روايات

رواية زوجوني مرات اخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم لمياء رفعت

  رواية زوجوني مرات اخي الفصل العشرون 20 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل العشرون 20 بقلم لمياء رفعت

 

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم لمياء رفعت

ندى: بصت ف الأرض
فارس: تعرفي انا نفسي فيه ايه دلوقتي
ندى: نفسك في ايه
فارس: هقولك…انا يعتبر مفرحتش زي اي شاب واتعملوا فرح وماحستش بالفرحه دي
ندى: دموعها نزلت ع وشها
فارس: مسحلها دموعها….ندى انا مش بقولك كده علشان تعيطي انا والله السعادة الا انا فيها مفيش شاب ف الدنيا عايش السعادة بتاعتي بس كل مافي الأمر اني زي اي شاب كان حلمه ف فرح وفستان من عروسته تلبسهوله
ندى: يعني ايه
فارس: يعني سلام هروح اجيب الأولاد من الحضانه
ندى: الاولاد لسه قدامهم ساعه
فارس: مردش وخرج وركب العربية وراح محل اتيليه فستاين عرايس
فارس: السلام عليكم
صاحبة الاتيليه: عليكم السلام تحت امرك
فارس: عايز فستان لو سمحتي
صاحبة الاتيليه: تحت امرك بس المفروض كانت عروستك هي الا تيجي تختار علشان المقاس
فارس: انا عامل ليها مفاجأة هي ماتعرفش وعلشان كده ياريت تساعديني ف حاجه تكون كويسه
صاحبة الاتيليه: طيب طولها ووزنها قد ايه
فارس: الطول ١٦٠ الوزن تقريبا ٧٠
صاحبة الاتيليه طيب اتفضل اقعد وطلبك هيكون جاهز
_________________________
هدى : علي سامحني ومتزعلش مني
علي: و ده من ايه الا جالك ده
هدى: انا غلط بس الطمع كان عامي وشي ياعلي ونسيت انك عندي بالدنيا انت وأولادي بدموع
علي: بس ياهدى بلاش تعيطي كفاية انتي ماتعرفيش انتي غاليه عليا قد ايه ده انا ماسمعتش كلام حد يا هدى واتجوزتك غصب عن الكل بس ماتوقعتش منك ده كله بس مدام رجعتي لعقلك خلاص انتي عندي بالدنيا ومافيها
هدى: انا غلط في حقكم كلكم ياعلي بس بعد كده صدقني هعيش تحت تراب رجليك
علي: العفو ياهدى ده انتي مراتي واختي وحببتي وأم ولادي
___________________
فارس: اخد الفستان وفتح البيت
ندى: فين الأولاد
فارس: الاولاد لسه قدامهم عشر دقايق ويخرجوا
ندى: آمال انت كنت فين
فارس: كنت رايح أحقق امنيتي وحلمي
ندى: اييييييييييييه
فارس: ألبسي ده ياندى وانا هروح اشوف الأولاد وخرج ومشي
فارس راح اخد الأولاد من الحضانه وركب العربية وراح الغيط عند والده
محمود: فين مراتك يابني
فارس: هروح اجيبها بس قولت اجيب الأولاد الأول
علي: والا خلاك تجيب الأولاد ماخلكش تجيب امهم معاهم يافارس
فارس: ماانا كنت جنبيكم وانا بجيب الأولاد من الحضانه وقولت اعدي عليكم
علي: وايه ال جاب الحضانه عند الغيط
فارس: وانت مالك ياعلي هو تحقيق
علي: هههههههههههههه لا مش تحقيق
محمود: هو في ايه يافارس
فارس: مفيش هروح أصلي الضهر واجيب مراتي واجاي والأولاد معاكم أهو
الهام: ماشي ياحبيبي ربنا يستر طريقك
ركب فارس العربيه ومشي
محمود: الواد ده ماله مش ع بعضه ليه
علي: المشكله مش ف كده يابويا المشكله انك عارف إبنك لحسن يكون عامل مشكله مع حد
محمود: ولا عامل ماانت عارف اخوك يطلع من اي حاجه ربنا يسترها عليكم يابني
هدى: اهي احلام جات
احلام: السلام عليكم
الكل: عليكم السلام ورحمة الله
احلام: ازيك ياهدى عامله ايه
هدى : قامت حضنتها انا اسفه يااحلام ع اي كلمه قولتهالك تزعلك
أحلام : لا أبدا انتي اختي ومرات علي مهم ان كان
محمود: ربنا يجمعكم دايما ف الخير ياولاد
__________________________
فارس: فتح البيت ودخل شاف ندى بالفستان عليها والطرحه ع رأسها وكانت جميله اوي
فارس: راح عندها…..انااااااااااا بحبك
ندى: بصت ف الأرض بخجل
فارس: برقه وابتسامة خفيفه لا ونبي مش عايز الكسوف ده النهاردة
ندى________ساكته
فارس: ندى
ندى: نعم
فارس: تعرفي اني لا أول مره في حياتي من يوم ماتولدت افرح الفرحه دي من قلبي
ندى: وانا كمان ياحبيبي
فارس: قربها منه وشالها ورفعها بين ايديه وراح الأوضة بتاعتهم
( انا كتبت رواية جديده استنوها لو عجبتكم الرواية بتاعتي بإذن الله هتنزل بكره في جروبي حكايات لمياء  هكون سعيدة لو نورتوني فيه
_________________________
هدى: انا جهزت الاكل اهو يامرات عمي خلاص وعلى النار بس قدامه شويه ويستوي
الهام: ماشي ياهدى
احلام: بس فارس وندى آخرو اوي
علي: ماتتصل عليه يابويا شوفه مجاش ليه
محمود: ومين قالك اني ماتصلتش يابني خد شوف رنيت عليه كام مره قافل تليفونه
علي: ايه ده في
ايه ل ده كله
احلام: ممكن يكون هو وندى بيجيبوا حاجه وجايين
إلهام: خير ان شاء الله
علي: بقولك يابويا كنت عوزك ف كلمتين
محمود : طيب تعال يابني قوم نتمشى ف الأرض
علي: ماشي يابويا وقاموا يتمشوا
محمود: خير ياعلي يابني
علي: عارف الراجل انت طبعا الا دخل معايه شريك ف المحل اليومين الا فاتوا
محمود: عز المعرفة يابني ناس طيبين ومحترمين ليه يابني حصل بينكم حاجه
علي: لا لا لا مفيش غير كل خير يابويا بس كل مافي الموضوع انه شاف احلام اختي ولم عرف انها مطلقه طلب ايدها مني وطالب انه يقابلك
محمود: والله يابني ماحد يقول حاجه ف الراجل ده بس منقدرش نكلم مع اختك دلوقت ف الوقت الحالي اللي هي فيه بدل انت عارف احلام بتاخد كل حاجه بحساسية وممكن تقولي اني بقولها كده علشان متقله عليا هي ولا أولادها
علي: ماانا مردتش اقول ولا اتكلم قدامها بسبب كده
محمود: خير ماعملت يابني
_________________________
فارس: اخد شاور وغير هدومه
وندى كذلك
فارس: فتح تليفونه: ياخبر ابويا متصل عليا كتير
ندى: انت كنت قافل تليفونك
فارس: شدها وقعدها ع رجليه ….اكيد ماحبتش حد يسبب لينا ازعاج
ندى: انا بحبك اوي
فارس: بس الا متأكد منه مش اكتر مني ويلا علشان نروح عند الأولاد
فارس وندى ركبوا العربيه ورحوا الغيط
محمود: في ايه يافارس كنت فين يابني ده كله
فارس: كان عندي مشوار يابويا معلش وكان لازم اخلصه هههههه
علي: ياراجل ده انت لو كنت بتحرر سينا ماكنتش اخرت ده كله
فارس: ماانا الحمد لله حررتها النهاردة
إلهام : هي مين دي يابني الا حررتها
فارس: سيبك من علي ياالهام وعايز اكل
ندى: سلمت عليهم واخدت أولادها بالحضن
محمود: ربنا مايحرمني منكم ياولاد واتفضلوا سندي وعزوتي العمر كله
فارس: همس في اذن ندى…..مبسوطة انك معايه ياندى
ندى: كلمة مبسوطة دي قليله انت عوضتني عن كل حاجه ف حياتي ربنا يخليك ليا ياحبيبي
فارس: العمر كله وانتي جنبي ياحبيبة فارس
#تمت بحمد الله
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى