روايات

رواية زهره الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو مو

رواية زهره الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو مو

رواية زهره الجزء الثاني عشر

رواية زهره البارت الثاني عشر

زهره
زهره

رواية زهره الحلقة الثانية عشر

البارت الثاني عشر بعنوان قربنا ولا … ؟
زهره: لما وقعـ’ـت وانت مسكتني
عاصم: اه كنتي زي الملاك ومازلتي الصراحه
زهره: طب يلا خودني فى حضنك علشان انام
عاصم: تعالي ي زهرتي .. خدها فى حضنه وراسها ع قلبه ونامو💜
تاني يوم صحو ع خبط الباب وكانت طبعا بسمه
بسمه: اصحو ي خلقققققق مش عايزه ادخل علشان ماتكونوش قالعين
عاصم بنوم: قالعين اي ي جز*مه انتي اتلمي انا قايملك اهو
بسمه: انتو اصلا قافلين الباب ليه ي قلالات الادب هاا اقول ل ماما
قام فتح الباب وعملها حركه جون سينا😂
بسمه: ااااه منك لله ي جز*مه ي عاصم انت
عاصم: اشتمي اكتر علشان اقعد عليكي افطسك اكتر .. زهره صحت وشافتهم فطست من الضحك وقالت: هو انتو صغيرين ع اللي بتعملوه ده
بسمه: شيلي جوزك البغـ’ـل ده من عليا ي زهرااااااا
عاصم: انا هوريكي البغـ’ـل ده ي بسمه حاااضر
زهره: كفايه ي عاصم يحصلها حاجه انت تقيل اوي
عاصم: ابعدي انتي ي حبيبتي علشان تعبـ’ـانه
زهره: لا مش تعبـ’ـانه هتعـ’ـب لو فضلت فوقيها كده
عاصم: لا خلاص اهو .. صباح الخير ي روحي
زهره: صباح النور ي عصومي
غمزلها وقال: قلب عصومك ماتيجي ننام تاني😉
زهره: ولا بس عيب
عاصم: ولا بتقوليلي ولا ي زهرتي
بسمه: وربنا هقول ل ماما ي ماماااااا
عاصم: بسسسس اخر*سي يخربيت شكلك
زهره بضحك: اه ولا قمور كيوت
عاصم: قلبه ي ناس يلا نفطر
زهره: اه يلا .. بعد ما خلصو الفطار قعدو فى البلكونه يشربو الشاي ويرتبو للفرح وكده
عاصم: كده يبقا إن شاء الله بعد بكره الخميس الحنه والجمعه الفرح ولما نخلصه هنطلع الهاني مون فى المالديف
زهره: اي ؟!
عاصم: اي ي قلبي
زهره: مالديف اي انت بتهزر صح
عاصم: لا والله ده بجد هنقعد شهر أو اسبوع براحتك شوفي اي بلد عايزه تسافريها علشان احجز هو كده كده هنقعد فى الهاني مون شهر
زهره: لا انا بحلم اكيد
عاصم بضحك: ليه بس ي حبيبه قلبي انتي مش مبسوطه ولا اي
زهره: لا طبعا انا طايره من الفرحه ي حبيبي انا مش عارفه اقولك اي
عاصم: قلب حبيبك عايزك مبسوطه وبخير ومعايا وبسسس يلا بقا شوفي عايزه تروحي فين واختاري براحتك عايزه كل أسبوع فى حته يبقا تمام اوي
زهره: امم يعني اختار براحتي
عاصم: براحتك ي باشا ع الاخر
زهره: بص .. خلي المالديف اسبوع وتايلاند اسبوع ودبي اسبوع واسوان اسبوع وحلو اوي كده
عاصم: بس كده من عنيا الاتنين ي قمر انت مش عايزه نطول طيب😉
زهره: لا كفايه اوي كده علشان عندك شغل ها ولا ناسي انت
عاصم: يولع الشغل المهم انت ي جميل ما تجيب بو*سه يعم
زهره: بس ي عاصم بطل حد يدخل يشوفنا
عاصم: يوووه انا مبقيتش عارف اخد راحتي مع مراتي خالص شكلي كده هجيب فيلا لينا لوحدنا احسن
زهره: لا لا عايزه نعيش كلنا مع بعض
عاصم: ماشي ي روحي الا صحيح ابوكي صحى ولا لسه
زهره: مش عارفه انا نسيت اشوفه استنى هروح
عاصم: تعالي نروح ونقوله احنا الاتنين ع اللي هنعمله
زهره: ماشي يلا بينا .. وراحو عنده
زهره: صباح الخير ي حبيبي
ابوها هشام: صباح النور ي حبيبتي
عاصم: اي الأخبار ي بابا كويس النهارده
هشام: الحمدلله يابني انا كنت فين وبقيت فين *(ابوها مكانش بيتكلم ولا بيتحرك من الجلـ’ـطه ولكن الحمدلله مع الوقت بقا يتكلم لكن لسه مش بيمشي اوي)*
زهره: بإذن الله تخف خالص وترجع زي الاول واحسن كمان علشان تربي احفادك إن شاء الله
هشام: إن شاء الله ي بنتي ها رسيتو ع اي
حكتله كل حاجه وكان فرحان ليهم اوي وقعدو يهزرو ويضحكو
…..
هدى بزعيق: هو انت كل يوم ترجعلي معاكش فلوس ي أحمد
احمد: اعمل اي طيب ي هدى مفيش شغل والمدير مش راضي يقبضنا
هدى: لا ي حبيبي انا ميمشيش معايا الكلام ده خالص انت تدورلك ع شغل تاني عدل ياما تروح عند عاصم جوز اختك زهره ده اللي من ساعه ما اتجوزو واحنا مش عارفين ناخد منهم لا ابيض ولا اسود
اول ما سمع اسمه خا*ف وقال: لـ لا لا عاصم لا مينفعش يقول عليا اي اخو مراته بيشتغل عنده لا طبعا ميصحش
هدى: انت بتخا*ف منه ي أحمد ولا اي هو انا متجوزه سوسن
احمد: هدى احترمي نفسك احسنلك علشان متعا*ركش معاكي وعدي يومك
هدى: اعدي اي ياخويا؟ انت بتزعقلي انا يابن نوال
احمد اتعصب وضر*بها بالقلم وقال: اخر*سي اياكي تجيبي سيره امي ع لسانك
هدى: انت بتضر*بني يابن نوال طب والله العظيم ل تطلع من البيت وهتطلقني وهتديني كل حقوقي
احمد: انتي عبيـ’ـطه ولا اي مش مطلق ولا حاجه وقسما بالله ل انتي اللي طالعه من البيت يلا براااا بيتي .. وشد*ها من شعرها طلعها بره البيت وقفله والعيال كانو نايمين ف حمد ربنا
هدى بعـ’ـياط علشان تصعب عليه: افتح ياحمد خلاص انا اسفه والله افتح.. مردش عليها ودخل للعيال يشوفهم ويبوسهم
هدى بعـ’ـياط اكتر: طب هات العيال طيب حرام عليك متاخدش كل حاجه جد كده احنا علطول بنتعـ’ـارك عادي .. وبصت لقت كل العماره تقريبا واقفه بتتفرج عليها وواحده ست كبيره حطت ع راسها طرحه علشان شعرها
الست: تعالي ي بنتي خشي عندي متخافيش
هدى: شكرا ي حجه مش عارفه اقولك اي
الست: ع اي ي بنتي بس خشي .. ودخلت جوه واتكلمت معاها
الست: فى اي ي بنتي حصل بينكو
هدى: كرشـ’ـني من بيتي ي حجه ومعانا 3 عيال ينفع كده
الست: لا طبعا عموما خليكي قاعده معايا هنا عبال ما تطلعي شقتك بإذن الله وقولي ل اهلك يحلو بينكو
هدى: شكرا ي حجه مش عارفه اقولك اي والله
فاطمه: الشكر لله ي بنتي انا فاطمه انتي اسمك اي
هدى: اسمي هدى
فاطمه: ربنا يهديكو يارب بصي خشي الاوضه اللي جوه دي خودي اي لبس عايزاه منها ونامي لو عايزه ع السرير ولو عايزه تاكلي خشي بردو المطبخ اخر الطرقه البيت بيتك
هدى: لا كده كتير عليا ي حجه
فاطمه: ولا كتير ولا حاجه انتي زي بنتي روضه
هدى: عندك بنت قد اي
فاطمه: قدك كده متجوزه ي حبيبتي ومخلفه وبتيجي كل فين وفين
هدى: ماشي ي حجه عن اذنك هخش اخد دش لو ينفع وانام
فاطمه: اذنك معاكي ي بنتي براحتك .. وقامت دخلت الحمام وقفلت الباب واتفرجت ع الحمام وكان حلو وغالي
هدى: اش اش اش كل ده ليكي انتي ي وليه ي معـ’ـفنه ونا حمامي المعـ’ـفن ده وبعدين صح هى الوليه دي عبـ’ـيطه ولا طيبه بزياده ازاي تخلي واحده غريبه تدخل كده بيتها .. لا وكمان تسر*قها ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى