روايات

رواية كيف احببتك الفصل العاشر 10 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية كيف احببتك الفصل العاشر 10 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الجزء العاشر

رواية كيف احببتك البارت العاشر

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة العاشرة

ف بيت تولين
مروة: كنتي فين يا تولين
تولين: روحت الكافيه وحكت اللي حصل…………………
………. واتعرفت علي مامتو
مروة: طيب بقي كويس
تولين: ايوا
مروة: اكلتي
تولين: ايوا وهدخل انام عشان اصحا اروح المدرسه
ودخلت اخدت دوش وغيرت هدومها ونامت
ف بيت فادي
دخل الاوضه بتاعتو
وفاضل قاعد علي الموبيل وجاه ف بالو انه يدور علي الاكونت بتاع تولين
وعمل بحث وفعلا لاقاه وكانت حطه صوره ليها وهيا وافقه قدام مرايا ولابسه بدي قط وبرموطه جينز
ودخل يشوف المنشورات وشاف صوره ليها وهيا بتبص للبحر وصوره كانت لابسه تنورا و بدي حامله وجاكت وفضل يقلب ف صورها ومعجب بيها وشاف التعليقات ومعظمها واحد اسمو مصطفى معلق ليها
مين دا مصطفي ممكن يكون اخوها
وبعدين جاب المنديل اللي كانت رابطت بيه ايديه وفضل يبصلو ومبتسم واخدو شم رايحتو عشان فيه رايحه البرفيوم بتاعها واخدو شالو بين هدومو
وراح علي السرير وسرح وافتكر كل اللي حصل انهارده معاه وازاي ساعدتو يروح المستشفى
ايه دا انا اول مره افكر ف بنت بالشكل ده مالك يا فادي دي مجرد بنت يعنى
لا بس موزه عسوله وكل حاجه حلوه والله وضحك واخد المخده ف حضنو ونام
تاني يوم
ف المدرسه
تولين دخلت المدرسه وكان في حاجه مختلفه فيها
كل البنات كانت بصلها
نور: فيكي ايه مختلف انهارده
تولين: ايه مفيش
نور: حساكي احلويتي فجأ
تولين: لا نمت كويس امبارح ومعيطش زي كل يوم
نور: في حب جديد ولا ايه
تولين: ابتسمت انتي مجنونه دا مستحيل وف الوقت دا دخل فادي وهو راكب الموتوسيكل ووراه ساندي
نور: مالك اتعصبتي ليه وملامح وشك اتغيرت
تولين: لا انا هتمشي شوية لوحدي
فادي: يلا انزلي ساندي وهيا بتنزل مسكت ف فادي
تولين واقفه تشوف اللي بيحصل بغضب
فادي شاف تولين راح عندها
تولين شافتو جاي مشت بعيد
فادي: استني
تولين: واقفت
فادي: صباح الخير
تولين: طيب
فادي: نعم طيب مش هتسأليني كويس ولا لا
تولين: لا خلاص انت بقيت كويس انت وساندي جايين مبسوطين اوي مع بعض ومشت وسابتو
فادي: مسك ايديها استني بس ايه انت غيرنا
تولين: برفع حاجب انا اغير ليه
يعني هيا تيجي جانبي ايه
فادي: بإبتسامة بصراحه ولا حاجه يعجبني الواثق ف نفسو
تولين: بحده انت مش ملاحظ انك ذواتها
فادي: بصراحه بقي ومن غير حورات انا معجب بيكي
تولين: رفعت صوابعها ف وشو انت لو فاكر اني زي بنت من البنات دول تبقي مش بتفهم ولو عايزني اعمل معاك زيهم تبقي بتحلم
فادي: بجد يعني انت عايزه تقوليلي انك مش معجبه بيا
تولين: طبعاً لا
فادي: طيب هنشوف هما يومين وتيجي تكلميني يا تولين ومش هتقولي معجبه بيك هتقولي بحبك
تولين: بضحك اه اه انت لسه نايم وبتحلم شكلك كدا
يابني انا لو يوم يعني حبيتك لو يعني ودا مستحيل يحصل اول حاجه هتعملها هتبعد عن البنات دول وثانيا لازم تبقي شاطر وتخلص دراسه
فادي: يعني دي شروطك
تولين: انا قولت لو
فادي: اممم طيب لين
تولين: اسمي تو لين
فادي: طيب قولي كدا تاني تو
تولين اخدت بالها ان تو فيها ضمة شفايف فهمت يقصد ايه
فادي: قولي تاني تو لين
تولين: لا ومشت
وهيا ماشيه اول مالفت وشها ابتسمت
فادي: والله لتيجي
وعمل حركتو كالعاده وحط ايديه علي رأسو ورجعها لوراه
نور: تولين يلا الحصه هتبدأ
ف الفصل
تولين قعدت وفادي قاعد جنبها
والمستر بيشرح وبعدين طلب من كل اتنين يعملو مشروع سوا
مروان: طيب انا وتولين سوا
تولين: لا يا مستر انا ونور
المستر: لا كل اتنين جنب بعض يعملو المشروع سوا
فادي بص لتولين وابتسم وتولين بصتلو
المستر: المشروع عباره عن كل اتنين هيدخلو المعمل ويجربو سوا التفاعلات الكيمايئه ويسجلو ايه اللي هيحصل بالتفصيل بس تاخدو بالكم وتتاكدو انكم بتنفزو صح
فادي: حاضر يا مستر
بعد انتهاء اليوم الدراسي
خرجو من الفصل
تولين راجعه بيتها
ومش لاقيه موصلات
فادي: تعالي اوصلك
تولين: لا انا هستني تاكسي
فادي: مفيش تاكسي تعالي الكل مشي ومفيش حد غيرنا هنا
تولين: لا
فادي: طيب براحتك
ومشا بس واقف علي اخر الشارع بعيد عشان يشوفها ويطمن انها ركبت الاول
تولين: ايه دا بقي ليه مفيش موصلات انهارده كدا اتأخرت اوي
وبعد شويا شابين عدو من قدامها
وفضلو يدايقوها بالكلام
واحد منهم: انت واقفه هنا لوحدك ليه تعالي اوصلك
والتاني: هيا الساعه كام مش لسه بدري علي الليل عشان القمر يطلع
فادي اخد بالو وجري راح عندها ونزل من الموتوسيكل وضرب الشباب و طبعاً هو بيروح الجيم وجسمو فورمه يعني ضربهم بقسوه وهربو
فادي: بغضب مش قولتلك تاجي معايا عجبك كده يعني لو كنت سمعت كلامك ومشيت
تولين:بصوت واطي طيب متعليش صوتك عليا خلاص مكنتش اعرف انهم هييجو
فادي: بصوت عالي طيب لو كان حصلك حاجه
تولين: بدموع خلاص ف الوقت دا افتكرت مصطفي عشان كان بيخاف عليها كدا
فادي: بصوت حنين انتي بتعيطي والله ماقصد بس انا خايف عليكي طيب انا اسف
تولين: اممم طيب خلاص
فادي: طيب يلا اركبي
تولين: فين
فادي: ورايا
تولين: لا
فادي: بصوت عالي وبحده اركبي
تولين: حاضر خلاص
وركبت وراه
ف الطريق وهو بيسوق اسرع شويه
تولين براحه شويه هنوقع
فادي: امسكي فيا
تولين: لا
فادي براحتك ومشا بسرعه اكتر
تولين: بصوت عالي يا مامااا وحضنتو
فادي: بضحك يا خوافه
تولين: وفق عايزه انزل
فادي: خلاص بس عارفه انا اول مره اقول لحد انا اسف وكانت ليكي
تولين وهيا حضناه ابتسمت
فادي: عجبك الحضن اوي كدا طيب انزل واحضنك انا عشان تبقي وافقه قدامي بدل مانتي حضنه ضهري
تولين بعدت عنه
فادي: كدا هتوقعي امسكي فيا بسرعه
تولين: لا
فادي: انت حرا
تولين: طيب خلاص امشي براحه واتلم وممتكلمش ورجعت مسكت فيه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى