روايات

رواية كيف احببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية كيف احببتك الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الجزء الثالث عشر

رواية كيف احببتك البارت الثالث عشر

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة الثالثة عشر

فادي: طيب مش هتكلم
تولين: انا شبعت
فادي: وانا وقام شالها وقعدها علي الركنه
تولين: شكرا
فادي: ثواني هجيب الهراهم وجاي
وبعد شويه جاه ومعاه الادويه ومراهم
يلا يا تولين
تولين: طيب انا هاخد الادويه دلوقتي لكن الهراهم لما اوصل بيتي
فادي: لا
افتحي بوقك بيان كدا دا برشام مضاد
تولين فتحت بوقها وفادي شربها
وبعدين قعد علي الارض وشال رجلين تولين وحطهم علي رجليه
تولين: شدت رجليها لا
فادي: اششش اسكتي ورجع رجليها تاني وبدأ يدهن المرهم عليها
تولين طول الوقت كانت بصلو وافتكرت لما كانت بتعيط او كان خايف عليها وعينيه دمعت عليها
فادي: خلصنا
تولين: شالت رجليها
فادي قام وقعد جانبها
تولين: فضلت بصلو
فادي: في ايه
تولين: لا مفيش بس يلا عايزه اروح بيتي
مني جات واخدت قدام تولين
استني اشربي العصير دا
تولين: لا خلاص مفيش مكان فاضي ف معدتي
فادي: بضحك وعشان خاطري
تولين: بتوتر انا عايزه امشي
مني: خلاص يا حبيبتي بلاش العصير اجاي معاكي اوصلك للبيت
فادي: لا انا هوصلها
تولين مسكت كوبايه العصير وشربتها
مني بصت لفادي و ابتسمت
تولين: انا همشي بس ساعدني
فادي: انا هشيلك
تولين: لا حبه امشي
فادي: طيب تعالي وساعدها توقف وبدات تمشي
تولين: باي ياطنط
مني: باي يا روحي خلي بالك من نفسك
تولين: حاضر
وخرجو من البيت
فادي: طيب اشايلك وخلاص
تولين: لا حبه امشي
فادي: بس انتي موجوعه
تولين مسكت ف دراع فادي بقوه
فادي حس بوجع نتيجه الضغط علي دراعو بس متكلمش
تولين: بدموع اسف يا فادي
فادي: علي ايه
تولين: الكف
فادي: انهي واحد
تولين: اللي جاب دم اسفه والله مكنتش اقصد
فادي: طيب انا مش زعلانه
تولين: اكيد
فادي: ايوا وحط ايديه علي ضهرها والتانيه مسك دراع تولين بيها
وتولين مسكتو من وسطو
كانو قريبين من بعض قوي
تولين: بخجل مش قادره شالني
فادي: بضحك حاضر انتي تأمري
وشالها اممم مفيش موصلات ليه لحد دلوقتي مشوفش ولا تاكسي
تولين ف نفسها يارب الطريق يطول وافضل معاك مش عارفه بس بكون مبسوطه وانت معايا
فادي: بتحبي الايس كريم
تولين: اه وبصوت عالي بس استنا استنا
فادي: بفزع ايه انا خبطت الجرح
تولين: عايزه غزل البنات
فادي: يخربيتك غزل بنات انا اتخضيت
تولين: معلش يلا
فادي: حاضر وراح قعدها علي كرسي وجابلها واعقد جنبها
تولين وقتها كانت زي الاطفال بالظبط واخدت منو الغزله وفضلت تاكل فيها
فادي كان باصصلها ومبتسم
تولين: قربت الغزله من بوق فادي
فادي: مش عايز
تولين: لا طعمو حلو استنا وقطعت حته بايديها وقربتها من بوقو
فادي فتح بوقو واخدتها من ايديها
وبعدين مسك ايديها وباسها
تولين فضلت تبصلو كتير اوي
فادي شالها وكمل مشي
وبعد عشر دقايق وصل البيت
ورن الجرس
مروة: بفزع في ايه
تولين: ندخل الاول
فادي دخل بيها
مروة: مالك يالولي
تولين: حكت اللي حصل
مروة: بدموع انتي كويسه دلوقتي
تولين: ايوا فادي هو اللي ساعدني
مروة: شكرا يا حبيبي
فادي: علي ايه ياطنط عادي
ومروة دخلت جابت عصير
تولين: اشرب العصير
فادي: حاضر
وشرب العصير طيب عن اذنكم بقي انا همشي
تولين: خليك شويه
فادي: لا همشي بقي خلي بالك من نفسك
تولين: حاضر لما توصل كلمني 🤙
فادي: مش معايا رقمك
تولين: صح هات الموبيل اسجلو
فادي: اتفضلي
تولين شافت الارقام اللي عنده ومعظمهم بنات بصتلو واخد بالو
تولين كتبت الرقم
وفادي اخد الموبيل وسجلها اللي بيهم كلهم
ومشا
تولين: ماما ساعديني ادخل عايزه انام
مروة: لما تكلي
تولين: ياماما طنط مني اكلتني
مروة: طيب واخدتها ودخلت بيها وساعدتها تغير هدومها
تاني يوم الصبح
ف المدرسه
فادي رن علي تولين
تولين: مين
فادي: انا معجب بيكي
تولين: نعم مين حضرتك
فادي: طيب بحبك
تولين: هقفل هتقول مين
فادي: انتي مرتبطه
تولين: وانت مالك
فادي: مقولت بحبك
تولين: بس يا حيوان
فادي: بضحك انا فادي
تولين: لا بجد وضحكت
فادي: عامله ايه دلوقتي
تولين: الحمد لله
ليه مكلمتنيش امبارح
فادي: معلش ياروحي بس كنت هتتعصبي عليا عشان البنات اللي شوفتيهم عندي
تولين: ابتسمت اه فعلاً متكلمنيش تاني
فادي: ليه طيب انا مش هكلم بنات تاني
اتفقنا
تولين: اكيد
فادي: وحياتك عندي
تولين: انت بتحلف بحياتي اسكت لموت
فادي: بغضب بعد الشر اسكتي
تولين سكتت
فادي: نور عايزه تيجي تشوفك هجيبها معايا و كمان الشنطه بتاعتك معايا
تولين: تمام هستني تيجو وقفلت
وكانت خايفه بعد ماقال ان نور هتيجي معاه خافت تعمل زي ما هاجر عملت تولين كانت حسا بمشاعر تجاه فادي بس سكتت
بعد الغدا
فادي ونور جوم
ودخلو قعدو مع تولين ف الاوضه بتاعتها
فادي: الاوضه بتاعتك حلوه اوي
وصورك اللي علي الحيطه دي اجمل وارق صور شوفتها ف حياتي
نور: انتي كويسه
تولين: ايوا
نور: طيب خدي دي الدروس اللي اخدنها وكمان بيسلم عليكي مستر احمد وبيقولك متجيش المدرسه غير لما تبقي كويسه
تولين اخدت منها الكشكول وفتحت الدرج
فادي شاف المنديل بتاعو وابتسم
تولين داخلت الكشكول وقفلت الدرج
انا عايزكم كل ما المستر يشرح حاجه تيجو وتشرحولي ممكن
نور: اكيد
فادي: انا كمان
تولين: ايوا
فادي: انا كدا لازم اركز بقي ف شرح المستر
تولين: ياريت
فادي: حاضر
طيب انا همشي بقي
تولين: لسه بدري
فادي: لا انا همشي بقي كدا كدا هاجي تانى بعدين لحد ما ترجعي المدرسه
ومشا
نور: انت اخدتي علي فادي خالص
تولين: جدع راح معايا المستشفى
نور: بس
تولين: اه بس
بعد نص ساعه نور مشت
تولين فتحت الدرج عشان تاخد الكشكول شافت المنديل اخدتو وباستو رجعتو تاني
وحاولت تفهم اللي ف الكشكول ولكن بلا جدوا
تاني يوم
بعد المدرسه فادي ونور جم عند تولين
وقعدو معاهاعشان يذكرلوها
تولين: انا مش فاهمه حاجه
فادي: قرب منها ومسك القلم وبدأ يشرح
ف الوقت دا نور قربت وقعدت جنب فادي
تولين: اديقت وقالت نور تعالي اقعدي جنبي انا
نور قامت قعدت جنبها
يعني كدا تولين بقت قاعده بينهم هما الاتنين
بعد ساعه
تولين: ايوا خلاص فهمت
فادي: كويس اوي كدا
نور: طيب انا همشي دلوقتي ومشت
فادي: طيب وانا همشي
تولين: انت لسه بتكلم بنات
فادي: لا والله
تولين: انا مصدقك
فادي: كويس انا همشي بقي خلي بالك من نفسك
تولين: حاضر
بس فين المنديل بتاعي
فادي: معايا ليه
تولين: انا عايزاه
فادي: خلاص انا كمان عايز المنديل بتاعي
تولين: لا خلاص انا هخلي معايا
فادي: ابتسم طيب اللي يرايحك بس مش عايزه تقولي حاجه
تولين: لا
فادي: انت بارده
تولين: ربنا يسمحك
فادي: يارب
ومشا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى