روايات

رواية قتل عمد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة العواني

رواية قتل عمد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة العواني

رواية قتل عمد الجزء الرابع

رواية قتل عمد البارت الرابع

قتل عمد
قتل عمد

رواية قتل عمد الحلقة الرابعة

مسك منها الفون بعصبيه وكسره وضربها بالقلم بكل غضب
انا هعرفك ازاي تعملي كده يا بنت ال…… وتخدي الفون من ورايا
وقرب منها وضربها اكتر كل ده تحت صريخ منها وعياط
وخلص ضرب فيها وقلها لما الباشه الكبير يجي هيكمل عليكي
وقرب منها ومسك درعها قولي كنتي بتكلمي مين يا بنت ال……..
زهره بخوف…… ممكلممتتش ححد
امال الرقم اللي في الفون ده بيعمل عندي ايه يا روح امك
زهره خافت اكتر……. مسسمعنيش اصصللا
ضربها بالقلم تاني وقلها عقابا ليكي ع اللي عملتي ولسه البشا مش هيرحمك
وطلع برا المخزن
وهي بتعيط بهستريا يارب انقذني منهم انا معملتش حاجه معملتش حاجه وفضلت تعيط اكتر
______________________
فارس بصدمه….. زهره
سمع صوت شهقتها وعيطها وفاجه اتقفل الخط
فارس بفزع….. زهره زهره ردي
رن ع الرقم تاني لقه مغلق حدف الفون جنبه بأهمال وقال بعصبيه…… معقول تكون هي اكيد هي انا عارفها كويس
فاجه خالد فتح العربيه…… انت هنا بتعمل ايه يا فارس وسايب الناس جوا
فارس ولسه بيبداء يستوعب اللي حصل….. جي
خالد…… لا استني قبل ما تنزل عايز افهم ف ايه شكلك مش طبيعي
فارس حكاله كل حاجه خالد اعز صاحب عند فارس وديما مع بعض في كل حاجه ديما فارس بيفضل خالد ع نفسه وبيحبه كانه اخو واكتر
حكي فارس كل حاجه ل خالد واول ما جاب سيره ان زهره كلمته بان عليه التوتر والقلق ورغم كده حاول يداري التوتر والقلق
خالد بيحاول يداري القلق اللي بداء يظهر ع وشه قالتلك ايه
فارس بعصبيه……. ملحقتش تقول يا خالد
خالد اتنهد براحه
وشويه ونزل فارس وخد نرمين ومشيه ع البيت
____________________
وصل البشا ع المخزن ونده ع سامح (نفس الشخص اللي ضربها)
سامح…….. نعم يا بشا
الباشا……. ازاي يا حيوان تخليها تستخدم تليفون
سامح….. والله يا بشا خدته من ورايا
الباشا بعصبيه……. هو انا مقعد معاها سوسن يا روح امك
سامح بحترام……. انا اسف يا باشا
الباشا……. غور من قدامي
دخلها الاوضه اللي محبوسه فيها
زهره اول ما شافته اترعبت ورجعت لورا
الباشا…… انتي مرعوبه كده ليه لسه التقيل جي
وقرب منها وهي بعدت اكتر عنه وخايفه جدا منه
بقي كده تكلمي حبيب القلب من ورايا طب كنتي قوليلي كنت جبتلك كل اخباره
زهره بصتله بشك…… قصدكك ايه
قصدي ان حبيب قلبك فارس اتجوز اختك
زهره….. نرمين
ضحك بستفزاز شوفتي الدنيا صغيره ازاي تبقي ف ايدك وتقسم لغيرك ولا وغيرك ده اقرب الناس ليك
زهره هنا بدات تعيط بهستريا….. لا مستحيل مستحيل
ضحك بشماته مش مستحيل ولا حاجه اللي عملتي فيا زمان اترضلك واكتر كمان
زهره وعنيها مليانه شر وبتردد……. انت السبب انت السبب
وفاجه سحبت الازازه اللي جنبها وكسرتها ومسكته وعايزه تموته
………………………………
عند سالم……. انا لازم ابلغ عن اختفاء زهره
عمتها……. تبلغ ازاي وهي هربانه
سالم بقلق…….. انا مش مطمن يا نعمات البت كان فيها حاجه غلط الفتره اللي فاتت وحاولت افهم منها ايه التغير ده بس هي مدتنيش عقاد نافع
عمتها……. طيب وبعدين يا سالم
سالم بصي انا هكلم اللواء حسن صاحبي اكيد هو اللي هيفدني ف وضع زي ده
عمتها يأمل……. جيب العواقب سليمه يارب
سالم مبقاش عارف يزعل من بنته ولا يخاف عليها اتنهد بخيره ودعي ربنا انه يكون خير
—————————–
عند ابطالنا
نرمين ركبت العربيه معاه وهي خايفه ومتوتره وهو بيبصلها من وقت للتاني
وصله البيت ودخلت الشقه واول ما دخلت قفل الباب ومسكها من درعها وعيونه كلها شر
فارس بشر……… فين اختك يا نرمين متأكد تعرفي مكانها
نرمين بخوف…….. سيب ايدي انا معرفش حاجه
فارس…… ازاي متعرفيش وهي سرها كله كان معاكي انتي
نرمين بغضب……انا معرفش حاجه يا فارس معرفش
فارس بعصبيه……. اختك كلمتني انهارده
نرمين بصدمه…….قالتلك ايه وقالتلك هي فين ولا لا قول هو اذها جه جنبها قولي
فارس بترقب…… هو مين
نرمين بتوتر……..ها لا لا ده انا بخمن تكون اتخطفت
فارس بعدم تصديق…….اتخطفت برده ولا في حاجه مخبيها
نرمين بعدت عنه بتوتر…….. انا مش مخبيه حاجه انا بخمن تكون اتخطفت
فارس بصوت عالي……. اتخطفت ازاي وهي ف البيت وازاي مبنش اي دليل انها مخطوبه
فارس بنظره ناريه……. انتي عارفه هي فين وهربت مع مين
نرمين بدموع……. اختي مهربتش مع حد وانا معرفش حاجه افهم بقي
ومشيت وسبته ودخلت الاوضه وقفلت عليها الباب وقعدت ع السرير وعيطت
ازاي تسبيني ف كل الهم ده لوحدي وتمشي يا ترا الحيوان ده عمل فيكي ايه يا زهره وبدات تنهار اكتر واكتر
وهو قعد ع الكرسي وايده ع دماغه وعنيه كلها الم ومبقاش فاهم ايه اللي بيحصل بالظبط
تاني يوم فتح عينه لقي نفسه نايم ع الكنبه ودماغك مصدعه قام يعمل كبايه قهوه وهو ماشي بص ع الاوضه لقها لسه مقفوله من امبارح اتنهم بتعب وقال لنفسه انه فتره وهيطلقها لانه مش عايز يظلم حد معاه
ودخل يعمل القهوه
وهي قامت من النوم واول ما فتحت عنيها اتخضت دي مش اوضتي فين اوضتي فاجه استوعبت اللي حصل امبارح وحطت اديها ع وشها بحزن وبداءت تعيط وهي بتدعي ان اختها ميكنش حصلها حاجه وتكون كويسه قامت خدت شاور وغيرت هدومها وطلعت اول ما طلعت سمعت حركه ف المطبخ عرفت ان هو جوه طلعت البلكونه وغمضت عنيها وبدات تتنفس هواء نقي اتخضت اول ما سمعت صوته
فارس…… انتي بتعملي ايه هنا
نرمين……. ولا حاجه كنت واقفه
بصلها بقرف وسبها ومشي
نرمين ف نفسها معرفش هي كانت طايقه الحيوان ده ازاي ده ولا عنده ذوق ولا شاف رحته حتي
عدي كام يوم علي ابطلنا ع نفس الحال
_____________________
سالم قاعد بيراجع اوراق الشغل بتركيز
فاجه رن فونه ب اسم حسن اتنهد بأمل وحس ان في امل انهم يكون لقه بنته
سالم فتح الخط……. الو يا حسن
حسن بأسف……. سالم عايزك تكون قوي علشان الخبر اللي هتسمعه دلوقت
سالم بخوف…….بنتي حصلها حاجه يا حسن
حسن بأسف ع صديقه………احنا لقينه جثه لبت نفس مواصفات بنتك بالظبط
سالم بصدمه ووقع منه الفون…… بنتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قتل عمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى