روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الحادي عشر

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الحادي عشر

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر

ساره ف اوضتها قدام المرايا لازم ارجع سيف لازم يرجع يثق فيا ويحبني
وهنا هاله واقفه علي الباب ممكن ادخل يامدام ساره
ساره: ايوا اتفضلي
هاله: بتردد بصراحه مش عارفه اجيبهلك ازاي بس في حاجه لازم تعرفيها
ساره: بخصوص سيف
هاله: ايوا
ساره: اممم سيف مش راضي يحكيلي اي حاجه عنه بس انا هوصل للبنت اللي بيحبها وهرجعهم لبعض
هاله: ايوا بس انا مقصدش اكلمك عن سيرين في موضوع تاني
وهنا موبيل ساره رن
ثواني ياهاله هرد الاول
الو………….
طيب روحي انتي دلوقتي دي مكالمه مهمه نبقي نكمل كلامنا بكره
هاله: ايوا بس دا موضوع مهم اسمعيني مش هاخد من وقتك كتير
ساره: معلش بعدين هسمعك
هاله خرجت من الاوضه وقفلت الباب
ساره: ايوا ياسيرين كنت مستنيه تكلميني
بصي مش هينفع نتكلم فون بكره هقابلك برا البيت ف اي كافيه هبعتلك بكره فين سجلي رقمي عندك عشان هكلمك منه الفتره الجايه
وقفلت
تاني يوم ف اوضه مازن نايم علي السرير
وشهد قاعده جمبو وباصلو وكل تفكيرها خايفه يكون مازن بيحب غيرها او تكون خربت حياته لما بقت مراتو
مازن صحا ولاقي شهد قاعده جمبو
صباح الخير
شهد: صباح النور
هتروح الجامعه انهارده
مازن: لا معنديش جامعه انهارده بس ممكن اسالك سوال
واتعدل وقعد وبص لشهد
شهد: اكيد اتفضل اسأل
مازن: انتي ليه مكملتيش دراسه انتي مكنتيش حبه الدراسه ولا سوري فكلامي كنتي
شهد: لا مكنتش فاشله بالعكس انا كنت متفوقه ف الدراسه بس الظروف اجبرتني
اني مكملش دراسه
مازن: ظروف ايه مانتي كنتي عايشه معانا وعادي ماما كانت سامحلك تتعلمي؟!
شهد بصت للارض اه بس انا عندي عزة نفس مكنتش عايزه اطلب حاجه من حد او اكون عبء وكمان عشان اساعد ماما ف الشغل ماما ست كبيره وبتتعب والفيله كبيره وكدا
مازن: انتي غلطانه عبء ايه ياشهد ولاحظ ان شهد بتعيط
امم شهد انتي بتعيطي
شهد: انا طول عمري في حاجات بتحصلي عكس رغبتي وبكون راضيه متعودش احلم لاني عارفه ان الحلم مش هيتحقق
بس الحلم الوحيد اللي مكنتش بقدر اتحكم فيه اني احلم وانا نايمه
بس انا حالياً غلطت انا حلمت ونسيت اني مينفعش احلم خايفه ييجي يوم وحلمي دا يطلع كبوس
مازن: باستغراب ممكن تواضحيلي تقصدي ايه
شهد: بدموع انا بحبك يامازن
مازن بذهول باصص لشهد وساكت تماماً منطقش
شهد: ايوا انا بحبك ومن فتره كبيره كمان حسيتك مختلف تقريباً انت الوحيد اللي مش معتبرني خادمه اممم ممكن بتعطف عليا بس انا مقدرتش اتحكم ف نفسي حولت ابطل تفكير فيك بس مقدرتش كنت بحبك ف السر بس حسيت انك بتبدلني نفس الشعور لما طلبت تتجوزني رغم انك عارف اني مشوها بس برضو ممكن تكون عملت كدا عطف عليا مش اكتر
وبصت لمازن وفضل مازن باصصلها ف صمت مذهول
شهد قامت انا هنزل اشوف ماما لو عايزه مساعده ف شغل البيت
مازن: استني
بصراحه انا مش عارف اقولك ايه بس انا مكنتش اعرف انك بتفكري فيا بالطريقه دي
شهد: انت بتحب صح ولفت وشها لبعيد اكيد في بنت ف حياتك ودا من حقك انت حرا من حقك تعيش تحب وتتحب
مازن: بصراحه ياشهد مش عايز اكدب عليكي او متعودش اكدب او اخبي عليكي حاجه انا بعتبرك اختي وصحبتي وبثق فيكي
شهد: اختك
مازن: مقصدش وبتلبك اقصد يعني قبل مانتجوز كنتي اختي لكن دلوقتي انتي مراتي
شهد: اه بس مش حبيبتك انا مراتك علي الورق يعني فعلاً انا اخوات يامازن
وخرجت من الاوضه
مازن: بحيره مسك رأسو بايديه الاتنين اعمل ايه دلوقتي ف الوراطه دي شهد مراتي غصب عنى دي مراتي ومش عايز اجرحها بس برضو هيام حبيبتك مش عارف بس انا فعلا بحبها بحب هيام وهيا بتحبني وبتثق فيا انا اتطريت اتجوز شهد عشان اساعدها بس مكنتش اعرف ان هيام هترجع تظهر ف حياتي
تـــــــحــــــــت
هاجر عينيها علي هاله وعايزه تعرف اي رأيها ياترا هتوافق تخدع سيف وتخلي يمضي علي اوراق التنازل ولا هترفض
ساره: انا هخرج هرجع بعد ساعتين لما احمد ينزل ابقي قوليلو عشان ميقلقش
عبير: حاضر يامدام ساره
هاله: مدام ساره عايزه اكلم..
ساره: معلش ياهاله بس دا مشوار مهم لما ارجع
هاجر بغيظ بصت لهاله
تعالي هنا ياهاله
ساره خرجت من البيت وركبت العربيه بتاعتها ومشت
هاله: نعم يامدام هاجر
هاجر: بهمس كنت عايزه ايه من ساره
هاله: بتوتر ولا حاجه بس كنت بفكرها بمواعيد العلاج بتاعها
هاجر: علاج طيب ايه فكرتي كويس
هاله: بصراحه انا
وهنا مازن نزل
وبملامح حزن فين ماما ساره
هاجر: عايز منها ايه
مازن: مش حاجه مهمه يعني بسأل بس
مشفتاش انهارده
عبير: خرجت هترجع بعد ساعتين
عند ساره بعد نص ساعه
قاعده ف نفس الكافيه اللي شافت فيه صحبه سيرين
وبتبص حوليها
هيا فين ليه مجتش لحد دلوقتي
وبعد شويه
هنا وسيرين سوا نزلو من تاكسي
ساره: اممم يبقا دي سيرين اممم وقامت
سيرين وهنا راحو عند السفره اللي ساره قاعده عندها
وسلامو عليها
ساره: انتي سيرين
سيرين: اممم ايوا
ساره: انا اسمي ساره انا مامت سيف
اتفضلو اقعدو تشربو ايه
وطلبو حاجه يشربوها
ساره: انا عرفت ان كان في علاقه حب بينك وبين ابني وحصل بينكم خلاف وبعدها بعدتي عنه واتخطبتي وفرحك اخر الاسبوع ده
سيرين: اممم ايوا
ساره ماسكه كوبايه عصير اممم طيب انتي بتحبي سيف
سيرين فضلت ساكته
ساره: سوال غريب انا عارفه اكيد بتحبي والا مكنتيش جيتي تقابليني بس حبيت اسمعها منك
طيب ليه وافقتي تتجوزي ابن عمك مع انك بتحبي سيف
سيرين: بعياط ايوا انا بحب سيف لما لما اتخنقنا وبعدت عنه وبطلنا نتكلم كنت عايزه انتقم منه او اثبتلو انه غلطان ف حقي وانو مينفعش يكلمني كدا كنت فاكره اني كدا هنت. قم منه او هندمو عليا بس اكتشفت اني بنتقم من نفسي انا بمو. ت فعلاً انا مقدرش اعيش او اكمل حياتي وسيف بعيد عني اكتشفت دا لما خلاص موضوع الخطوبه بقي جد وكتب الكتاب اتحدد
ساره: طيب اهدي
متخفيش انا هساعدك ترجعي لسيف بس لازم تساعديني
سيرين بدموع باصه لساره
ساره: انت مش هترجعي البيت وهتتجوزي سيف
سيرين: هاا ازاي مش فاهمه
ساره: تهربي من البيت
سيرين: لا لا دا مستحيل لا دا سيف طلب مني ورفضت انا مقدرش اخسر ثقه اهلي ياطنط انا اسفه وقامت عشان تمشي
ساره رفعت رأسها وبصت لسيرين فكري ولو حبيتي تقولي حاجه معاكي رقمي كلميني
بعد يومين
علي السفره
هاجر: قومي يا شهد جيبيلي كوبايه مايه
شهد: حاضر
ساره: الاكل حلوه اوي مين اللي طبخت انهارده
عبير: شهد يامدام ساره هيا اللي طبخت
ساره: اممم جميل اوي بجد
مصطفى قام من علي السفره
امنيه: رايح فين
مصطفى: شبعت
ف المطبخ
شهد بتقفل التلاجه
مصطفى: عرفت انك اللي طبختي انهارده
اكلك جميل ابقي اطبخي علي طول
شهد: شكرا بالف هنا
مصطفى حاول يقرب من شهد اممم انتي عسوله اوي ياشهد انتي اتجوزتي امتي
شهد: بتوتر اممم شكرا امم من كام يوم كدا تقريباً اسبوع
مصطفى: انتوا متخناقين يعني في بينكم حاجه
اصل بصراحه اول مره اشوف اتنين متجوزين بيتعاملو بالرسميه دي مع بعض بالرغمه انك حلوه يعني
شهد: امم عن اذنك واخدت المايه وطلعت
هاجر: بغضب كل دا بتجيبي المايه اومال لو كنت طلبت منك حاجه لسه هتعمليها
شهد: امم اسفه وطلعت علي اوضتها
بعد كام ساعه
ساره: مازن تعالي عايزاك
وطلعو الجنينه
مازن: نعم في حاجه
ساره: في حاجه بينك وبين مراتك
مازن: حاجه ايه
ساره: اممم ملاحظه ان في مشكله يعني اقصد في حاجه بينكم ليه مدفعتش عنها لما هاجر علت صوتها عليها قدام الكل واحرجتها بشكل دا انا كنت عايزه ارد عليها بس استنيت منك رد فعل
مازن: بصراحه مش عارف بس انا بصي ياماما انا متجوز شهد او بعتبرها
ساره: هااا مش فاهمه حاجه
مازن: اتجوزتها عشان اساعدها مش اكتر لما اندلق عليها الزيت الكل كان بيتكلم ان مفيش حد هيوافق يتجوزها ف انا اتجوزتها عشان يبطلو كلام
ساره: يبقي تنفصل عنها احسن متستغربش كلامي بلاش تعلقها بيك وتسيبها او بعدين تحب غيرها
انا سبب كل اللي وصلتلو دا الحب والقرف اللي بتتكلمو عنو دا
مازن: يعني ايه افهم انك مش بتحبي عمو احمد اومال اتجوزتي ليه
ساره: هو بيحبني انا معرفش يعني ايه حب يمازن انا عمري ماحسيت بالشعور دا انا مكنتش عندي عيله وحد يهتم بيا ف طفولتي ولما كبرت وفكرت اني بحب طلع بيستغلني
مازن: طيب مانتي بتعملي اهو نفس اللي عملتو اتجوزتي عمو احمد عشان بيحبك وانتي مش بتحبيه
ساره: لا مين قال كدا ايوا انا بص انا معرفش ايه معني الحب دا ومتستغربش كلامي بس احمد لاقيتو عكس الكل يعني هو
بحس معاه بالامان مش بيتخلي عني امم بيهتم بيا من الاخر هو سند
انا بحترمو واتعودت علي وجودو جمبي ومقدرش اتخلي عنو برضو
مازن: باستغراب طيب مادا الحب
ساره: بجد يمكن المهم فكك مني دلوقتي شهد مراتك لازم تخاف عليها وتكون جمبها تحتويها وتحافظ عليها ومتسمحش لحد يهينها دا واجبك لو مش هتقدر تعمل كده طلقها وهيا تكمل مع غيرك
مازن هز رأسو بماشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى