روايات

رواية كسور الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهيلة سعيد

موقع كتابك في سطور

رواية كسور الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهيلة سعيد

رواية كسور البارت الرابع عشر

رواية كسور الجزء الرابع عشر

كسور
كسور

رواية كسور الحلقة الرابعة عشر

عاشور وهو بيغمزله : معايا بونبوناية وبورقتها 😉
الأمن بفهم : امممم ، م تقول كدة طيب
عاشور : م اديني بقول اهو
الأمن : طب ربعاية كدة وتعلالي تاني
عاشور : ماشي ، بس متكترش عشان ممكن تطير ف اي وقت
الأمن : ي عم ربعاية بكبيرك
عاشور : اشطا اكون ظبطهالك
الأمن : ماشي ، بس ايه نظامها عشان مش عايزين لك وحوارات انت فاهم
عاشور : لا لأ متقلقش ع ضمانتي
الأمن : خالصة
( تحت عند البنات ، قاعدة اسيل وملك بيهزره ويضحكه ومبسوطين ع الأخر ، يقرب الويتر ويحط قدامهم مشروبات وف وسط المشروبات مشروب مختلف لونه وشكله )
ملك وهي بتمسك المشروب : دة بقا ي ستي مشروب خاص ليكي 🍹
اسيل وهي بتاخده : شكله تحفه اوي 😍
ملك : ايوة م انا مفهماهم إن احنا معانا عروسة ، مش اي حد يعني
اسيل بفرحة : قلبي انتي والله 🥺
ملك : حياتي 🙂
اسيل وهي بتشم المشروب : بس هو عصير عادي صح ؟
ملك : اة طبعا متهزريش ، ولا انتي عايزة ماما تبيتنا برة البيت !
اسيل : هههههه لأ 😄
( تشرب اسيل العصير ، يرن فون ملك ، تمسكه وتقوم بعيد شوية )
ملك : الو
عاشور : ايه ي بت
ملك : ايه فينك ؟
عاشور : انا شايفك اهو
ملك : انت حطيت الي اتفقنا عليه ف العصير صح ؟
عاشور : ايوة اكيد
ملك : تمام ، انا قلت اتأكد بس عشان هي بتشربه
عاشور : لا اطمني كل حاجه تمام
ملك : طب ايه الي هيحصل بعد كدة ؟
عاشور : لما تشرب بس العصير كله بعدها بخمس دقائق كدة رني عليا
ملك بتوتر : طيب ماشي ، ربنا يستر بقا
عاشور : يستر ايه بس ف المصيبة الي هنعملها دي ، اتكلي ع الله ي ملك اتكلي ع الله ، سلام 🙄
ملك : طيب سلام 😕
( يعدي دقائق وبعدها يمشوا البنات اللي كانوا قاعدين مع ملك وميبقاش قاعد معاها غير اسيل ، قاعدة اسيل بدأت تغيب عن الوعي وعيونها بتقفل غصب عنها )
ملك وهي بتخبط ع وش اسيل : بت فوقي ، انا مش جيباكي تنامي فوقي ي روح امك 👋🏻
( يقرب عليهم عاشور )
عاشور : ايه الدنيا ؟
ملك : انت ايه الي حطتهولها ف العصير دة ، دي بتنام !
عاشور : لا دة ف الأول بس
( يمسك عاشور كوباية فيها مشروب م الي محطوطين ويفضي فيها برشامتين )
ملك ب استغراب : ايه دة ؟!
عاشور : دة باقي الميكس ، دلوقتي هتقوم تبهدل الدنيا
ملك : تبهدل الدنيا ايه وانا هفضل الف وراها ف المكان ، انا عايزة اروح انا اتأخرت وماما عمالة ترن كل شوية وانا عمال اكنسل عليها هتعملي حكاية كدة !
عاشور : المهم قفلتي تليفونها ؟
ملك : ايوة من بدري ، من اول م شربت العصير وانا قفلاه ، وع فكرة اكرم رن عليا ومردتش
عاشور : لو رن تاني ردي وقولي إن انتي مشيتي واسيل قالت إنه هيجي ياخدها ف هتستناه
ملك بتوتر : طيب ماشي ، اروح انا دلوقتي طب ولا اعمل ايه ؟
عاشور وهو بيبص ل اسيل : اة اتكلي ع الله انتي بقا ، ولو اي حد تاني سألك عليها قولي نفس الكلام الي انتي هتقوليه ل اكرم ، إن انتم مشيتوا وهي قالت هتستنى اكرم عشان هيجي ياخدها
ملك : طيب خلاص حفظت !
عاشور : بأكد عليكي كذة مرة اهو ، وإن انتم كنتم ف night club مش كافيه
ملك بخضة : ازاي يعني اقول إن احنا كنا ف night club !!
عاشور : لازم تقولي كدة عشان يعرف إن هي كدبت عليه ، انتي هيتقالك كلمتين من ابوكي وامك وخلصنا ، يلا قومي اخلصي
ملك بتوتر : طيب قايمة 😕
( تبص ل اسيل بقلق وبعدين تبص ل عاشور )
عاشور ب ابتسامة : ايه ي قلبي ، هتغيري رأيك ولا ايه ، صعبت عليكي !
ملك بقساوة : لأ 😐
عاشور : طب يلا وريني جمال خطوتك
( تمشي ملك ، يقعد عاشور ع الكرسي الي جنب اسيل ويملس ع شعرها وبعدين يرجعه ورا ودنها ، يقرب منها ويبوس خدها بحب وبعدين يبعد )
عاشور وهو بيهز فيها : اسيل ، اسيل فوقي 👋🏻
اسيل وهي بتبصله : اييييه !
( يبصلها ويبتسم )
اسيل بعدم اتزان : عاشور ، انت ايه الي جابك هنا ، انا فين ، فين ملك ، فين اختي ؟!
عاشور وهو بيمسك كباية العصير : خدي اشربي دة هتفوقي
اسيل بتعب : مش عايزة ، انا عايزة ملك 🤦🏻‍♀️
عاشور : ملك ف الحمام وجاية ، اشربي يلا عشان نروح
( يشربهولها ، وفعلاً تفوق اسيل بس تقوم تنتشر ف المكان كله رقص وشرب وهزار وضحك مع عاشور هو مستغل دة وهايص معاها ف كل حاجة ، عند بيت اسيل ، نازلة ملك م العربية ، تقرب ع العمارة ، يرن فونها ، تلاقيه اكرم ، تتخض من جواها بس تجمد قلبها وترد )
ملك : الو
اكرم : ايه ي ملك انتم فين ؟
ملك : احنا مين ؟
اكرم : انتي واسيل
ملك : انا واسيل ايه ، هي مش اسيل معاك !
اكرم : معايا فين ، انتوا مش ف الكافيه وعاملين الحفلة دي !
ملك : كافيه ايه احنا مكناش ف كافيه
اكرم ب استغراب : اومال انتوا فين ؟!
ملك : احنا كنا ف night club 😐
( يتخض اكرم )
اكرم : night club ايه الي كنتوا فيه ، انتي بتهزي ؟!
ملك : لا مبهزرش ، هي اسيل كانت قيلالك إن احنا ف كافيه ولا ايه ؟
اكرم : ايوة !
ملك : لا مش كدة ، احنا رحنا night club ولما جينا نمشي هي مرضيتش تروح معانا ، قالت إن انت هتيجي تاخدها ف سيبناها ومشينا عشان اتأخرنا
اكرم : محصلش الكلام دة ، متصلتش بيا ولا انا كلمتها ، اصلاً فونها مقفول من بدري وعمال ارن عليكي مبترديش !!
ملك : معلش صوت الأغاني والزحمة
اكرم : هي قيلالي إنها رايحة معاكي كافيه ، مجابتش سيرة اي night club !!
ملك بزهق : معرفش بقا ، اومال مشتني ليه وفضلت هي !!
اكرم : انتي بتقوليلي انا ، هي مش كانت معاكي انتي !
ملك : والله انا قلتلك الي حصل
اكرم ب استغراب : هو ايه الي بيحصل بالظبط ي ملك ، اختك فين وتليفونها مقفول ليه ، ومتقوليش إنها قالتلكم روحوا انتوا وإنها هتستناني والكلام دة !!
ملك : انت مش مصدقني ؟!
اكرم : لا مش مصدقك
ملك : طيب براحتك ، كفاية إن انا هطلع ابرر ل امها وابوها تأخيرها لحد دلوقتي وإنها مشتني وقعدت هي 🙄
اكرم : قوليلي عنوان المكان دة
ملك : اوك ، اقفل وانا هبعتلك اللوكيشن ع الوتساب لما اطلع ، انا تحت العمارة
اكرم : ماشي
( بعد شوية ، ف ال night club ، واقف عاشور بيرقص مع اسيل ، يرن فونه ، يمسكه ويبعد شوية عن اسيل )
عاشور بزهق : ايه ي ملك ؟
ملك : ايه عملت ايه ، انا لسة واصلة البيت وقالبين الدنيا عليها !
عاشور : فاقت ومبهدلة الدنيا هنا
ملك : طب صورت الي بيحصل دة ولا ايه ؟
عاشور : ايوة اكيد ، معايا واحد صاحبي بيصورنا ، وإلا كل الي بنعمله دة ع الأرض
ملك : تمام ماشي
عاشور : المهم زي م قلتلك كدة ، اي حد يسألك انتي متعرفيش عنها حاجة ، وحطي الليلة كلها ف حجر اكرم
ملك : عملت كدة ع فكرة
عاشور : تمام ، وانا لو في اي جديد هتصل بيكي اكلمك
ملك : طيب ماشي ، اكرم طلب عنوان المكان ، قلت اسألك قبل م ابعتله
عاشور : اديهوله ، عبال م يوصل هتكون الليلة دي خلصت
ملك : ماشي ، سلام
( يقفل عاشور ويرجع ل اسيل ، يمسك ايدها وياخدها ويطلع بيها ع الدور الي فوق ، يقرب ع الأمن )
الأمن وهو بيبص ل اسيل ب اعجاب : دي طلعت بونبوناية بجد !
عاشور : وانا عمري غشيتك 😏
الأمن : متقدرش كدة كدة
عاشور : طب ايه ، مافيش حاجة علينا ؟
الأمن : ي عم ماشي ، بس لما الباشا يشوفها الأول ، افرض معجبتهوش 🤷🏻‍♂️
عاشور : بذمتك ؟!
الأمن : انا ادرى بمزاجه
عاشور : طب دخلها
الأمن : سيبها هنا عشان هو لسة واصل
عاشور : بص انا كدة كدة لازم امشي ، ف هي دلوقتي ف عهدتك ، اعمل فيها الي انت عايزه
الأمن وهو بيمسك ايد اسيل : تمام سيبها
عاشور : بقولك ايه
الأمن : ايه ؟
عاشور : عاوزك لما تدخل تلقطلي صورة كدة
الأمن بصوت واطي : انت اتجننت ف مخك ، عاوز توديني ف داهية !!
عاشور : ي عم صورة واحدة
الأمن : مينفعش طبعاً !
عاشور : ي بني مش هعمل بيها حاجة ، دة حوار كدة يخص بيتها
الأمن بفهم : اممممم ، الكلام ع ايه ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كسور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى