رواية اميرات الاسد والزين الفصل السادس 6 بقلم سجدة
رواية اميرات الاسد والزين الجزء السادس
رواية اميرات الاسد والزين البارت السادس
رواية اميرات الاسد والزين الحلقة السادسة
سجدة ونغم في صوت واحد: زين باشا اسد باشا يلهوي وبتشد سجدة ايد نغم وبتجري تستخبا
نغم: انتي عملتي كده ليه
سجدة: زين باشا لو شافني هيمرجحني
نغم: يلا يابت متخافيش
سجدة: ماشي
وبيمشوا الاتنين يسلموا علي العروسه وبيقعودوا علي التربيزة
نغم: يلهوي يا سجدة كل دي رجال اعمال
سجدة: بت انتي ملحظتيش الشبه الكبير الي بين زين واسدهما اخوات اه بس ايه الشبه الكبير ده
نغم: اه يابت مهما تؤام
سجدة:وانتي عرفتي منين يا فالحه
نغم: اصل يابت امبارح واخنا بنشتغل سالني علي اخواتي وانا سالتو وقالي انو عندو اخ تؤام
سجدة: قولتيلي طب انا هقوم اروح الحمام بقا
نغم: ماشي
سجدة بتمشي بتلاقي الي جي يقولها نغم انتي بتعملي ايه هنا
نغم: اسد باشا اه انا صديقة العروسه حضرتك بتعمل ايه هنا
اسد: منا كمان صديق العريس
بيلاقوا بنت لابسه لبس عاري جدا دخله عليهم
كارما: اسد انت بتعمل ايه مع البتاعه دي
اسد بعصبيه: كارما عيب كده
نغم بغيظ: مين دي الي بتاعه ياعمود النور انتي روحي بس البسي
حاجه الاول وبعدين تعالي اتكلمي
كارما: البس انتي لو قعدتي تشتغلي طول عمرك مش هتجبيه وبعدين انتي وقفه مع اسد ليه عايزه تضحكي عليه وتاخدي منه قرشين انا ممكن ادهوملك عادي
نغم بتتعصب وباضربها بالقلم: ده علشان قولتيلي يابتاعه
وبتمسك كوباية عصير وبتقلبها في وشها ودي: علشان متقوليش عني الكلام ده تاني علشان الي زيك هما الي كلاب فلوس
الكل ضحك علي كارما بصوت عالي
اسد كان كاتم ضحكته بالعافية وبيتظاهر بالعصبيه: بس خلاص مفيش حاجه لكل ده اتاسفوا لبعض
كارما بخوف: اسفه
اسد دورك يا نغم: بس انا مغلطش ولا ايه يا بنات
بترد ندي العروسه ايوه انتي صح يا نغوم وكل البنات بياكدوا كلامها
اسد بيكون مبسوط من شخصيتها
كارما بتمشي وبتحس بغلطها
نغم: انا اسفه والله ياندي اني عملت مشكله بس هيا الي عصبتني
ندي: ولا يهمك ياحبيبتي
ندي: سجدة فين
نغم: في الحمام
ندي: يلا نرقص
نغم: مبعرفش
ندي يلا يا بكاشه
نغم بتقوم مع ندي بس بتسكف بس
وادهه جوز ندي بيجيب اسد يرقص
بتبدا فقرة السلو وكل واحد مع حبيبته
اسد بيلاقي نفسوا رايح بيشد نغم يرقصو
نغم: حضرتك مينفعش كده وبتكون في قمة الاحراج
اسد: كملي علشان ميبقاش شكلا وحش بيرقصوا واسد بيحس احساس غريب وانو مشدود ليها ونغم بتبقي مستغربا هيا ليه ساكته وبيرقصوا ببراعه والاضواء بتتسلط عليهم وبعدين بيخلصوا ويقعدوا علي تربيزه
اسد: اسف بس كنا واقفين علي المسرح فمينفعش منرقصش لان الاضواء اتسلطط علينا
نغم: ولو يهمك بس ياريت متتكررش
اسد لسانك سم
نغم: من بعض معندكم
———————————————————————
طبعا سجدة بتطلع من الحمام وبتطلع تقعد بره علي مقعد لانها مبتحبش اجواء المناسبات
زين بيكون بيعمل مكالمه بره فبيلاقي 3شباب بيتعرضوا لبنت والبنت ماسكه عصايه بتضرب بيها بس هو مش شايف مين البنت دي لسه واحد من الشباب هيحط ايده عليها راح زين ماسك ايدو تانيها لوره وبيشوف وش البنت هو انتي انت
الشاب التاني: في حاجه يا كابتن
زين:البنت دي تخصني
الشاب طب يا عم خلاص هنتسلي شويه وبعدين ابقي خدها
زين بعصبيه ميعرفش ليه: مسك الشاب نزل غيه ضرب لغايه مفقد الوعي
الشاب التالت جري علي زين وكان هيضربوا بالسكينه
سجدة: زين حاسب
زين بياخد باله وبيتفادي الضربه
الشاب الاول بيجري علي سجدة وبيحاول يقرب منها وهيا عماله تعيط وترتعش زين مسكوا من لياقته ونزل فيه ضرب جري عليه الشاب التاني وضربوه في كتفوه بالسكينه زين نزل في الارض والشباب طلعوا يجرو
سجدة بصريخ: زييييين وبتقطع الشريط الي في الشنطه تكتم بي الجرح
بيكونوا نغم وزين طلعين يدوروا عليهم بيسمعوا صريخ سجدة بيجروا عليها
نغم: سجدة في ايه
سجدة: زين باشا في شباب ضربوه بالسكينه
اسد: اخوويا وبيجري عليه بيلاقيه عمال ينزف بيشيله يركبه العربيه وبيسوق بسرعه
سجدة بعياط: اناا السبب
اسد: اهدي يا انسه سجدة وقوليلي ايه الي حصل
سجدة بتحكيلهم الي حصل
اسد: يا ولاد الكلب
بيوصلوا المستشفي بيدخل زين عمليات وبيكون الجرح مش عميق وبعد مخلص العمليه بيتنقل اوضه عاديه
ومامته بتيجي تطمن عليه وهيا دخله بتشوف سجدة قاعده بتساله علي غرفة زين
سجدة: اوضه رقم 9يا طنط اخر الطرقه
ثريا: شكرا يا حبيبتي
ثريا بتجري علي زين وهو كان لسه مفقش من البنج الف سلامه عليك يحبيبي كلهم دخلوا ما عدا سجدةزين بيفوق من البنج
واول حد بينطق اسمه بيكوووووووون صدمممه
يا تري زين قال اسم مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميرات الاسد والزين)