روايات

رواية نسر القمر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء السادس والعشرون

رواية نسر القمر البارت السادس والعشرون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة السادسة والعشرون

لانا حاااولت تتغاضى نظرراته :عدي احنا جووازنا علئ شااان اهاالينا ولا ايه وانا عااارفه ان باابا هو اجبررك عالجووازه دي وانك عاامل معاايا معرووف وضحيت بخ
لسه هتكمل حط ايده على بووووقها وبص في عنيييها :بحبك
لانا بصت في عنييه بصدمه ودمووعها بتنززل معقوول هي سمعت صح ولا هي بتحلم ولا ايه
عدي بحنيه مسح دموووعها :غبائي ضيعنا يا لانا انا محستش بمشاااعري تجاااهك غير لما خطبت نوور افتكررتها بالبداايه حب لكن اكتشفت انوو اعجاب اي حاااجه تااانيه غير الحب
وبص في عنييها لما كنت بعتررض على لبسك اوو بحررجك اوو بغيير من اي حد يقرربلك كنت بررمي ده على اسم العيله لكن كنت بكدب على رووحي لما بعدتي عني وصدرتي البروود حسيت بمشااعري ليكي حسيت ان غيرتي عليكي كااانت حب ومش ليها اي مسمئ تاااني انا اسف يا لانا
لانا بدموووع :يااااه اتأخررت قوووي يا عدي انت دمررتني وكسررت قلبي تعررف واللهي كنت راااضيه بنظررة حب منك حتئ لوو شفقه لكن ما كنتش بتصدرلي غير الاهااانه والمذله وعدم الاحتررام
عدي مسك وشها :ساامحيني يا لانا وانا مش بقووولك الكلام ده لان النهاااارده فرحنا اوو حاااجه لا
لكن انا من فترره حسيت بمشاااعري دي ومقدرتش اعبر عنها غير وانتي مرراتي وعلى ذمتي
لانا بدمووع :ونووور
عدي بعد عنها وهو متلخبط :صدقيني ما اعرررفش كل حااااجه اتلخبطت ونوور الوحييده المظلوومه في الحوار ده كله
لانا مسحت دموووعها وخدت مخده وملايه :لما تعرررف ابقئ خبرررني
عدي بغضب مكتووم :يعني ايه
لانا :يعني لما تعرررف عااايز مين فينا قووولي وانا هنفذ الي هتقوووله
عدي :انتي وااخده في وشك ورااايحه علئ فين
لانا :هناااام عند قمر
عدي بغضب مسك دررراعها بغضب :تهدي كده وتعدي ليلتك يا لانا وخووشي جووه انتي عاايزاهم يقولوا عني ايه هااه
لانا :مش هناااام عندك في اووضة وحده
عدي قررب منها وشدها من وسطها وبص في عنييها الي لمسته كهررربتها واتوترت
عدي بهدوء:_لوو عااايززك يا لانا ودلوووقت صدقيني مش هتقدري تمنعيني انتي مرراتي وعلى ذمتي يعني الحق ليا انا
لكن انا عمررري ما آخدك غصب عنك انتي مرراتي وملكه في بيتي وما عاش ولا كان الي هيجبرك علئ حاااجه حتئ لو انا
لانا اتبسطت جدا جوواها من كلامه الي طمنها :بجد
عدي باااسها على دمااغها :صدقيني مش هقرربلك غيرر برضااااكي
لانا :احم طيب لوو سمحت عاايززه اناااام
عدي رفع حااجبه :ناااامي علئ السرير ما باااكلش بني آدمين ولا بتحررك كتير ولا بشخر علئ فكرره
لانا ضحكت على اسلوووبه ومن سكااات راحت نااامت عالسررير وعدي حصلها لكن ما عررفش،ينااام وهي نااايمه جنبه وفضل يتحررك
لانا قااامت بغييظ وهي كااتمه ضحكتها :على اساااس ما بتتحرركش عالسررير ايه بقى الي بيحصل ده
عدي بغييظ خبطها بالمخده :ناااامي يا لانا ناااامي لا واللهي اخليكي مرراتي دلوووقت واقوولك سااعتها انا بتقلب ليه
لانا فتحت عينيها بصدمه وناااامت وغطت وشها بالملااايه من كسوووفها
عدي بضحك :ما تيجي اقوولك يا بت
لانا كاااانت مصدووومه جدا شااافت وش تاااني خااالص لعدي غير الي بتشووفه بالووواقع
…..ً……………………….
عند نسر
رجع القصر متأخر قووووي كااان بدر والعيله لسه فايقيين وبينتظرووه
نسر بمسخرره :للدرجااادي انا شخص مهم بالنسبااالكم ايه الكل فااايق بيستنااني
بدر بغضب :ده بيغضني ده انت ايه يله جبله ما بتحسش تقتل القتيل وتمشي بجناااازته ايه الي عمااال تعمله ببنت عمك ده
ميس :اهدا يا بدر مش كده
بدر بغضب :مهو دلعك ده هوو الي عمل في كدده
صقر اتنهد :اهدا يا بااابا
نسر اشر لصقر باايده :لا يا صقر سيبه يكمل وبص على والده الوولد الي بتقووول عنه عنل نفسه بنفسه وعنذه اكبر شررركات جووه مصر وبررا مصر
الوولد الي بتقوول عنه على شااانك اتجووز بنت عمه مع انه مش بيطيقها وقوولتلك يا بااابا لو هتجوووزها هتكووون جووازة اهااالي لكن انت عااندت فاااكر انك كدده بتربيني ونصيبكم بقى حبيتها لا انا مش،حبيتها انا بقيت مجننون فيها وهي الي بتحدد طرريقة معاااملتي معاااها تكوون ازااي وهي اختااارت البعد وبمسخرره فاااكرره انها كدده بتررريح نفسها ما تعررررفش انها بتتعب نفسها
ومسك ذبلته قمررر عمررها ما هتطلع برررا الدااايرره دي وده الي عااايززكم تفهمووه انتم وهي وساااابهم وطلع
بدر بغضب :ابنك بقى مجنووون فعليا وانا بقيت خاااايف عالبنت منه هو مش بعقله
…………………………….
عند قمر
كانت تعبااانه جددا من الحفل كااانت مداايقه جدا من معاااملة نسر ليها
دخلت عليها ابتسااام
انتي كويسسه يا حبيبتي
قمر حطت ايدها على بطنها :كويسه يا ماااما
ابتسااام :ما تزعليش يا بنتي متزعليش هو الخسرران مش انتي
قمر بدمووع :عااامل ما يعررفنيش يا ماااما بعد ما دمرر حياااتي لا وكمااان بيتجااهلني
ابتساااام :يمكن خااايف تررفضيه مرره تااانيه يا بنتي يمكن خااايف تحررجيه قدااام الجمييع
قمر :ماااما انا مش عااايززاه لكن انه يتعاااامل كدده وو
ابتسااام :ما تكمليش يا بنتي مهما قووولتي ما بحبهوووش ومش عاايززاه بتكدبي على رووحك وبتدمرري نفسك وبتدمرري عيلتك وولادك الي جايين عالسكه دوول ادي لجوووزك فررصه مش يمكن يتحسن وتتحسن العلاقه ما بينكم
………………………………….
في الصباااح
بدران فاااق علئ صووت الفوون بتاااعه
الوووو
بدر :صباااح الخييير يا حبيبي عاااامل ايه
بدرران :صباااح النوور
بدر :العرسااان فااقوا ولا ايه
بدرران :بدر السااعه تماانيه خليهم بررراحتهم اكييد مش هنفووقهم دلوووقت
بدر :ههههه اصل ميس قلقااانه يا سيدي
بدرران :لنا يفورقوا هخليهم يكلمووك
بدر :بقوولك ايه انا عااامل النهااارده غدا بمناااسبة جووازهم ما تتأخروووش
بدران :لكن ما يصحش،ده عرريسنا واجبك عليا
بدر :وانا وانت ايه محنا واااحد هي حفلة باربكيوو للعيله
بدرران :انشاء الله سلام
ابتسام :في ايه
بدران :بدر عااامل حفلة بمناسبة فررح العيااااال
ابتسام :لكن قمر اكيييد مش هتقبل انها تروووح على شااان نسر
بدران :هي اصلا مش هترووح هتفضل هنا وغير كدده لانها حااامل اناا مباارح كنت قلقاان عليها من الفرررح والحمدلله عدت على خيييير
ابتسام :مش عاارفه
بدران :انا مش عاايززها تتقاابل مع الندل جووزها سيبيها هنا احسن ليها ده عااامل ما يعرفهاااش الكلب
…………………………….
عند عدي ولانا
فاااقت لانا وفضلت سررحاااانه بعددي واتجرائت وقررربت منه ومسحت بصباااعها على وشه برررقه
يااا ريتك اتكلمت قبل كدده يا عددي انت ما تعرررفش انت بالنسبااالي ايه انت النفس الي بتنفسه
عدي كاااان فاااايق لكن محبش يحرررجها وعااايز يسمعها وهي بتتكلم
لانا كملت :تعرررف قلبي لما بتكوون قرريب حتى من غيير ما اعررف انك مووجود بينبض لووحده فبعررف سااعتها انك قررريب مني
عدي مااا قدررش علئ لمسااااتها دي شدددها عليه واعتلاها
لانا اتمنت الاررض تبلعها 😂
عدي بص في عنييها بمرااوغه :كنتي بتقووولي ايه ايه هوو انا جمييل للدرجااادي
لانا حاااولت تبعده :عدي ارجووووك
عدي بهزاار :انا بحبك وانتي بتحبيني ما تيجي اقووولك كلمتين حلوووين وبلاش عند ايه رائيك
لانا بااحرراج :عدي
عدي :ههههههههه يا لهوووي عالدللع هوو انتي بتكلمي الناااس الي برررا كدده هاااه يا بت اوووعي افرررمك
لانا بدمووع :اررجوووك
عدي بعد عنها :هههههههه عفوونا عنك
لانا جررريت عالحماااااام
عدي فضل باااص في أثررها ومبتسم
بعد مدده لانا خبطت عالباااب
عدي :عاااايززه حاااجه يا لانا
لانا باحرراج :احم انا ما خدتش هدوووم معااايا لوو سمحت انا بالمنشفه
عدي :ههههههه طب ما تجيبي لرووحك الخدمه ذاااتيه هنا يا حبيبتي مفيش ماامي وبااابي اطلعي يا روووحي
لانا خرررجت باستحياء وفاااكره انه بيتكلم جد
عدي حشررها عند الحييطه :انتي بقى يتضحك عليكي بس كدده
لانا بغييظ :يعني ايه
عدي :ههههههه يعني كنت بهزر كنت هجيبلك هدوووم لكن بما انك خررجتي جيبي لنفسك
لانا :طيب ابعد
عدي وهو بيلمس وشها بصباااعه بهيااااام :بحبك
لانا بااحراج :هعيييط واللهي
عدي بعد عنها :صبرررني يا رب
لانا جرريت خدت هدوومها ودخلت
بعد مده خبطت مااامته عالباااب
عدي خررجلها وباااس ايدها :صباااح الخيييير يا امي
ابتسااام بابتساااامه :مباااارك يا حبيبي
عدي :الله يبااارك فيكي يا امي
ابتساااام :اززاي مرراتك كووويسه
عدي ‘الحمدلله هي بتااخد شاااور وهتخرررج
قمر بضحكه مكتووومه لانها عاارفه لانا :مبااارك
عدي رفع حاااجبه :ما تكتميهاااش لا تتحشرر مع العيااال 😂😂😂
قمر فطست من الضحك
بدران حضنه :مباااارك يا حبيبي
قمر باااحراج :ينفع ادخلها
عدي :هههههههه ادخلي اددخلي والله كلك انتي وهي مزبطين الموووضووع
قمر رفعت كتااافها :وانا مااالي انا
قمر خبطت ودخلت كااانت لانا خرررجت ولابسه فستااااان ابيض على قد جسمها وفااارده شعرررها
قمر :ههههههه مبرووك يا بت
لانا بفرررحه حضنتها واتنططت :بيحبني يا قمر بيحبني هوو قاالي بيحبني
قمر فررحة لفررحها :واللهي كنت عااارفه بس بكدب روووحي
لانا بفررحه :وهوو بيتكلم كااان نفسي اخطفوا واهرررب واخبيه من العاااالم كله
قمر :هههههههه اهدي يا بت واوعي تدلقي عليه كدده ليررجع زي الاووول
لانا بفخرر :ههههه على مين ده انارخليته يلف حوالا نفسه
قمر :عملتي ايه
لانا :ما قربليش وقاالي مش هقرربلك غير بررضاااكي وقاالي اني ملكة بيته
قمر :هههههيي بس بس ايييه انتي واااقعه واقعه
لانا اتنهددت بفررحه :ده حب حيااااتي حب طفووولتي
قمر :ربنا يهنيكم يا رب انا هخرررج اسااعد مااااما وانتي حصليني الفطاار
لانا :اووووك
خررجت قمر ودخل عدي
وهي خااارجه خبطها على رقبتها :اطمنتي على صاحبتك
قمر :هههههه اصلك طلعت حنين يا دووودي
عدي :اجرررري يا بت
عدي اتأمل لانا وراااح حاااضنها من ظهرررها :ايه الجمااال ده كله
لانا :احم شكرررا
عدي لفها عليه :لانااا حبيبتي عااايزز اقووولك شوووية حاااجات اختصاارا للمشاااكل ما بينا
لانا باستفهام :اييييه
عدي :اي حااااجه تحصل جووا الاووضه دي هتفضل جووا الاوووضه اوووك ولبسك داايما واااسع وصلاتك في وقتها انشاء الله
لانا :دي اووامرر ولا ايه
عدي :لا ده رجاء علئ شاان كل حاااجه بينا تبتدي صح
لانا :انشاء الله
عدي مسك ايدها ‘تعاالي نخررج الفطاار جااهز
وفعلا خررجرا وفطرووا والكل باااركلهم ولبسووا يرروحوا لبيت بدر
لانا :قمر انتي مش هتيجي
قمر :لا يا حبيبتي اتبسطووا انتو انا تعباانه هرتاح علئ ما ترجعوا
وفعلا رااحوا كللهم بيت بدر
والكل باررك للعررساان
لانا :امااال نسر فين يا بااابا ما كلمنيش يعني
بدر اتنهد :سااافر
طبعا الكل اتصدم لكن صدروا عدم المبالاه
….ً……………..ً……
عند قمر
بعد ما صلت الظهر وقرأت ورردها كاااانت هتنناااام
لكن في حد فتح الباااااب
قمر :ما لحقوووش يوصلوا ايه الي جااابهم ولسه بتكلم رووحها اتفتح باااب اووووضتها
قمر الررعشه صاابت جسمها ودمووعها نززلت من الخوووف
نسر بضحكه شررريره :ايه يا حبيبتي ازيك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى