رواية واشرقت الشمس في وجودها الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة مصطفى
رواية واشرقت الشمس في وجودها الجزء الثالث عشر
رواية واشرقت الشمس في وجودها البارت الثالث عشر
رواية واشرقت الشمس في وجودها الحلقة الثالثة عشر
جاسر؛ بس هيا شكت فيا وهيا عارفه انا بحبها
قد ايه وعمري ما اعمل كدا
يونس؛ برضو يا جاسر هيا معذوره ما هيا شيفاك مع واحده تانيه انا عارف ان انت مظلوم بس هيا كمان لما وجهتك انت مكانش عندك مبرر للصوره
جاسر؛ سيبك نبقي نشوف الموضوع ده بعدين
بعد ساعه من الوقت استأذنه الدكتور وذهبو جاسر ويونس و ليلي الي الشقه الذي موجوده بها لؤلؤه
بعد ما فتح يونس باب المنزل خريت عليه لؤلؤه
لؤلؤه؛ انت كويس
يونس؛ اه يا بنتي انا كويس فيه ايه
لؤلؤه؛ اتخضيت عليك وبعدين عماله ارن عليك مش بترد
يونس؛ معلش اليوم متعب جداا بصي بقي امي وجاسر طلعين ورايا دلوقتي انتي وأمي تقعودو مع بعض وانا وجاسر في الشقه اللي فوق
لؤلؤه؛ مفيش مشكلة بس انت محكتش ليا ايه اللي حصل انهارده
يونس؛ بكره يا حبيبتي عشان فعلا جي تعبان جداا
لؤلؤه؛طيب ودخلت ليلي هيا وجاسر
جاسر؛ ايواا هيا ديه اللي كانت في الصوره
لؤلؤه؛ صوره ايه
يونس؛ يلا يا جاسر نطلع انا وانت هنام في الشقه اللي فوق
جاسر؛ يلا ده انا هموت ن التعب
يونس؛ انتي كالتي يا لؤلؤه
لؤلؤه؛ لاء
يونس نظر لها ناظره رعابتها ولكن صمت بسبب وجود جاسر وامه
يونس؛ طيب انا هخلي البواب يروح يجبلكو اكل ويا ريت متنسيش تاكلي تاني
وبعد ان قال للبواب ان يأتي لهم بالطعام ذهب جاسر ويونس الي النوم
جاسر؛ هيا العماره ديه بتاعتك
يونس؛ قصدك بتاعتنا
جاسر؛ بتاعتنا ازاي يعني
يونس؛ ابوك كاتب كل حاجه بأسمي وطبعا بعد وجودك هكتب نص الحاجه بأسمك وطبعا ده حقك
جاسر؛ يا عم مش فارقه كتير انا وانت واحد
يونس بأبتسامه؛ في ديه عندك حق
واخرج له يونس بيچامه من ملابسه وأخذها جاسر ودخل الحمام اخذ حماما منعشا وحلق ذقنه وخرج لينام
جاسر؛ اخيرا هنام نومه نضيفه
يونس؛ وسع يلااا انت واخد السرير كله
جاسر؛ اطلع نام في الصاله
يونس؛ انام في الصاله صدقني هشيلك احدفك من البلاكونه بلاش انا فسح يااض عايز انااام
جاسر؛ طيب ينعل ابو رخمتك يا جدع
جاء صباح يوم جديد
استيقظ جاسر وصحي يونس من نومه
جاسر؛ اصحي بقي يا عمم عايزك
يونس بصوت ناعس؛ عايز ايه مني
جاسر؛ عايز طقمايه حلوه من هدومك وعايز توديني الشركه بتاعتنا
يونس؛ انت هتفهم ايه في السياحه انا نفسي اعرف
جاسر؛ علمني الشغل وملكش دعوه بالباقي
يونس؛ طيب انام ساعه كدا وصحيني نروح الشركه
جاسر؛ انجز بقي يا عم ده انت رخم
استيقظ يونس من نومه
يونس؛ غير هدومك ولا هتييجي بالبيچامه
جاسر؛ عايز طقم فخم من عندك
يونس؛ الدولاب عندك اختار اللي انت عايزه
وامسك يونس محفظته واخرج منها فيظه
يونس؛ امسك
يونس؛ ايه ديه
يونس؛ الفيظه ديه فيها مبلغ كدا تمشي بيه حالك عقبال ما تشتغل معايا في الشركه ويبقي ليك حساب خاص بمجهودك
جاسر؛ خليهالك انا مش محتاك حاجه
يونس؛ انت عبيط صح ده حقك من الشركه والعمارات اللي عندنا متأجره وكل شهر بتطلع مبلغ حلو اوي وطبعا انت ليك النص ولا ايه
اخذ جاسر الفيظه منه واخذ تقم من ملابس يونس اخذ اسود وبنطالون بيچ وكوتش اسود
جاسر؛ مقاس رجلك زي مقاس رجلي بجد كنت قلقان يبقي مقاسك غير مقاسي
يونس؛ قلقان ليه بقي انشاء الله
جاسر؛ هسرق منك الكوتشات ازاااي قولي
يونس؛ جي توثني بالحيا حضرتك
جاسر؛ براحتي انا اعمل اللي انا عايزه
نزل يونس وجاسر سويا الي شقه لؤلؤه وليلي
يونس؛ صباح الخير يا لؤلؤه
لؤلؤه؛ صباح النور ايه رايح فين
يونس؛ نازل الشركه انا وجاسر
جاسر؛ انا داخل انا اطمن علي ماما
وتركهم وذهب الي امه
لؤلؤه؛ انا قولت انك انهارده هتاخد اجازه
يونس؛ كنت ناوي اعمل كدا بس جاسر هيموت وشركه54
فطرتي ولا لسه
لؤلؤه بتوتر؛ لاء لسه
يونس؛ هو انا مش قولتلك متسهيش عن اكلك
لؤلؤه؛ مش بيبقي ليا نفس
يونس بعصبيه؛ لؤلؤه اسمعي الكلام وكولي كويس جداا سمعتي عشان لو مقالتيش بجدد هزعل منك جدااا
لؤلؤه؛ حاضرر
دخل يونس اطمأن علي امه ثم ذهب الي الاسفل
جاسر؛ يونس هديك عنوان هنطلع عاليه الاول وبعدين نروح علي الشركه
يونس؛ طيب
وذهب يونس الي العنوان
يونس؛ احنا ريحين فين
جاسر؛ ليارا
وطلع يونس وجاسر الي يارا فتحت لهم يارا بوجه شاحب ولكن يارا لم ترا يونس لأنه يقف علي اخر السلالم
يارا بلهفه؛ انت خرجت من السجن
جاسر؛ مش موضوعنا انا جايلك عشان حاجه واحده انا جي اثبتلك ان انا عمري ما خونتك اللي في الصوره ده مش انا ده يونس اخويا تؤامي
ثم شاور جاسر الي يونس ليأتي
يارا بصدمه؛ ازااي
جاسر حكه لها عن الحكايه من اولها لأخرها
جاسر؛ انا بس حبيت اثبت ليكي ان انا عمري ما خونتك مش اكتر وانا عمري ما فكرت في حد غيرك
وتركها ورحل من امامها هو ويونس
بعد ان ذهبو الي الشركه
يونس؛ السكرتيره اهيه هتفهمك كل حاجه وانا هدخول اخلص شويه شغل
جاسر؛ خلاص ماشي
وجاء ان يمشي يونس ولكن اوقفه صوت جاسر
جاسر؛ يونس
يونس؛ نعم
جاسر؛ انجز بقي في حوار جوازك ده عايزين نفرح بيك
يونس؛ هشوف لسه مع لؤلؤه
عن يارا كانت تبكي بمراره عن ما حدث معها هي وجاسر
كريمه؛ مش هتبطلي عياط علي المحروس بتاعك
يارا؛ احنا ظلمناه عارفه يعني ايه ظلمناه عارفه يعني ايه واحد مكانش بينام عشان خاطري عشان يقدر يتجوزني ممرمط نفسه حرفيا في الشغل واتحبس بسببي وانتي تقولي عليه كدا
كريمه؛ ظلمناه ازاي يعني
يارا حكت لها عن مما حدث معها هي وجاسر
كريمه؛ يمكن بيضحك عليكي
يارا؛ جالي هو وأخوه يونس هنا وانتي مش 55
موجوده جيه ووراني اخوه تؤامه
كريمه؛ ديه ولا قصص الافلام يا بت يا يارا
يارا؛ انا مليش دعوه بده كلو انا نفسي يسامحني بس هو ده اللي انا نفسي فيه
كريمه؛ هو المفروض يسامحك وانتي ذنبك ايه في اللي حصل
يارا؛ وهو ذنبه ايه ده استحمل حاجات محدش يسحملها
كريمه؛ هيا حنيتك الزياده عليه ديه هيا اللي مخلياه يتمرع علينا
يارا قامت من جلستها بعصبيه من حديث والدتها ودخلت غرفتها
عند عبدالرحمن ومريم
مريم؛ خلاص يا عبدالرحمن مش هقدر اكول اكتر من كدا
عبدالرحمن؛ يا حبيبتي لازم تاكلي كويس عشان النونو
مريم؛ بجد هفرقع من الاكل مش قادره
عبدالرحمن؛ طيب اشربي بقي كبايه اللبن ديه عشان النونو يطلع قوي زي ابوه
مريم؛ انت عارف ان انا مش بحب اللبن
عبدالرحمن؛ عشان خاطر النونو وعشان خاطري اشربي
واقترب منها وامسك بالكوب وكان يشربها اللبن بيديه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية واشرقت الشمس في وجودها)