رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم نرمين حمدي
رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء الرابع والأربعون
رواية امتلكت قلب صعيدي البارت الرابع والأربعون
رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة الرابعة والأربعون
كريمه: جلبتي جطه كديه ليه صوح متاجيش غير بالعين الحمرا
وعد بتمثيل: حبيبتي حبيبتي ياعمتو والله خدي بوسه
صخر يمسكها من وجهها برفق وباستفزاز: خليهم كوبايتين بجي يلا ع السريع
وعد بتجز علي اسنانها: طيييييييب عنيااااا
ليأتي مروان
مروان: متجمعين عند النبي
الكل: ان شاء الله
مروان: احم تعالي ياشمس عايزك
صفيه بسخريه: شمس مفضياش بتختار مسخر*ه تلبسها
لتضرب شمس صفيه بكوعها لتصمت صفيه
شمس: جايه وراك علطول
ليصعد مروان وتأتي شمس خلفه
*****
في المطبخ
هنيه: عنك ياست وعد اعمله انا
وعد: لا لا ياهنيه هعمله انا
هنيه: ميصحش ياست وعد
ليقاطع حديثهم مجئ صخر
هنيه: صخر بيه!!
صخر ينظر لوعد ويوجه كلامه لهنيه: ااا روحي كريمه عايزاكي
هنيه: حاضر من عنيا
ليقترب صخر منها ويحاوط جسد*ها بين جسد*ه والمطبخ ليضع يده علي رخامه المطبخ ليحاصرها
وعد بقلق: انت بتعمل ايه حد يشوفنا
صخر ينظر لعنيها: مهتسمعيش الكلام ليه
وعد: طول عمري مبسمعش كلام حد واهو جيه الي خلاني اقوله حاضر
ليرفعها صخر علي رخامه المطبخ ويمسك بيدها ليخرج من جيبه خاتم الماس ويضعه في اصبعها
وعد بزهول: الله دا حلو اووي اووي اووي ياصخر شكرا شكرا ياحبيبي
لتحتضنه وعد بقوه بس مش غالي شويه
صخر: الغالي يرخصلك
لتدخل شمس علي فجأه ويبتعد صخر بسرع: احم هو فين الشاي الي جولتلك عليه
وعد: هاا
شمس: اي ياوعد بيقولك فين الشاااي
صخر: ايوا ياهارون جاي
ليخرج صخر
******
في المساء في غرفه شمس ومروان
شمس: مروان كنت عايزه اخد رأيك في حاجه كدا
مروان: قولي ياحبيبتي
شمس: من غير عصبيه ايوا ايوا لا لا
مروان: اممم جولي
شمس بنوريله صورة الفستان: كنت عايزه اجيب دا اي رأيك هيبقي تحفه عليا
مروان يري الصوره والدم يغلي في عروقه فكيف لها ان ترتدي فستان بهذه الطريقه: انتي اتجنيتي كيف يعني تلبسيه كيف ديه
شمس: وفيها ايه يامروان دا فرح محدش واخد باله من حد عشان خاطري سيبني البسه
مروان بغضب يمسكها من زراعها: انا هعدي الموضوع وكأني مسمعتش حاجه وكلمه زياده ياشمس مش هتحضري الفرح خالص اللهم اني بلغت
شمس: طيب خلاص الله مش هلبسه
مروان: دا غصب عنك مش بكيفك
شمس بدلع: خلاص بقي اهدي
مروان يجذبها اليه: انا هادي جوي
*****
في بيت سارة
ساره لليلي: ياعمتي الفرح خلاص وانا متوتره اوي وخايفه من الحكايه دي
ليلي: متخافيش يابت انا في ضهرك ومش هخلي حد يأذيكي واصل
ساره: انا مش مخوفني غير مرات ابويا دي نفسها توديني في داهيه والموضوع دا جالها من السما
ليلي: وانتي فكراني معرفاش صباح وخبثها صباح هتبجي تحت عيني لحد مكل حاجه تبجي تحت يدينا ونسيبها ذي الكل*به هنيه ونسافر احنا نعيش حياتنا بجي
ساره: انا كدا اطمنت وهحاول علي قد مقدر اعمل كل الي تطلبيه مني
في اللحظه دي صباح كانت بتراقبهم وسامعه كل حاجه
صباح: بجي كديه يبجي عليا وعلي اعدائي
*****
في البيت الكبير
في غرفه وعد وصخر
صخر كان قاعد علي السرير واللابتوب علي رجله
ووعد رايحه جايه قدامه بتفرك في ايديها ليلاحظ صخر: طيب متجولي عاوزه ايه بدل الفرهده دي
وعد: هاا هو انت عرفت منين
صخر: عرفت ايه انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي
وعد: بصراحه عايزه
ليغلق صخر اللابتوب: طيب متجولي
وعد بتقعد جنبه وبتوريله صوره الفستان: اي رأيك كنت عايزه اجيبه والبسه
صخر بيدقق في الصوره: اممم حلو جوي
وعد بفرحه: بجد يعني عجبك
صخر: ايوا عجبني
وعد: يعني هيبقي حلو عليا
صخر: هيبجي حلو جوي جوي
وعد بتحضنه: ياااه دا انا كنت فاكره انك هترفض وهتبهدلني شكراااااااا اوي ياحبيبي
صخر: انتي مكبره الموضوع جوي فيها ايه يعني طلاما بين اربع حيطان ايه المشكله
وعد بعدم فهم: اربع حيطان! يعني ايه صخر انا هحضر بيه الفرح
صخر بهدوء مرعب: تحضري بيه فين
وعد: الفرح
صخر: انتي سخنه ولا دماغك تعبانه البتاع دا مينفعش يطلع بيه برا الاوضه دي تجوليلي فرح
وعد: يوووه بقي ماانت لسه قايل حلو
صخر بغضب: حلو ليا انا مش لكل الناس وعدي يومك ياوعد واجفلي الموضوع
ليجذبها صخر علي الحائط ويقترب من اذنها ليهمس بهدوء: المتاح لصخر مينفعش يبجي متاح للجميع
وعد بدلع: يعني هو كتير عليا اطلب منك طلب
صخر: كلامي مش هتنيه جولت لاه يعني لاه
وعد: طيييييب
*******
في صباح يوم الفرح
وعد بتصحي مفزوعه من صوت ضرب النار لتدفن نفسها في حضن صخر
صخر بضحك: متخافيش كديه
وعد بترفع راسها: هو انتو عندكم ضرب النار دا لعبه
صخر: دا احلي لعبه
وعد: طبعا لازم تقول كدا ماانت خبير في اللعبه دي
البيت كله كان مليان زغاريت وضرب نار
وفي المساء الكل جهز والعروسه جات والكل مبسوط وفرحان
صخر كان لابس بدله رمادي وقميص ابيض وكوتشي ابيض كان جنتل مان وكاريزما في نفسه ووعد كانت لابسه فستان دهبي بيلمع كان حلو جدا مع ميكب خفيف يظهر جمالها
وشمس كانت لابسه فستان بيبي بلو كانت ذي القمر ومروان بدله كحلي
وصفيه كانت لابسه فستان موڤ مع ميكب خفيف
اما عن حنان كانت لابسه فستان زيتي وكانت حاطه ميكب خفيف كانت ذي القمر لدرجه ان أدهم معرفش يركز في حد غيرها
زين كان بيرقص مع ساره سلو
أدهم لحنان: ايه الحلاوه دي كلها
حنان: بجد
أدهم: اكيد دا انتي غطيتي علي كل الي في الفرح
حنان: أدهم انت بياع كلام اسكت بجي
أدهم: تصدجي انا غلطان انا ماشي
حنان: استني بس ياعم شكرا
أدهم: متي بس تحن باجن
حنان: هههههه
أدهم: العب اهو حن خلاص هههه
“***
صفيه وهي بلصه لزين وساره ومبسوطه ليأتي شخص فجأه ويخبط فيها
صفيه وهي باصه للفستان: ايه ياجدع انت مش تفتح
حسام بيبصلها وتاهه فيها وفي جمالها: اسف انا اسف
صفيه بتبصله وبتعجب هي كمان بيه: اااا لا ولا يهمك
حسام: ممكن اعرف اسمك
صفيه: صفيه وانت
حسام: حساام اسمي حسام
****
صخر واقف وايده في جيبه وفاتح زرار الجاكيت وكل البنات الي في الفرح بتبصله ومعجبه بيه
فتاه: حضرتك صخر بيه مش كدا رجل الاعمال المعروف
صخر: ايوا انا
الفتاه بفرحه: بجد انا معجبه جدا بنجاح حضرتك ممكن صوره
صخر: اتفضلي
وعد بتاخد بالها ان البنت بتتصور معاه وفاضل انها تحضنه
وعد فضلت مستنيه يجي ساعه وهي متعصبه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)