الاسفل
الكل كانوا بيفطروا
وفجأه صخر بيفضل يكح لتعطيه نعمه الماء
حتي نظر اليها صخر قليلا ثم اخذ منها الماء ثم ذهب لعمله
وعد: بقولكم ايه انا عليا امتحان كمان كام يوم والله مفتحت الماده بسببكم
شمس: هههه مروان كل ميسألني بتذاكري ولا ايه بقوله عيب عليك هقفلها وانا معرفش عليا امتحان في ماده ايه اصلا
صفيه قاعده وسطهم سرحانه في حسام الي كل يوم يستناها قدام باب الجامعه عشان يشوفها قبل ميروح شغله
وعد: ست صفيه سرحانه في ايه
صفيه: هاااا
شمس: هاا ايه السرحان دا وراه انه واحنا لازم نعرف
صفيه: ااا سرحان ايه يابت منك ليها وانا هسرح في مين يعني
وعد: احم قولي لنفسك بقي
صفيه: انا جايمه وسيبهالكم
شمس: اقعدي يابت واحكي بالزوق احسن
صفيه: بصراحه كديه
***
أدهم: هاا ياحنان مش كفايه كديه انتي عايزاني يابت الناس ولا لاه
حنان: لسه متأكدش من حبك😌
أدهم: نعم ياختي دا انا اتغيرت 360 درجه عشانك
حنان: لسه برضو مش حساها
أدهم: انتي صوح عايزه كسر عينك انا بجي هخليكي تترجيني عشان اتجوزك وساعتها هتجوزك عشان بحبك
حنان بصدمه: هتعمل ايه يامجنون انت
أدهم بيفك في زرارير القميص وبيقربلها
حنان: ابعد ياأدهم وإلا
ليقاطعها بجذبها علي الحائط ويلمس شفتيها باصبعه
أدهم: الشفايف دي لو مجالتش بحبك وموافجه اتجوزك انا هخليها تجول غصب عنها
حنان وهي تجده يقترب اكثر: بحبك بحبك وبموت فيك كمان وموافجه اتجوزك انهارده جبل بكرا لتحتضنه وهو عاري الصدر
أدهم بضحك: كان لازم العن*ف يعني
حنان: يافض*حتي امشي من هنا
أدهم: يابت انتي مرتي ههههه
حنان: وحصل متي ديه
أدهم بغزل: لو عايزاه يحصل حالا هيحصل
حنان:انت جل*يل الادب والتربيه معدتش عليك
أدهم: جل*يل الادب! وانتي لسه شوفتي حاجه يامسكينه
****
في الشركه
حسام لصخر: بجولك ايه ياصخر كنت عاوزك في موضوع كديه
صخر: احكي
حسام: بس مش عاوزك تفهمني غلط ياصاحبي انا والله عمري مهفكر اني اعمل حاجه تزعلك
صخر: في ايه بالظبط متدخل في الموضوع ياحسام
حسام: بصراحه كديه انا طالب يد اختك بجالي فتره متردد اجولك بس والله
ليقاطعه صخر: وانت تعرفها من وين اختي
حسام: شوفتها في فرح زين ومن ساعتها وانا مش علي بعضي
صخر: اممم ومتردد تكلمني ليه
حسام: يعني انا فين وانتو فين
صخر: انت كيف هتفكر كديه ياد انا كل الي يهمني انك تكون راجل وتحافظ عليها
حسام: افهم من كديه انك موافج
صخر: ايوا موافج وانا هلاجي احسن منك فين
حسام: ياااااااااااه دا انا الفرحه مش سيعاني
صخر: افرح برا ورايا شغل مش فاضيلك انت وفرحتك دي
لتدخل عليهم السكرتيره
السكرتيره: صخر بيه في واحده برا وعايزه تقابل حضرتك ضروري
صخر: مين دي
السكرتيره: بتقول انها معاها حاجات ضروري تعرفها
ليعقد صخر حاجبيه: دخليها
السكرتيره: اتفضلي
ليخرج حسام والسكرتيره وتظل تلك المرأه
صخر: هااا اي الي عندك
صباح: الي عندي كتير اوي ولازم تعرفه
صخر: متجولي وتخلصيني
صباح: انا صباح مرات ابو ساره مرات اخوك زين
صخر: امم وبعدين
صباح: ساره بتلعب عليكم لعبه كبيره
صخر: لعبه ايه دي انطجي
صباح حكتله علي كل حاجه عن ساره وليلي وعن الي ناوين يعملوه
صخر بغضب شديد: ليلييييي وجعتي تحت يدي
وهي فين ليلي مكانها فين انطجي
صباح: هوصلك ليها بس اضمنلي الامان لحسن لو عرفت ان انا الي جولت ممكن تجتلني
صخر: مش هتلحج اخلصي
صباح بتقوله علي مكانها وبتمشي
ليكلم صخر زين
*****
زين وساره كانوا في طريقهم للمحامي مكالمه من صخر
زين كان هيمسك الموبايل ويرد لتمسكه ساره وتبعد الموبايل: مش وقته ياحبيبي لما نرجع
ليخبط صخر بيده علي المكتب بغضب: متردددددددد
ثم يتصل علي مروان
ليرد مروان: ايه ياصخر
صخر: زين فين
مروان: هو طلع هو ومرته مش عارف علي فين
صخر: طلعوووووا فينننن اجلب عليه الدنيا يامروووووان في مصيبه هتحصل
مروان: فيه ايه بس فهمني
صخر: مش وجته اسمع هات محامي دلوجتي حالا وكل حاجه تتكتب باسم هارون بتاريخ جديم تزوير بجي اي زفت المهم كل حاجه يامروان كل حاجه
مروان: حاضر حاضر هكلمه اها سلام
مروان كلم المحامي واستعجله
هارون: في ايه يامروان
مروان: مش عارف مش عارف ياهارون صخر هيجول فيه مصيبه
كريمه بخوف: استر يارب احنا ناجصنا مصايب
ليأتي المحامي ويعملهم كل المطلوب وطبعا دا تزوير لانه زين ممضاش علي حاجه وعملهولهم بتاريخ قديم
اما عن صخر فراح علي بيت اهل ساره
في بيت اهل ساره
صباح بتدخل
ليلي: كنتي فين
صباح: ايه ياليلي هو انتي هتتحكمي فيا اروح فين ومروحش فين ولا ايه
ليلي تمسكها من زراعها: بجولك كنتي فين بدل م والله اجتلك واخلص من جرفك
صباح: ابعدي عني كدا انتي فاكره نفسك مين ايامك خلاص ياليلي بقت معدوده ياحببتي
ليلي: تجصدي ايه يعني
صباح: اجصد اني اتغديت بيكي جبل متتعشي بيا بجي انا عايزين تغدروا بيا وتسيبوني هنا مش صباح الي يتعمل فيها كدا نهايتك قربت ياليلي جيه وقت تتحاسبي علي كل عمايلك
ليل هتتجن: انتي عملتي ايه عملتتتتتتتي ايه
صباح: عملت الي مفروض يتعمل من زمان وزمانهم في طريقهم لهنا
ليلي بتمسكها تضربها: بجي انا تعملي فيا كديه يابت ال**** دا ايامك معايا كلها طييي*ن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى