روايات

رواية وقع في عشقي شيطان الفصل التاسع 9 بقلم داليا ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية وقع في عشقي شيطان الفصل التاسع 9 بقلم داليا ماهر

رواية وقع في عشقي شيطان الجزء التاسع

رواية وقع في عشقي شيطان البارت التاسع

وقع في عشقي شيطان
وقع في عشقي شيطان

رواية وقع في عشقي شيطان الحلقة التاسعة

‏أنت مُصيبه لذيذة
حلت بِي وَ غيمة جميلة
أستضلُ بِهَا
أنت الماء
وَ الهوى وَ السماء
وَ الأكسجين الذي
أحتاجه لِ أعيش
،،،،،
وفي وقت متاخر من الليل وبعد ان نام الجميع كانت فجر نائمه ولكنها استيقظت واخذت تبحث في الغرفه عن زجاجه مياه ولم تجد فقامت من علي فراشها واتجهت الي الباب الغرفه وفتحته ونزلت عن الدرج حتي تتجه للمطبخ كانت ترتدي برموده لونها اسود قط ولها جزء من دنتل عند منطقه صدر وظهر وكانت ترفع شعرها علي شكل كحكه وعندما دلفت للمطبخ اتجهت الي طاوله كبيره في وسط المطبخ عليها زجاجه مياه وكوب وبدات تسكب
بتعملي اي كان هذا صوت الياس الهادئ الذي يقف عند عاتبه الباب الذي عرفته فلم تلفت ولكنها اردفت بهدوء وهي ترفع كاس الماء الي شفتيها: بشرب
شعرت بيه يسير في اتجاهها حتي وقف خلفها مباشرة واردف: اي رايك نعمل هودنا
فجر وهي تضع الكوب علي الطاوله وتتحدث ببرود: انا اعرف اللي بيكون بنهم حرب هما اللي بيعملوا هودنا ثم التفتت وجدته عاري الصدر كان صدره عريض وملئ بالعضلات ويرتدي بنطلون منزلي لونه كحلي وشعره مبعثر لم تفزع ولا اي شئ بقيت علي ملامحها الثابته وهي ترجع للخلف وترخي جسدها علي الطاوله وتسند بيديها الاثنتين عليها و تردف بهدوء: واظن ان مفيش بنا حرب عشان نعمل هودنا
ابتسم ابتسامه جانبيه وهو يضع يديه الاثنتين في جيوب بنطاله ويردف بنبر لعوب :بلاش نسميها هودنا نسميها بدايه صداقه اي رايك
فجر بمكر: بس انا هنا ضيفه لوقت محدد وهمشي مش ده كلامك يعني انا مش جيه عشان ابداء في صداقه
الياس: اعتبريها صداقه مؤقته الفتره اللي هتقعدي فيها هنا ثم اقترب اكثر قد يعتبر الغي المساحه التي بينهم تماما واردف بعذوبه: اي رايك
اعتدلت في وقفتها لا تعرف من اين اتها هذا الخجل الغبي الذي جعلها تتثبت في مكانها وعندما نظرت في عينيه وجدة فيهم لعمه غريبه وهو ينظر اليها بتفحص لا تعرف اهذه خبث لكنها تنبض بشئ اخر شي لم تقدر علي معرفته لكنها اسرتها فانها جذابه جدا ليست عينيه فقط الجذابه انما كل شئ فيه جذاب ووسيم الي درجه كبيره ومثير جدا بذقنه المرتبه كل شئ بيه يغري حد الهلاك ويخطف الانفاس اصبتها القشعريره من نظراته
و فجاه وجدته يتحرك اتجاها اكثر لكن عندما اقترب اكثر منها وانزل نظره الي شفتيها وبداء ينخفض براسه حتي يتلقط ثغرها في قبله عميقه لاتعرف لما اغمضت عينيها وبداء قلبها يدق طبول الحرب تشعر انه يسمع صوت دقات قلبها شعرت بدفئ جسده الصلب وهو يقرب اكثر واكثر لا تنكر فانها منذ اللحظه الاوله التي راته فيها انجذبت له
ولكنها وضعت يدها علي صدره فجاه كي تمنعه وتبعده عنها و هي تفتح عينيها وتوردف بستغراب: انت سكران
ابتعد عنها وهو يوردف بتلعثم: لا
فجر وهي تتحرك بعيدا عنه وتتخطاه ولكنه امسك معصمها واردف بتوتر :سمعتش ردك
فجر بحده: لما تبقي فايق تبقي تسمع ردي ثم سحبت يديها بعنف من يده وخرجت من المطبخ بخطوات سريعه وصعدت الدرج ودخلت الي غرفتها واغلقت الباب واستندت بظهرها عليه لا تعرف ماذا فعلت اكانت ستتركه يقبلها ثم وضعت يدها علي جبهتها وهي تلوم نفسها بشده: انسيت هاشم وما سيفعله بيها اذا وجدها ماذا كنت ستفعل من الازم ان تبتعد عنه فان اقتربت منه اكثر من ذلك فسترمي بنفسها في بئر الهلاك يجب ان تنهي اوراقها في اسرع وقت ممكن يجب ان ترحل من هنا بسرعه
،،، ،،،،،، ،،،،،،، ،،،،،،،
وفي مساء اليوم التالي
كانت خرجت من غرفتها وهي ترتدي تي شيرت بنص كوم لونها كشمير وترتدي بنطلون ابيض قصير وترفع شعرها علي شكل ديل حصان وتضع مكياج قليل وخرجت الي الحديقه وجدة حمزه وريانه يجلسون ولكنهم من الواضح ان حمزه يتشاخر معها والعصبيه واضحه عليه حتي انه تركها ورحل فقتربت منها فجر وجدتها تبكي فجلست بجانبها واردفت: حصل اي
ريانه بصوت مخنوق :حمزه عايز يرقص اسلو في الفرح وانا مبعرفش ارقص بس هو مصمم عشان شكله اللي قدام صحابه وكده
فجر وهي تهون عليها: طب بطلي عياط اكيد المشكله دي ليها حل
فمسحت ريانه دموعها وهي توردف بحماس: طب بصي انا عايزه منك حاجه
فجر بسرعه:عايزه اي
ريانه بجديه: عايزاكي ترقصي مع حمزه عشان اشوف شكل الحركات اللي مفروض اعملها عشان انا كل لما اجي اجرب ارقص معه بتلخبط وهو بيتنرفز ويمشي ويسبني بس متخلهوش يعرف اني انا اللي طلبت منك
فجر بتوتر: بس انا هقولوا اي
ريانه بترجي: عشان خطري يافجر اتصرفي هو راح يجيب حاجه من العربيه وزمانه جي قوليلو اي حاجه
فجر بقله حيله: ماشي وبعد ثواني قد اتي حمزه وعندما وجد فجر جالسه ابتسم لها وسلم عليها ثم اتت سالا وهي تمسك في يدها لاب توب وتردف :انا لقيت موسيقي حلوه تنفع للرقصه اللي انت عايز تعملها ياحمزه
حمزه بسخريه: مش لما تبقي العروسه الاول بتعرف ترقص نبقي نختار الاغنيه ظهر الحزن اكثر علي ريانه منما جعل فجر تحدث سالا: شغليها كده ياسالا فقامت سالا بتشغليها فقامت فجر واتجهت ناحيه حمزه ومدت يديها وهي تردف بابتسامه ناعمه: تسمحلي برقصه دي
نظر لها حمزه وهو يبتسم
ويردف بعدم تصديق: انتي بتكلمي بجد
فجر بثبات: ايوه طبعا
فقام حمزه وامسك بيدها ووضع احد يديه في خصرها واليد الاخره امسك يدها وقربها اليه بهدوء وبداء يقوم بخطوات الرقصه كانت راقصه كلاسيكيه وكانت فجر تقوم بالخطوات ببراعه فانها تعرف جميع انواع الرقص وتتقنه وكانت ريانه منتبه جدا الي حركات فجر كي تحفظها وتقوم بها اما سالا فكانت تراقبهم بحماسه واما حمزه كانت الابتسامه لاتفرق شفتيه وهو يراقص فجر وكان ايضا يتقن خطوات الرقصه ببراعه اما فجر فتفاجات انه يجيد الرقص الي هذا الحد حتي قام برفع يدها وجعلها تدور حول نفسها لكنها فالتت من بين يديه حتي تتلاقها احضان اخره ومن غيره هو الياس الذي استقبلها بين يديه وهو يردف بابتسامه لعوب: اسمحيلي انا اللي اكمل الرقصه معاكي
كادت ان تعترض لكنه لم يمنحها فرصه وهو يقوم بجذبها الي صدره ومراقصتها لكنها لم تتفاجاه انه ايضا جيد في الرقص من الموكد انه يراقص كل اليله العاهرات وبنات الليل فانها عندما كانت تمر بجانبه ليله امس اشمت رائحه عطر نساء تلتصق به من الجيد ان الاغنيه قد انتهت حتي تبتعد عنه فان قربه منها اصبح يوترها بشده
ثم جلسوا جميعا
الياس بنبره ممطوطه: ايه المناسبه يعني عشان ترقصوا
حمزه وهو يضحك :اصل فجر عرضت عليا الرقص وانا وافقت
حول الياس نظره الي فجر المودعيه عدم الاهتمام وتحدث وهو يرفع حاجبيه ويردف بستغراب: بقي فجر اللي عرضت عليك الرقص ثم اكمل بسخريه :انا افتكرت العكس
فجر ببرود: حبينا نغير
الياس بسخريه: تمام
حمزه وهو يهب واقفا: طب انا همشي بقي ورحل دون ان يكلم ريانه التي زاد حزنها اكتر واكتر من معاملته الجافه لها ما ذنبها فهذه طبيعتها خجوله كم تكره خجلها هذا الذي يمنعها دائما من التعبير عن حبها له
ريانه بحزن: اهو عايزني ارقص معاه زايك كده انما انا دايما بتلخبط وبقع يام بكسف انا مش عايزه يزعل مني بس في نفس الوقت مش عارفه اعمل الحاجه اللي ترضيه
فجر بابتسامه: انتي لسه عندك وقت قبل الفرح تقدري تتعلمي فيه الرقصه بس اهم حاجه انك تحول تقضي علي خجلك ده شويه
سالا بجديه: ادربي معا عمران كل يوم لحد ماتحفظيها وهو اكيد مش هيقول حاجه
ريانه:خلاص تبقي فجر ترقص معا عمران الاول عشان توريني كل يوم الخطوات اللي لازم اعملها وانا هحاول اتعلم
فجر: اتفقنا
الياس متدخلا وهو يتحدث بستفزاز :طب ليه تدربي معا عمران ياريانه معا تدربي معايا انا
فجر بسرعه وعدم وعيوهي تصيح : لا
فنظرت سالا وريانه اليها بستغراف فادركت نفسها وقالت بتلعثم :قصدي يعني انه مش هيكون فاضي وانت اكيد مشغول في شغلك
الياس بمكر :لا انا فاضي الايام دي متشغليش بالك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقع في عشقي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى