رواية عشق بلا حدود الفصل الثالث 3 بقلم عائشة الكيلاني
رواية عشق بلا حدود الجزء الثالث
رواية عشق بلا حدود البارت الثالث
رواية عشق بلا حدود الحلقة الثالثة
“بعد وقت عند عائشة دقت الباب ”
عائشة بدموع:ـ عارفة ان استاهل ان تقفلي الباب فى وشي بس انا حقيقي معرفش و مليش غيرك أجرى ليها وقت ما الدنيا تقفل كل بابانها في وشي
ميرنا فتحت درعتها ليها:ـ تعالي يا عائشة
عائشة اترمت في حضن ميرنا و انهارت حرفيا في البكاء:ـ ااااه اااه كسرني يا ميرنا كسرني بعد ما خسرت كل حياتي بسببه بعد ما اتغيرت علشانه سبني و اتجوز عليا اتجوز عليا طب انا عملت ا انا طول السنتين الى عشتهم معاه مكنتش بعمل اي حاجة غير انى ارضاي في الاخر يتجوز عليا
ميرنا دخلت بيها جوه خدت الشنط و قفلت الباب و رجعت حضنت عائشة ميرنا:ـ بس يا حبيبتي علشاني خاطري دا واحد ميستاهلش الى عامله في نفسك دا علشانه
عائشة ببكاء و حطه ايديها على قلبها:ـ ياريتني سمعت كلامك لم قولتي دا بيتسلي بيكي و يوم ما ها يزهق ها يرميك حاسه بنار في قلبي ن.ار مش قادرة تطفي ياريتني كنت أنا الى موت بدل اخته أو كان
ميرنا طالعتها من حضنها و قالت بغضب صارم:ـ كلمة كمان و هنزل ايدي على وشك هو اي الى حصل لي اخته هى الى رخص.ة نفسها محدش ض.ربها على ايديها انتي مصدقه بجد انا عمر اعت..داء ردي عليا معقول لحق لحس دماغك لدرجة ان تشكي فيي اخوووكي الميت حرام عليكى كل ده علشان ادهم عمر مش كدا تمام في عي..وب الدنيا بس ميعملش كدا ميس ماتت بسبب نفسها و جنانها و بعدين هما كانوا فين من لم بنتها مق.ضيها و هيعمل كدا ليه و هى في الاصل مراته صحيح في السر بس هى برضو الى قبلت دا على نفسها
عائشة سرحت و قالت:ـ مش قادرة انسا شكلها مش قادرة انسا شكلها و هى مرميه و م.دب..وحة قدامي
ميرنا:ـ ربنا يرحمهم و يسامحهم ادهم كان أو تنت.قم بس من الشخص الغلط هتعملي اي دلوقتي اوعي تكوني ناوية تعشي مع امك و جوزها و المقرف الى معاهم
عائشة بسرعة و خوف:ـ لا طبعا انا مستحيل ارجع لي حد منهم ولا حتي هقول لحد اول حاجة لازم ارجع شغلي لازم ارجع المصحة
ميرنا:ـ عمار هيوافق دا انتي اخر مرة اتكلمتي معاه بى منتهى قلت الذوق و الادب و كل ده علشان مين
عائشة:ـ ياريتك يا ميرنا كنتي منعتني كنتي عملتي اي حاجة بس كنتي منعتي الجوازة
ميرنا:ـ مممم مانا منعت و اتكلمت مرة و اتنين و اتكلمت بالقوة حتي حياة حاولت معاكي كللل دا و منعتش فيكي انتي مش صغيرة يا عائشه و عارفة الصح من الغلط حبك لادهم عمكي عن حاجات كتير كان واخدك بذنب اخوكي بس حبك له مخلكي معمي عن الحقيقة احمدي ربك انه معملش فيكي زي ظهرت الثالوث و رما..ك بفستان الفرح دول عالم زبالة ربنا ريحك منه ولا تزعلي بصي اول حاجة لازم تفكري ها تعملي اي لازم تخدي قرار يا عائشة
عائشة:ـ لازم ادمره زى ما دمرني
“عند ادهم”
ادهم مسك الفون:ـ عند ميرنا الحمدلله انها مرحتش عند امها بس ميرنا هتلعب في دماغها ( اتنهد بغضب رما الفون على الأرض بغضب و قعد يكسر كل حاجة قدامه) غبي غبي الزاي اعمل كدا عملت كدا الزاي
فلاش
ادهم بغضب:ـ اي الى بتقولوه ده انا مستحيل اعمل حاجة زى دى اموت ولا اتجوز على حب عمري
الام:ـبس ده مكنش اتفاقنا اتفاقنا انك ترميه مش تحبهاااا يا ادهم دى اخت الى ات.ل اختك فوووق بقاا
ادهم:ـو هى ملهاش ذنب و انا اموت ولا اذي حب عمري تمام
ادهم لف و لسه هيخرج
ابوه:ـ يبقا متزعلش لم تشوفها مقتولها قدام عينك إلى حصل في ميس فاكرها بس المرة دا عائشة هتموت قدام عينك و ابقا وريني هتمنعنا الزاى ياما تتجوز نسرين ياما انفز كلامي و انت عارف لم بقول كلمة بنفزها
باك
“بعد ساعات ”
ادهم بيبص لى الخبر بصدمة و غضب:ـ اه يا بنت الك.لب عملتيها يا نسرين والله ما ها سيبك يا ح.يوانية
“فى بيت ميرنا”
الام بعصبية:ـ يعني اي الكلام دا حقيقي ما تنطقي
الام مسكت ايد عائشةبغضب:ـالمرة دى مش هسيبك هتجي معايا يعني هتجي معايا
عائشة بغضب:ـ دا مستحيل انا مش هرجع بيت الراجل دا مهما حصل الراجل الى ات..ل ابويا
ميرنا بتوتر:ـ يا جماعه اهدو مش كدا طنط سبيها معايا دلوقتي و بكرا انا هجبها لحد عندك
الام بغضب:ـ انتي تخرسي خالص لانك السبب في قسوتها عليا انتي السببب في كل حاجة حصلت ليها قعدى تقولي حرية و مش عارفه اي لحد ما ضاعت و
عائشة بغضب:ـ كلمة كمان و هولع في نفسي قدام عينك هروح معاكي بس الحيوان دا طول ما انا في البيت ميجيش ولا اشوف وشه.. أيوة بيتي بيت ابويا الى كتبه باسمك قبل ما يموت و حضرتك اتجوزتي فيه
الام بهدوء و نفز صبر:ـ تمام يلا
عائشة بصت لميرنا و ودعتها و مشيت مع امها
ميرنا مسكت الفون بتوتر و عصبية:ـ مترد يا زفت انت مشش بيرد ليه طب اعمل اي دلوقتي حتي مينفعش انزل في وقت زى دا اعمل اي ( حطت ايديها على راسها و هي هتموت من التفكير) هى مش صغيرة صحيح بس مجنونة انا عارفها مجنونة و ممكن في اى لحظة تتهور
“فى بيت اهل ادهم”
الام:ـ عائشة هترجع مع امها لان يحرام هى دلوقتي بتتشعلق في اي حاجة تنفذها
نسرين:ـبعدين يعني
الام بابتسامة:ـو القلب و ما يريد ادهم هيطلاق عائشة من نفسه مش بعيد ياتي.تهل ابني يسامح في اي حاجة الا الخ.يانة
نسرين:ـ والله انتي هندسه يا حماتي اي الحلاوة دى
“في بيت اهل عائشة”
عثمان:ـ لازم نسافر دلوقتي للاسف لان الشغل في خطر
الام نظرت لعائشة:ـ طب و عائشة
عائشة ابتسمت بسخرية:ـ متخفيش عليا انا مش صغيرة سافري يا امي و انا صدقيني بخير مع ان شاكة انك خايفه عليا اصلا
قالت كلامها و طالعت على اوضتها رمت نفسها على السرير و قعدت تبكي بقهرة
“بعد وقت ”
ادهم اخيرا فتح فونه و شاف مكالمات ميرنا
ادهم:ـالو
“عند عائشة”
عائشة خرجت من التواليت قعدت اودام التسريحة بصت لى الى وراها قبل ما تتكلم كان هو سبقها و حط المنديل على انفها بعد حط المخدر فيه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)