روايات

رواية فارس الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام محمد

رواية فارس الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام محمد

رواية فارس الصعيد الجزء السابع عشر

رواية فارس الصعيد البارت السابع عشر

فارس الصعيد
فارس الصعيد

رواية فارس الصعيد الحلقة السابعة عشر

كان يقف بمنتهي الشموخ امام مرأته يرتب هيئته بعد ان انهي روتينه الصباحي
.
وهي خرجت من الحمام وكانت تلف شعرها في المنشفه وعلامات الحزن باديه علي وجهه بعد ما حدث في الفتره الاخيره
.
.
وقفت خلفه وهو نظر لها من خلال المرأه ولكنها لم تكن ظاهره
.
فارس بأبتسامه باهته::مش باينه وانت وجفه وراي كيف العيله الصغيره
.
.
هنا ::فارس
.
.
اعتدل فارس ونظر لها::مالك يا هنايا
.
.
هنا والدموع تجمعت في عيناها::انا اسفه
.
.
فارس::بتعتذري ليه
.
هنا::علي كل حاجه حصلتلك بسببي انت كان المفروض تتجوز واحده تسعدك لكن انا
.
.
مسح فارس عيناها ولم يدعها تكمل::والله الف خناجه معاكي ولا ضحكه من غيرك ولي حصل ده انتي ملكيش يد فيه انا هحل كل حاجه وكله هيبجي تمام انتي بس مهمتك ان تخففي علي كل ده بضحكه منك بس ودي عندي بلدنيا ومافيها
.
.
هنا بابتسامه منكسره ::بس
.
.
فارس::مبسش يلا جهزي حالك عشان خارجين
.
هنا ابتسمت::حاضر
.
.
بعد ان دخلت هنا غرفه الملابس
.
.
تذكر فارس مع حدث في الفتره الاخيره
.
.
.
Flash back
.
.
الجميع اعتلت ملامح الصدمه وجوههم
.
.
فارس وعيناه احمرت من كثره الغضب ::كلام اي ده الي عتجوله جنيتي
.
.
فوزي بأبتسامه شامته::زي ما سمعت بنت عمك المصون حامل من خالد وبما ان خالد ميرضاش ان سمعتكم تكون علي لسان الناس فهو وكلني اجي اطلبها منك ومن ابوها بحكم الي بينا
.
.
فارس يحاول ان يتمالك اعصابه فهو الان اما ان يقتل ابنت عمه او يقتل خالد وفوزي::اعتقد اني ملياش صالح ابوها هو ولي امرها
.
.
استغرب حسن وايه وخالد وفوزي حتي زياد من رد فارس وموقفه البارد من ما قاله فوزي
.
.
.
حسن يمثل الانكسار::فارس يا ولدي انا عمك ساعدني اداري علي مصيبتي ونحافظ انا وانت علي شرف العيله
.
.
فارس ببرود::شرف العيله محفوظ يا عمي بس مش لما نعرف القصه دي اولها من اخرها اي
.
.
فوزي::معاك حق يا فارس المهم انا هسيب خالد يحكي مهمتي انتهت هنا
.
.
خالد نظر بغيظ لفارس::اظن مش محتاجه كلام انا وبنت عمك غلطنا وانا جاي اصلح غلطي
.
.
فارس بابتسامه::تمام لينا جاعده تانيه افكر نوافج ولا لأ
.
.
فوزي بصدمه ::انت لسه هتفكر انت ..
.
.
فارس قاطع كلامه ووقف ::ايون اوافج واظن ده حجنا زياد الحجني
.
.
خرج فارس وتبعه زياد وترك الجميع في صدمه
.
…………….
حسن::حد فاهم حاجه
.
.
فوزي بابتسامه::انا فاهم ابن اخوك عايز اي بس مش هناوله الي في باله
.
امسك فوزي هاتفه واتصل بشخص ما
.
.
.
…………
زياد بغضب::لا انت تفهمني دلوجتي وكيف نسيب جليله الحيا والربايه اكده من غير ما نغسل عارها
.
.
فارس بهدوء::لان احنا لازم نفكر بهداوه يا زياد ونفهم اي الي بيحصل وكيف وصل خالد لفوزي وكيف علاقتهم بعمك وأيه غير ده كلوا لو ركزت شويه كنت هتشوف نظرت عمك الي مش مستغربه الي بيتجال فهمت دلوجتي انا ماشي معاهم علي هواهم بس عشان اعرف ارتب اموري
.
.
زياد::فهمت يعني تجصد ان ده ملعوب
.
.
فارس::هنفهم كل حاجه مع الوجت
.
.
.
رن هاتف زياد
.
.
زياد::مش وجتك يا عزه
.
.
فارس ::رد عليها وخلي الامور تمشي طبيعي البنيه ملهاش ذنب وقول لها ان بكره انا وانت بس الي هنروح نطلبها وانا هروح اشوف الحريم
.
.
زياد فهم تفكير ابن عمه::تمام
.
………………
دخل فارس اوضه فاتن وكان فيها لبني وهنا وسعاد
.
.
.فاتن::اخوي فهمنا في اي بره واي الكلام ده
.
.
فارس::مش عايز حد يدخل في حاجه الامور عاديه
.
.
لاحظ فارس هنا وعيناها التي احمرت من كثره البكاء
.
.
فارس نظر لفاتن وهمس::ليه سبتيها تبكي
.
.
فاتن بتوتر من رد فعل فارس علي ما ستقوله ولكنها تشجعت وقالت له::بصراحه يا فارس عمها رفع عليها قضيه
.
.
End flash back
.
.
احتدت نظره وتقلصت عضلات وجهه في غضب عندما تذكر فعله هذا الحيوان الذي يدعي فوزي
.
.
هنا ::فارس انا خلصت
.
.
كانت ترتدي فستان شبه ضيق كان لونه احمر وشعرها المفرود علي طول ظهرها وجاكت من الجلد الاسود
.
.
فارس ينظر لها باعجاب وحب كبير ::يابوووووي
.
.
هنا باحراج::يلا بينا
.
.
فارس::يلا يا ست البنات
.
هنا::ممكن قبل ما نروح ارض الهنا نعدي علي اي كوفير
.
.
فارس بأستغراب::ليه مانتي زي الجمر اهو مش ناجصك حاجه
.
.
هنا::لا انا عايزه اقص شعري
.
فارس رفع حاجبه::نعم سمعيني جلتي اي اكده تاني .
.
هنا::اي يا فارس عايزه اقص شعري بقي طويل اوفر وصعب اني اسرحه
.
.
فارس::دا في احلامك شعرك يتقص منه سنتي واحد ولو علي تسريحه انا احب ما علي اني اساعدك فيه
.
.
هنا بابتسامه ورفعت نفسها وقبلت خده ::ربنا يحفظك ليا يا سندي
.
فارس امسك عبائته وكاد ان يخلعها::لا اكده احنا مش هنخرج
.
.
هنا ضحكت::يلا بقي يا فارس
.
.
نزل فارس وهنا
.
.
سعاد::علي فين العزم ان شاء الله يا ولدي
.
فارس::مفيش يا خاله خارج انا والمدام شوي
.
.
فاتن::بجيتي احسن انهارده يا هنا
.
.
هنا::الحمد لله يا فاتن احسن بكتير
.
.
فارس::طيب نستأذن احنا
.
خرج فارس وهنا
.
.
سعاد::بجي ده ينفع خارجين دلوجتي والمحكمه بكره مش احسن يجعد مع المحامي ويشوفوا اي الي هيحصل في الموضوع ده ولا يجعد مع عمه حسن ويشوف موضوع ايه الي بجاله اسبوع متعلج
.
.
فاتن::اخوي عارف هو بيعمل اي زين يا خاله …بس انا عندي سؤال ليكي
.
سعاد::اسالي يا عيوني
.
فاتن::الدكتوره الي رحتي ليها انتي وايه
.
.
سعاد::مالها
.
فاتن::كنت عايزه اروح لها اصلي بحس بوجع في معدتي بجالي فتره فكنت عايزه اروح لها
.
.
سعاد بدون فهم::خلاص يا بنتي نروح اخر النهار
.
فاتن بجديه وهمست في اخر كلامها::تمام واهو زياد يكون وصل
.
……………..
.
.
في القاهره تحديدا في كافيه بلقرب من الجامعه
.
.
.
عزه::يا حبيبي خلاص انا متفهمه كل حاجه
.
.
زياد::انا عارف ان مفيش حاجه مشيت زي ما كنا مخططين وانا وفارس بس الي جينا يوم الخطوبه ومكنش فيه اي حاجه بس والله لعوضك
.
.
عزه::انا مطلبتش منك حاجه كفايه ان احنا اتخطبنا بعدين يا سيدي انا موافقه تعوضني بس لما الامور تتحسن
.
.
زياد نظر لها بحب::بحمد ربنا انك معايا في الوجت ده
.
.
عزه امسكت يده::كل ده هيعدي ان شاء الله
.
زياد::الامور معجده جوي يا عزه والحمل كله عليا انا وفارس وبلأخص فارس
.
عزه تحاول التخفيف عنه::انا مش عارفه بجد اقول اي غير ان كل ده هيعدي وانتو صعايده يعني جدها وجدود
.
زياد ابتسم::طيب جومي يلا عشان هدخل المحاضره كمان عشر دجايج
.
.
عزه وقفت وحملت حقيبتها ::خلاص هقوم انا يا بيبي عشان دكتور الماده دي رخم قوي وبيفضل يغمزي وهو بيشرح المحاضره وانا بصراحه بضعف لان الواد حلو وسابق سنه
.
.
زياد ::يلا يا بت من هنا
.
اسرعت عزه قبل ان يمسكها زياد الذي ابتسم ::ربنا يجدرني واعوضك
.
.
………………
.
فوزي::اهدي يا خالد
.
خالد::اهدي كيف بس يا فوزي بيه انا مشيت معاك للاخر وانت مش قادر لا تحل مشكلتك ولا مشكلتي ودخلنا في موضوع حمل وجصه طويله عريضه علي الفاضي والي اسمه فارس ده مش مهتم ولا معبرنا في الجزمه فانا خارج من لعبتكم وانا هتصرف لنفسي
.
.
فوزي بحده::يعني اي
.
.
خالد::يعني كل واحد يلعب علي كيفه ولي يوصل لحاجته ياخدها الاول سلام يا دكتور
.
.
فوزي جن جنونه من كلام خالد ::اسمع ياض انت دي بنت اخويا يعني لو فكرت تخرج عن طوعي اقتلها ولا انك توصلها
.
.
خالد هدأ قليلا::وبعدين هتعمل اي يعني مانت شايف فارس متهزلوش شعره من الي عملناه
.
.
فوزي::هنشوف بعد المحكمه اي الي هيحصل
.
…………………..
.
حسن::لازم نلم خلجاتنا ونمشي من اهنه
.
.
ايه::يا بوي مش همشي جبل ما نفذ الي ريداه وعيزاه
.
حسن بعصبيه::هنتفضح يا بنت المركوب
.
.
ايه بعيون مليئه بلكره::هي موته ولا اكتر
.
.
…………………..
.
.
.
فارس وهو يضم هنا ::هي مش كان اسمها ارض الهنا هي كانت مكاني السري وخلاص مكنش حد يعرف عنيها غير زياد ومكنتش مقرر اني اعرف حد بس بعد مانتي جيتي او بصراحه اول مره شوفتك فيها قررت اني اسميها علي اسمك وبجت ارض الهنا وبجت هنا ليا وعلي اسمي بس يا ستي هي دي الجصه
.
.
هنا وهي تحتضنه::انت عارف انك اجمل واحسن راجل في الدنيا انا بجد بتمني كل بنت يكون في حياتها واحد زيك المهم بقي قولي دلوقتي انت جايب اكل ولا هنقضيها شيبسي
.
.
فارس ::جاهزه لبكره
.
.
هنا ابتلعت غصتها من هذه السيره::انا مش جاهزه لحاجه يا فارس بس كفايه انك معايا
.
.
فارس::مش عايزك تتوتري كل حاجه هتكون كويسه
.
.
هنا::مش عارفه هو بيعمل كدا ليه دي فلوسي انا هو اخد ورثه والباقي ده بتاعي انا مش عايزه الفلوس دي غير اني ابني بيهم مستشفي علي روح ماما وبابا مش اكتر
.
.
فارس امسك يدها بعد ان جلسوا علي الكرسي::اسمعي يا هنايا انا مش عايز منك غير جوله الحج بكره وخلاص وكل حاجه باجيه علي ربنا والمحامي
.
.
هنا قبلت يده ::حاضر
.
……………
.
.
حل الليل علي سماء الصعيد
.
.
فارس ::خلاص يا زياد اكد انت بس عليه لاني هجفل تلفوني وهكون بكره في المحكمه بدري
.
.
زياد::تمام يا ريس سلام
.
.
اميمه::كان لزمتها اي بس يابني تاخدنا معاك
.
.
زياد::معلش يا حاجه اميمه عارف اني هتعبك بس زي مانتي عارفه الجماعه عايزين يشفوكم واهو تنورونا اليومين دول ولا انتي مستكتراهم علينا
.
.
اميمه::لا والله يبني ابدا انا اقصد ده تعب ليكوا
.
.
زياد ::تعبكم راحه
.
.
نظر زياد علي عزه التي كانت نائمه في الكرسي الخلفي
.
.
اميمه لاحظت نظراته ليها::هي كدا من صغرها بتنام في اي عربيه حتي لو المشوار ياخد ربع ساعه بتنامه
.
.
زياد شعر بلحرج لانها لاحظت نظراته::هي شكلها تعبانه الفتره دي
.
اميمه::بتذاكر بعزيمه جامده الايام دي قال اي لازم تطلع بتقدير كويس بمجهودها عشانك .
.
.
زياد::عشاني كيف؟
.
.
اميمه ::لانك دكتور في الجامعه فا مش هيكون كويس لو تقديرها وحش لازم ترفع راسك
.
.
زياد ابتسم::والله هي رافعه راسي من غير اي حاجه
.
.
………………
.
.
هنا::يا فارس انت ظلام انا لعبت الاول يعني المفروض اكسب
.
.
فارس ::كيف ده دانا حاولت كام مره اخسر نفسي عشان تكسبي وفي الاخر بكسبك برضوا.
.
هنا::لا والله لا انت بتغش انت تعالي مكاني وانا هاجي مكانك
.
.
انفجر فارس من الضحك::طفله
.
.
هنا::نفسي اكسبك يا فارس
.
.
فارس نظر لها بهيام::انتي كسبتي جلبي وكسبتي روحي وكسبتي عجلي ودنيتي بحالها هتلاجي مكسب احسن اكده اي
.
.
هنا بخجل::كل مره تقول كلام حلو يخليني مش عارفه ارد عليك
.
.
فارس نظر لها فارس بخبث وغمز لها::لا انا هعلمك تردي عليا كيف في كل مره اجولك كلام حلو
.
.
هنا فهمت مقصده::انت قليل الادب وقليل الادب وبتحب قله الادب
.
.
فارس بابتسامه::لا خدي الجديد بجي انا استاذ في جله الادب
.
……………….
.
جلس زياد بعد ان وصل هو وعزه ووالدتها وبعد الترحاب بهم وذهبوا الي غرفتهم
.
.
فاتن::شكلك تعبان .
.
زياد::ومهدود حيلي
.
فاتن::دانا كنت عيزاك تاجي معايا مشوار
.
.
زياد::خير يا فاتن
.
فاتن::انا هجولك علي كل حاجه
.
..
اميمه::بيت كرم والله
.
.
عزه جلست جانب والدتها::بقولك يا ماما بصراحه ومتخبيش حاجه عليا
.
.
عزه::انتي زعلانه من زياد عشان مجاش هو وعيلتها كلها علي يوم الخطوبه
.
اميمه::ابدا يا بنتي والله كفايه ان ابن الحلال جه رغم الظروف الي هما فيها وبعدين انت الي يهمني انتي مش حد تاني لو انتي قابله الموضوع ومش زعلانه انا هزعل ليه
.
عزه حضنتها::ربنا يخليكي ليا يا ماما بابا لو كان عايش انا كنت واثقه انه هيحب زياد ويرحب بيه زيك كدا
.
.
اميمه::ربنا يرحمه
.
.
………………..
.
فارس يقبل راس هنا::تصبحي علي خير
.
.
هنا::وانت من اهل الخير
.
.
انتظرت هنا حتي نام فارس ووقفت بهدوء وخرجت الي الفرندا((بلكونه)) الخاصه بلمنزل
.
.
هنا::يارب عديها علي خير انا يارب مش هقدر استحمل لولا وجود فارس انا مكنتش هعرف اعمل اي يارب ساعده يارب
…………………..
.
زياد::طيب ليه لابسه نقاب
.
.
فاتن::لانها ممكن تعرفني غير كده محدش يعرف اني بمشي يا فهيم
.
زياد::تمام يلا بينا ياختي بس علي الله نكتشف حاجه بعد ده كلو
.
.
فاتن::هنكتشف باذن الله
.
………………
.
.
في الصباح الساعه ٦
.
.
عزه::يا ماما بطني بتوجعني قوي
.
.
اميمه:: طيب انادي لزياد يا بنتي
.
عزه::لا يا ماما انا هبقي كويسه
.
.
ماهي الا ثواني وكانت عزه تصرخ بصوت عالي جدا من الالم
.
.
بدأ القصر يفيق علي صوت الصراخ القوي
.
.
اما زياد ماهي الي ثواني وعرف صاحبه الصوت
.
.
اسرع في الخرج من غرفته اليها وطرق الباب فسمحت له اميمه بلدخول
.
.
زياد وهو يقترب منها بلهفه::مالها يا حاجه اميمه فيها اي
.
.
اميمه::والله علمي علمك يبني لقيتها بتشتكي من معدتها مره وحده
.
.
عزه بألم::الحقني يا زياد انا تعبانه قوي
.
احتضن زياد رأسها::ثواني بس وهجيب دكتوره متخافيش انا معاكي
.
.
.
.
في نفس الوقت دخل فارس وهنا
.
.
هنا::لا انا هطلع اجهز عشان هاجي معاك
.
.
فارس::احنا اتفجنا هتكملي نوم ولما ياجي الوقت هصحيكي
.
.
هنا كانت سترد ولكن تفاجات بزياد ينزل بسرعه من السلم
.
.
فارس بخضه::مالك يا زياد في اي فاتن كويسه
.
.
زياد::فاتن بخير عزه الي تعبانه هنا لو سمحتي ممكن تشوفيها معدتها بتوجعها
.
.
هنا::حاضر
.
واسرعت هنا مع زياد ولحقهم فارس
…………….
.
.
بعد ان فحصت هنا عزه خرجت لتطمأن زياد
.
.
هنا::متقلقش يا زياد بس عزه معدتها تعباها انا ادتها مسكن هيريحها بس هي لازم تروح المستشفي نطمن اكتر في اقرب وقت
.
.
زياد::يعني هي بجت كويسه دلوقتي
.
.
هنا::ااه الحمد لله
.
فارس::ادخل اطمن عليها
.
.
زياد::تمام ياخوي
.
دخل زياد وفارس وهنا ذهبوا لغرفتهم
.
.
.
.
.
هنا بعد ان بدلت ملابسها وارتدت بيجامه شتويه وجلست علي السرير وفارس كان يعمل علي الاب توب
.
.
هنا::ها يافارس هنمشي امته
.
.
فارس وهو يعمل::ريحي نفسك وناميلك شويه وانا هصحيكي وجت منمشي
.
.
هنا::لا ياعم انت ممكن تمشي وتسبني
.
فارس نظر لها::عم …طيب نامي يا هنا وانا جلتلك هصحيكي
.
.
وقفت هنا وجلست بجانب فارس
.
.
هنا::لا انا هفضل قاعده معاك لغايه ما نمشي
.
…………
زياد::الحمد لله ان هنا جت في الوجت ده
.
.
اميمه بتعب::الحمد لله
.
.
زياد::ارتاحي انتي يا خاله وان شاء الله بعد مارجع من المحكمه هناخدها للمستشفي ونعرف موضوع العمليه دي
.
.
اميمه::معلش يابني صحناك من نومك وانت مشغول
.
.
زياد::نوم اي يا خاله بس هي تفوج بس وابقي كاني شبعت نوم
.
.
اميمه::ربنا يبارك فيك
.
.
………………
.
فارس وهو يبتسم علي منظر هنا فقد نامت علي كتفه فحملها برفق ووضعها علي السرير ووضع الغطاء جيدا عليها وقبل رأسها
.
.
.
………………..
.
.
الساعه ١ ظهرا موعد جلست هنا وعمها في المحكمه فقد رفع عليها قضيه تزوير في اوراق الورث الخاصه بوالديها حتي تستولي عليه كله وحرمت فوزي من ورثه الشرعي في ميراث اخيه
.
.
.
.
فارس وهو يضبط عمته الصعيديه ويساوي شنبه
.
.
اقترب من هنا لايقاظها ::والله ما جايلي جلب اصحيكي من نومك بس اعمل اي لو صحيتي وملجتنيش هيكون فيها نكد وخناج لسنه قدام
.
.
بدا فارس في ايقاظها ويملس علي شعرها بحنان ::يا هنايا فوجي هنا
.
.
هنا بصوت ملئ بلنعاس::عشر دقايق يا فارس
.
.
فارس::خلاص امشي انا هتاخر علي الجلسه وانتي كملي نوم
.
.
فجاه استيقظت ووقفت امامه::نوم اي انا صحيت اهو هغسل وشي بس انا فايقه
.
.
كادت ان تقع ولكنه امسكها ::طيب خدي بالك بس يا فايجه
.
.
…………………
.
في المحكمه
.
.
محامي فوزي(شاكر):: حضرتك يا فندم قدامك كل الاوراق الي بتثبت صحه كلام موكلي
.
.
.
القاضي::مدام هنا عندك اي حاجه تقوليها
.
.
هنا بتوتر وقفت امام القاضي::حضرتك انا معرفش عمي قدم القضيه دي ليه وهو واثق مليون في الميه ان كل فلوسه وميراثه الشرعي من بابا هو واخده انا كنت من زمان عارفه ان هو طمعان في ورثي بس مش لدرجه ان يقدم فيا بلاغ ويعملها قضيه وخصوصا بعد ما تجوزت وجوزي حالته الماديه كويسه الموضوع زاد وبقيت بشوف كرهه ليا ومعاملته الوحشه زادت اكتر
.
.
شاكر::اعترض علي كلامها يا فندم لانها بتتهم موكلي ان هو بيبص لفلوس جوزها ورابطه الموضوع كله بشويه مشاعر
.
.
.
القاضي::الدفاع
.
.
عباس (محامي هنا)::سيدي القاضي حضرات المستشارين
.
…………………….
.
..
فاتن::زي مابجولك اكده يا خاله
.
.
لبني::يعني كل دي كدبه
.
.
سعاد::والدكتوره متفقه معاها طيب معرفتيش فارس ليه
.
فاتن::زياد جالي بعد ما يعاودو من المحكمه هيجوله علي كل الي حصل
.
.
نزلت اميمه
.
.
سعاد بابتسامه::خير يا مدام اميمه عايزه حاجه
.
.
اميمه::لا ابدا يا حببتي بس كنت عايزه اعمل شوربه خضار لعزه اهو اي حاجه دافيه تاكلها
.
.
سعاد::تعالي اوريكي المطبخ فين واهو اساعدك انا هلاجي اعز من عروسه ابني يلا بينا
.
.
.
فاتن::كويس انهم حبوا بعض
.
.
.
لبني::عقبالك لما نفرح بيكي يا زينه البنات
.
فاتن بانكسار::ان شاء الله
.
.
.
.
………………..
.
.
.
في السياره
.
.
فارس بعصبيه::تأجيل يا زياد تأجيل
.
.
زياد::اهدي بس ياخوي التاجيل ده في صالحنا نجدر نجمع فيه …
.
.
قاطعه فارس::انا جايلك جبل ما نبدأ انا عايز كل حاجه تخلص انهارده نقوم ناخد تاجيل
.
.
هنا ::عشان خاطري يا فارس اهدي شويه
.
.
فارس ::زياد خد هنا وصلها للبيت وشوف انت هتعمل اي وبعدها اتصل بيا
.
.
هنا::رايح فين
.
.
فارس::زياد نفذ الي جلتلك عليه
.
.
ونزل فارس من العربيه وزياد ركب مكانه وساق للقصر
.
.
زياد::متزعليش من فارس
.
.
هنا بحزن::مش زعلانه
.
.
………….
.
.
فارس::تجيب رقمه من تحت طجاطيج الارض انت فاهم ولا لأ
.
.
انهي فارس المكالمه ::يانا يانت يا فوزي في الدنيا دي
.
.
.
ضرب نار موجه لسياره زياد وهنا
.
.
.
.
………..
ستوووب
.
.
خلصت الامتحانات وبدأنا نرجع للروايه تاني واكيد في كتير منكم ناسين الاحداث وحاجات مش فاهمينها معلش سامحوني وكل حاجه هتوضح في الاجزاء الجديد
.
الي عنده اي تعليق او استفسار او اي نصيحه يكتبها وانا هشوفه وهعمل بيها واستفاد منه في كتابتي الي بعد كدا
.
.
.
زائد مش هطول تاني ان شاء الله وهتكب كل ما تسمحلي الفرصه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى